Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Echwel schreef:Janine1990 schreef:Hij staat al op dumpert!
Erg leuk en een goed voorbeeld om het luchtig te houden
Nou kan hem echt niet vinden
Cer schreef:bigone schreef:Boomers? Van 1945 tot 1960? Ik zit al vier weken thuis en mijd iedereen als de pest dus wil je niet iedereen over één kam scheren? Wat dat je van sommige jonkies in grote groepen die het vertikken om aan de kant te gaan.
1930-1940: Stille Generatie
1940-1955: Babyboomers
1955-1970: Generatie X
1970-1985: Praktische generatie/Patatgeneratie
1980-1994: Generatie Y/Millennials
1990-2000: Generatie Z
2000-2011: Generatie Alpha
babyboomers zijn nu dan ongeveer..65? lopen die met kinderen op hun arm?
Ik ben depatatpraktische generatie gelukkig
speurneusc schreef:Heb er 3 kampers/caravans gezien die ingericht werden voor de reis afgelopen zaterdag en dat op dat kleine stukje van 1,5 km. door paar straatjes heen hier naar de supermarkt.
elnienjo schreef:bigone schreef:Rutte zei duidelijk genoeg, ga niet door Nederland reizen, blijf thuis.
Maar hij laat het aan het gezonde verstand van de mensen over, dus dat voorspelt niet heel veel goeds.
Rond deze tijd van het jaar halen veel mensen hun sleurhut uit de winterstalling om naar de seizoensplek te gaan. En als die niet echt gesloten zijn, vraag ik me af of ze zelf zo verstandig zijn om thuis te blijven of toch weer ergens massaal de natuur in te trekken.
corine1981 schreef:Echwel schreef:Het is de noeilijkste tijd buiten oorlogstijd.
Dat zegt even genoeg
..
Er is nu een risico voor iedereen om ziek te worden en misschien zelfs dood te gaan, maar je weet niet wie je "neer haalt".
De vijand is onzichtbaar en kan je beste vriend, je partner of je collega zijn.
Ik zie het verschil niet direct. We lopen allemaal risico, niemand uitgezonderd.
Sizzle schreef:De mens kijkt zelden verder dan z‘n eigen stoepje wat dat betreft.
tienus63 schreef:@electra63, wij hebben stalling, vorige week nog appje van gezin uit corona gebied.
Ze wilden deze week caravan halen.
Ik heb mijn afkeer en afkeur duidelijk laten blijken.
Omdat de regels van sommige campings in het noorden vooralsnog is welkom, mits zelfvoorzienend, lees pissen en schijten in je eigen sleurhut, hebben ze er van af gezien.
Niet het feit dat ze met eigen ogen zien wat covid doet.
En dat was de tweede die er zo overdacht bij ons.
Janneke2 schreef:...Mark Rutte is historicus. 'Dit soort maatregelen zijn ongehoord voor een land in vredestijd', zei hij.
Juridisch zijn we niet in oorlog en werken landen samen (niet allemaal even goed, Nederland kreeg even een terechte draai om de oren), maar het is wel zwaar.
Electra63 schreef:Bij ons in de regio is het door de baas van de Veiligheidsregio, de burgemeester van Rotterdam bepaald. Maar die is dan ook heel daadkrachtig !
Oscar schreef:elnienjo schreef:De burgemeesters van Brabant zijn helaas niet zo daadkrachtig. Hier blijft alles open. Gek eigenlijk aangezien we zelf brandhaard nummer 1 zijn.
Ja, of toch niet. Ik denk niet dat we momenteel een echt aantrekkelijke provincie zijn om heen te reizen?
tienus63 schreef:Ik had gehoopt dat de regels voor de recreatiesector sinds vanavond eenduidig en landelijk zouden gelden.
Sowieso niet met mobiele dingen caravan/camper/klapten/tent op pad gaan.
Iedereen die al langer dan twee weken in zijn stacaravan zit, lekker laten zitten.
Misschien was vervoersverbod ook nog niet zo verkeerd geweest.
Vrij bewegen binnen straal van km 10-15 van je woning.
Moet je daar buiten zijn alleen met geldige reden.
tienus63 schreef:Ik had gehoopt dat de regels voor de recreatiesector sinds vanavond eenduidig en landelijk zouden gelden.
Sowieso niet met mobiele dingen caravan/camper/klapten/tent op pad gaan.
Iedereen die al langer dan twee weken in zijn stacaravan zit, lekker laten zitten.
Misschien was vervoersverbod ook nog niet zo verkeerd geweest.
Vrij bewegen binnen straal van km 10-15 van je woning.
Moet je daar buiten zijn alleen met geldige reden.
Huertecilla schreef:elnienjo schreef:Hoe haalt Italie het in z'n botte hoofd om op zo'n agressieve manier om geld te schooien terwijl ze mede door hun onachtzaamheid heel de EU mee in deze pandemie hebben gesleurd?
Sorry hoor maar dit is echt volstrekt buiten alle proporties.
Cer schreef:babyboomers zijn nu dan ongeveer..65? lopen die met kinderen op hun arm?
Ik ben depatatpraktische generatie gelukkig