Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Alja

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 15:29

Mijn pakje is gelukkig op de plaats van bestemming en daarom maak ik altijd een filmpje van de posting zodat ik bewijs heb dat ik het echt verzonden heb...

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 16:21

Lastig zeg als je gedoe krijgt met verzenden.. Ik had een tijdje terug voor het eerst iets laten versturen, vond het wel spannend, maar ik had het netjes binnen een week binnen zonder gedoe :)

Vanavond herkansing voor de verkoop van hetgene wat afgelopen maandag niet werd opgehaald en waar ik overigens ook helemaal niks meer van gehoord heb. Hopelijk gaat het vanavond wél goed(andere koper)!

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 22:25

Het was nog even spannend, want ze waren een half uur later, maar het is opgehaald *\o/*

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 18:38

Hier een rare verkoper....
Ik merkte al dat mailverkeer niet al te soepel verliep...maarja iemand kan het druk hebben, en daarnaast had ik het ook wat drukker.. maar goed, overeenkomst bereikt met de verkoper en geld overgemaakt. Hij zou mijn pakketje zsm versturen. Gisteren kreeg ik een mail: hij had het pakketje weggebracht, en als ik het pakketje kan afhalen zou ik daar mail over krijgen.... vond het vreemd dat ik het zou moeten afhalen . Wat blijkt: Hij heeft mijn pakketje naar een afhaalpunt verstuurt. Hier had ik dus totaal geen weet van en dit is ook niet met mij overlegt of besproken. Afhaalpunt ligt voor mij op een paar kilometer rijden, en het gaat me voorlopig echt niet lukken om het op te halen (ivm werk en feestdagen).

Iemand een idee hoelang ik zo'n pakketje kan laten liggen bij een afhaalpunt?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 18:41

drie weken is volgens mij redelijk standaard.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 18:42

ik dacht 8 dagen (bij dhl)

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 18:43

Iemand zou om 12 uur iets komen ophalen, ik wachten. Niemand.
Ik een mailtje. Bedankt dat je je even afmelden.
Ze was het vergeten want liep in het winkelcentrum. Als ik vrijdag iets afspreek voor zaterdag..dan onthoud je dat toch?

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 18:44

silvericathy schreef:
Hier een rare verkoper....
Ik merkte al dat mailverkeer niet al te soepel verliep...maarja iemand kan het druk hebben, en daarnaast had ik het ook wat drukker.. maar goed, overeenkomst bereikt met de verkoper en geld overgemaakt. Hij zou mijn pakketje zsm versturen. Gisteren kreeg ik een mail: hij had het pakketje weggebracht, en als ik het pakketje kan afhalen zou ik daar mail over krijgen.... vond het vreemd dat ik het zou moeten afhalen . Wat blijkt: Hij heeft mijn pakketje naar een afhaalpunt verstuurt. Hier had ik dus totaal geen weet van en dit is ook niet met mij overlegt of besproken. Afhaalpunt ligt voor mij op een paar kilometer rijden, en het gaat me voorlopig echt niet lukken om het op te halen (ivm werk en feestdagen).

Iemand een idee hoelang ik zo'n pakketje kan laten liggen bij een afhaalpunt?

Kopie:
Indien het pakje na 2 dagen nog niet bij ons is opgehaald, ontvangt je een herinnering. Dat doen we nog een keer na 5 dagen. Als het pakje 7 kalenderdagen na ontvangst van het pakje op de DHL Parcelshop niet is afgehaald, sturen we het pakje terug naar de verzender. Zowel de verzender als jij ontvangen hiervan een bericht per sms of mail. Het pakje is vanaf dat moment niet meer beschikbaar op de DHL Parcelshop.

Mag hopen dat je er geen 6.95 voor betaald hebt, want dhl is 4 euro..

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 18:53

bedankt alvast... wordt dus uitzoeken wanneer ik het kan ophalen, lijkt mij dat ze met de kerstdagen gesloten gaan zijn, en ma-di-woe moet ik dus zelf de hele dag gaan werken... lekker dan zo'n verkoper die niet overlegd maar gewoon doet.

