[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 15:46

Shaggy09 schreef:
Ik geloof niet dat je kinderen neemt als het je niet gelukkig maakt. :P

Alleen weet je dat van te voren natuurlijk niet. Het is wel 'n enorme sprong in 't diepe en je kan nooit meer terug!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 15:48

elnienjo schreef:
MarcoBorsato schreef:
Maar ik kan best snappen dat je door sommige opmerkingen als bewust kinderloos geen vrienden maakt.

Vriendschap met iemand met kleine kinderen is nooit gelijkwaardig, dus dat heb ik sowieso nooit geambieerd. Gelukkig heb ik dat altijd kunnen vermijden.

Ik heb gewoon volwaardige en gelijkwaardige vriendschappen met mensen met kinderen hoor :?

Niet iedereen die een kind uitperst, perst daarbij een halve frontale kwab mee uit

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 15:50

elnienjo schreef:
Shaggy09 schreef:

Alleen weet je dat van te voren natuurlijk niet. Het is wel 'n enorme sprong in 't diepe en je kan nooit meer terug!

Uiteraard.
Maar ik denk gewoon dat je daar wel of niet klaar voor bent. Zoiets voel je wel redelijk aan denk ik.
En de een is meer een moederkloek dan de ander.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 15:51

elnienjo schreef:
Shaggy09 schreef:

Dat is zeker waar.

elnienjo schreef:
MarcoBorsato schreef:
Maar ik kan best snappen dat je door sommige opmerkingen als bewust kinderloos geen vrienden maakt.

Vriendschap met iemand met kleine kinderen is nooit gelijkwaardig, dus dat heb ik sowieso nooit geambieerd. Gelukkig heb ik dat altijd kunnen vermijden.

Dat valt gelukkig wel mee. Bij mij dan.

sanso schreef:
Oh zo ben ik dan ook wel hoor. Maar vooroordelen heb ik genoeg ~~}>
Ik kan jou toch ook aardige berichten sturen over P? Heb wel ergens een hart hoor

Ja, maar ik heb ook niet het idee dat je mij minderwaardig vindt omdat ik kinderen heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 15:51

Ik niet... ze kunnen het alleen maar over de koters of zwanger zijn of bevallen hebben -O-

Maar goed, ik heb misschien gewoon pech gehad op dat vlak. Er is weer iemand uit de vriendengroep zwanger van de eerste .. eens zien hoe dat gaat. Tot nu toe vind ik het hilarisch.. ze is heel klein dus is nu net een bolletje op stokjes _O-

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 15:53

Sonja_vR schreef:
Ik heb gewoon volwaardige en gelijkwaardige vriendschappen met mensen met kinderen hoor :?

Niet iedereen die een kind uitperst, perst daarbij een halve frontale kwab mee uit

Hebben nooit tijd om af te spreken, geen oppas, kunnen alleen nog maar over kind praten, weten elk ander onderwerp binnen 2 minuten terug te brengen op hun kind of alle kindgerelateerde zaken waar ze zich mee bezig moeten houden.

Als de roze wolk is opgetrokken en het zijn dwarse pubers geworden wil mijn innerlijke ramptoerist de verhalen wel aanhoren. :D

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 15:57

elnienjo schreef:
Sonja_vR schreef:

Hebben nooit tijd om af te spreken, geen oppas, kunnen alleen nog maar over kind praten, weten elk ander onderwerp binnen 2 minuten terug te brengen op hun kind of alle kindgerelateerde zaken waar ze zich mee bezig moeten houden.

Als de roze wolk is opgetrokken en het zijn dwarse pubers geworden wil mijn innerlijke ramptoerist de verhalen wel aanhoren. :D

Dat ligt dan meer aan jou vrienden dan aan het kind hebben denk ik. :o

Urbanus

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 15:57

Nou een flink deel van onze vriendengroep is man, gesteriliseerd en die zitten echt niet te wachten op de mijlpalen van onze parels. Dus daar ga ik ze niet mee lastig vallen. En mijn ouders zijn graag oppas dus uitgaan en naar feestjes gaat nog prima. Ik gebruik alleen geen drugs meer.

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 16:04

Laatst bijgewerkt door joyce_eddy op 28-05-19 16:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 16:05

Ik ga wat dat betreft echt met Shaggy mee
Dat heeft niets met kinderen hebben te maken
Maar gewoon met de persoon die ze heeft gekregen

Mijn kinderhebbende en krijgende vrienden daar heb ik over allerhande onderwerpen gesprekken over waarbij we gewoon door kunnen kleppen zonder dat het over de kinderen hoeft te gaan of dat we terug vallen op dat onderwerp omdat dat is waar de wereld uit zou bestaan
Die zijn gewoon nog steeds mens i.p.v. de entiteit moeder

Daar kan ik gewoon mee afspreken met en zonder de minderjarige aanhang etc

En ik bespreek ook met liefde en plezier zaken omtrent hun kinderen
Net zoals ik zaken omtrent belangrijke levensvormen binnen mijn leven met hen bespreek , want ja, ik ben naast ik ook eigenaar van twee grote honden en een paard en ik heb een relatie
Zaken die belangrijk zijn voor mij en die ik met vrienden wel eens bespreek als er iets speelt
En zo komen ze ook naar mij. Met dingen die spelen met hun dieren, partner of kind

