Wat doen jullie met instagram?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

wilmatj

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 20:56

Ik doe een verhaaltje, als ik een passende vraag weet stel ik die erbij. En altijd hastags. Anders vinden nieuwe accounts je minder snel. Ik reageer zelf heel veel, dus krijg ook veel reacties onder mijn posts.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 21:03

_Lobke_ schreef:
Maar jij hebt best wel veel toch? Wel een slim idee om bij iedere post een vraag te stellen. Ik probeer om altijd bij alles te reageren van anderen maar het lukt niet altijd

+/-330 momenteel. Maar weinig respons dus. Ook als ik in mijn stories iets doe met een vraag of poll

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 21:28

Ik heb mijn eerste 100 volgers!!! Van de week even alle foto’s weggehaald en direct opnieuw begonnen met het organiseren van mijn foto’s. Vind dit veel netter :)
Afbeelding

Kwam omdat ik dat eigenlijk ook al een beetje deed bij mijn fotografie account, daar heb ik nu 107 volgers :)
Afbeelding

_Lobke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 09:43

Wilmatj: ja precies ik reageer ook best veel op anderen en wil binnenkort ook eens proberen met een vraag bij het verhaaltje.

Qimm: oh wat frustrerend zeg! Stories doe ik eigenlijk ook niets mee ik lees en reageer meestal op mensen die iets posten.

Caitlin; wat goed! Hoe lang ben je al bezig? Ik zal je ook even volgen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 10:00

Ik ga ook weer wat meer consequent bezig met insta. Ik vind het wel erg leuk maar verwaarloos het regelmatig. Nu hele leuke foto's door een stalgenootje dus wil er wel wat mee doen. Doorgaans gewoon mobiel of gopro-foto's maar die zijn maar simpel. Doen het nooit slecht maar om echt te groeien toch ook niet. Maar probeer niet te klagen, haha.

Probeer wel altijd iets te vertellen maar vind het wel moeilijk. Vragen stellen al helemaal, zou niet weten wat :') Verder vraag ik me altijd af of de dingen die we doen wel interessant genoeg zijn.. moet ik niet doen maar is toch een dingetje.

Weten jullie trouwens hoe het met taggen/vermelden zit? De stalgenoot heeft nu een account voor haar fotografie dus wil haar wat helpen (voorlopig heb ik nog meer volgers dan haar, hahaha) maar ik kan haar niet terugvinden? Heel raar.. Misschien omdat het een nieuw account is? Iemand die dit weet?

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 19:17

[***] schreef:
Ik ga ook weer wat meer consequent bezig met insta. Ik vind het wel erg leuk maar verwaarloos het regelmatig. Nu hele leuke foto's door een stalgenootje dus wil er wel wat mee doen. Doorgaans gewoon mobiel of gopro-foto's maar die zijn maar simpel. Doen het nooit slecht maar om echt te groeien toch ook niet. Maar probeer niet te klagen, haha.

Probeer wel altijd iets te vertellen maar vind het wel moeilijk. Vragen stellen al helemaal, zou niet weten wat :') Verder vraag ik me altijd af of de dingen die we doen wel interessant genoeg zijn.. moet ik niet doen maar is toch een dingetje.

Weten jullie trouwens hoe het met taggen/vermelden zit? De stalgenoot heeft nu een account voor haar fotografie dus wil haar wat helpen (voorlopig heb ik nog meer volgers dan haar, hahaha) maar ik kan haar niet terugvinden? Heel raar.. Misschien omdat het een nieuw account is? Iemand die dit weet?

Heb je de @ gebruikt? En volg je haar al?

