Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? #8

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 09:33

Huisarts vinden is zo godsgruwelijk moeilijk

Oh en de enige die sowieso nieuwe mensen aanneemt wordt afgeraden door een assistente van een andere praktijk!!!! :') :') :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 09:43

boyca schreef:
Moestuin, als ze zo met je dochter omgaan op school en jullie niet informeren, zou ik een andere school zoeken. Zijn ze nu helemaal bedonderd, arme kind

Ik heb nu een gesprek met de directrice aan gevraagd. Ik stond er ook echt van te kijken dat zoiets niet wordt gecommuniceerd.’ Ja, we zeggen haar dat ze het moet komen zeggen als ze haar pijn doen. Maar dat doet ze niet altijd. Wij zien haar dan opeens huilen.’

Wacht wat? Dus ze viseren haar, doen haar pijn en dan: Ja maar ze komt het niet zeggen. Moest ze mondig genoeg zijn dan riep ze wel als ze haar pijn deden of verkocht ze hun een duw. Maar dat is ze niet. Hoe kun je het ook niet zien als een groepje kinderen (2/3 kindjes) iemand apart nemen om pijn te doen? Dan is gewoon 1/4de van de klas al daarmee bezig. Dat valt toch op?

MyWishMax

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 09:44

Wat onwijs sneu, moestuin. En wat vreselijk slordig (heel voorzichtig uitgedrukt) van school zeg.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 09:45

Jeetje Moestuin, dit vind ik wel heftig.. ik heb mijn zoon om minder van school laten wisselen toen ie nog bij de kleuters zat: je zit daar toch 8 jaar op school!

Geen makkelijke situatie zo, je kind zo zien en dan ook nog achteraf pas gingen te horen krijgen..

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 09:48

Ja ik zou inderdaad ook wisselen van school en misschien iets van weerbaarheidstraining. Ja ik weet dat pesters altijd de foute partij zijn maar het kan wel heel erg helpen om als gevoelig en lief persoon de basisschooltijd door te komen.

Appeltje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 10:13

Nee wat erg Moestuin! Dat is echt niet oké! Die kinderen zijn dan gewoon niet goed opgevoed en die docenten doen er niks aan.
Misschien overheen gelezen, maar hoe oud is je dochten?
Sterkte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 10:15

Dat vind ik echt erg Moestuin. Wat sneu voor je dochter en zeer frustrerend voor jullie als ouders. Hoop dat jullie nog een stevig gesprek kunnen voeren op school over wat voor impact het heeft op je dochter en op jullie. Heel veel sterkte! :knuffel:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 10:16

Dat ze hier weer om half 8 zonodig moesten beginnen met de weg en mij uit bed trillen.. Kan er helemaal niks mee, heb gewoon oordopjes liggen maar als ze steeds op normale tijdstippen beginnen en ze bedenken een keer oh nu gaan we wel extra vroeg niemand die het weet dus je word gewoon uit je bed getrild..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 10:23

Appeltje_1 schreef:
Nee wat erg Moestuin! Dat is echt niet oké! Die kinderen zijn dan gewoon niet goed opgevoed en die docenten doen er niks aan.
Sterkte.

Ze is nu 3,5 jaar. School start in België op 2,5. Ik vind het ook echt niet ok. Man heeft haar gezegd dat ze moet duwen of roepen als ze haar pijn doen maar dan is ze zo lief om te antwoorden: Je mag niet duwen of roepen papa. Mijn man heeft straks een gesprek. Ik ben benieuwd. Ouders zijn er deze ochtend op aangesproken maar goed. Ervaring leert mij van vroeger eigen kind schoon kind en de uitspraak: Maar het zijn kinderen hé, dan gebeurt dat wel eens. Is al gevallen.

En prima hé. Kan gebeuren. Maar niet nagenoeg dagelijks, in deze mate en door dezelfde kinderen. Dat is niet meer ‘per ongeluk’. Ik ben gewoon zo gloeiende kwaad momenteel.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 10:39

Ik zou ook een andere school zoeken.Nu is ze daar nog jong genoeg voor.Het bezorgt jullie ook alleen maar stress.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 11:14

Moestuin schreef:
Appeltje_1 schreef:
Sterkte.

