Corona en vakantie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Echwel

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 18:53

Ik vind het scheepvaart museum un den Helder erg mooi
Openlucht museum Arnhem ook

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 19:20

Genoeg variatie aan musea in ons land hoor, voor ieder wat wils. :-)

Niet alle musea hangen vol met onbegrijpelijke schilderijen. Ik kan enorm tot rust komen in het Militair Museum bij Soesterberg en ik vind het Watersnoodmuseum in Zeeland ook erg interessant.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 19:28

Karin schreef:
Genoeg variatie aan musea in ons land hoor, voor ieder wat wils. :-)

Niet alle musea hangen vol met onbegrijpelijke schilderijen. Ik kan enorm tot rust komen in het Militair Museum bij Soesterberg en ik vind het Watersnoodmuseum in Zeeland ook erg interessant.

Dat is wat ik bedoel er is zoveel te zien

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 22:18

Katja schreef:
Echwel schreef:
In Nederland hoef je hem toch nergens te laten zien
Ik had hem vorige week nog nodig voor de KWPN paardendagen.

Ja ik ook. Fijn om te weten dat het werkt

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 22:53

Ligt ook erg aan het museum en de hele entourage. Normaal gezien ben ik ook niet iemand die urenlang naar schilderijen kan kijken, maar in het Hermitage in St. Petersburg met veel plezier uren naar schilderijen gekeken.
Openlucht museums trekken mij ook altijd wel, vorig jaar nog eentje bezocht op vakantie in het Zwarte Woud. Indoor musea zullen wij niet zo snel bezoeken tijdens de vakantie, mede omdat we een hond bij hebben en we die niet uren willen opsluiten in de camper.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 13:30

stil hier....iedereen op vakantie zeker. ha ha

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 14:09

Nope :+ net terug van een nacht duitsland ivm een noodzakelijke afspraak. Als alles goed gaat pas over drie weken weg kunnen met de camper die nu bij de garage staat. Als covid en andere omstandigheden het toelaten tenminste. We hebben plan a tot en met z zo ongeveer. Alle papieren qr codes en dingen zowel digitaal als op papier. Ffp2 maskers extra aangeschaft in duitsland gister samen met nog extra zelftesten. Scheelt weer flink in geld.

De opties gaan tussen oostenrijk, duitland, frankrijk (maar gezien de besmettingen daar wordt de kans steeds kleiner mij te rood op dit moment -O- ) of gewoon ergens in nederland als het te gek wordt. :')

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 15:01

Ook als het niet te gek wordt dan wordt het hier gewoon NL :+

Vind er de omstandigheden (of anders gezegd: mijn eigen omstandigheden) niet naar om de grens over te gaan. Ik ga de gok niet wagen en heb geen zin in al penarie en het gedoe.

NL is ook prachtig en hebben een fijn campertje dus we zijn zouden al heel blij zijn als we even weg zouden kunnen! Zin in!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 15:06

Oscar dat is ook geen straf hoor. En begrijpelijk dat je liever soort van in de buurt blijft.

Hier is naast covid mijn oude hondje de grootste zorg. Zij heeft afgelopen weken paar keer een nare aanval gehad.en ze moet echt goed stabiel zijn willen we verder weg aandurven voor iets langer. Ook al hebben ze elders ook goede dierenartsen als ze komt te overlijden zit je met een dode hond. ;( maar we proberen als 4 jaar ergens heen te gaan en dat is steeds niet gelukt. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 15:11

Nou het valt anders reuze mee in het buitenland hoor .. in Duitsland geweest met vakantie en Luxemburg en zit nu in Zuid Frankrijk. iedereen draagt netjes mondkapjes en houdt afstand en verder zijn er geen problemen. Er heeft nog werkelijk niemand naar onze corona app gevraagd.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 15:12

Wij wel controle op een camperplek in dld waar het verplicht een van de drie G moest zijn. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 15:17

Hier echt helemaal nergens ook in restaurants niet en hoor het heel veel.... Wij hebben alles keurig op orde hoor daar niet van. Maar zou daar niet een vakantie door laten belemmeren.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 15:18

Ik ook niet hoor. Alles gewoon op orde en mee. Alleen als het kwa besmettingen te gek wordt ga ik geen risico nemen. Dat is een vakantie niet waard

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 15:40

Hier ook alles ingevuld en uitgeprint. Pak papier. Ga over 11 dgn naar Griekenland.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 19:28

Wij zijn idd op vakantie
Gisteren vroeg vertrokken en vandaag stukje verder richting de Vendee
Tweede dag op een lege municipal dus heerlijk

Verder in bijna alle dorpjes grote markten en snuffelmarkt, heel druk en 80% met mondkapjes onder de neus..

