Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 21:16

Heb er 3 kampers/caravans gezien die ingericht werden voor de reis afgelopen zaterdag en dat op dat kleine stukje van 1,5 km. door paar straatjes heen hier naar de supermarkt.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 21:16

PSvanLot schreef:
Ik denk dat het straks wel op sm komt ergens

Hij staat al op dumpert!

Erg leuk en een goed voorbeeld om het luchtig te houden :D

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 21:19

Janine1990 schreef:
PSvanLot schreef:
Ik denk dat het straks wel op sm komt ergens

Hij staat al op dumpert!

Erg leuk en een goed voorbeeld om het luchtig te houden :D

Nou kan hem echt niet vinden

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 21:20

Echwel

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 21:21

Ah geweldig

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 21:25

Cer schreef:
bigone schreef:
Boomers? Van 1945 tot 1960? Ik zit al vier weken thuis en mijd iedereen als de pest dus wil je niet iedereen over één kam scheren? Wat dat je van sommige jonkies in grote groepen die het vertikken om aan de kant te gaan.

1930-1940: Stille Generatie
1940-1955: Babyboomers
1955-1970: Generatie X
1970-1985: Praktische generatie/Patatgeneratie
1980-1994: Generatie Y/Millennials
1990-2000: Generatie Z
2000-2011: Generatie Alpha

babyboomers zijn nu dan ongeveer..65? lopen die met kinderen op hun arm? :+
Ik ben de patatpraktische generatie gelukkig :Y)

Oei, schrok al, eerste hit gaf aan dat het tot 1960 ging maar hey , generation x . Klinkt veel stoerder .

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 21:28

speurneusc schreef:
Heb er 3 kampers/caravans gezien die ingericht werden voor de reis afgelopen zaterdag en dat op dat kleine stukje van 1,5 km. door paar straatjes heen hier naar de supermarkt.

De sleurhutten moeten ze imo verplicht in de stalling houden.
Mensen die 3 hoog achter wonen, mogen van mij in een sta caravan/huisje.
En laat ze de gezinnen die amper ruimte hebben ook maar geclusterd naar stacaravans vertrekken. Dus wijk A naar camping of centerparcs A, wijk B naar camping B.
En dan wel alleen op die camping blijven.

Laat de overheid dat maar subsidiëren. En niet de yup die appartement in IJburg wel zat is en toch overal wel kan werken en voor 4-6 weken huisje of stacaravan huurt.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 21:30

elnienjo schreef:
bigone schreef:
Rutte zei duidelijk genoeg, ga niet door Nederland reizen, blijf thuis.

Maar hij laat het aan het gezonde verstand van de mensen over, dus dat voorspelt niet heel veel goeds.

Rond deze tijd van het jaar halen veel mensen hun sleurhut uit de winterstalling om naar de seizoensplek te gaan. En als die niet echt gesloten zijn, vraag ik me af of ze zelf zo verstandig zijn om thuis te blijven of toch weer ergens massaal de natuur in te trekken.

Campings en parken in Zeeland en (deels) Zuid-Holland zijn gesloten.
Grens met België is gesloten en in Nederland mag je nergens in de vrije natuur kamperen.
Dus ik kan me niet voorstellen dat duizenden gaan kamperen nu.

tienus63

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 21:36

@electra63, wij hebben stalling, vorige week nog appje van gezin uit corona gebied.
Ze wilden deze week caravan halen.
Ik heb mijn afkeer en afkeur duidelijk laten blijken.
Omdat de regels van sommige campings in het noorden vooralsnog is welkom, mits zelfvoorzienend, lees pissen en schijten in je eigen sleurhut, hebben ze er van af gezien.
Niet het feit dat ze met eigen ogen zien wat covid doet.

En dat was de tweede die er zo overdacht bij ons.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 21:36

corine1981 schreef:
Echwel schreef:
Het is de noeilijkste tijd buiten oorlogstijd.

Dat zegt even genoeg
..

