[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 08:48

Ik ben voor dierengeluiden hoor (zelf 3 hanen, huisbaas nog 2, buren ook) .. en een degelijk kippenhok :+

Mars, we hebben wyandottes, chabootjes en 1 zijdehoen haan. Die laatste is super knuffelig, want als kuiken bij iemand binnen opgegroeid. En toen het een haan bleek in het bos gepleurd.. maar die wil elke avond wel even op schoot <3

MissAnnemijn

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 08:54

Als ik ruimte heb wil ik ook kippetjes, zo leuk <3 Verder hier ook 2 lawaaierige honden. En mijn volgende huis heeft ruimte voor een agilitybaan in de tuin :D

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 09:12

Met hanen er naast kom ik er ook niet wonen hoor, dat is net zo erg als krijsende kinderen.
Maar dat lossen de honden hier wel in 2 tellen op.... }>

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 09:20

DuoPenotti schreef:
Met hanen er naast kom ik er ook niet wonen hoor, dat is net zo erg als krijsende kinderen.
Maar dat lossen de honden hier wel in 2 tellen op.... }>

Never forget dat ik eens een sigaretje stond te roken met mijn vriendje, uit een raam in Barcelona. Hij hoorde een geluid, zag een kip en schrok van het kip. De kip schrok ook van hem en viel uit het raam, beneden werd hij verscheurd door 2 honden.

Vreemde ervaring.

FrNo schreef:
Even ontopic,
Het kabinet wil de eerste negen weken ouderschapsverlof gaan betalen
https://www.rijksoverheid.nl/actueel/ni ... ustus-2022
(misschien was dat hier al gemeld en heb ik het gemist)

Ik vind dat prima.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 09:27

FrNo schreef:
Sorry maar ik ga niet met jullie mee verhuizen.
Onze twee honden kunnen niet altijd stil zijn.
(en eentje zal de kippen heel erg leuk vinden, maar dat wil ik de kippen niet aandoen)

Even ontopic,
Het kabinet wil de eerste negen weken ouderschapsverlof gaan betalen
https://www.rijksoverheid.nl/actueel/ni ... ustus-2022
(misschien was dat hier al gemeld en heb ik het gemist)

En toch vind ik dat niet zo'n stom idee. Ik heb liever dat je al weet dat er een collega niet of zeer beperkt is, dan dat je er weer eentje hebt die nog onvoldoende gewend is aan het leven met kinderen en dus telkens uitvalt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 09:44

Kunnen ze dan niet, als je met pensioen gaat en geen kinderen hebt. Dan een soort eenmalige bonus geven? Om ook eens geld uit te geven aan mensen zonder kinderen. Hoeft echt niet dezelfde hoogte te hebben als alle toeslagen voor koters bij elkaar die iemand krijgt. Maar wat waardering voor je bijdrage aan de aarde zou fijn wezen :+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 09:55

idinn schreef:
Kunnen ze dan niet, als je met pensioen gaat en geen kinderen hebt. Dan een soort eenmalige bonus geven? Om ook eens geld uit te geven aan mensen zonder kinderen. Hoeft echt niet dezelfde hoogte te hebben als alle toeslagen voor koters bij elkaar die iemand krijgt. Maar wat waardering voor je bijdrage aan de aarde zou fijn wezen :+

Dat vind ik dan weer een goed idee :D.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 09:57

idinn schreef:

Ik heb liever betaald verlof dat ik naar eigen inzicht kan indelen voor ik met pensioen ga. := Kan ik weer 9 weken de nomade uithangen. :+

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 10:00

Yep, ik ga mee met Mkango :D

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 10:01

MarcoBorsato schreef:
Never forget dat ik eens een sigaretje stond te roken met mijn vriendje, uit een raam in Barcelona. Hij hoorde een geluid, zag een kip en schrok van het kip. De kip schrok ook van hem en viel uit het raam, beneden werd hij verscheurd door 2 honden.
.