Dus het nut daarvan???

Met brood halen enz vind ik de Fransen niet gedisciplineerder dan dat het in Nederland is..

Dus al.met al lekker weer nu, lekker brood en heerlijke kaas :D

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 22:07

Wij willen in september naar Spanje, dat zou moeten lukken

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 13:24

De vakantie van onze toeristen is morgen voorbij en ze vertrekken vannacht. Ik voel een enorme dankbaarheid dat we toch nog paar weken hebben kunnen verhuren en we uit de kosten zijn geraakt. *\o/* Morgen gaan we poetsen en 's middags verhuizen naar de Fermette toe want ons huis is verkocht en passeert in september.

Al een tijdje ben ik hier niet meer geweest. Frankrijk gaat niet goed. De cijfers op dit moment zijn:
72,3% zijn inmiddels volledig gevaccineerd.
397 mensen op de 100.000 (niet gevaccineerden) zijn positief getest, tegen 50 op de 100.000 gevacinneerden.
27,31 niet gevaccineerden liggen op de IC tegen 2,44 gevaccineerde op de IC.
23 uur geleden waren er 24.853 nieuwe gevallen (is echt wel heel hoog), maar de cijfers dalen gelukkig weer.
Bij ons is dat 34 nieuwe gevallen
44% bezetting inmiddels weer op de IC
R nummer is 0,93 in Frankrijk en bij ons is dat 0,86
Bij ons zijn 81,5 per 100.000 pos getest en in Frankrijk 216,9 per 100.000 (is hoog en dalend gelukkig weer)

Hier bij de dorpsfeesten is iedereen nog steeds erg braaf := Misschien het verschil tussen platteland en meer de bewoonde wereld. Ik zag ook gisteren een rijtje voor de winkelwagentjes schoonmaken/ ontsmetten → doe ik ook altijd en de eigen handen ontsmetten stond ook een rijtje voor. Dus hier is men nog steeds zeer voorzichtig iets dat ik ook terug kreeg van mijn toeristen.
Ik denk dat het eraan ligt waar je zit.

Veel plezier Echwel. Leuk lekker genieten, het mooie weer komt er eindelijk aan. Hier althans een strak blauwe lucht.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 13:31

Hier ook een forse stijging.
40% van de besmettingen is terug te voeren op vakantie, dus hopelijk zakt het dan nu snel weer.
Alle scholen starten sowieso met massa tests dus waarschijnlijk is de vakantiegolf dan snel weer over.

De hoeveelheid besmettingen na inenting valt dan eigenlijk ook echt wel tegen als die cijfers kloppen, Pien. Maar uiteraard beter dan niet ingeent.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 13:35

Dat vind ik ook Sizzle, dat die cijfers best op aan het lopen zijn. Het blijkt vooral om de echte ouderen te gaan (80++) die als eerste zijn ingeënt.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 13:39

Wij zitten echt in the middle of noteren ga idd naar kleine supermarkt maar tot nu toe geen ontsmetting gezien dus heb zelf bij mij
Wel handontsmetting maar die is vaak leeg
Rijden nu via de dordogne naar de ardeche richting Genève blijven aan Franse kant

Nichtje erg ziek en haar dochter long covid en dat met haar slechte hartje

Maar de rust niks moeten enz was effe hard nodig na een heel raar jaar bij ons

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 13:43

Afbeelding

Afbeelding
De wegen die die arme man van mij moet rijden :D

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 13:49

Haha, dat probeert mijn man altijd bij mij, maar ik trap er niet in :D

Overigens schijnen bij ons de meeste vakantie besmettingen en ziekenhuisopnames op balkanlanden terug te voeren te zijn. Hopelijk gaat daar dan niet stiekum weer een alternatieve virusversie rond.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 13:59

Ik vind dat wel hele leuke weggetjes hoor. Ik kan daar echt wel van genieten als we met ons kleine autootje zijn.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 14:07

pien_2010 schreef:
Ik vind dat wel hele leuke weggetjes hoor. Ik kan daar echt wel van genieten als we met ons kleine autootje zijn.

Ehh wij met grote bus :D

We staan

Afbeelding
Nog net puntje bus te zien

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 14:33

Leuk plekske!