Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 18:39

Ik zei aan tafel dat mijn therapeut zei dat ik een ADD brein had.
Ik had de symptomen opgezocht en naja ze leken echt overeen te hebben, dus ik zeg dat ook aan tafel.
"En er moet van alles een labeltje op" "en je wilt alleen maar diagnoses, en je diagnostiseert jezelf"
Ik ben het zóo zat soms hier!

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 19:01

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 19:03

DuoPenotti schreef:
Ik denk altijd maar aan dit bij de taalverbeteraars:

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... enaam-mens

_/-\o_

Ben wel jaloers op de mensen die zich druk kunnen maken over één foute letter in een bericht van een onbekende.
Vast een lekker leventje als zoiets een ergenis is.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 19:05

Ik heb wel eens gezegd die schaap op de boerderij en werd werkelijk in het gezicht uitgelachen..
Heb toen wel even gezegd dat ik een taal en spraak problemen heb en dat ik vaak niet weet wat er voor moet staan.
En laat staan wanneer het eindigt met een dt, d of een t.. Maar probeer vaak wel goed te spellen, en anders zoek ik het op.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 19:09

Ik kon het vroeger netjes. Of althans goed genoeg om er mijn diploma mee te halen.
Toen kreeg ik een tik op mijn hoofd.
En geen een spellingsregel blijft nog hangen. Hoeveel ik ook oefen. Bij Laudius nog cursus voor gekocht omdat ik het zelf vervelend vind.
Dan ook nog vingers die voortaan aanslagen omdraaien dus extra fouten.
Doe mijn best en daar blijft het bij.
Vervelend. Daar bestaat foei voor :D

Benzz

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 19:13

Ik vind het wel liggen aan het medium. Op bokt denk ik: prima!

Maar zakelijke teksten die online moeten: ik laat het altijd even door een ander nakijken!

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 19:16

Oh ja dat zeker :j
Ook sollicitatiebrieven heb ik na laten kijken.
Maar eigenlijk ook bedrog als je dat later dan niet kan :o

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 19:18

DuoPenotti schreef:
Oh ja dat zeker :j
Ook sollicitatiebrieven heb ik na laten kijken.
Maar eigenlijk ook bedrog als je dat later dan niet kan :o

Nee hoor! Ligt ook aan de functie: secretariaat en bijvoorbeeld marketing en communicatie, dan let ik er streng op.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 19:23

Ik heb wel eens een berichtje laten sturen door mijn begeleidster op de app van de familie.
Kreeg werkelijk de vraag of ik dat had geschreven, want het waren niet mijn woorden
Dus ik laat vaak liever niets veranderen aan mijn soort van berichten.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 19:24

Ik solliciteerde bewust nooit op vacatures waarbij ik extern zou moeten communiceren.
Intern dan zou ik het uit kunnen leggen.
En ja wie er dan last van heeft moet maar meer bij zichzelf te rade gaan.

Mijn dienstrapportages zullen vast vol fouten hebben gestaan. Maar dat was toch enkel voor collega's.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 19:31

In sollicitatie brieven ben ik er erg streng op, vind het echt een teken van nonchalant en ongeïnteresseerd zijn. Spellingscontrole is een kleine moeite en voor een belangrijk document is het toch ook wel de moeite om iemand anders het even na te laten lezen.

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 19:41

black_kelpie schreef:
De KNO arts, wat een ongelooflijke dropveter. Totaal geen flauw idee van mijn casus, praatte tijdens de afspraak alleen maar met mijn vriend en heeft me random prednison voorgeschreven onder het mom van "baat het niet dan schaadt het niet". Seriously? >;)

Vandaag bij Schoonenberg een afspraak om te kijken of zij wat kunnen betekenen. Of de KNO arts me niet had doorverwezen naar een audiologisch centrum? Want hier mogen zij zo niks mee, was ook overduidelijk aan de hand van de hoortest die ik daar had gedaan. En hoezo prednison?? Euhhh, oké :roll:

Dus wederom wachten op een afspraak, nog langer niks horen, hoera. En a la minute van KNO arts gewisseld, was gelukkig geen probleem.

