Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 23:01

Lalidan schreef:
Maar dan zit je nog met het geld. En 35 graden is echt te warm. Bovendien, als het hier nu inderdaad gaat vriezen, wil je dan echt de kans dat er een Elfstedentocht komt mislopen? :oo

Jij bent af :') mijn lijf haaaat de kou. Als het zo koud wordt, boek ik een enkeltje.

Hetgene waardoor ik het serieus overweeg is dat die vriendin er dus ook is. Ik heb anders geen gek die mee wilt. Ja voor een volledige rondreis a 3000 euro. Niet even lekker in één dorp blijven (waar wij dus een leven hebben gehad) en met vrienden bijpraten.
Zij gaat sowieso en kan niet over een paar maanden nog eens natuurlijk. Alleen gaan is voor mij niks aan.

Maargoed, ik was even vergeten dat m'n oude auto naar de garage moet en die mogelijk afgeschreven wordt. Dus sowieso 0,0 geld om nu even te vluchten van de kou. Het dromen was even leuk O:)

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 12:47

Nikass schreef:
Weet iemand wie er achter doggydating (informatie over losloopgebieden voor honden) zit, en hoe je ermee in contact kunt komen?

https://www.doggydating.com/contact

Of al geprobeerd?

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 14:09

_Lois_ schreef:
Ik heb nog wel een nieuwe vraag.
Hoelang van te voren moet je gaan zoeken naar een huurwoning? Als in, hoe lang voordat je erin kan staan woningen er meestal op?
Gaat om verhuizing naar een hele andere regio (van Groningen naar Utrecht).

Alles wat ik nu op pararius en funda zie staan is dan bijvoorbeeld beschikbaar vanaf begin of halverwege december, een enkeling later.
Ik wil er bij voorkeur per april of mei in. Komt het aanbod dan pas in maart online?

Tips voor het vinden van een huurwoning in die regio zijn ook welkom trouwens :=
Is het nuttig om een makelaar in te schakelen?

Ik heb jaren in Utrecht gewoond (bij mijn moeder), maar ben uiteindelijk naar een ander deel van het land vertrokken om deze reden :')

Een woning vinden in deze regio is echt hel. Als het financieel voor jou haalbaar is zou ik nu gelijk op zoek gaan. Dan staat het maar een paar maanden leeg, dat is beter dan straks niks hebben. Bovendien kan het best een paar maanden duren voor je iets geschikts hebt gevonden. Een makelaar zou ik zeker inschakelen. Veel woningen zijn namelijk al vergeven voor ze überhaupt online komen.

Qua wijken zou ik Kanaleneiland, Overvecht en Zuilen overslaan als je 's avonds nog over straat wilt kunnen.
Qua woning zou ik niet super kieskeurig zijn. Als je er eenmaal zit kun je altijd nog uitkijken naar iets beters, maar dan heb je in elk geval iets.

Veel succes ;)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 14:11

Hhilde schreef:
Nikass schreef:
Weet iemand wie er achter doggydating (informatie over losloopgebieden voor honden) zit, en hoe je ermee in contact kunt komen?

https://www.doggydating.com/contact

Of al geprobeerd?

Nee! Ga ik doen!
In één van de gebieden stond een oproepje, of je meer kon vertellen/foto's wilde sturen als je het gebied kent. Daar stond emailen naar losloopgebieden@doggydating.com
Maar daar komt dus geen enkele reactie op -O-

Ik ga het contact formulier proberen. Thanks!

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 11:08

Nyaleti schreef:
"je kent het er nu wel" :')

Go on.

Als je terugkomt heb je nog steeds een poedersuiker jaar. Dat verandert niet.
Alleen heb je er een probleem bij: geen geld meer.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 13:58

Is een kunstkerstboom duurzamer dan een echte boom?

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 14:30

Nikass schreef:

Dat vind ik echt een heel goede vraag

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 14:35

Denk als je er maar 2 jaar mee doet niet.
Maar 20 jaar? Dan zou ik dat ook wel willen weten.

Ik heb er een 10 jaar gehad maar wilde geen boom meer en is toen naar de kringloop gegaan.