Ik ben juist blij dat onze vriendschappen dermate gelijkwaardig zijn dat ik gewoon voor vol aangezien word
Net zoals ik en voor vol aanzie
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 28-05-19 16:08, in het totaal 1 keer bewerkt

mellanion84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 16:05

nou idd, ik heb ook een goede vriendin met kleintje maar toen ik daar laatst was voor een gezellig avondje thee leuten kreeg kind een zoen op der bol en ging met papa mee naar boven. Dus ze bestaan echt, moeders die niet vergroeid zijn met hun kind ;)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 16:06

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 16:23

Het hangt er vooral vanaf in welke mate de "moeders" nog een "eigen" leven hebben .
Een aantal dat ik ken hadden voorheen al geen eigen hobby's en ďie kunnen idd enkel nog over bevallingen en de kinderen praten. Tot in het oneindige
De moeders dat ik ken die wel een hobby hadden (paarden of honden vooral) en die hobby ook behouden zijn,daar kan je wel over iets anders mee praten dan hun kinderen. Die zijn ook vaker van mening dat papa gerust hun steentje kunnen bijdragen in de zorg voor de kinderen en gaan dus ook gewoon nog weg zonder kinderen ( wat in de eerste groep amper nog voorkomt. )

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 16:59

Wanneer moeders hun kinderen (gok 4 en 6) meenemen naar de sportschool. Ze spelen en rennen... eentje heeft zelfs “here comes trouble” op haar shirt staan. I love mijn noise cancelling koptelefoon. :=

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 17:27

Hier geen goede ervaringen met een vriendin die haar eerste kind kreeg. Altijd bij haar afspreken, altijd moest dat jong eerst nog fles, boeren, kakken, verschoning, etc. Dus ben je een uur verder, zit je eindelijk samen aan een bakkie en dan gaat het alsnog over luiers, prikjes, en nog van die ongein. De lol was er echt wel af voor mij.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 17:33

De eerste periode als verse moeder is behoorlijk ingrijpend.
Mijn vriendinnen met kinderen moesten daar eerst aan wennen, voordat ze het weer over wat anders konden hebben of zonder kids op stap wilden.
Bij de meesten komt dat helemaal goed.

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 17:51

Gelukkig heb ik nog maar 1 vriendin met kinderen, maar inderdaad, die had en heeft nog haar eigen interesses buiten haar kinderen/man om. Dat scheelt denk ik echt een hoop hoor!

En ik begrijp het ook wel, want waar je het meest mee bezig bent, daar heb je ook het meeste over te vertellen. En over het algemeen spendeer je het liefst de meeste tijd aan dingen waar je van geniet.
Voor (jonge) ouders is dat (vaak) hun kinderen, bij mij gaat het over mijn sport/kat/orkest/tv-series. Daar kan ik ook eindeloos over doorl*llen, en echt niet iedereen zit er op te wachten om ALLES te weten over wat ík toevallig leuk vind.

Zondag trouwens iets grappigs :') Ik was met mijn ouders naar een evenement bij een groot kasteel. Wij stonden in de rij voor kaartjes, liep daar en jong van zo'n 10 jaar zich te vervelen, dus die zat met zijn klauwen overal aan. Ik had een gesprek met mijn moeder over dat jong, dat niemand hem zegt dat je niet zomaar overal aan moet zitten. En dat als je je zelf met andermans kind gaat bemoeien, je nog ruzie zal krijgen ook.

Zijn moeder stond dus voor ons in de rij, zagen we later _O- Weet ze meteen hoe anderen haar kind ervaren. Niet dat hij verder vervelend was hoor, maar je hoort gewoon niet overal aan te zitten.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 18:14

Mijn moeder heeft er vroeger flink ingehamerd dat niemand zit te wachten op verhalen over hobbies (paarden). Vervolgens komt er kommentaar dat vol enthousiasme praten over je vriendje ook weinig spannend is (vooral als het positief is wat dat maakt mensen jaloers), praten over babies is sowieso not done en buiten werktijden over werk kan eigenlijk ook niet.

Dan wordt het zelfs nog erger want als er dan wel een keer specifiek over een taboe onderwerp gekletst wordt dan moet het vooral gemiddeld zijn want als jij alleen maar drama hebt dan ben je een zeur en klager en als je niets te klagen hebt dan ben je een opschepper.

Zo stond ik eens op een feestje en wist niets te zeggen omdat ik in loop der tijd geleerd dat had dat je eigenlijk niets met veel enthousiasme mag vertellen van de maatschappelijke norm maar stond wel verveeld toe te horen hoe iemand het leven zo zwaar vond met alle ‚verplichte‘ sociale activiteiten naast haar 70% baan. Heb het toen afgekapt met de mededeling dat ik mij niet kon identificeren aangezien ik 60 uur per week werkte en nog een paard had. Heb iemand gezocht die ook wat onsociaal voor zich uit staarde en deze gevraagt wat voor werk hij deed. Hij had duidelijk ook gekeerd dat je daar niet over mag praten dus hij mompelde tijd elevator pitch en staarde weer uit het raam. Toen ik gericht door vroeg kwam hij helemaal in zijn element en heeft vol enthousiasme over zijn baan verteld en ik heb een hoop geleerd.

