tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 10:58

Citaat:
daar waar ik vrijdag hem nog opgehaald heb van werk, hij mij gister middag nog vertelde dat hij van mij hield en trots op mij was is nu alles weg.

Poh.. dit zijn de ergste manieren om een relatie te verbreken in mijn ogen. Ik heb dit ook zo precies meegemaakt al ging het in een paar uur.
Ik wil je heel veel sterkte wensen en een dikke knuffel geven. Lucht vooral je hart en geef je zelf echt ruim de tijd om hier van te herstellen!

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 20:35

AmyJamess schreef:
Ik kom hier na heel veel jaar weer melden.
Gisteren heeft heel onverwachts mijn vriend de relatie verbroken na een stomme mening verschil.
Ik ben verward, verdrietig en mijn hart ligt in duizend stukjes.

Wat ga ik hem verschrikkelijk missen....

Ik wou dit even van mij afschrijven gezien ik er al de hele nacht over loop te piekeren en op dit moment niemand heb om er over mee te praten.

Kan nu niets zeggen om het verdriet en de schok weg te nemen. Is gewoon echt heel k*t en zal heel veel tijd nodig hebben. Het wordt beter, echt waar, maar dat hoef je nu nog niet te geloven. Nu mag je overleven, is al moeilijk genoeg. Doe het dag per dag, probeer niet te ver vooruit te kijken. :knuffel:

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 17:17

Ik heb eigenlijk helemaal geen recht om te zeuren. Maar voel me even verdrietig. Ik ben met een jongen bezig, maar is ingewikkeld :')
Waarom ik me verdrietig voel? Nou omdat ik niets van hem hoor (welgeteld al 1,5 dag niet). En dan gaat mijn hoofd allerlei negatieve dingen invullen.

Overigens krijg ik dan wel weer gewoon snapchats.

Winged

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 17:29

If he wanted to, he would.

En als hij niet aan jouw verwachtingen voldoet qua communicatie: zeggen. Geen verbetering? Exit.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 17:34

Winged schreef:
If he wanted to, he would.

En als hij niet aan jouw verwachtingen voldoet qua communicatie: zeggen. Geen verbetering? Exit.

We daten niet, dus ik mag in principe niets verwachten.

Het is een lang en ingewikkeld verhaal. Maar ik denk wel dat je eerste zin helaas wel klopt.. ;(

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 18:00

Klinkt ook allemaal mega hard. En doet zeer en maakt onzeker.

In ieder geval ben ik van mening dat de juiste persoon je nooit in verwarring zou laten.

Als je met hem wil daten: zeg dat dan. Is het een nee van zijn kant? Jammer, maar dan is hij dus ook niet jouw persoon.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 18:17

Eigenlijk het feit dat je je zo voelt geeft al aan dat je zelf nog niet stevig genoeg in je schoenen staat. Stiekem laat je je eigen geluk/gemoedstoestand afhangen van een ander. Bel hem op, vraag waarom hij niks meer laat horen en vraag of hij wil dat jullie elkaar nog zien. Als hij een slap ontwijkend antwoord geeft dan weet je al genoeg. Klaar, prima.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 23:37

Maar is het gewoon een vriend of iets?

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 12:41

Jullie situatie is ook lastig Zertab, en niets is met elkaar te vergelijken. Maar belangrijk is inderdaad dat je wel voor jezelf kiest.

Mochten er nog mensen geinteresseerd zijn. Hier is het goed afgelopen :)

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 12:56

Nee deze situatie is vast niet uniek in de wereld, maar wel even wat anders als de standaard. Neemt niet weg dat Suzanne ook gelijk heeft. Voor mijzelf kiezen is en blijft het belangrijkste. En het feit dat ik meteen zo reageer als hij even druk is (lees weekendje weg), is niet oké. Dus ik neem even afstand van hem.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 13:45

Ik meld mij hier ook weer.

Via breeze een hele leuke man leren kennen waar het eigenlijk gelijk mee klikte. Een ruime maand echt leuk contact en veel samen ondernemen. Het voelde zo vertrouwd en goed om mijzelf te kunnen zijn en de waarheid te kunnen vertellen over mijn angsten en oude pijnen. Hele fijne communicatie met als sleutelwoord altijd eerlijk zijn.
En gister kwam van hem het hoge woord eruit dat hij niet genoeg voelt om het door te zetten. Samen een potje zitten janken, want mijn gevoelens waren wel flink gegroeid.
Maar het was dus niet meant to be.
En nu ben ik gewoon intens verdrietig want eigenlijk wil ik niet loslaten van het veilige gevoel wat hij mij gaf. Maar ik kan niemand dwingen van mij te houden zoals ik wel van de ander begon te houden.
Maar verdomme, dit zag ik niet aankomen en doet zeer.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 14:27

Au jeetje, dat kan verdomd zeer doen idd. Wel fijn hoe het opgepakt werd en afgesloten.
Veel sterkte

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 17:57

Pijnlijk... wel fijn dat het toch goed is afgesloten. Sterkte :(:)

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 08:56

Ach miss_lizje, dat is zo jammer. Doet gewoon ook zeer |( .

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 17:13

Nou dat is ook niks, zeker omdat je relatie hiervoor ook zo raar is uitgegaan als ik me goed herinner. Een dikke knuffel!

