Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 10:43

Avalanche schreef:
Berdien schreef:
Bedankt allemaal :+:

Straks maar even overleggen met de gyn over de opties. Alles eruit klinkt makkelijk maar zo eenvoudig is dat niet :=

Ik hoor dat van meer mensen :=

Sterkte, het lijkt me afschuwelijk :(:)

Op zich ook niet raar. Een hysterectomie is een hele heeele zware operatie. Dat ze dat niet zomaar doen vind ik logisch.

Maar in dit geval zou het toch een serieuze optie moeten zijn, lijkt me :=.

Telpeva
Moderator Algemeen

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 10:49

Klinkt echt naar Berdien, sterkte!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 11:00

Nou er zijn nog wel heel wat opties tussen nu de eerste pil en alles eruit :+ Zo’n zware operatie doen ze echt niet zomaar, en ík ook niet.

Het is allemaal enorm vervelend en ik ben er goed zat van, maar een beetje rationeel nadenken is wel net zo handig.

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 11:03

Een volledige verwijdering van baarmoeder én eierstokken heeft ook gevolgen voor je hormoonhuishouding en als je die op jonge leeftijd weg laat halen heeft het veel gezondheidsproblemen als gevolg op latere leeftijd. Desondanks is het verschrikkelijk als je zo veel pijn hebt :(.

Ik erger me een beetje aan mezelf. Ben moe, maar niet moe. Beetje lam. Hele drukke dag vandaag maar zit nu in een afspraak die veel langer duurt dan verwacht waarbij ik eigenlijk alleen maar moet luisteren.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 11:14

Grr ik krijg bericht terug van de WMO dat ik teveel 'wat als' vragen stel waar geen antwoord op te geven is. Punt.
Ik vroeg of mijn geplande operatie invloed heeft op mijn lopende wmo aanvragen, en of ik een pgb voor een scootmobiel terug moet betalen als de operatie zodanig positief zou uitwerken dat ik een scootmobiel misschien tijdelijk nodig zou hebben en niet blijvend.

Hoe moeilijk is het om daar antwoord op te geven, is die pgb een gift of moet je het terugbetalen als in de toekomst zou blijken dat je nog zodanig kan herstellen dat je zonder een scootmobiel zou kunnen. Ughhh

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 11:19

Berdien schreef:
Nou er zijn nog wel heel wat opties tussen nu de eerste pil en alles eruit :+ Zo’n zware operatie doen ze echt niet zomaar, en ík ook niet.

Het is allemaal enorm vervelend en ik ben er goed zat van, maar een beetje rationeel nadenken is wel net zo handig.

Ja, er zitten ook echt nadelen aan, dus logisch dat het en lastig is en voor jou ook de laatste optie. Gelukkig liop je al bij de gynaecoloog. Hopelijk hebben zij nog goede opties die wel gaan werken!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 11:34

Berdien schreef:

Ja daarom :D. Hopelijk vind je iets dat wel werkt.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 11:45

Telpeva schreef:
Grr ik krijg bericht terug van de WMO dat ik teveel 'wat als' vragen stel waar geen antwoord op te geven is. Punt.
Ik vroeg of mijn geplande operatie invloed heeft op mijn lopende wmo aanvragen, en of ik een pgb voor een scootmobiel terug moet betalen als de operatie zodanig positief zou uitwerken dat ik een scootmobiel misschien tijdelijk nodig zou hebben en niet blijvend.

Hoe moeilijk is het om daar antwoord op te geven, is die pgb een gift of moet je het terugbetalen als in de toekomst zou blijken dat je nog zodanig kan herstellen dat je zonder een scootmobiel zou kunnen. Ughhh

Als je eenmaal een indicatie krijgt (voor PGB) moet je jezelf er de komende 7 jaar mee redden. Of je hem nu nodig hebt of niet. PGB hoeft niet terugbetaald te worden. Echter meestal wacht de WMO een geplande operatie af om te zien of het dan nog nodig is. Dus dan zullen ze eerder zeggen: neem maar een scoot van de scootmobielpool of huur er maar 1.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 12:07

Paard heeft weer een scan van de pees nodig :roll: mijn bankrekening raakt zo langzaamaan leeg...

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 12:10

Ik heb zoveel dingen waar ik echt mee zit.

Ten eerste mijn bijbaan. Mijn baas is echt een snol aan het worden. Laatst ook, klant was boos dus ik ga naar de keuken. Zij zeggen dat het normaal was want het ging om een of andere vis. Ik naar klant, zij nog steeds boos. Ik naar mijn baas want geen idee wat ik nu moet doen, zij boos op mij omdat ik naar haar kwam. Krijg ik via via te horen dat zij tegen iedereen liep te zeggen dat ik aan haar schort liep te trekken. Wat dus niet waar is.
Ons rooster hing er al. Ik stond op 1 oktober maar opeens verschoven naar 30 september maar je mag niet zomaar schuiven als het rooster er al hangt dat moet met overleg. Ben ik verschoven met haar nichtje.. ja dááág. Ik heb er ook geen woord over gehoord.
Ik mag ook geen ontslag nemen van mijn moeder.

Ten tweede die klote rijbewijs. Mijn zus is net geslaagd en ben echt blij voor haar maar nu weet ik dat ik ook veel meer moet presteren omdat mijn ouders en vooral mijn moeder er echt op gaat dringen.

Ten derde op kamers gaan, het is allemaal zo duur en mijn moeder gaat het echt dom vinden dat ik nu al op kamers ga maar ik wil en kan niet meer thuis zijn.