Ofwel, ik heb het niet zo met mensen die voor anderen bepalen waar wel/niet over gepraat mag worden.
Binnen echte vrienschappen kun je soms van elkaar accepteren dat de een gewoon even een half jaar overloopt van enthousiasme over een nieuwe hond, een ander over een zieke ouder, een derde over een baby en een vierde over de stress op het werk. Zolang je oprecht in elkaar geinteresseerd bent en het geen egoistisch 1-richtings verkeer is dan houdt een vriendschap ook stand als iemand een tijdlang alleen maar kan praten over 1 onderwerp.

Soms groei je uit elkaar, so be it.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 18:59

Ja eens, maar ik vind dat ik ook niet de hele tijd een spreekbeurt moet houden over mijn kinderen. Nu gaat het wel veel over onze dochter en er is weinig ruimte voor andere dingen (welke staking?) maar goed, straks komt ze uit het ziekenhuis, wordt onze wereld ook weer groter.

En er zijn vriendinnen met wie ik vooral over kinderen praat, of paarden, of wie de grootste piemel van de kroeg heeft, of...

Maar ik pas mijn gespreksonderwerpen wel aan, aan de setting en persoon.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 19:03

Uiteraard pas je je aan elkaar aan, maar het moet ook mogenlijk zijn om gewoon even ongegeneerd enthousiast (of verdrietig of gefrustreerd) te zijn en ik heb vaak het idee dat dit regelmatig niet maatschappelijk gewenst is maar dat je het liefst oppervlakkig moet blijven.
Ik ben sociaal sowieso nogal onbegaafd dus wellicht ligt het ook gewoon aan mij.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 19:08

Sizzle schreef:
Uiteraard pas je je aan elkaar aan, maar het moet ook mogenlijk zijn om gewoon even ongegeneerd enthousiast (of verdrietig of gefrustreerd) te zijn en ik heb vaak het idee dat dit regelmatig niet maatschappelijk gewenst is maar dat je het liefst oppervlakkig moet blijven.
Ik ben sociaal sowieso nogal onbegaafd dus wellicht ligt het ook gewoon aan mij.

Ongeneerd enthousiast mag iemand zeker zijn, maar niet dag na dag na dag na dag en dan ook nog geen enkele interesse meer op kunnen brengen in een ander onderwerp. Okee, een paar minuten, maar dan weer door gaan zagen over het wondertje.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 19:17

Ja maar dat is dan blijkbaar geen echte vriendin (meer) lijkt mij maar 1 richtingsverkeer. Er zijn ook mensen die iedere vorm van zelfstandigheid verliezen als ze in een relatie komen. Zoiets verwaterd dan gewoon. Vrienden komen en gaan, slechts een enkeling is voor langere tijd.

Ik durf onder moeders overigens nooit iets over kinderen te zeggen, blijkbaar val ik buiten de standaard dus dat is ook geen gewenst gespreksmateriaal. Ondertussen lijken mensen het wel normaal te vinden om hun gesprek bij de kapper na te vertellen. Alsof dat een ander zou moeten interesseren.

Geef mij maar het liefste een clubje ‚nerds‘ die helemaal blij zijn over hun nieuwe source code of zo :o
Snap ik ook geen hol van maar het is wel oprecht en geen praatje op een sociale weegschaal.

*klaag modus uit*

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 20:02

Duhelo schreef:
Die zijn ook vaker van mening dat papa gerust hun steentje kunnen bijdragen in de zorg voor de kinderen en gaan dus ook gewoon nog weg zonder kinderen ( wat in de eerste groep amper nog voorkomt. )

Even omdat ik er door Dit stukje opeens aan dacht
Maar die eerste groep waar jij het over hebt
Daar hoor ik ook serieus de zin
“ papa past op”
Flikker op , ik krijg instant jeuk van die opmerking/omschrijving

De groep met alle frontale en andere kwabben nog gewoon in tact hoor ik een dergelijk statement niet maken

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 20:09

Ik heb twee vriendinnen met kids beide spreek ik nog steeds mee af . Kids gaan gewoon mee en als ik daar kom zijn ze er ook bij.

Het komt ook niet van één kant.

Bij een ga ik vaker daar heen maar bij de ander wisselen we gewoon af.
Alleen is nou eenmaal makkelijker dan met drie kids.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 20:24

Christiene schreef:
Ik heb twee vriendinnen met kids beide spreek ik nog steeds mee af . Kids gaan gewoon mee en als ik daar kom zijn ze er ook bij.

Het komt ook niet van één kant.

Bij een ga ik vaker daar heen maar bij de ander wisselen we gewoon af.
Alleen is nou eenmaal makkelijker dan met drie kids.

Kinderen!