Audiologisch centrum kan ook via de huisarts. En aangezien daar ook lange wachtlijsten zijn (tenminste mijn dochter moest 3 maanden wachten) zou ik daar zo snel mogelijk proberen op te komen. Mocht je eerder bij de andere kno arts terecht kunnen en hij kan je wel helpen dan kan je jezelf altijd nog van de lijst halen. Mocht hij je er ook naar toe willen hebben, sta je er alvast op.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 19:44

DuoPenotti schreef:
Ik denk altijd maar aan dit bij de taalverbeteraars:

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... enaam-mens

Wauw, wel interessant en ben het er ook wel mee eens (zeker in mijn geval dan). Ik verbeter ook vaak mensen, vaak al automatisch. En ben geen leuk persoon, dat weet ik ook _O-

Gelukkig is er op een forum iets meer tijd dus tijdens het typen besef ik me al dat dit niet nodig en verwijder ik het weer. Live schiet het eruit voordat ik er erg in heb :=

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 19:47

Ik moet zeggen dat ik ook beter op mijn spelling moet letten , maar het sluipt er vaak in.

Ik schrijf dan zorgplannen en wil daarin ook zo goed mogelijk Nederlands schrijven. Ongetwijfeld zullen er fouten in staan.

Maar ik krijg soms ook wel verslagen van andere disciplines aangeleverd met de vraag of ik het na wil lezen , en dat gaat dan niet om de spelling maar dat neem ik vaak wel mee. Ik kreeg laatst een verslag waar fouten in stonden waar ik niet zo blij mee was omdat het wel wordt geschreven over iemand anders en familie dit soort verslagen ook kunnen inzien.

En dan bedoel ik naam niet volledig uitschrijven en dingen als hoeveelheidlopen ( voorbeeld) aan elkaar schrijven. Misschien ben ik heel irritant maar heb daarbij wel gemeld dat dat mij onder andere opviel. Namen niet goed schrijven vindt ik sowieso niet erg netjes. Maar ik voel mij dan altijd wel een beetje slecht als ik dat doe. Maar goed ik wil dit soort zaken gewoon goed en netjes op papier.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 20:02

Monteurs voor een bbl traject hoeven überhaupt bij mij geen brief te sturen. Bellen of appen is voldoende :D

Ik vind het echt functie afhankelijk.

En motivatiebrief wordt al bijna niet meer verstuurd. Meestal is de interesse knop voldoende.

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 20:04

Dat ik weet dat ik het goed doe. Maar door 1 opmerking van iemand anders, mijn hoofd denkt. Wat als hij gelijk heeft? Doe ik het echt wel zo goed? En daar dus lekker de hele tijd over blijft malen. Waarom kan ik niet gewoon denken, dat is hier niet van toepassing, succes met je eigen trauma’s. (En nee niet mijn ex dit keer :') )

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 20:06

wyoming schreef:
Audiologisch centrum kan ook via de huisarts. En aangezien daar ook lange wachtlijsten zijn (tenminste mijn dochter moest 3 maanden wachten) zou ik daar zo snel mogelijk proberen op te komen. Mocht je eerder bij de andere kno arts terecht kunnen en hij kan je wel helpen dan kan je jezelf altijd nog van de lijst halen. Mocht hij je er ook naar toe willen hebben, sta je er alvast op.

Doorverwijzing kon blijkbaar ook via Schoonenberg (locatie in het ziekenhuis), dus dat is gelijk gedaan :j

Er is ook al contact geweest met het audiologisch centrum en daar gaven ze aan dat ik vermoedelijk wel vrij snel aan de beurt ben, maar wat zij onder snel verstaan weet ik niet.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 20:11

Onze fiets verhuurder!!!! -:(- -:(- -:(- -:(- -:(- -:(-
Inmiddels hebben wij al 2 maanden last van lekkage op de stoppenkast.
2 maanden op de stoppenkast!!
En onze verhuurder doet amper iets, heeft geen telefoonnummer waarop ze bereikbaar zijn(mag dat uberhaupt? Als verhuurder alleen per mail bereikbaar zijn?), heeft ons telefoonnummer zonder overleg aan derden gegeven, communiceert niet, beantwoorden geen vragen
Stuurt nutteloze mailtjes als:
De dakdekker komt morgen langs.
Hopende je hiermee voldoende geinformeert te hebben.