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 19:15

Mijn onzekerheid is ook gelijk weer terug en geeft mij nu ook zo veel vragen nog. Ik snap er gewoon echt helemaal niks van. Als ik wat meer gekalmeerd ben wil ik nog wel kijken of ik antwoorden kan krijgen om dit zelf meer te kunnen accepteren. Want dit was echt alles wat ik in een partner zocht.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 19:46

miss_lizje schreef:
Mijn onzekerheid is ook gelijk weer terug en geeft mij nu ook zo veel vragen nog. Ik snap er gewoon echt helemaal niks van. Als ik wat meer gekalmeerd ben wil ik nog wel kijken of ik antwoorden kan krijgen om dit zelf meer te kunnen accepteren. Want dit was echt alles wat ik in een partner zocht.

Heel lastig, en ik begrijp dat wel. Al moet ik zeggen dat, ondanks het nu allemaal goed lijkt te komen, het er altijd op heeft geleken dat die antwoorden niet meer zouden komen. Ondanks toentertijd ook wel met wat periodes kort app contact en dat werd er niet beter op.
Ik hoop echter dat het voor jou beter verloopt en er wel antwoorden komen die je wat rust kunnen geven.

Heeft hij met het uitmaken niet meer gezegd dan alleen dat het niet meer genoeg voelt? Is er iets gebeurd waar hij wellicht niet alles over heeft gezegd? Ik vind het dan altijd lastig als er wel zoveel verdriet bij komt kijken :Y)

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 21:16

Ik ben weer teleurgesteld. Het verbaasd me niet eens meer.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 10:03

Heel veel sterkte Amy :knuffel:

Idd voor jezelf kiezen Zertab, wat jammer dat het weer niet goed gegaan is...

Ook heel veel sterkte voor jou Lizje, denk dat die dingen vaak nog het meeste pijn doen. Niet leuk. :(:) Ook niet leuk om met vragen te blijven zitten, maar soms is 'het' gewoon niet genoeg (kan ik zelf van meespreken) en dan is het ook gewoon het eerlijkst naar je partner toe om er een punt achter te zetten.

Whaaaa Denies! Wat goed! Hoe voel je je nu? En wat is er allemaal gebeurd waardoor het nu plots wel zo is? Mag ook altijd in pb hoor :D (Maar hoeft natuurlijk niet als je er niks over kwijt wil)

Hier gaat het ook nog steeds goed. Al zit ik zelf weer in een fase waarbij ik alles in twijfel trek en ook gewoon niet goed weet wat ik wil met mijn leven (in het algemeen), waardoor ik ook weer twijfel of deze relatie echt is wat ik nodig heb en wil... Ben even een beetje verdrietig :\

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 10:20

Zertab schreef:

:(:) Herkenbaar wel.

Miss_lizje :(:) blijft naar. Gelukkig hebben jullie het er wel samen goed over gehad. Het helpt mij altijd om te denken 'was ik verliefd op de potentie of op wat deze persoon mij liet zien qua eigen gedrag.' aka: zijn de gesproken woorden hetzelfde als zijn gedrag.

Ik krijg ook regelmatig de vraag 'wat zoek je'. En inmiddels is dat bij mij 'iemand die ik kan vertrouwen, trouw is en 200% zichzelf durft te zijn bij mij.' Bare minimum, maar hiermee voorkom ik wel dat iemand zich gaat voordoen als mijn ideaalplaatje en dan een halfjaar later iets heel anders laat zien.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 10:50

Zertab schreef:

Waarom laat je jezelf weer teleurstellen?

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 12:06

Suzanne F. schreef:
Zertab schreef:

Waarom laat je jezelf weer teleurstellen?

Omdat ik ook ooit een relatie wil? En dan dus inderdaad het risico loop om teleurgesteld te raken.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 12:10

Vind ik ook een beetje een vreemde vraag Suzanne. Iedereen loopt tegen de lamp, of dat nu in de beginfase is of in een lange relatie. Als je wil gaan daten moet je je wel op de een of andere manier gaan openstellen en dan loop je natuurlijk ook een risico. Natuurlijk is het niet de bedoeling dat je bij elke tegenslag teleurgesteld moet zijn, te snel te hoge verwachtingen hebben helpt niet. En uiteraard zal iemand die sterk in zijn/haar schoenen staat ook minder snel teleurgesteld zijn, maar ik denk dat niemand zich opzettelijk laat teleurstellen. Gewoon goed bewust zijn van waar je aan begint Zertab, want als iets al vanaf het begin moeilijk is of duidelijk is dat het niks gaat worden kan je beter ook gewoon voor jezelf kiezen en alles loslaten.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 16:14

Het is geen vreemde vraag. Het is om je een spiegel voor te houden. Het ligt nu altijd bij de ander. Die heeft me verdriet gedaan, die heeft me gekwetst, die heeft me teleurgesteld, en weer ben ik teleurgesteld. En dat herhaalt zich. Dus mijn vraag is: waarom laat je dat gebeuren? En je geeft aan omdat je een relatie wilt.
Ik denk dat je te graag wilt en een deel van jezelf wilt opvullen met een ander. Ik heb je al eerder geadviseerd om te gaan werken aan een stuk zelfliefde en zelfacceptatie. Jezelf eerst heel maken voordat je iemand in je leven toe laat die een aanvulling (geen invulling) kan zijn. Je stelt je nu kwetsbaar en afhankelijk op. Op het moment dat je jezelf op 1 zet zal dit niet meer gebeuren.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 16:28

Kan het daar alleen maar mee eens zijn, en vond het dus ook een terechte vraag van Suzanne F.