Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 11:08

assie schreef:
Oh dat is idd wel heel jammer Valerie. Hopelijk vindt hij snel het knopje om zelf uit de knoop te komen.

Hier beetje in dubio. Vorige week een hele leuke "gewone" date gehad (zo eentje met serieuze intenties). De hele week ook al veel contact en vanavond date 2. Maar ik twijfel nu al een beetje of ik hem niet te "saai" vind. Hij gebruikt veel termen als "ik wil je beter leren kennen", "ik word blij van je". Hij toont oprecht interesse. Het is één en al groene vlag. En ieeh dat vind ik ook eng.

Tegelijkertijd heb ik ook een beetje contact met een hele sexy dokter die overduidelijk geen relatie wil, maar alleen fwb. Veel spannender.

Verstandelijk zeg ik: heel erg duidelijk optie 1. Ik vind hem overigens ook leuk en aantrekkelijk hoor.

Dat is mijn verstand. Maar mijn brein bestaat uit nog veel meer laagjes:
De thrillseeker in mij, het grietje dat snel verveeld is, de autist die geen relatie aan durft (want iee, verandering), de ontdekkingsreiziger die steeds maar nieuw wil en de zelfstandige tut die content is met haar vrije leven: die schreeuwen allemaal: optie 2!!

Irritant :=

Als je hem aantrekkelijk vind, dan zou ik hem ZEKER een kans geven! Spanning is voor even leuk maar nooit een basis voor een relatie.

Als ik iets geleerd heb in de afgelopen maanden, dan is het dat die spanning eigenlijk helemaal niet leuk is. De rust die ik nu ervaar met een "saaie man" (zoals mensen het zouden omschrijven ik vind hem alles behalve saai) vind ik heerlijk. Ik kan eindelijk mijzelf zijn, geen spanning of angst. Heerlijk vind ik dat.

Mocht dit niks worden op lange termijn, dan weet ik wel dat ik nooit meer iemand wil daten waar ik zo veel spanning bij voel als ik bij al mijn eerdere dates heb gevoelt.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 11:44

Een hele spannende man heb ik gehad. Ik heb er nog last van na zolang al van hem gescheiden te zijn.
Nu een man die aanmerkelijk saaier is, maar echt relatie materiaal en ik hou veel van hem. Hij staat altijd achter me, is leuk en gezellig op alle fronten en verder heel normaal. We lachen enorm veel en het is niet een elke dag terugkerende rollercoaster. Dat put nl enorm uit. Maar is wel heel erg spannend en keerde zich uiteindelijk tegen mij.

Zonnetje81

Re: Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 12:07

Spannend = gelijk aan stress denk ik.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 12:17

Zonnetje81 schreef:
Spannend = gelijk aan stress denk ik.

Nee dat hoeft niet.
Spannende mannen geven zeker leuke spanning maar zijn vaak ook mannen met een moeilijk karakter. Ik ken meerdere vrouwen die de andere kant na een aantal jaren relatie mochten ontmoeten en dan wordt het heel uitputtend en stressvol. Maar zo was het zeker niet in het begin. En niemand in mijn vriendenkring heeft dit toen zien aankomen. Ik ook totaal niet. Het leek een gewone spannende knappe man.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 12:26

Spannend hoeft idd niet stress te zijn. Spannend is voor mij: het is nieuw, ik wil het ontdekken, uitpluizen, beter leren kennen. Zodat het daarna bekend (en dus saaier?) wordt. Dat je samen een vertrouwensbasis hebt (en die basis is belangrijk!) waarbij je weet dat het goed zit, maar dat er daarbuiten nog wat spanning en sensatie zit waardoor je het leuk houdt.
Spannend kan ook zijn dat je elkaar blijft uitdagen, beter te worden. Daar ben je zelf uiteraard ook bij.

Spannend hoeft voor mij niet te zijn: zou hij vandaag woest zijn of lief? :+ Dan is het stress.

En Ailill: JA! :')

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 12:31

@ assie en zertab;
Thanks voor compliment! Voelt voor mij eigenlijk niet zo.
Vond wel fijn om hem weer even gesproken en gezien te hebben. (Waren aan videobellen)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 12:32

assie schreef:
Spannend hoeft voor mij niet te zijn: zou hij vandaag woest zijn of lief? :+ Dan is het stress.

Stress is niet per definitie een negatieve term, stress betekent gewoon dat je lichaam aan staat. Dus in die zin is een 'spannende relatie' wel degelijk een vorm van een stress stand van je lijf.

Overigens, ik doe ook aan fijn en stabiel en rustig. Heerlijk.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 12:36

Volgens die definitie is verliefd zijn met alle bijbehorende kriebels ook stress :) .

Maar idd, ik ben het met je eens. Stress is niet per se negatief

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 12:44

assie schreef:
Volgens die definitie is verliefd zijn met alle bijbehorende kriebels ook stress :) .

Hier ben ik het mee eens.