Ik werk 48 uur in de week en het wordt echt zoveel op dit moment. Ik ging met plezier naar mijn bijbaan toe maar dat is ook allemaal weg.
Waarom is er geen pauze knop ofzo? Dat ik even kan bijkomen van alles en weer met volle energie aan de bak kan gaan.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 12:14

Hutcherson schreef:
Telpeva schreef:

Als je eenmaal een indicatie krijgt (voor PGB) moet je jezelf er de komende 7 jaar mee redden. Of je hem nu nodig hebt of niet. PGB hoeft niet terugbetaald te worden. Echter meestal wacht de WMO een geplande operatie af om te zien of het dan nog nodig is. Dus dan zullen ze eerder zeggen: neem maar een scoot van de scootmobielpool of huur er maar 1.

Kijk hier heb ik wat aan, dankjewel!

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 12:18

Meer hoef ik ook niet te zeggen denk ik _-:(
Afbeelding

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 12:28

Onkruid uit de oprit trekken met dit weer. In een lange broek en met handschoenen aan. :=

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 12:38

Gedoe over borg met een sleutel

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 13:09

Auto vorig jaar gekocht, maakte geluid in de bochten naar links. Mee terug geweest, aangegeven dat mijn schoonvader dacht dat her een lagertje was. Nagekeken, bleek dat de remschijf aanliep, dat hebben ze gefixt. Ik rijden, hoor nog steeds dat geluid in de bochten naar links. Zeiden ze: dat hoort bij de auto. Nou prima, ik ben geen monteur dus dat zal dan wel. Vandaag auto voor een beurt gebracht, aangegeven dat ik nog steeds dat geluid hoor en dat ik betwijfel of het echt bij de auto hoort want in de bochten naar rechts hoor ik niks.

Wordt ik net gebeld: Ja mevrouw, het is een lagertje. Oke, wat gaan we daar aan doen dan? Ja vervangen. Prima, wie gaat dat betalen dan?
Euhm ja. Euhm, nou wij willen dan wel de arbeidskosten op ons nemen maar dan betaald u het materiaal inclusief btw...
Oke, how about no? Ik heb een jaar garantie en die is nog niet voorbij, je fixt dit maar voor niets...
Oh euhm oh euhm.. ik ga dat even overleggen.
Wat mijn inziens prima is, dit gaat toch gebeuren zoals ik zeg dat het gaat gebeuren, dus je overlegt maar een eind raak. Maar hij zou nog terug bellen en ik ga nu de auto in stappen om mijn eigen auto weer op te halen en ik heb nog niks gehoord... >;)

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 13:14

Is de stuurinrichting gecontroleerd?

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 13:17

Zebrastreep schreef:
[ [url=m/LU1bzg.jpg]Afbeelding[/url] ]

M'n auto moet gekeurd worden deze week, dus ik ben bang dat ik me hier binnenkort bij kan aansluiten :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 13:28

Zebrastreep schreef:
[ [url=m/LU1bzg.jpg]Afbeelding[/url] ]

Bij ons kun je car vervangen voor boat of dog :').

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 13:33

Blehh ik voel mezelf zo dom vandaag.. het liefst ga ik me even twee weken in mijn bed verstoppen. Ik slaap ook al weken super slecht.

Maarja dat is allemaal geen optie even

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 13:37

Avalanche schreef:
Is de stuurinrichting gecontroleerd?

Ik ga eigenlijk even voor het gemak even uit van wel.

Hij heeft nu een beurt gehad, dus ga er van uit dat ze hem nu helemaal weer doorlopen hebben :j

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 14:03

Nou de boosdoener is gevonden -:(-

Steenmarters... wat mij niet verbaast want ik zag er laatst een lopen hier in de straat maar ik baal wel als een stekker.

Ik had het vermoeden al. Nadeel ik sta op een openbare parkeerplaats maar anders leg ik gewoon zo'n rooster in de auto en dan maar elke keer eronder schuiven.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 14:07

Ab gekregen voor de bovenste luchtwegen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 14:25

Eerst al een of andere ouwe piep die op 80km weg 40 reed. Toch maar getoeter en toen gingen we echt veel sneller naar de 65... nog boos doen ook bij het stoplicht :+

En nu medicatie, eerst berichtje dat ze tussen 9 en 5 komen. Vanochtend naar fysio dus hopen dat ze niet komen en verder dat ze wel voor 5 uur komen, want moet nog wat ophalen voor 5 uur. Krijg ik net een berichtje dat ze tussen 2 en 4 komen en ik dus allang mjjn rondje had kunnen doen....

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 14:29

Zebrastreep schreef:
Nou de boosdoener is gevonden -:(-

Steenmarters... wat mij niet verbaast want ik zag er laatst een lopen hier in de straat maar ik baal wel als een stekker.

Ik had het vermoeden al. Nadeel ik sta op een openbare parkeerplaats maar anders leg ik gewoon zo'n rooster in de auto en dan maar elke keer eronder schuiven.

Rooster helpt niet hoor :n

Hier zitten ook steenmarters en ik lach mij elke keer dood want ik zie het kreng gewoon over de roosters heen rennen :') _O-
En als je denkt dat zo'n apparaatje in je auto monteren helpt, dat helpt ook niet :n

Wat wel schijnt te helpen is de slangen van je auto met een vies luchtje in smeren (marters komen op de slangen af, omdat die deels gemaakt worden door middel van visolie, vinden ze lekker :j )

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 14:41

Leek mij ook al sterk dat de marters keer op keer afschrikken van matten. Als ze eenmaal doorhebben dat het niks doet lijkt mij dat ze er net zo hard overheen gaan.

Er is wel spray maar dat maakt blijkbaar zo'n bende van je kabels dat het niet echt een optie is.

Ik heb nog wel vliegenspray misschien stinkt dat erg genoeg :')

Maar tips qua geurtjes zijn welkom , wil voor vanavond wel iets geregeld hebben of ik parkeer even ergens anders.