Er is nu een risico voor iedereen om ziek te worden en misschien zelfs dood te gaan, maar je weet niet wie je "neer haalt".
De vijand is onzichtbaar en kan je beste vriend, je partner of je collega zijn.

Ik zie het verschil niet direct. We lopen allemaal risico, niemand uitgezonderd.

...Mark Rutte is historicus. 'Dit soort maatregelen zijn ongehoord voor een land in vredestijd', zei hij.
Juridisch zijn we niet in oorlog en werken landen samen (niet allemaal even goed, Nederland kreeg even een terechte draai om de oren), maar het is wel zwaar.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 21:41

Sizzle schreef:
De mens kijkt zelden verder dan z‘n eigen stoepje wat dat betreft.

Dat is met de uitspraken van Rutte & Co. mbt de EU eenheid wel gebleken inderdaad.

Maar goed, je kan niet alles in één keer hebben. Is alvast positief dat er meer gestest gaat worden +:)+

Hopelijk komt NL weg met de huidige beweginsbeperking en ouderen zoveel mogelijk thuis´zorg´ geven:
De verdere beperking van de werkzaamheden hier leidt tot behoorlijk complexe en ingrijpende prolemen voor het dagelijkse leven.
Van de onverwachte aspecten in de productie gaan er nog heel wat komen: Bv,. wanneer een ´niet essentieel´ toeleveringsbedrijf van een wel essentieel bedrijf stoopt, stopt die laatste onverwacht defacto ook. Maar ja, die eerste moet wel stoppen om problemen met politie te voorkomen, tot de overheid hen een papier met toestemming geeft.

Nog een bericht wat ík leuk vind.
De Decathlon heeft alle integrale duikersmaskers aan de ziekenhuizen geschonken. Die kunnen er zuurstofmaskers van maken en extra veilige beschermingsmaskers.
Dit na aanleiding van een creativeling op youtube _/-\o_

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 21:41

tienus63 schreef:
@electra63, wij hebben stalling, vorige week nog appje van gezin uit corona gebied.
Ze wilden deze week caravan halen.
Ik heb mijn afkeer en afkeur duidelijk laten blijken.
Omdat de regels van sommige campings in het noorden vooralsnog is welkom, mits zelfvoorzienend, lees pissen en schijten in je eigen sleurhut, hebben ze er van af gezien.
Niet het feit dat ze met eigen ogen zien wat covid doet.

En dat was de tweede die er zo overdacht bij ons.

Bij ons in de regio is het door de baas van de Veiligheidsregio, de burgemeester van Rotterdam bepaald. Maar die is dan ook heel daadkrachtig !

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 21:43

Van een fotograaf (Nick Brandt) die ik volg op FB begreep ik dat de zogenaamde ‘wet markets’ in China alweer in volle ‘glorie’ gehouden worden.

:n :n :n

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 21:44

Janneke2 schreef:
...Mark Rutte is historicus. 'Dit soort maatregelen zijn ongehoord voor een land in vredestijd', zei hij.
Juridisch zijn we niet in oorlog en werken landen samen (niet allemaal even goed, Nederland kreeg even een terechte draai om de oren), maar het is wel zwaar.

Terechte draai om de oren?
Hoe haalt Italie het in z'n botte hoofd om op zo'n agressieve manier om geld te schooien terwijl ze mede door hun onachtzaamheid heel de EU mee in deze pandemie hebben gesleurd?
Humanitaire hulp zal ongetwijfeld in gang worden gezet, maar het is geen vrijbrief om daar lekker te gaan leven van geld wat de noord Europese belastingbetalers moeten ophoesten.
Mijn sympathie voor Italie is onder het nulpunt gedaald.
Merkel stond toch aan dezelfde kant als Nederland? Nederland draait met alle winden mee, maar Merkel is wel een standvastig type volgens mij (niet altijd in haar voordeel maar op dit gebied hopelijk wel)

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 21:45

Electra63 schreef:
Bij ons in de regio is het door de baas van de Veiligheidsregio, de burgemeester van Rotterdam bepaald. Maar die is dan ook heel daadkrachtig !

