Mars, we hebben wyandottes, chabootjes en 1 zijdehoen haan. Die laatste is super knuffelig, want als kuiken bij iemand binnen opgegroeid. En toen het een haan bleek in het bos gepleurd.. maar die wil elke avond wel even op schoot

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DuoPenotti schreef:Met hanen er naast kom ik er ook niet wonen hoor, dat is net zo erg als krijsende kinderen.
Maar dat lossen de honden hier wel in 2 tellen op....
FrNo schreef:Even ontopic,
Het kabinet wil de eerste negen weken ouderschapsverlof gaan betalen
https://www.rijksoverheid.nl/actueel/ni ... ustus-2022
(misschien was dat hier al gemeld en heb ik het gemist)
FrNo schreef:Sorry maar ik ga niet met jullie mee verhuizen.
Onze twee honden kunnen niet altijd stil zijn.
(en eentje zal de kippen heel erg leuk vinden, maar dat wil ik de kippen niet aandoen)
Even ontopic,
Het kabinet wil de eerste negen weken ouderschapsverlof gaan betalen
https://www.rijksoverheid.nl/actueel/ni ... ustus-2022
(misschien was dat hier al gemeld en heb ik het gemist)
idinn schreef:Kunnen ze dan niet, als je met pensioen gaat en geen kinderen hebt. Dan een soort eenmalige bonus geven? Om ook eens geld uit te geven aan mensen zonder kinderen. Hoeft echt niet dezelfde hoogte te hebben als alle toeslagen voor koters bij elkaar die iemand krijgt. Maar wat waardering voor je bijdrage aan de aarde zou fijn wezen
idinn schreef:Kunnen ze dan niet, als je met pensioen gaat en geen kinderen hebt. Dan een soort eenmalige bonus geven? Om ook eens geld uit te geven aan mensen zonder kinderen. Hoeft echt niet dezelfde hoogte te hebben als alle toeslagen voor koters bij elkaar die iemand krijgt. Maar wat waardering voor je bijdrage aan de aarde zou fijn wezen
MarcoBorsato schreef:Never forget dat ik eens een sigaretje stond te roken met mijn vriendje, uit een raam in Barcelona. Hij hoorde een geluid, zag een kip en schrok van het kip. De kip schrok ook van hem en viel uit het raam, beneden werd hij verscheurd door 2 honden.
.
idinn schreef:In dat geval is imo je recht op die 9 weken betaald verlof bekeken. Ik ken inmiddels iets teveel mensen die hun pensioen niet eens gered hebben en het zou mij niet verbazen als ik ook een van die mensen ben, dus ik heb liever de mogelijkheid om iets te doen binnen de komende paar jaar en niet pas over 40 jaar.Ja, alleen is dan de vraag: wat als je die 9 weken verlof hebt genomen en erna besluit je toch zo'n koter op de aarde te zetten. Iets rondom pensioen, dan is de kans klein dat je er misbruik van kan maken nog..
Sizzle schreef:MarcoBorsato schreef:Never forget dat ik eens een sigaretje stond te roken met mijn vriendje, uit een raam in Barcelona. Hij hoorde een geluid, zag een kip en schrok van het kip. De kip schrok ook van hem en viel uit het raam, beneden werd hij verscheurd door 2 honden.
.
Ehhhh Whut????![]()
![]()
Vreemde ervaring lijkt me een understatement
DuoPenotti schreef:Ik vind al die kinderverloven en bijslagen, zorgkosten en weet ik wat ook uit de klauwen lopen.
Een kind is geen ziekte, je kiest er zelf voor. dat het dan zelf vrije dagen kost wat is daar mis mee?
jaaja, hoor hem al aankomen, ze moeten straks voor ons zorgen.
Nou dat valt nog maar te bezien hoor...
Sizzle schreef:Het vergelijk met kinderbijslag gaat imo mis omdat in principe iedereen kinderbijslag gehad heeft, dat staat er los van of je zelf kinderen hebt. Voor ieder kind (dus ook voor jou als kinderloze) is er een bedrag betaald.
Of de ouders dat aan cigaretten uitgegeven ipv in het welzijn van het kind gebruikt hebben hebben kun je natuurlijk niet gaan controlleren. Dat gaat namelijk ook op bij kinderen die de financiele volmacht hebben voor hun demente ouders, dat gaat vast ook niet alles over rozen.
Er zijn ook zat ouders die kinderbijslag ook echt op een rekening storten voor het kind zelf.
Het idee dat iedereen een bepaald recht heeft op een verlof vind ik een interessant concept
Dat voorkomt denk ik ook deels dat je van die ouders hebt die pas na de zwangerschapverlof ontslag indienen (rete irritant is dat).