Marleen_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 15:28

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 19:06

Nikass schreef:

Ik heb dat wel eens in een programma gezien. Na verloop van tijd is een kunstboom duurzamer dan een echte boom, meende dat er toen iets van 10-15 jaar werd gezegd, maar correct me if I'm wrong. Het hangt er dus vanaf hoe lang je je kunstboom houdt

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 22:59

Het zal ook wel afhangen van het soort kunstboom. Als die van heel goedkoop plastic is gemaakt en al snel zijn "naalden" verliest, zal hij zeker niet duurzamer zijn dan een boom met een ruime kluit die kort binnen staat en de grond weer in kan.
En als die kunstboom lastig op te zetten is en daardoor jaren in de doos op zolder ligt is dat ook weer een punt waardoor hij eigenlijk niet duurzaam te noemen is.
Aan de andere kant zijn gezaagde bomen ook maar kort houdbaar, die hebben dan wel eerst nog een aantal jaren CO2 omgezet in zuurstof, maar als ze gekweekt zijn hebben ze ook weer verzorging, bemesting en water nodig gehad...
Ik vind het een goede en mooie vraag!

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 15:25

Een rondje Google leert dat hier onderzoek is gedaan. Een kunstkerstboom is pas na zo'n 10 jaar duurzamer dan een gezaagde echte boom. Een kerstboom met kluit, liefst dichtbij gekweekt, die je daarna plant is het duurzaamst.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 12:50

Hoe ziet voor jullie 'met de enkel meeveren' er uit bij verlichte zit? Gaat dat automatisch, of moet je daar echt op letten?

Ik krijg na een paar rondjes last van mijn linkerenkel. En zit te denken of dat komt door mijn spierziekte (korte spieren, waardoor ik mijn linkerenkel max. 90 graden kan buigen...) Of dat het toch rijtechnisch is.

axel_1997

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 13:09

Bij mij gaat het vanzelf. Meeveren is (voor mij) de enige manier om in balans te blijven en niet uit de beugels te stuiteren.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 13:22

Mij leerden ze, jaren geleden, dat je vanuit je knieën moet lichtrijden zodat je onderbenen stil konden blijven hangen.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 18:38

Met lichtrijden heb ik gelukkig geen last van mijn enkel. Ik denk dat ik de sport dan een stuk minder leuk had gevonden. :D

Dan denk ik dat het dan inderdaad iets is wat 'vanzelf' gaat, zoals jij ook ervaart Axel.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 00:17

Ik heb zelf problemen met omhooggaande beweging van mijn enkel. Van de normale 30 graden heb ik daar nog 15 tot 20 graden van over. Verlichte zit is een killing voor mijn enkel, lichtrijden ook trouwens. Ik gebruik beugels met een veer omdat het anders niet te doen is. Grote kans dus dat het uit je enkel komt.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 01:11

Wel ontzettend vervelend dat jij er ook last van hebt.

Verende beugels houd ik even in de gaten. Ik rijd op een manege en kan voor de rest prima meekomen... Alleen die verlichte zit in de afgelopen les was na 2 rondjes niet meer grappig. En wie weet wat het voor positiefs kan doen voor mijn houding.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 09:46

Ik vind een breed voetbed juist fijner. Dan druk ik mn enkels niet zo ver uit.

TessaxQuincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 15:40

Ik ben vrijdag naar de action geweest, nu zie ik net pas op het bonnetje dat het duurste product dubbel is gescanned. Kan ik nu met het bonnetje gewoon terug gaan en zeggen dat ik het geld terug wil van het dubbel gescande product? En moet ik dan het product meenemen of dat niet?

(weet trouwens niet of dit een goed topic is hiervoor, maar ik vraag me het wel af en wist geen ander topic :+)

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 15:44

Ik denk dat het kansloos is. Want wie zegt dat jij niet 2 stuks van dat artikel gehaald hebt? Dat kan je nu natuurlijk niet meer aantonen.

TessaxQuincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 15:52

Nee daar ben ik idd ook bang voor. Had meteen m'n bonnetje moeten controleren want die cassiere was al aan het kloten. :\ Maar had haast en niet aan gedacht.

Molly1230

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 17:02

Afbeelding

Ben dit echt zat hoe komt dit? Heb net moeite gedaan om genoeg opslag vrij te maken.

TessaxQuincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 18:07

TessaxQuincy schreef:
Ik ben vrijdag naar de action geweest, nu zie ik net pas op het bonnetje dat het duurste product dubbel is gescanned. Kan ik nu met het bonnetje gewoon terug gaan en zeggen dat ik het geld terug wil van het dubbel gescande product? En moet ik dan het product meenemen of dat niet?

(weet trouwens niet of dit een goed topic is hiervoor, maar ik vraag me het wel af en wist geen ander topic :+)

Ik heb even een berichtje gedaan naar Action Nederland op instagram. En die zegt dit dus ik ga morgen toch even langs.

Afbeelding

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 18:08

Ik ben heel benieuwd hoe ze dat gaan verifiëren?
Hopelijk doen ze niet moeilijk :D