Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 19:51

LadyMadonna schreef:
Ik had in de salon voorheen gewoon handdoeken in de salon hangen, die ik elke dag verving. Nu geïnvesteerd in een papieren handdoekjes dispenser. Kostte geloof ik €35

Bij ons op het werk hebben we zo'n handdoekenrol die je zelf door moet rollen. Papieren handdoekjes lijken me inderdaad veel hygiënischer.

Mensen konden niet naar de camping want iedereen moest een eigen toilet hebben. Hoe doen mensen dat dan op het werk? Wij moeten met z'n 20en hetzelfde toilet gebruiken.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 19:53

Cookies schreef:
LadyMadonna schreef:
Ik had in de salon voorheen gewoon handdoeken in de salon hangen, die ik elke dag verving. Nu geïnvesteerd in een papieren handdoekjes dispenser. Kostte geloof ik €35

Bij ons op het werk hebben we zo'n handdoekenrol die je zelf door moet rollen. Papieren handdoekjes lijken me inderdaad veel hygiënischer.

Mensen konden niet naar de camping want iedereen moest een eigen toilet hebben. Hoe doen mensen dat dan op het werk? Wij moeten met z'n 20en hetzelfde toilet gebruiken.

Hier een school dus iets andere werkplek maar hier zijn de schoonmakers eigenlijk de hele dag bezig met toiletten schoonmaken. Zeker 3/4x per dag.

Cookies

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 20:09

Ik werk ook op een school. Wij zijn op de eerste 2 weken na niet dicht geweest en al het personeel is aanwezig. De eerste week is er helemaal niet schoongemaakt, schoonmaakpersoneel dacht dat de school dicht was. Nu de laatste anderhalve maand wordt er 1 x per dag een doekje overheen gehaald.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 09:23

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 09:25

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 09:32

Schandalig!!
Waarom zou hij niet mogen fietsen. Dat mocht de hele tijd al.
Ze houden er daar hun eigen regels op na.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 09:34

belachelijk, de regels in dat soort tehuizen is vaak toch niet te volgen

Ik las gisteren ergens (op de applewatch dus ik heb geen link) dat dikkerds en senioren geweerd worden van terrassen, die moeten thuisblijven i.v.m. verhoogd risico. Mijn man (senior) en ik (Senior & dik) mogen dus geen terrasje doen (als we dat al zouden willen) :')

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 09:39

Ja die had ik ook al gelezen. Ook al zo belachelijk.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 09:40

Morrie schreef:
belachelijk, de regels in dat soort tehuizen is vaak toch niet te volgen

Ik las gisteren ergens (op de applewatch dus ik heb geen link) dat dikkerds en senioren geweerd worden van terrassen, die moeten thuisblijven i.v.m. verhoogd risico. Mijn man (senior) en ik (Senior & dik) mogen dus geen terrasje doen (als we dat al zouden willen) :')

Echt? Waarom mogen jullie dat niet zelf weten? Je vormt toch geen extra risico voor anderen? (tenzij je zo dik bent dat de anderhalve meter nergens meer gewaarborgd kan worden :') )

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 09:50

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 09:56

_Penotti schreef:

ah, de link, tnx! Mijn man geloofde me niet, kan ik hem de link ff doorsturen :D
chronisch zieken mogen ook al niet, pfffff......

Hoe checken ze dat? Staat er een weegschaal en meten ze je op en berekenen ze dan je BMI? Sorry mevrouw, u zit boven de 40, u moet thuisblijven.....

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 09:58

Nee ik mag dus ook niet. Want ik gebruik medicijnen tegen een auto-immuunziekte . Terwijl ik volgens het RIVM toch niet onder een risicogroep val.
Heel bijzonder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 10:01

Wat bizar, zowel die arme man die geen rondje mag fietsen( -:(- ) als de horeca die opeens meent risicogroepen te moeten weigeren. Dat maakt voor de uitbater toch niets uit :? . Is eigen keus, ze zijn inderdaad geen gevaar voor anderen.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 10:08

Nou, vriendin, moeders en ik hebben mazzel gehad dat wij heel gastvrije genoten hebben van ons heerlijk avondje tafelen.

De ene heeft zeer ernstige immuunziekte, de ander bejaard, obese en diabeet en de derde auto immuunziekte.

We zijn wel met twee auto’s gegaan en waarschijnlijk blijven we dat voortaan ook zo doen.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 10:13

Popstra schreef:

Oh wat idioot!

Laat die man toch lekker! Hij houdt zijn conditie op peil en vitamine D opname. Dat is gezonder dan opgesloten zitten in 'n tehuis. Hij is blijkbaar nog zelfstandig dat hij kan fietsen, dus ongehoord dat hij nu 2 weken in detentie wordt gezet. Hopelijk wordt dáár actie voor gevoerd. Dat is actueel én schrijnend.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 10:18

Wow dat is echt heel bizar. Dit is echt helemaal doorgeslagen.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 10:18

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 10:23

elnienjo schreef:
Popstra schreef:

Oh wat idioot!