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 19:44

Anders misschien even contact opnemen dat het wat later gehaald wordt? Misschien bewaren ze het dan wat langer?

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 23:08

silvericathy schreef:
bedankt alvast... wordt dus uitzoeken wanneer ik het kan ophalen, lijkt mij dat ze met de kerstdagen gesloten gaan zijn, en ma-di-woe moet ik dus zelf de hele dag gaan werken... lekker dan zo'n verkoper die niet overlegd maar gewoon doet.

Heeft hij je dan niet ook nog bedonderd qua verzendkosten? Naar afhaalpunt is iig bij DHL goedkoper dan naar thuisadres...

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 23:21

Pfffff hier iemand die ook een bod deed maar ver beneden de bieden vanaf prijs. Aan gegeven dat het daar niet voor weg ging.
Degene deed opnieuw een bod nu wel hoger maar dan wel incl.
Prima maar dan word het wel verzenden met DHL en dan zelf afhalen bij de pakketshop.
Nou dat was geen probleem, degene kwam zelf al met de pakketshop waar het afgeleverd moest worden.

Daarna 10 keer moeten vragen om een mailadres zodat hij daar een bevestiging op zou ontvangen wanneer het pakket klaar lag om af te halen.
Die uiteindelijk gekregen. HEHE
Nog specifiek aangegeven dat het wel wat langer (3-5 werkdagen) duurt dan met post.nl, maar dat was geen probleem.
Nu echt om de haverklap een mail, ik heb nog niets gehoord, wanneer heb je het verzoden en ga zo maar door.
Ik heb al diverse keren aangegeven dat hij/zij het kan volgen via de T&T code en automatisch een mail krijg als het klaar ligt om af te halen.
Hij/zij kan het dan allemaal precies volgen. Tja sorry ik kan er niets aan doen als ik om half 12 het pakket bij het servicepunt afgeef de ophaaldienst die dag al is geweest (wat ik overigens wel raar vind zo vroeg, maar goed daar heb ik geen invloed op)
Pfffff moedeloos kan je van dat soort mensen worden.
Weet gelijk weer waarom ik daar liever niet mee verzend.
Mensen lezen niet, hebben absoluut geen geduld....

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 11:17

Hier van de week een mobiel van marktplaats gekocht. Vond het eerst maar raar dat ie geen boekjes oid had maar goed. Was vlakbij dus gebeld en opgehaald maar ik heb wel even gemeld waar ik heen was bij mijn huisgenoten just in case aangezien ik een let op mailtje van marktplaats kreeg. Zag weinig kwaad in ophalen afhandelen aan de deur enzo. En het is inderdaad goed gekomen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 12:24

Saaams schreef:
Iemand zou om 12 uur iets komen ophalen, ik wachten. Niemand.
Ik een mailtje. Bedankt dat je je even afmelden.
Ze was het vergeten want liep in het winkelcentrum. Als ik vrijdag iets afspreek voor zaterdag..dan onthoud je dat toch?

hmm.. ik moet toch mijn spijt bekennen dat ik ooit eens naar de stad ging om daarna naar de tandarts te gaan. In de stad heb ik leuk rond gelopen. Bij de tandarts nooit geweest := Maar goed toen was ik 12 of 13 ofzo :')

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 18:40

Ik probeer nu ook dingen te verkopen via Marktplaats, het gaat best goed, maar... Ik snap TNT post niet :') Je hebt bij het verzenden (als het door de brievenbus past): brief en brievenbuspakje. Moet ik het dan als brievenbuspakje verzenden? (het is een jurkje), maar moeten daar dan gewoon postzegels op? Want dat is wel duurder dan het als brief verzenden, brief zou 2,56 zijn en brievenbuspakje is altijd 3,84. Hoe doen jullie dat?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 18:50

brievenbuspakketje is een vast bedrag, maar je krijgt er een t&t code bij. Dus je kan het volgen.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 19:24

Klopt, bij mijn tnt punt kan ik zelf aangeven of ik het als brievenbusitem zonder code verzonden wil hebben of voor 3,84 mét t&t code. Kan zijn dat een tnt punt ernaar neigt om het sowieso voor 3,84 te doen, dus geef het duidelijk aan wat je wilt. Ik persoonlijk probeer kopers als het verschil niet zo groot is ertoe te bewegen om een pakje met code te nemen. Die kan je tenminste in de gaten houden en heb het gevoel dat tnt dan ook iets beter hun best doen :P Met een brievenbuspakje zonder code heb je geen enkel verzendbewijs en kan je ook niks meer in de gaten houden nadat je het gepost hebt.

