Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 11:23

ogidni schreef:
_San87_ schreef:
Ik snap ook wel dat het vervelend is... Maar ergens toch ook wat je kunt verwachten wanneer je naast een winkel woont? Die worden al vroeg bevoorraad.

Normale winkels mogen hier niet voor 7 uur (of zelfs half 8, weet het niet zeker) bevoorraad worden. Hier in de buurt was een supermarkt midden in de woonwijk waar de vrachtwagens ook regelmatig voor 7 uur kwamen en daar is een uitspraak over gedaan en het mag nu dus niet meer.
Maar goed ik snap op zich wel de ergernis als je op een rotmanier wakker schrikt. En vragen of ze die kratten op een dolly of zo kunnen zetten in plaats van over de grond schuiven zou ik niet eens zo raar vinden.

Landelijke geluidsnormen die gelden tussen 19.00 en 7.00 uur. Om geluidsoverlast te voorkomen zijn de toegestane piekniveaus bij laden en lossen in de bewoonde omgeving als volgt vastgesteld: Tussen 19.00 en 7.00 uur: Piekniveau 65 dB(A)
Dus die 7:15 waar AyDeeDee het over heeft valt daar niet in.

Die om kwart voor 6 is dan wat anders.
Maar ook dan hoeveel DB is het?

Valt dat onder laden en lossen of verzet hij spullen, zijn de regels dan anders> geen idee?

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 11:32

In het kader van meedenken, heb je al eens met de slager erover in gesprek geweest?
Misschien kan je aan hem/haar vragen op wat voor momenten hij verwacht dat hij vroeg zal beginnen, daar zal misschien een logica achter zitten, als jij die logica te weten komt dan kan je zelf inschatten of je de avond van tevoren oordoppen in wil doen.
Ik neem bijvoorbeeld aan dat zo iemand in de week van een feestdag of kort daarvoor al misschien meer inkoopt en meer werk heeft, en dat het juist in de week zelf tot aan de feestdag zelf druk en gehorig kan zijn vanwege de klanten die dan hun inkopen willen doen.

De klok van mijn buurman heeft helemaal niet meer gebimbamt <3 ik gok zomaar dat hij er zelf ook gek van werd :D heeerlijk geslapen hier

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 11:37

DuoPenotti schreef:
Landelijke geluidsnormen die gelden tussen 19.00 en 7.00 uur. Om geluidsoverlast te voorkomen zijn de toegestane piekniveaus bij laden en lossen in de bewoonde omgeving als volgt vastgesteld: Tussen 19.00 en 7.00 uur: Piekniveau 65 dB(A)

Valt dat onder laden en lossen of verzet hij spullen, zijn de regels dan anders> geen idee?

Op basis van onderstaande denk ik dat we kunnen concluderen dat "kratten schuiven over grinttegels" een geluidsniveau van meer dan 65 dB(A) oplevert.
Citaat:
Over het algemeen worden geluiden tussen een geluidsniveau van 40 tot ca. 65 decibel als zacht, normaal en aangenaam waargenomen.

Of geluid als storend of aangenaam ervaren wordt, hangt niet alleen van de fysisch meetbare sterkte af. Naast het aantal decibel zijn ook de toonhoogte, het tijdstip, de duur en de aard van het geluid van belang.
Bron: https://www.ohropax.de/nl/feiten/lawaai

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 11:42

Mensen die heel stellig spatie voor elke komma, punt enz zetten WAAROM :') vooral als het werk gerelateerd is, het is zo onprofessioneel en slecht leesbaar. Hoe kun je in godsnaam jonger dan 80 zijn en zo'n computeranalfabeet om dat niet te weten

xPabloBokt
Fotograaf

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-23 11:45

Afgelopen zaterdag bij een vriendin geweest en die appt nu net een foto van haar positieve zelftest.

Hopelijk heb ik het niet overgenomen :')

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 11:49

Roodvos schreef:
DuoPenotti schreef:

Op basis van onderstaande denk ik dat we kunnen concluderen dat "kratten schuiven over grinttegels" een geluidsniveau van meer dan 65 dB(A) oplevert.
Citaat:
Over het algemeen worden geluiden tussen een geluidsniveau van 40 tot ca. 65 decibel als zacht, normaal en aangenaam waargenomen.

Of geluid als storend of aangenaam ervaren wordt, hangt niet alleen van de fysisch meetbare sterkte af. Naast het aantal decibel zijn ook de toonhoogte, het tijdstip, de duur en de aard van het geluid van belang.
Bron: https://www.ohropax.de/nl/feiten/lawaai

maar ze heeft het niet alleen over die kratten, ook over het hakken van het vlees toch?
En betreft die kratten, hoe lang is hij daar mee bezig? 5 minuten of is hij een half uur aan het slepen?