Al denk ik wel dat het de definitie is die we in de volksmond gebruiken en dat er ook andere manieren zijn of uitingen van emoties en gevoelens, als het gaat om verliefdheid. Maar dat veel mensen (zoals ik zelf) dat niet als zodanig erkennen in het begin.

Dat weet je pas als je mee maakt dat het ook anders kan.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 13:07

Citaat:
Spannend hoeft voor mij niet te zijn: zou hij vandaag woest zijn of lief? Dan is het stress.
voilà en dat komt altijd later....

Chickyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 13:08

pien_2010 schreef:
Citaat:
Spannend hoeft voor mij niet te zijn: zou hij vandaag woest zijn of lief? Dan is het stress.

Altijd..?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 13:22

Nee tuurlijk niet.

Chickyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 13:50

Ja ik snap je opmerking niet? Wat bedoel je er dan mee?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 14:40

Dit slaat op een bepaald soort mens (man/vrouw) en die problematiek komt altijd later pas naar buiten en gelukkig is dat maar bij een heel klein percentage mensen zo. En meer ga ik er niet over zeggen...

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 14:50

pien_2010 schreef:
Citaat:

Dit is wat ik bedoelde dus wel stress. Alleen de vraag is wanneer begint dat?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 15:08

Zonnetje ik denk dat je dit niet kunt generaliseren. Dat kan gelijk zijn maar ook later. Ligt aan het joe en waarom dat gedrag aanwezig is.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 15:43

Valerie93 schreef:
Valerie93 schreef:
Ik vind ook echt best zuur, geen behoefte ook aan om andere te daten daarvoor zit hij gewoon even te diep.

Heb toevallig net even gebeld met hem, ook nog even erover gehad. Er zit wel iets vanaf zijn kant maar ondertussen trekt hij aan de noodrem omdat die weinig tijd heeft en niet weet of we wel goed bij elkaar passen.
Ik heb aangegeven de tijd te hebben en als die op een avondje spontaan de tijd heeft het altijd even mag laten weten.

Zou hem dan nu wel echt met rust laten en het initiatief bij hem laten liggen. Hoe moeilijk dat ook is...

Ik heb destijds (na een half jaar durende relatie dus) aangegeven dat ik voor mezelf ging kiezen, nadat ik een week of 6 min of meer beschikbaar voor hem was en op mijn initiatief wel wat contact bleef zoeken.

We zijn inmiddels drie maanden verder sinds dat bericht en hij heeft nog nooit gereageerd op dat bericht :') Dus als ik contact was blijven zoeken was ik ook nog geen steek verder geweest en had ik er vooral te veel energie aan verspild. Energie die ik gelukkig heb gestoken in het mezelf liefhebben en leren verder te gaan.

Waarmee ik niet wil zeggen dat het in jullie geval niet goed kan komen, maar waarmee ik vooral wil zeggen dat je voor jezelf moet zorgen, kiezen en niets van hem laten afhangen. Jouw leven komt eerst, als hij in jouw leven wil zijn, moet hij dat eerst maar even laten zien. En op dit moment laat hij dat niet echt zien. Als jij jezelf meer waardeert, gaan de mensen om je heen dat ook doen, inclusief hij...

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 21:01

En dan krijg je een appje dat hij niet meer wil afspreken omdat het hem allemaal erg benauwd..het lag niet aan mij..nee tuurlijk -O- . Nou, ik ben even weer genezen :(

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 21:10

Muronia schreef:
En dan krijg je een appje dat hij niet meer wil afspreken omdat het hem allemaal erg benauwd..het lag niet aan mij..nee tuurlijk -O- . Nou, ik ben even weer genezen :(

Nooou zeg... dat meen je niet -O-

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 21:24

Muronia schreef:

Nou ja zeg......pffffff wat een flauw gedoe.......sterkte Clau!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 22:18

Hé balen Muronia. Je treft het niet steeds.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 01:12

Nou wat is dat zeg... Wat stom!

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 01:24

Meh wat stom Muronia. En het klonk zo tof. Nouja beter nu dan over 4 maanden := ?

Mijn date was erg leuk. Ik zit pas net in de auto O:) . Ik geef hem echt een kans, hij is heel veilig, safe en vertrouwd. En beleefd, intelligent, knap en lief. Maar het is voor mij nog geen heads over heels, sweep me of my feet. We gaan het zien.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 06:49

Muronia schreef:

Nee? Wat onwijs stom weer, zo teleurstellend terwijl het zo fijn leek. Ook niet goed voor jouw vertrouwen :\

Assie, dat klinkt wel fijn. Als je er open over kunt zijn, kun je het misschien de tijd geven? Een veilig iemand is zoveel waard, veel meer dan een spannend iemand, imo.

charootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 07:32

Muronia dat is balen zeg, doet je vertrouwen geen goed..
Er zwemmen meer vissen in de zee, dus het komt wel goed ;)

Assie dat klinkt goed!