Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DuoPenotti schreef:https://www.trouw.nl/binnenland/vermoed ... ~bd2110bb/
nog een stemmingmakerij bericht dan
Staat het hier vol van
996981 schreef:Karl66 schreef:@996981, dan vind jij dus ook dat kappers dicht moeten blijven, want waarom zou iemand vanwege het kenmerk dat zijn werk kapper is wel geld laten verdienen en iemand vanwege het kenmerk dat zijn werk barkeeper is dat verbieden? Er wordt onderscheid gemaakt tussen mensen en groepen. Dit is iets wat we de hele tijd doen, in alle mogelijke situaties doen en wat vaak helemaal geen strafrechtelijke vorm van discriminatie is. En ja dat doen we dus ook bij de bestrijding van een pandemie.
Nee, dat vind ik niet. Dat heb ik in een eerdere post ook al uitgelegd. In mijn ogen zou iedere ondernemer die in staat is in zijn zaak de basismaatregelen te handhaven open moeten kunnen.
Er wordt nu inderdaad onderscheidt gemaakt. Dat is precies een van de redenen waarom er steeds minder draagvlak is voor de maatregelen en deze dus steeds minder gehandhaafd worden. Want inderdaad; waarom mag er wel gewinkeld worden, maar niet buiten de deur gegeten? Uit eten gaan doe je over het algemeen niet met vreemden, maar met bekenden, familie, vrienden. Mensen die je buiten het uit eten gaan om, waarschijnlijk ook nog ziet. Je zit aan een tafel waar afstand gewaarborgd kan worden en verplaatsingen in een restaurant zijn minimaal. In een winkel kom je tientallen, soms honderden vreemden tegen. Er is veel verplaatsing, afstand houden is vaak lastiger.
Dat dingen gebeuren, dat keuzes worden gemaakt, maakt het niet direct rechtvaardig.
DuoPenotti schreef:Dat begrijp ik, maar de ic's liggen nog steeds bomvol.
En ze hadden daar een veel hardere daling verwacht omdat ze niet gedacht hadden dat er zoveel 45-60 jarige verwacht hadden. Ze hadden verwacht dat de helft nu weg zou zijn uit de ic. Gewone zorg weer door kon gaan. En dat is niet zo.
Karl66 schreef:996981 schreef:
Nee, dat vind ik niet. Dat heb ik in een eerdere post ook al uitgelegd. In mijn ogen zou iedere ondernemer die in staat is in zijn zaak de basismaatregelen te handhaven open moeten kunnen.
Er wordt nu inderdaad onderscheidt gemaakt. Dat is precies een van de redenen waarom er steeds minder draagvlak is voor de maatregelen en deze dus steeds minder gehandhaafd worden. Want inderdaad; waarom mag er wel gewinkeld worden, maar niet buiten de deur gegeten? Uit eten gaan doe je over het algemeen niet met vreemden, maar met bekenden, familie, vrienden. Mensen die je buiten het uit eten gaan om, waarschijnlijk ook nog ziet. Je zit aan een tafel waar afstand gewaarborgd kan worden en verplaatsingen in een restaurant zijn minimaal. In een winkel kom je tientallen, soms honderden vreemden tegen. Er is veel verplaatsing, afstand houden is vaak lastiger.
Dat dingen gebeuren, dat keuzes worden gemaakt, maakt het niet direct rechtvaardig.
Jij wilt dus ook gewoon onderscheid maken, alleen jij vindt dat jij beter kan bepalen welk onderscheid er gemaakt moet worden en daarom vind jij dat ze op basis van jou criteria onderscheid moeten maken. Los van het feit dat ik ernstig betwijfel of jij de kwalificaties hebt om dat te bepalen, maak jij nog steeds onderscheid, alleen op basis van andere criteria.
MarlindeRooz schreef:Echwel schreef:Nee niet zo bomvol als tijdens eerste golf, maar er is minder rek in het personeel enz..
Waar we toen 1700 op de ic hadden liggen en nu de helft..
Ja en aangezien het vaccineren rap gaat en het weer steeds beter wordt verwacht ik ook dat het snel gedaan is met de hoge IC druk.
Femke_Tweety schreef:DuoPenotti schreef:Dat begrijp ik, maar de ic's liggen nog steeds bomvol.
En ze hadden daar een veel hardere daling verwacht omdat ze niet gedacht hadden dat er zoveel 45-60 jarige verwacht hadden. Ze hadden verwacht dat de helft nu weg zou zijn uit de ic. Gewone zorg weer door kon gaan. En dat is niet zo.