Maar goed, ik zou er rond zo'n tijdstip niet over zeuren, maar dat ben ik.
Ik zou denken ben er zelf later gaan wonen dan hij dat bedrijf heeft.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 11:51

Online bestelling - wanneer wil je dat deze bezorgd wordt? Kies je voor een bepaalde dag later deze week (want dan ben ik thuis), komt het alsnog vandaag :')

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 11:52

Fly_high schreef:
Mensen die heel stellig spatie voor elke komma, punt enz zetten WAAROM :') vooral als het werk gerelateerd is, het is zo onprofessioneel en slecht leesbaar. Hoe kun je in godsnaam jonger dan 80 zijn en zo'n computeranalfabeet om dat niet te weten
Dit. En collega’s die reply all misbruiken :')

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 11:58

Natuurlijk kan ze in gesprek gaan net de slager en als ze geluk heeft houdt hij rekening met die kratten slepen. Het is ook vaak een gewenning om zoiets zo te doen maar karbonades hakken moet toch gebeuren en zou ik oordopjes gebruiken want de slagerij zat er al voor zij er kwam wonen.
Ik word er altijd kriegelig van als er gelijk pb’s gestuurd gaan worden maar goed. Pluk de dag O:)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 11:59

CupCakes_ schreef:
Mijn spierpijn. Altijd als ik ongesteld ben gaat trainen zó verschrikkelijk stom. Dan lukt niets. Heb ik meer spierpijn dan normaal. Soms haat ik vrouw zijn echt even.

Dat schijnt heel normaal te zijn. Zelfs dat je trainingschema beter aan kan passen aan cyclus, dat heeft meer effect als 'gewoon' hetzelfde doen want dat kan je zelfs een stap terug zetten. Terwijl het schema aanpassen je juist wel vooruit laat gaan, ook al doe je even wat minder.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 11:59

Kiwipitje schreef:
AyDeeDee schreef:
Man wat was het hier leuk toen je nog ongestoord even je gal mocht spuwen zonder commentaar daarop. :')
Dit. _/-\o_

Niet. :+

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 12:14

Kiwipitje schreef:
Fly_high schreef:

Reply all kan heel leuk zijn. Mijn man was eens zijn mails aan het lezen toen hij zijn koffie over het toetsenbord sproeide en keihard begon te lachten.
Na een conferentie waren twee leden van de groep met elkaar aan het mailen hoe gezellig ze het hadden gehad snachts. Beiden gehuwd overigens.
Laatst bijgewerkt door rien10 op 28-02-23 12:16, in het totaal 1 keer bewerkt

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 12:15

Foutje bedankt _O-

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 12:26

AyDeeDee schreef:
Man wat was het hier leuk toen je nog ongestoord even je gal mocht spuwen zonder commentaar daarop. :')

Koop een dagboek, zelfde effect.

*wacht op de pb*

(banketstaaf ja, maar je kunt niet verwachten dat we ons allemaal aan 1 persoon aanpassen.

We reageren op elkaars ergernissen. Soms meelevend, soms nuancerend, soms wel en soms niet gewenst. Dat is gewoon wat het is.
Laatst bijgewerkt door Urbanus op 28-02-23 12:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 12:32

_O-

Pakt popcorn. O nee kan niet 3 van de 4 schattige kittens op schoot. <3

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 12:35

Rien10 _O-

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 13:12

Rien10 oh mijn god :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 13:21

rien10 schreef:
Kiwipitje schreef:

Reply all kan heel leuk zijn. Mijn man was eens zijn mails aan het lezen toen hij zijn koffie over het toetsenbord sproeide en keihard begon te lachten.
Na een conferentie waren twee leden van de groep met elkaar aan het mailen hoe gezellig ze het hadden gehad snachts. Beiden gehuwd overigens.

Neeeee _O-!!

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 13:24

Aan een leningverstrekker. Aanvraag afgewezen zonder dat ze alle stukken hebben. Gezeik

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 13:46

Siersma schreef:
Aan een leningverstrekker. Aanvraag afgewezen zonder dat ze alle stukken hebben. Gezeik

He poedersuiker, en nu?

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 13:53

Nog een keer proberen en nu wel alle documenten erbij doen. En dan ook maar bij andere proberen

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 15:47

Mijn baarmoeder. Zie dat ding het liefst gisteren verdwijnen. Elke keer als ik denk weer lekker het rijden terug op te pakken heb ik de dagen erna zo'n verschrikkelijke pijn. Gynecoloog wilde er de diagnose PCOS nog niet aanhangen want had maar een van de drie symptomen (niet waar). Ik weet ook niet wat ze er überhaupt aan kunnen doen, maar fijn is anders %)

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 15:53

Aan vreemde opdrachtgevers die 45min te laat komen voor een kickoff, vervolgens 4 uur lang veel te domeininhoudelijk aan een stuk vertellen zonder ook maar het project te benoemen :') en dat ik niet de parkeergarage in kon en daarom in het centrum van Maastricht moest parkeren a 5 euro per uur ofzo

Tova

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 16:00

Levende hamster die in een klein vervoersbakje in de prullenbak in de buurt van de Albert Heijn is gedumpt ;(

Mensen die hem hebben gevonden hebben een goede kooi gekocht en hem opgevangen. Maar kan hier zo kwaad om worden.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 16:46

Mijn werk. Zo geen zin in :')

misschien toch maar only fans aanmaken :=