Ehhhh Whut???? :wow: _O-

Vreemde ervaring lijkt me een understatement :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 10:07

Sintara schreef:
Yep, ik ga mee met Mkango :D
Gezellig! 8-) Voetreis door Centraal-Azië? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 10:10

Ja, alleen is dan de vraag: wat als je die 9 weken verlof hebt genomen en erna besluit je toch zo'n koter op de aarde te zetten. Iets rondom pensioen, dan is de kans klein dat je er misbruik van kan maken nog..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 10:18

idinn schreef:
Ja, alleen is dan de vraag: wat als je die 9 weken verlof hebt genomen en erna besluit je toch zo'n koter op de aarde te zetten. Iets rondom pensioen, dan is de kans klein dat je er misbruik van kan maken nog..
In dat geval is imo je recht op die 9 weken betaald verlof bekeken. Ik ken inmiddels iets teveel mensen die hun pensioen niet eens gered hebben en het zou mij niet verbazen als ik ook een van die mensen ben, dus ik heb liever de mogelijkheid om iets te doen binnen de komende paar jaar en niet pas over 40 jaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 10:33

Er mag inderdaad wel compensatie komen ja voor kinderlozen tov mensen met kinderen. Of dat je bijvoorbeeld een hoger maandelijks pensioen krijgt? Wat de ene 18 jaar aan kinderbijslag heeft gehad, de ander aan extra pensioen uitbetalen. Want ouderenzorg is ook aardig duur, krijg er dagelijks mee te maken dat mensen zich lam schrikken van de dagprijs in een verzorgingshuis en dan soms bijstandshulp moeten vragen omdat ze het anders gewoon niet kunnen betalen. En dat zijn ook vaak mensen die hun hele leven flink gewerkt hebben

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 10:35

idinn schreef:

Ze zouden iedereen m/v eenmalig 3 maanden doorbetaald verlof moeten geven en dan kan men zelf beslissen dat in te zetten om 'n kind te krijgen of om een lange reis te maken. Pas bij pensioen vind ik erg laat, zeker nu je door moet werken tot je al met 1 been in je kist staat.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 10:46

Sizzle schreef:
MarcoBorsato schreef:
.

Ehhhh Whut???? :wow: _O-

Vreemde ervaring lijkt me een understatement :')

Precies dat ja, dan sta je ff heel raar te kijken....

Ik vind al die kinderverloven en bijslagen, zorgkosten en weet ik wat ook uit de klauwen lopen.
Een kind is geen ziekte, je kiest er zelf voor. dat het dan zelf vrije dagen kost wat is daar mis mee?

jaaja, hoor hem al aankomen, ze moeten straks voor ons zorgen.
Nou dat valt nog maar te bezien hoor...

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 10:48

DuoPenotti schreef:
Ik vind al die kinderverloven en bijslagen, zorgkosten en weet ik wat ook uit de klauwen lopen.
Een kind is geen ziekte, je kiest er zelf voor. dat het dan zelf vrije dagen kost wat is daar mis mee?

jaaja, hoor hem al aankomen, ze moeten straks voor ons zorgen.
Nou dat valt nog maar te bezien hoor...

Precies. Mensen nemen 'n kind omdat ze er zelf plezier van denken te gaan hebben. Voor iedere andere liefhebberij moet je ook zelf betalen en vrij nemen.

Anoniem

Gewoon 3 maanden maar zelf in te delen. Kan je 1x een wereldreis maken, of in maanden opnemen bijvoorbeeld als je voor een familielid wil (mantel)zorgen. Nu kan dat ook wel maar je moet echt fiks loon inleveren dan. Of voor een verbouwing gebruiken. Of eender wat.

