Stormchasen in Nederland, met een schuin oog naar Amerika!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

magda_90

Re: Stormchasen in Nederland, met een schuin oog naar Amerika!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 23:41

Officieel grootste orkaan ooit.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 23:42

magda_90 schreef:

Heftig sh*t hoor.. Jeetje heb het met die mensen te doen.. :n

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 23:47

Joolien schreef:
Ziek mooi!

Ik kijk altijd naar z'n twitterr tijdlijn. Gave foto's. Maar vanavond zag ik deze en toen hield ik toch even m'n adem in...Wat een gevaarte...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 23:49

magda_90 schreef:

Sh*t he! :oo

WenMLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 23:52

Hey hey, ik kom weer even onder mn meeleessteen vandaan..
wat een heftig gedoe zo met orkaan Patricia.. ik heb ook de livestreams erbij!
ik kwam ook deze nog tegen naast de linkjes die hier al geplaatst zijn;

https://www.youtube.com/watch?v=Um3l6AMYOls

vraag me alleen zwaar af wat de filmende persoon in kwestie aan het doen is en vooral WAAROM?!
hij loopt maar heen en weer op z'n balkon en zit echt heel dicht bij zee.. zo eng lijkt me dat!

ik hoop maar dat dit allemaal enigszins 'goed' af gaat lopen.. heb zo te doen met de mensen daar,
het lijkt me echt verschrikkelijk om daar nu te zitten, afwachtende tot er iets gigantisch verwoestend aan land komt..

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 00:19

Op de link waar je rechts van het strand meekijkt zag ik steeds hele hordes vogels in volle vaart voorbij vliegen, zagen jullie dat ook ?

Deze https://youtu.be/x_GShxXtLx4

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 04:47

Moderatoropmerking:
Niet al te lang geleden is door mijn collega-mod Paisano de volgende modopmerking geplaatst:
Paisano schreef:
Het kan in een topic gebeuren dat één persoon wat minder in de groep past of door de anderen zelfs als vervelend wordt gezien. Het is verleidelijk om dit uitgebreid te bespreken, maar toch wil ik jullie vragen een discussie hierover niet in dit topic te voeren. We zien op Bokt graag dat iedereen inhoudelijk 'op de bal' blijft spelen en anderen niet persoonlijk aanvalt. Daarnaast is Bokt is voor iedereen en zolang de regels worden nageleefd, is iedereen ook overal welkom. Daarom wil ik jullie verder vragen om de discussie hier te laten varen en het weer gezellig over stormchasen zelf te hebben.

Helaas zien we hier toch weer berichten voorbij komen die we op Bokt gewoonweg niet willen zien. Bokt is een forum voor iedereen dat wil zeggen dat iedereen welkom is om mee te praten in ieder topic en het is dan ook niet de bedoeling om mensen buiten te sluiten. Natuurlijk kun je niet met iedereen vrienden zijn en mocht je een bepaalde gebruiker echt vervelend vinden kun je je altijd even verdiepen in de Foei-functie. Ik wil jullie dan ook nogmaals vragen het hier gewoon gezellig te houden en respectvol op elkaar te blijven reageren, op die manier blijft Bokt een fijne plek voor iedereen.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 05:26

Even een bericht vanuit Mexico. Het lijkt erop dat La Manzanilla het hardst geraakt is en daar is momenteel ook totaal geen contact mee. De orkaan lijkt in kracht af te nemen, maar nu is het gevaar vooral overstromingen en landslijdingen. Rondom La manzanilla lijkt vooalsnog weinig schade. Hier is het vooral hevige regen, maar gelukkig valt het hier allemaal erg mee. Ik hoop dat het in a manzanilla ook mee valt, maar dat zullen we pas morgen weten denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 09:30

Babeth jij zit ter plaatsen of wat :wow: had ik nog niet opgemerkt. Heel veel succes daar!

Die foto op Twitter is aan de ene kant een prachtig natuurfenomeen en verbazend om te zien wat er allemaal mogelijk is. Aan de andere kant is het ook angstaanjagend, je weet welke gevaren er mee gepaard gaan en hoe verwoestend zoiets is.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 11:30

O echt ik wens deze mensen heel erg veel sterkte. Ik hoop echt dat alles goed afloopt. En Babeth zit daar eventjes in Mexico :oo
Lijkt me echt zwaar voor de mensen die er leven :n

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 14:08

Hoi, ik kom even binnenvallen. Ik vind dit soort dingen altijd enorm interessant! Ik moest voor school een live blog bijhouden over 'breaking news', de timing is dus perfect. Heb vannacht tot 4 uur het laatste nieuws op alle media zitten volgen!
Link website verwijderd.(Misschien staan hier nog dingen tussen die jullie interessant vinden :) ).
Bedacht mij vandaag dat er hier vast een topic over loopt op bokt, en inderdaad :D.