Ik heb gisteren een filmpje geplaatst van mijn 2 rennende idioten en ineens heb ik 145 volgers er bij. Blijkbaar vallen rennende idioten in de smaak haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 19:44

Haha, handig om te weten, moest het hier ooit voorvallen :P

Ja, had de @ en volgen en alles .. heel raar .. Maar ineens na x aantal keer proberen vond ik haar wel, dus het lijkt nu in orde. Misschien heeft het toch iets te maken met de tijd dat een account bestaat ofzo? De laatste keer was een aantal uren later nog eens geprobeerd (al ging het toen ook niet meteen van de eerste keer).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 20:06

Ik heb nu een foto die komt maar niet boven de 7 likes (waarvan 3 van mezelf).. ik snap er niks van.. -O-

Vanmorgen vroeg eerst geplaatst, kwam niet hoger dan 6 dus maar weer er af en vanmiddag opnieuw er op, wederom 6 dus weer er af en vanavond weer er op, nu 7.. waarvan ik er zelf steeds 3 ben.. :')
Volgens mij is de foto zelf niet prut ofzo, al begin ik daar nu wel aan te twijfelen.. Of is een zaterdag een domme dag om iets te plaatsen? :+

_Lobke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 20:59

Oh wat vreemd! Ik merk dat ochtends posten wel beter werkt dan later op de dag. Hoeveel likes heb je normaal gemiddeld dan? En verder schijnt het dat maandagochtend posten ook altijd goed werkt. Waarom geen idee maar zoiets las ik op internet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 21:24

Normaal rond de 30.. maar ik heb ook maar 61 volgers op dat account.. :+

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 21:28

Opnieuw plaatsen zou ik nooit doen. Als ik dat bij iemand zie like ik hem niet een 2e keer namelijk. Dus dan raak je misschien juist likes kwijt.

Maar vandaag heb ik ook een foto wat na 12u op nog geen 140 likes zit. Normaal rond 300

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 21:34

Ook minder dan de helft dus.. B-)
Ik ga hem dan toch maar offline halen en maandag opnieuw proberen..

Als ik van de 6 likes (waarvan 3 van mezelf zijn) een paar verlies maakt me niet gek veel uit, als het er uiteindelijk maar meer worden.. :+

Lize92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 23:55

@Caitlin: Nice! Ik heb je ook gevolgd op beide accounts, mooie foto’s plaats je!
@Granoek: Hoe heet jouw account? Ben wel benieuwd nu naar die rennende idioten whaha! Neem aan dat het om paarden gaat? :+

Mijn nieuwe account is al een stuk actiever dan mijn vorige, terwijl ik daar toch zo’n 1500 volgers meer had. Gek eigenlijk. Denk dat het heel veel spam- en inactieve accounts waren, en oude bekenden die het maar weinig boeit wat ik post haha. :+

Hannepan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 07:14

Mijn fotot van gisteren deed het ook minder goed dan normaal, iedereen zal buiten in de zon hebben gelegen ofzo haha. Maar ik zou me er niet teveel druk om maken, er is meer dan alleen maar likes en insta is soms gewoon raar, daar kun je zelf niet veel aan doen xD

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 09:35

PRD schreef:
@Caitlin: Nice! Ik heb je ook gevolgd op beide accounts, mooie foto’s plaats je!
@Granoek: Hoe heet jouw account? Ben wel benieuwd nu naar die rennende idioten whaha! Neem aan dat het om paarden gaat? :+

Mijn nieuwe account is al een stuk actiever dan mijn vorige, terwijl ik daar toch zo’n 1500 volgers meer had. Gek eigenlijk. Denk dat het heel veel spam- en inactieve accounts waren, en oude bekenden die het maar weinig boeit wat ik post haha. :+

Hahahah als ik zou rennen zou dat ook idioot zijn, maar hier ging het om de paarden ja :')
Het is @belgianclydesdales

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 09:38

Ik heb trouwens net het idee dat foto's die ik 's avonds plaats beter gaan dan wat ik 's morgens plaats.
Merk daar echt best veel verschil in, ik heb 3 foto's van eenzelfde reeks geplaats waarvan 2 's morgens (ja sorry soms ben ik gewoon ongeduldig haha) en die gaan richting 800 likes en 1 's avond die naar 1100 gaat.

Ik heb in mijn hoofd een soort telsysteem, ik weet niet of het klopt maar bij mij komt het vaak uit haha.
Van het moment dat ik foto's plaats en de likes gaan ongeveer aan 100 likes per uur, dan stopt hij meestal bij 800-900. Als ik na de eerste 3uur al ver boven 300 zit dan gaat hij meestal over de 1000.