Claudia1993_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 19:50

Alwiene schreef:
Klopt, bij mijn tnt punt kan ik zelf aangeven of ik het als brievenbusitem zonder code verzonden wil hebben of voor 3,84 mét t&t code. Kan zijn dat een tnt punt ernaar neigt om het sowieso voor 3,84 te doen, dus geef het duidelijk aan wat je wilt. Ik persoonlijk probeer kopers als het verschil niet zo groot is ertoe te bewegen om een pakje met code te nemen. Die kan je tenminste in de gaten houden en heb het gevoel dat tnt dan ook iets beter hun best doen :P Met een brievenbuspakje zonder code heb je geen enkel verzendbewijs en kan je ook niks meer in de gaten houden nadat je het gepost hebt.

Hoezo geen verzendbewijs?
Ik krijg altijd een bonnetje en daar staat de postcode van de ontvanger op, lijkt mij bewijs genoeg? :P
Nadeel is inderdaad wel dat je het niet in de gaten kunt houden dus als het kwijtraakt kun je
er niet zoveel mee, maar in mijn ogen is dat bonnetje wel een verzendbewijs.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 19:55

Serieus? Ik weet niet beter als dat ze pakje wegen en bijpassend stickertje met prijs uitdraaien en dat ik betaal en de kassabon krijg. Kan me niet herinneren dat ze bij zo'n pakje ooit de postcode hebben overgenomen. Maar is voor mij wel alweer een poosje geleden dat ik voor het laatst op die manier verzonden heb. :j

Claudia1993_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 20:06

Alwiene schreef:
Serieus? Ik weet niet beter als dat ze pakje wegen en bijpassend stickertje met prijs uitdraaien en dat ik betaal en de kassabon krijg. Kan me niet herinneren dat ze bij zo'n pakje ooit de postcode hebben overgenomen. Maar is voor mij wel alweer een poosje geleden dat ik voor het laatst op die manier verzonden heb. :j

Ik meen me te herinneren dat bij het bonnetje die ze uitdraaien ook altijd de postcode staat, ongeacht of het met Track &Trace is of niet.

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 23:15

Dus ik lever het gewoon af als een normaal pakketje en betaal ter plekke? :) Sorry ik ben echt een beginner hierin...

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 08:51

magriet schreef:
Anders misschien even contact opnemen dat het wat later gehaald wordt? Misschien bewaren ze het dan wat langer?

Ik ga vandaag mijn vriend langssturen....in de hoop dat hij het pakketje mag meenemen aangezien je je moet legitimeren bij afhalen...maar ik geef hem een foto van mijn bewijs mee.. en dan maar hopen dat hij het meekrijgt. laat hem wel een verhaaltje vertellen dat ik door omstandigheden zelf niet in staat ben om zo'n pakketje op te kunnen halen en dat hij het dus voor mij komt halen.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 09:36

geef hem je legitimatiebewijs mee!

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 10:24

mijn pa heeft ook wel eens een pakketje voor me opgehaald, maar ik geef dan altijd wel mijn legitimatie bewijs mee. Tot nu toe heeft hij het altijd mee gekregen zonder problemen

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 11:08

Sjonge jonge, niet marktplaats maar agradi. Verkeerd besteld gisterem avond en las dat je telefonisch kunt annuleren. Vanaf 10 uur vandaag kon dat dus ik gelijk gebeld dat ik wil annuleren, krijg ik te horen ja hij is al ingepakt en verzonden. Nou dan heb je niet eens de mogelijkheid om te annuleren. Ik kan wel retour sturen... Ja daag dan moet ik het nieuwe dat ik bestel ook weer verzendkosten over betalen. Vind dit niet echt praktisch gedaan..