NEE poedersuiker, DAT HEB JE NIET!!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 20:15

Ik vind typfouten op een forum niet zo erg, maar kan mij wel ergeren aan expres fouten maken of heel bewust veel afkortingen gebruiken. Soms snap ik nauwelijks nog wat er staat. Ook lange teksten zonder interpunctie. Dan denk ik, zie je dat zelf echt niet?

Op een forum ben je afhankelijk van tekst om te snappen wat iemand bedoeld, dus zorg je er toch voor dat het zo leesbaar mogelijk is :)

Het hoeft vanaf een forum niet in een zakelijke brief, dus dat is niet relevant.

MWM beterschap voor je paard, hopelijk voelt die zich snel weer beter :(:)

Black kelpie pff dat is wel een heftig middel “ om even te proberen “. Ik hoop dat de volgende KNO arts je meer vertrouwen geeft in de behandeling.

—-
Ik word doorverwezen naar de gynaecoloog, want met de ct scan is iets naar voren gekomen dat nader onderzocht moet worden. Dat vind ik toch wel spannend…

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 20:18

black_kelpie schreef:
Doorverwijzing kon blijkbaar ook via Schoonenberg (locatie in het ziekenhuis), dus dat is gelijk gedaan :j

Er is ook al contact geweest met het audiologisch centrum en daar gaven ze aan dat ik vermoedelijk wel vrij snel aan de beurt ben, maar wat zij onder snel verstaan weet ik niet.

+:)+ hopelijk word je snel geholpen.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 20:25

Op een forum boeien teksten me ook niet zo, maar ongemerkt neem ik teksten met taalfouten toch minder serieus heb ik gemerkt. Niet mijn bedoeling, kennelijk toch een diep geworteld vooroordeel.

Ik moet zelf regelmatig notities schrijven aan wethouders en leden van de RvC, en dan (vind ik zelf) kan ik me echt geen taalfouten permitteren := . Ik lees zoiets altijd echt heel goed door na schrijven. Maar hier op bokt ga ik niemand verbeteren, sowieso ook niet bij zo-en-zo, zowiezo, zo of zo en ga zo maar door :D

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 20:28

prompter schreef:
sowieso ook niet bij zo-en-zo, zowiezo, zo of zo en ga zo maar door :D

:') _O-

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 20:37

Oehh daar is ooit zelfs een heel topic over geweest :D heel lang geleden! Ik ga kijken of ik hem kan vinden, die is leuk ter vermaak

Edit, gevonden!

De quote uit het taalblooper topic wat verder naar beneden is ook leuk!

Ninx @ [LZP] Sowieso: hoe spel je dat?!

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 20:44

Haha die kende ik nog niet, daar staan ook pareltjes in :D

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 20:47

fleurtjeuh schreef:
Onze fiets verhuurder!!!! -:(- -:(- -:(- -:(- -:(- -:(-
Inmiddels hebben wij al 2 maanden last van lekkage op de stoppenkast.
2 maanden op de stoppenkast!!
En onze verhuurder doet amper iets, heeft geen telefoonnummer waarop ze bereikbaar zijn(mag dat uberhaupt? Als verhuurder alleen per mail bereikbaar zijn?), heeft ons telefoonnummer zonder overleg aan derden gegeven, communiceert niet, beantwoorden geen vragen
Stuurt nutteloze mailtjes als:
De dakdekker komt morgen langs.
Hopende je hiermee voldoende geinformeert te hebben.

NEE poedersuiker, DAT HEB JE NIET!!

Aangeven dat als het niet binnen x-tijd opgelost wordt, dat je Mr. Frank Visser inschakelt (of hoe dat tegenwoordig ook heet).