Mungbean

Het vergelijk met kinderbijslag gaat imo mis omdat in principe iedereen kinderbijslag gehad heeft, dat staat er los van of je zelf kinderen hebt. Voor ieder kind (dus ook voor jou als kinderloze) is er een bedrag betaald.
Of de ouders dat aan cigaretten uitgegeven ipv in het welzijn van het kind gebruikt hebben hebben kun je natuurlijk niet gaan controlleren. Dat gaat namelijk ook op bij kinderen die de financiele volmacht hebben voor hun demente ouders, dat gaat vast ook niet alles over rozen.
Er zijn ook zat ouders die kinderbijslag ook echt op een rekening storten voor het kind zelf.

Het idee dat iedereen een bepaald recht heeft op een verlof vind ik een interessant concept :j
Dat voorkomt denk ik ook deels dat je van die ouders hebt die pas na de zwangerschapverlof ontslag indienen (rete irritant is dat).

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 10:55

Sizzle schreef:
Het vergelijk met kinderbijslag gaat imo mis omdat in principe iedereen kinderbijslag gehad heeft, dat staat er los van of je zelf kinderen hebt. Voor ieder kind (dus ook voor jou als kinderloze) is er een bedrag betaald.
Of de ouders dat aan cigaretten uitgegeven ipv in het welzijn van het kind gebruikt hebben hebben kun je natuurlijk niet gaan controlleren. Dat gaat namelijk ook op bij kinderen die de financiele volmacht hebben voor hun demente ouders, dat gaat vast ook niet alles over rozen.
Er zijn ook zat ouders die kinderbijslag ook echt op een rekening storten voor het kind zelf.

Het idee dat iedereen een bepaald recht heeft op een verlof vind ik een interessant concept :j
Dat voorkomt denk ik ook deels dat je van die ouders hebt die pas na de zwangerschapverlof ontslag indienen (rete irritant is dat).

Je kunt het dus beter omzetten naar een bedrag wat pubers/jong volwassenen in natura mogen gebruiken voor studiedoeleinden. Ook cursussen en rijbewijs vallen daar wat mij betreft onder. Dan hebben ze een spaarpotje op 't moment dat het er toe doet en kunnen ze schuldenvrij hun volwassen leven beginnen.

Mensen die geen geld hebben voor het basic onderhoud van 'n kind, moeten gewoon geen kind nemen.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 10:56

Gewoon toch dat basisloon een verder bekijken.
Waar je echt goed van kan leven en wonen, zonder extreme luxe.

En dan dus 0,0 toeslagen, bijslagen, subsidies, aow etcetera. Níets.

Dan kan iedereen zelf bezien of hij zij graag kinderen wil, of op wereldreis wil,of gewoon eens een paar maanden sabatical.

Zelf kiezen. Maar:kíezen. Als je dan voor kinderen gaat, en daardoor minder overhoudt voor wereldreis: jouw keus.
Wil je royaler leven, dan ga je werken.

Eigen keus.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 10:58

Dus omdat het al lang bestaat mag het niet afgebouwd gaan worden?

rente aftrek gaat ook stopen.
Op die manier kinderbijslag minderen kan ook.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 10:59

Van mij mag het prima afgebouwd worden.
Ik vind het concept kinderbijslag ook een vreemd concept.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 11:07

Het is als doel om mensen te motiveren om kinderen te krijgen, en met dat budget kinderen "mogelijk" te maken voor minderbedeelden. Denk ik. Want iedereen heeft het recht een kind te krijgen, ongeacht je inkomen.
Maar het is jammer dat er misbruik van gemaakt wordt, door bijvoorbeeld dat geld niet aan de kinderen te spenderen maar aan andere onnodige luxedingen.
En al die onnodige lange extra thuisblijfopties. Een zelfstandige kan dat ook niet, en die hoor je daar eigenlijk amper over klagen (die weten vaak bewust waar ze aan beginnen).

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 11:12

Maar we hebben toch ook kinderen nodig om de economie draaiende te houden. Tenzij je veel immigranten gaat aantrekken / toestaan. Maar dat heeft ook al voor de nodige (culturele) problemen gezorgd.