Ze is nu 3,5 jaar. School start in België op 2,5. Ik vind het ook echt niet ok. Man heeft haar gezegd dat ze moet duwen of roepen als ze haar pijn doen maar dan is ze zo lief om te antwoorden: Je mag niet duwen of roepen papa. Mijn man heeft straks een gesprek. Ik ben benieuwd. Ouders zijn er deze ochtend op aangesproken maar goed. Ervaring leert mij van vroeger eigen kind schoon kind en de uitspraak: Maar het zijn kinderen hé, dan gebeurt dat wel eens. Is al gevallen.

En prima hé. Kan gebeuren. Maar niet nagenoeg dagelijks, in deze mate en door dezelfde kinderen. Dat is niet meer ‘per ongeluk’. Ik ben gewoon zo gloeiende kwaad momenteel.

Dit is echt heel, heel slecht van school. Een van mijn kinderen heeft eens het advies gekregen (in een echt goed traject hoor, kwam niet zomaar uit de lucht vallen) "ga de taal van de pesters maar spreken". Er is toen een flinke vechtpartij geweest. Geen last meer van het groepje gehad. Dat gaat niet altijd op en in jouw geval helemaal niet denk ik, want je dochter is nog zo jong.
Bah. bah bah. Heel veel sterkte en wijsheid toegewenst.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 11:45

Ik erger me aan lui die van het mbo wegblijven ‘want ik ben niet meer leerplichtig!, absent zetten hoeft niet…’ Klopt, alleen bij het ondertekenen van de OER ben je akkoord gegaan met een aanwezigheidsplicht en daarom wordt je absentie bijgehouden. Heb je meer dan 20% van je lesuren verzuimd wordt je van school gewipt.
Dáárvoor is de presentieregistratie van niet leerplichtigen.

Oh. En edit: mijn ervaring leert dat de studenten die het hardst roepen dat ze als volwassene behandeld willen worden, het slechtst met volwassenheid om kunnen gaan, maar dat terzijde.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 13:00

Ik ben super statisch... alles wat ik aanraak krijg ik een schok

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 13:34

Vanochtend too good to Go box gehaald bij gorilla's, zit heerlijk rosbief in dus ik verheug me al op m'n lunch. Heb ik net een broodje belegd dacht eet die eerst even op. Draai ik me een kwartslag om om iets weg te gooien en stoot ik met m'n schouder het pakje rosbief zo van het aanrecht, in de prullenbak.. en natuurlijk ook op de kop dus alle rosbief direct onderin de vuilnis |( |( |( |(

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 14:06

Ik heb vandaag de motivatie van een citroen. -O-

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 14:06

Captain schreef:

Same dus ik kijk een serie. :=

Moet eigenlijk nog veel doen. :+

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 14:07

Captain schreef:

Dat is zuur!

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 14:14

Niobe schreef:
Captain schreef:

Dat is zuur!

:')

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 14:19

Dat ik moet wachten totdat ik het album van Goldband kan kopen op LP -O-

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 15:06

Oh wat duurt het allemaal lang hier. Net de eeg gehad, nu wachten op de uitslag en tot we naar huis mogen.

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 18:37

Ik ben kapot, maar we zijn gelukkig wel weer thuis.

Appeltje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 18:52

Paniekaanvallen -O-

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 19:25

Net een best wel verhelderend gesprek gehad met een collega die binnenkort gaat stoppen en daardoor meer durft te zeggen (tegen mij). Ik besef me nu dat ik niet alleen ben met mijn gedachten maar het maakt me ook veel bozer over hoe de situatie nu 'gewoon' is, of is gemaakt. -:(-

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 19:51

Ik wou buiten gaan zitten maar ik vond een spinnennest op de tuinstoel. Oke jongens, jullie mogen de stoel houden ik ga wel weer terug naar binnen

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 19:55

De buurman is weer aan het klussen. Er gaat geen lente of zomer voorbij waarin je een dag even lekker kunt ontspannen savonds. :')