Babeth, ik lees net jouw post, ik vroeg mij al af of er nou echt zo erg meeviel, kan het me bijna niet voorstellen als je alle feiten en getallen hebt gevolgd.. Misschien later vandaag toch mijn laatste update weer updaten. :\ Ik hoop dat het voor de locale bevolking allemaal meevalt, god dank is hij wel aan het afzwakken.
Succes daar Babeth!
Laatst bijgewerkt door Berdien op 29-11-17 20:02, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Link website verwijderd.

Frankaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 15:11

Wat een reus die orkaan! Hoop dat het slachtofferaantal nog een beetje meevalt...

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 15:23

TammyVN schreef:
Hoi, ik kom even binnenvallen. Ik vind dit soort dingen altijd enorm interessant! Ik moest voor school een live blog bijhouden over 'breaking news', de timing is dus perfect. Heb vannacht tot 4 uur het laatste nieuws op alle media zitten volgen!
Link website verwijderd. (Misschien staan hier nog dingen tussen die jullie interessant vinden :) ).
Bedacht mij vandaag dat er hier vast een topic over loopt op bokt, en inderdaad :D.

Babeth, ik lees net jouw post, ik vroeg mij al af of er nou echt zo erg meeviel, kan het me bijna niet voorstellen als je alle feiten en getallen hebt gevolgd.. Misschien later vandaag toch mijn laatste update weer updaten. :\ Ik hoop dat het voor de locale bevolking allemaal meevalt, god dank is hij wel aan het afzwakken.
Succes daar Babeth!

Wow, ik heb het gelezen. Echt heftig :oo
Ik hoop echt dat het voor de mensen daar allemaall een beetje gaat meevallen
Laatst bijgewerkt door Berdien op 29-11-17 20:03, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Link website in quote verwijderd.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 17:09

Net kwam op het nieuws dat de schade toch wel mee is gevallen. Gelukkig maar. De orkaan is binnen enkele uren afgezwakt naar een doodnormale storm. Nog steeds moet iedereen op hun hoede zijn maar het ergste is geweest. Wel heel fijn om aan te horen. Zo is een orkaan toch wel cool.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 17:40

Het is inderdaad allemaal heel erg meegevallen, tot zover geen meldingen van doden begreep ik. Ook de schade is uiteindelijk erg meegevallen. De orkaan is over een relatief onbewoond stuk gegaan en is heel snel in kracht afgenomen nadat hij aan land kwam.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 22:04

Gelukkig maar dat alles vooralsnog lijkt mee te vallen en dat Patricia een beetje tammer werd op het land. Zag er evengoed best heftig uit wat ik zo hier en daar zag. Heel veel wind en straten die blank stonden...ik weet niet of ik wil weten hoe het er uit had gezien als ze vol 5 over land was gegaan. %)

magda_90 Is het bij je vriendin ook allemaal relatief rustig gebleven?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 16:39

Pluizebolpum schreef:
Gelukkig maar dat alles vooralsnog lijkt mee te vallen en dat Patricia een beetje tammer werd op het land. Zag er evengoed best heftig uit wat ik zo hier en daar zag. Heel veel wind en straten die blank stonden...ik weet niet of ik wil weten hoe het er uit had gezien als ze vol 5 over land was gegaan. %)

magda_90 Is het bij je vriendin ook allemaal relatief rustig gebleven?

Ben bang Katrina in het kwadraat.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 19:24

Gelukkig wel. Vooral veel regen en een vergelijkbare Nederlandse herfststorm zegmaar.
Erg opgelucht.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 20:27

Pfoeh wat een geluk. Ik ben heel blij voor de mensen daar.

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 20:54

Hele mooie rode lucht hier vanavond.
Afbeelding

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 21:10

magda_90 schreef:
Gelukkig wel. Vooral veel regen en een vergelijkbare Nederlandse herfststorm zegmaar.
Erg opgelucht.

Gelukkig maar !

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 22:09

gohya schreef:
Hele mooie rode lucht hier vanavond.
[ Afbeelding ]

<3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3

Moirin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 07:57

Zonsondergang in Vlissingen gisteren :)
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 08:44

Toffe foto Moirin!

Hier gister weer een bijzon. Maar mobiel was helaas leeg :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 22:32

Mooi Moirin!

Vanavond is er mogelijk een halo om de maan te zien, ik heb m net al voor 2/3e gezien :D