Waar een mens zich toch al mee bezig kan houden hé :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 10:38

Granoek schreef:
Ik heb trouwens net het idee dat foto's die ik 's avonds plaats beter gaan dan wat ik 's morgens plaats.
Merk daar echt best veel verschil in, ik heb 3 foto's van eenzelfde reeks geplaats waarvan 2 's morgens (ja sorry soms ben ik gewoon ongeduldig haha) en die gaan richting 800 likes en 1 's avond die naar 1100 gaat.

Ik heb in mijn hoofd een soort telsysteem, ik weet niet of het klopt maar bij mij komt het vaak uit haha.
Van het moment dat ik foto's plaats en de likes gaan ongeveer aan 100 likes per uur, dan stopt hij meestal bij 800-900. Als ik na de eerste 3uur al ver boven 300 zit dan gaat hij meestal over de 1000.

Waar een mens zich toch al mee bezig kan houden hé :')

Ik heb precies dit systeem in mijn hoofd. _O-

Mijn rij-transformatie foto krijgt nu na 2/3 dagen nog steeds enorm veel likes. Blijft bijzonder dat instagram.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 10:47

Oh je hebt geen idee hoe dat me oplucht Dominique hahahahaha

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 11:53

PRD schreef:

Dankje! :)

_Lobke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 11:56

@shanna: 60 volgers is ook niet zoveel misschien was inderdaad iedereen aan het genieten van de zon, waardoor je minder likes kreeg.

@Granoek: oh wat grappig jij ervaart het dus precies andersom. Haha en ik ben dus niet de enige die het echt bijhoudt hoe snel de likes gaan.

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 12:07

Hé, wat een leuk topic! Zelf heb ik meerdere Instagram accounts, maar heb er momenteel twee actief.
Mijn persoonlijke Instagram pagina, die is privé en daar geef ik ook niet zo om likes en dergelijke, daar heb ik ook alleen volgers die ik ook in het echte leven ken. :)

De ander is mijn fotografie pagina, maar die heb ik momenteel gedeactiveerd (@fhbphotographs), ik raakte zo gestresst van deze pagina de laatste tijd := Dat account heeft rond de 700 volgers (na deactivatie ben ik er vast een hoop verloren, maar goed), maar de laatste tijd kregen mijn foto's eigenlijk nog maar heel weinig likes, terwijl soortgelijke accounts van o.a. kennissen opeens een giga boost leken te krijgen wat likes betreft. Van frustratie heb ik dus maar even een pauze genomen van dat account. :+

Het andere account dat nog wel actief is, is de Instagram van mijn hond :o ( @cupra.the.corgi ) Hij is een pup van 4 maanden, en hier plaats ik zeer regelmatig nieuwe foto's op. Dit account heeft 285 (?) volgers, en elke foto krijg eigenlijk een stabiele hoeveelheid likes; meestal rond de 70. Soms een uitschieter naar boven en naar onder, maar over het algemeen stabiel.

ninaphilo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 12:19

Ik ben enorm druk met school dus helaas niet heel actief bezig. Ik wilde eigenlijk een winactie doen voor 2000 volgers maar dat aantal komt opeens steeds sneller dichterbij, en nu heb ik voor een winactie echt geen tijd (en geen zin).

Wel ben ik van plan om begin zomervakantie mij in te schrijven bij de KVK als fotograaf, dat idee was zonder Instagram nooit ontstaan denk ik. *\o/*

_Lobke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 12:39

PureSG: wat heb jij een ontzettend leuke hond helemaal verliefd

Ik heb vandaag voor het eerst geen paardefoto op ig gezet. Staat er wel een beetje raar tussen maar ruiter fitheid is ook heel belangrijk.

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 13:45

Dankje _Lobke_ <3 het is een handful, maar hij is zo leuk!

Wat gaaf ninophilo! Een kvk aanvragen staat hier ook nog op de bucketlist, maar als ik van Instagram al zoveel stress krijg momenteel, is dat voorlopig nog even niet een goed plan :D

ninaphilo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 14:42

Wat een leuke hond PureSG! Ik ben hem/haar(?) gaan volgen <3
Als je nu al stress krijgt zou ik het inderdaad nog eventjes uitstellen. Gewoon rustig aan opbouwen tot dat je er zelf genoeg vertrouwen in hebt!