Shaggy09 schreef:Ik geloof niet dat je kinderen neemt als het je niet gelukkig maakt.
Alleen weet je dat van te voren natuurlijk niet. Het is wel 'n enorme sprong in 't diepe en je kan nooit meer terug!
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
elnienjo schreef:MarcoBorsato schreef:Maar ik kan best snappen dat je door sommige opmerkingen als bewust kinderloos geen vrienden maakt.
Vriendschap met iemand met kleine kinderen is nooit gelijkwaardig, dus dat heb ik sowieso nooit geambieerd. Gelukkig heb ik dat altijd kunnen vermijden.
elnienjo schreef:Shaggy09 schreef:Ik geloof niet dat je kinderen neemt als het je niet gelukkig maakt.
Alleen weet je dat van te voren natuurlijk niet. Het is wel 'n enorme sprong in 't diepe en je kan nooit meer terug!
elnienjo schreef:Shaggy09 schreef:Ik geloof niet dat je kinderen neemt als het je niet gelukkig maakt.
elnienjo schreef:MarcoBorsato schreef:Maar ik kan best snappen dat je door sommige opmerkingen als bewust kinderloos geen vrienden maakt.
Vriendschap met iemand met kleine kinderen is nooit gelijkwaardig, dus dat heb ik sowieso nooit geambieerd. Gelukkig heb ik dat altijd kunnen vermijden.
sanso schreef:Oh zo ben ik dan ook wel hoor. Maar vooroordelen heb ik genoeg
Ik kan jou toch ook aardige berichten sturen over P? Heb wel ergens een hart hoor
Sonja_vR schreef:Ik heb gewoon volwaardige en gelijkwaardige vriendschappen met mensen met kinderen hoor
Niet iedereen die een kind uitperst, perst daarbij een halve frontale kwab mee uit
elnienjo schreef:Sonja_vR schreef:Ik heb gewoon volwaardige en gelijkwaardige vriendschappen met mensen met kinderen hoor
Niet iedereen die een kind uitperst, perst daarbij een halve frontale kwab mee uit
Hebben nooit tijd om af te spreken, geen oppas, kunnen alleen nog maar over kind praten, weten elk ander onderwerp binnen 2 minuten terug te brengen op hun kind of alle kindgerelateerde zaken waar ze zich mee bezig moeten houden.
Als de roze wolk is opgetrokken en het zijn dwarse pubers geworden wil mijn innerlijke ramptoerist de verhalen wel aanhoren.
joyce_eddy schreef:https://www.google.nl/amp/s/www.vice.co ... eriliseren
Voor diegene die er mee bezig is!! Laat je niet op de kop zitten als je er 1000% achter staat.!
Sizzle schreef:Uiteraard pas je je aan elkaar aan, maar het moet ook mogenlijk zijn om gewoon even ongegeneerd enthousiast (of verdrietig of gefrustreerd) te zijn en ik heb vaak het idee dat dit regelmatig niet maatschappelijk gewenst is maar dat je het liefst oppervlakkig moet blijven.
Ik ben sociaal sowieso nogal onbegaafd dus wellicht ligt het ook gewoon aan mij.
Duhelo schreef:Die zijn ook vaker van mening dat papa gerust hun steentje kunnen bijdragen in de zorg voor de kinderen en gaan dus ook gewoon nog weg zonder kinderen ( wat in de eerste groep amper nog voorkomt. )
Christiene schreef:Ik heb twee vriendinnen met kids beide spreek ik nog steeds mee af . Kids gaan gewoon mee en als ik daar kom zijn ze er ook bij.
Het komt ook niet van één kant.
Bij een ga ik vaker daar heen maar bij de ander wisselen we gewoon af.
Alleen is nou eenmaal makkelijker dan met drie kids.