Laat die man toch lekker! Hij houdt zijn conditie op peil en vitamine D opname. Dat is gezonder dan opgesloten zitten in 'n tehuis. Hij is blijkbaar nog zelfstandig dat hij kan fietsen, dus ongehoord dat hij nu 2 weken in detentie wordt gezet. Hopelijk wordt dáár actie voor gevoerd. Dat is actueel én schrijnend.

Inderdaad, doorgeslagen in het regeltjes volgen. Heeft de beste man eigenlijk kontakt gehad met iemand tijdens zijn Fietstocht??
Zo nee, niks aan de hand. Het personeel gaat elke dag naar huis, en je moet er maar op vertrouwen dat die zich allemaal! keurig aan alle regels houden, inclusief hun eventuele kinderen, partner etc.
Inlevingsvermogen naar de bewoner toe is een groot goed. juist nu.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 10:24

Ach wat sneu van die man zeg! Ik snap het standpunt van het huis op zich wel, dat ze het een risico vinden dat hij iets meeneemt en anderen daarmee zou kunnen besmetten.

Maar jeetje inderdaad, dat kan de verzorgenden ook overkomen....die gaan ook in en uit.

Ik snap het van beide kanten wel, maar voor zo'n man moet je toch een uitzondering kunnen maken zou je denken. Als die enigszins verantwoordelijkheidsgevoel heeft kijkt hij heus zelf wel een beetje uit toch :(:)

Maar ik snap dat ze bang zijn dat er gezeik van komt van anderen, van "hij mag wel in en uit".....
Het zou mooi zijn als ze een oplossing kunnen vinden voor zulke mensen want dit kan toch ook niet de bedoeling zijn :(:)

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 10:33

pien_2010 schreef:
Het is FH haar verantwoordelijkheid en de minister gaf aan begrip te hebben voor de keuzes.
Vervolgens gaat de telegraaf los, van oorsprong VVD getint en dan spreekt de minister er schande van ipv dat hij begrip had voor de situatie.
Dat is het punt waar hij laat vallen. Het was een man met ballen geweest als hij gezegd had:" dit moet goed geevalueerd worden, ik heb begrip voor de keuzes die de burgemeester gemaakt heeft en dat ook uitgesproken jegens haar".
Dan steun je als minister de burgemeester ipv dat je haar laat vallen.
Nu is hij een politiek "ratje" die gewin hieruit probeert te halen. Niet chic noem ik dat. Dus ik begrijp de boosheid vd burgemeester.

Ach, hier roept het ene ratje dit en het andere ratje dat. Wilde ratje H. steun op voorhand, mocht het uit de hand lopen? Dacht ratje G. ik moet even opletten met whatsapp, straks word me een oor aangenaaid, het is haar beslissing niet de mijne.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 10:41

Ben ik de enige die het verhaal van de fietsende man logisch vind? Ontzettend triest, maar logisch.

Verpleeghuizen mogen al twee maanden geen bezoek ontvangen, om risico op besmetting zoveel mogelijk te mijden.
Meneer gaat een uurtje fietsen, maar waar hij is geweest valt niet te controleren.
Dus triest? Zéker!
Logisch? Ja ook...

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 10:52

LadyMadonna schreef:
Ben ik de enige die het verhaal van de fietsende man logisch vind? Ontzettend triest, maar logisch.

Verpleeghuizen mogen al twee maanden geen bezoek ontvangen, om risico op besmetting zoveel mogelijk te mijden.
Meneer gaat een uurtje fietsen, maar waar hij is geweest valt niet te controleren.
Dus triest? Zéker!
Logisch? Ja ook...

Logisch niet, wel begrijpelijk uit oogpunt van handhaving. Maar je kunt natuurlijk ook gewoon vragen waar de beste man geweest is etc. Je personeel moet je ook maar vertrouwen op dat vlak .

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 11:02

Idd het is een stukje vertrouwen. Wij mochten ook geen bezoek ontvangen. Maar hebben wel clienten die uit oogpunt van welzijn, of omdat wij in kunnen schatten dat ze 1,5 meter afstand bewaren buiten, die mochten wandelen of fietsen, of met de auto weg mochten. Ook een aantal clienten die dagelijks naar werk zijn blijven gaan. Wel met bepaalde afspraken. Nu gaat alles weer voorzichtig lopen voor iedereen, heel fijn dat het weer meer terug naar normaal gaat.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 11:06

Ik vind geen bezoek ontvangen nog weer anders dan deze man, die al zo lang de regels heeft na geleefd geen ommetje mag fietsen.

En hoe vervelend ook, ook een medewerker kan het binnenbrengen. 100% buiten hou je het toch niet.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 11:26

Ik vind het verhaal van die fietsende man ook ingewikkeld. Vraag me vooral af of hij, met zijn goede conditie, wel op zijn plek zit in een verpleeghuis.

Na de mondmaskers is er nu een nieuw tekort: onsteriele handschoenen. Was er afgelopen week al bang voor. Zie er ook wel mensen mee in de supermarkt lopen, die met handschoenen alsnog aan hun gezicht zitten. Kunnen ze ze beter niet gebruiken.
https://www.trouw.nl/binnenland/na-mond ... ~b7c97c8e/