Zou ook zo geweest zijn als er niet een paar dingen waren veranderd.
Het was ook mijn verwachting.
Alleen toen werden er een week of 4 geleden ineens al een hoop maatregelen versoepeld.
Kinderopvang open, kappers open, avondklok eraf, Etcetera Etcetera.
Het aantal besmettelijke mensen was nog nooit zo hoog als vorige week. Die eerste piek meegerekend.
Er zijn gewoon extreeeeeem veel mensen besmettelijk nu. Heeeel veel mensen met corona.
Je ziet de heel ouderen niet of weinig meer op ic omdat er daar heel veel van geënt zijn.
Maar van die hele groep die nog niet geënt is, zijn dus nog nooit tegelijkertijd zoveel mensen besmet geweest.
En van zoveel besmette mensen kun je dus ook verwachten dat een deel in het ziekenhuis komt, en een deel op IC.
Ik zei niet voor niets een dag of 10 terug dat het risico nog nooit zo groot was als nu, voor de meeste mensen.
En dan tel ik die eerste echte golf dus mee.
Het is de reden dat ik momenteel weer extreem voorzichtig ben.
Ik ga in die laatste paar weken met deze cijfers echt niet nu nog corona willen krijgen...
De daling kómt. Hij was er al geweest als die maatregelen een paar weken terug niet versoepeld waren.
Dat heeft de daling iets uitgesteld.
Maar hij komt eraan.
Shadow0 schreef:996981 schreef:En waarom moet het reproductiegetal zo laag mogelijk zijn? Om te zorgen dat de zorg zo min mogelijk belast wordt.
Het voorkomen van ziekte, dood, langdurige gevolgen en leed op zich is ook een doel.
Niwla schreef:Femke, hoe kan het dat het reproductiegetal onder de 1 is dan? Als jij zegt dat er nog nooit zoveel besmettelijke mensen zijn geweest dan zou die boven de 1 moeten zijn toch?
Ik lees jouw posts overigens ook graag.
Niwla schreef:Femke, hoe kan het dat het reproductiegetal onder de 1 is dan? Als jij zegt dat er nog nooit zoveel besmettelijke mensen zijn geweest dan zou die boven de 1 moeten zijn toch?
Blussem schreef:Niwla schreef:Femke, hoe kan het dat het reproductiegetal onder de 1 is dan? Als jij zegt dat er nog nooit zoveel besmettelijke mensen zijn geweest dan zou die boven de 1 moeten zijn toch?
Komt doordat de scholen nu dicht zijn (mei vakantie).
Meeste besmetting vinden plaats via jongere kinderen. Kind van 4/5 jaar houdt echt geen afstand. Sterker nog, die nemen juist alles mee van school. Besmetten vervolgens de ouders en rest van de familie. Over 2 weken zal de piek weer gaan groeien.
robert45 schreef:Grote nuance is het woord “kan”
Die tientallen gevallen zijn van licht tot zware vormen. Elke ziekte kent mensen die blijvend last houden. Net zoals er bij een zware griep ook mensen zijn die last houden van restklachten. De kans dat je die klachten echter krijgt zijn uiterst klein en bij de meesten gaat het gelukkig over.
Blussem schreef:robert45 schreef:Grote nuance is het woord “kan”
Die tientallen gevallen zijn van licht tot zware vormen. Elke ziekte kent mensen die blijvend last houden. Net zoals er bij een zware griep ook mensen zijn die last houden van restklachten. De kans dat je die klachten echter krijgt zijn uiterst klein en bij de meesten gaat het gelukkig over.
Ik las zelf laats dat rest klachten zelfs medische gezien niet te koppelen is aan Corona gezien via de MRI geen schade is te zien.
Ook valt mij erg op dat het allemaal burn-out gerelateerd klachten zijn.
Grote kans dat mensen tegen een burn-out zaten waarbij conrona de druppel is geweest waarbij dit tot uiting kwam.
Blussem schreef:robert45 schreef:Grote nuance is het woord “kan”
Ik las zelf laats dat rest klachten zelfs medische gezien niet te koppelen is aan Corona gezien via de MRI geen schade is te zien.
Ook valt mij erg op dat het allemaal burn-out gerelateerd klachten zijn.
Grote kans dat mensen tegen een burn-out zaten waarbij conrona de druppel is geweest waarbij dit tot uiting kwam.