Denk dat ie qua campings ook vrij makkelijk praten heeft in jullie regio? :)

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 21:46

Electra63 schreef:

De burgemeesters van Brabant zijn helaas niet zo daadkrachtig. Hier blijft alles open. Gek eigenlijk aangezien we zelf brandhaard nummer 1 zijn.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 21:48

elnienjo schreef:
De burgemeesters van Brabant zijn helaas niet zo daadkrachtig. Hier blijft alles open. Gek eigenlijk aangezien we zelf brandhaard nummer 1 zijn.

Ja, of toch niet. Ik denk niet dat we momenteel een echt aantrekkelijke provincie zijn om heen te reizen?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 21:48

Ik had gehoopt dat de regels voor de recreatiesector sinds vanavond eenduidig en landelijk zouden gelden.

Sowieso niet met mobiele dingen caravan/camper/klapten/tent op pad gaan.
Iedereen die al langer dan twee weken in zijn stacaravan zit, lekker laten zitten.

Misschien was vervoersverbod ook nog niet zo verkeerd geweest.
Vrij bewegen binnen straal van km 10-15 van je woning.
Moet je daar buiten zijn alleen met geldige reden.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 21:50

elnienjo schreef:
Hoe haalt Italie het in z'n botte hoofd om op zo'n agressieve manier om geld te schooien terwijl ze mede door hun onachtzaamheid heel de EU mee in deze pandemie hebben gesleurd?

Sorry hoor maar dit is echt volstrekt buiten alle proporties.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 21:52

Om even op financiële hulp voor Italie en Spanje terug te komen..
Nederlanders en andere noord Europeanen brengen daar bakken geld naartoe met de vakanties.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 21:53

Oscar schreef:
elnienjo schreef:

Ja, of toch niet. Ik denk niet dat we momenteel een echt aantrekkelijke provincie zijn om heen te reizen?

'Mijn' hoekje in het zuidwesten is het minst besmet in de regio, hopelijk zien de stugge kampeerders dat over 't hoofd.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 21:53

tienus63 schreef:
Ik had gehoopt dat de regels voor de recreatiesector sinds vanavond eenduidig en landelijk zouden gelden.

Iedereen die al langer dan twee weken in zijn stacaravan zit, lekker laten zitten.

Ben ik met je eens. Ik woon in een buurtschap met in de onmiddellijke omgeving vier bungalowparken/campings en veel wandelaars en fietsers en zal het melden als het weer net zo druk wordt als twee weekenden geleden. Afgelopen weekend was het wel mooi rustig.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 21:54

tienus63 schreef:

Dat had mij ook handiger geleken idd. Het kustgebied heeft de boel op slot gegooid, maar er zijn altijd nog bossen (en hardleerse domme mensen die er toch op uit zullen trekken) Hopelijk vergis ik mij...

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 21:57

Huertecilla schreef:
elnienjo schreef:

Sorry hoor maar dit is echt volstrekt buiten alle proporties.

Maar je kan niet ontkennen dat zeker zuid Italië een gebied is wat economisch helemaal niet zo sterk is. Dat geld hadden ze eigenlijk sowieso al wel nodig. En dan moeten rijkere landen hun portemonnee trekken. Wel discutabel..
Laten ze zich in de Eu maar even bezig houden met Hongarije.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 21:58

Cer schreef:
babyboomers zijn nu dan ongeveer..65? lopen die met kinderen op hun arm? :+
Ik ben de patatpraktische generatie gelukkig :Y)

Zal zijn kleinzoon zijn geweest. :')

Enne, big one, niks persoonlijks hoor, vind het in de stad gewoon opvallend. Ik voel mezelf opgejaagd wild in de supermarkt, alles loopt gewoon door te banjeren.