Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 18:29

Ja dat is niet handig maar wat zou jij doen? Privevliegtuig, privehuis en privepersoneel. En heel eerlijk, kan er me niet druk om maken, vandaag ook een bericht in de media dat alle hotels buiten de randstad overvol met Nederlanders zitten. Dat is imo precies hetzelfde.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 18:31

bigone schreef:
Ja dat is niet handig maar wat zou jij doen? Privevliegtuig, privehuis en privepersoneel. En heel eerlijk, kan er me niet druk om maken, vandaag ook een bericht in de media dat alle hotels buiten de randstad overvol met Nederlanders zitten. Dat is imo precies hetzelfde.

Thuisblijven en het voorbeeld geven. Je hebt als koningshuis zijnde een voorbeeldfunctie.
Laatst bijgewerkt door purny op 16-10-20 18:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 18:31

Ja die hebben alles prive, dus voor hun zal het zeker veilig zijn. Maar echt een handig voorbeeld vind ik het niet.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 18:32

purny schreef:
bigone schreef:

Thuisblijven en het voorbeeld geven. Je hebt als koningshuis zijnde een voorbeeldfunctie.

Tja ze doen niks wat wij niet mogen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 18:40

purny schreef:
Het koningshuis is gezellig op vakantie naar Griekenland... prachtig voorbeeld....

Belachelijk ... als we het nu weer hebben over het goede voorbeeld 8)7 Ik kan er geen begrip voor opbrengen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 18:42

bigone schreef:
Ja dat is niet handig maar wat zou jij doen?

Ik zou geen koning worden. Maar ik zou dus ook niet op vakantie gaan.
Voor al dat geld dat het koningshuis ontvangt mogen ze best een heel klein beetje lerend vermogen tonen over wat wel of niet handig is.

(Ik was nooit echt heel erg tegen een koningshuis, maar ik zou het wel leuk vinden als een deel van dat geld dat we eraan besteden gebruikt wordt om iets verbindends te zijn een beetje aan de zijkant van bv politiek. En als er dan een grote crisis is, dan kun je dat dus doen door bv een goed voorbeeld te zijn.)

Maar nu illustreert het vooral de enorme kloof tussen de mensen die de mogelijkheden hebben om geen last van de regels (en/of 'dringende adviezen') te houden en de mensen die dat niet hebben.

Citaat:
Privevliegtuig, privehuis en privepersoneel. En heel eerlijk, kan er me niet druk om maken, vandaag ook een bericht in de media dat alle hotels buiten de randstad overvol met Nederlanders zitten. Dat is imo precies hetzelfde.

Misschien een mooi moment om zeker ook even stil te staan bij alle mensen in de Randstad die nauwelijks buiten komen. Die niet in een hotel zitten maar ook bijna geen boodschappen meer doen, braaf hun sociale contacten vermijden, geen tuin hebben, geen live colleges volgen, en hun omgeving niet gekrompen zien tot het formaat van een paleis, maar het pesterige formaat van een kamer, studio, of flatje met een heel gezin.

De koning besmet die mensen niet, maar hij vertelt ze wel heel duidelijk dat hij er lekker niks om gaat laten. Dan denk ik: haal flink wat geld terug, bezuinig behoorlijk op dat koningshuis, en laten we het leven beter maken van de mensen die het niet zo ruim hebben. Want al die Verantwoordelijkheid hangen blijkbaar maar niet aan de functie. Lever dan maar wat geld in.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 18:45

Tijdens prinsjesdag vertellen dat we een moeilijke periode gaan krijgen maar wel zelf een half miljoen extra opstrijken... koekoek

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 18:50

Hij moet het goede voorbeeld geven, dit is koren op de molen voor iedereen die tegen de maatregelen is. Hoe breek je draagvlak af :n

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 18:52

Relaxed schreef:
Hij moet het goede voorbeeld geven, dit is koren op de molen voor iedereen die tegen de maatregelen is. Hoe breek je draagvlak af :n

Ze verwachten ook dat dit het draagvlak gaat afnemen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 18:55

Ik ben meestal erg tolerant als het gaat om het Koningshuis, maar op vakantie gaan terwijl je land in crisis verkeert en iedereen z'n best doet om het hoofd boven water te houden.. Nee, dat vind ik geen handige zet.
En dan maakt het niet uit of het een geel of oranje gebied is.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 19:05

Máxima: “We zijn een beetje dom.”

Hele domme actie van hen in deze situatie.
Kan me voorstellen dat ze liever uit Den Haag weg zijn, maar inderdaad geef het goede voorbeeld.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 19:08

tienus63 schreef:
Máxima: “We zijn een beetje dom.”

Máxima: “We zijn een beetje dom....
...
MAAR LEKKER WEL IN GRIEKENLAND!! PARTY {:} *\o/* *\%/* *\o/* {:} :)F

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 19:12

Ik ben het niet vaak met Peter r eens maar de opmerking over dat ze wel al 8 hele weken op vakantie waren geweest en dat ze nu toch weer moesten gaan vond ik geniaal.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 19:16

Ik las net dat in België de horeca dicht gaat voor een maand. Om 19:30 is er een persconferentie.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 19:16

Shadow0 schreef:
bigone schreef:
Ja dat is niet handig maar wat zou jij doen?

Ik zou geen koning worden. Maar ik zou dus ook niet op vakantie gaan.
Voor al dat geld dat het koningshuis ontvangt mogen ze best een heel klein beetje lerend vermogen tonen over wat wel of niet handig is.

(Ik was nooit echt heel erg tegen een koningshuis, maar ik zou het wel leuk vinden als een deel van dat geld dat we eraan besteden gebruikt wordt om iets verbindends te zijn een beetje aan de zijkant van bv politiek. En als er dan een grote crisis is, dan kun je dat dus doen door bv een goed voorbeeld te zijn.)

Maar nu illustreert het vooral de enorme kloof tussen de mensen die de mogelijkheden hebben om geen last van de regels (en/of 'dringende adviezen') te houden en de mensen die dat niet hebben.

Citaat:
Privevliegtuig, privehuis en privepersoneel. En heel eerlijk, kan er me niet druk om maken, vandaag ook een bericht in de media dat alle hotels buiten de randstad overvol met Nederlanders zitten. Dat is imo precies hetzelfde.

Misschien een mooi moment om zeker ook even stil te staan bij alle mensen in de Randstad die nauwelijks buiten komen. Die niet in een hotel zitten maar ook bijna geen boodschappen meer doen, braaf hun sociale contacten vermijden, geen tuin hebben, geen live colleges volgen, en hun omgeving niet gekrompen zien tot het formaat van een paleis, maar het pesterige formaat van een kamer, studio, of flatje met een heel gezin.

De koning besmet die mensen niet, maar hij vertelt ze wel heel duidelijk dat hij er lekker niks om gaat laten. Dan denk ik: haal flink wat geld terug, bezuinig behoorlijk op dat koningshuis, en laten we het leven beter maken van de mensen die het niet zo ruim hebben. Want al die Verantwoordelijkheid hangen blijkbaar maar niet aan de functie. Lever dan maar wat geld in.

Ik zeg toch, niet handig maar het is niet anders, Rutte had wat verstand in zijn kop moeten praten. Want dit is geen goed voorbeeld maar ik weet nog wel onderscheid te maken tussen alles met eigen vervoer doen en afgescheiden zitten of al die landgenoten die nu hutje mudje in de hotels zitten. Ik gun het ze allemaal dus waarom alleen tegen het koningshuis tekeer gaan. En bezuinigen vind ik een goede zaak, denk dat ze wel wat teveel krijgen maar heb ook geen inzicht in hun geldpatroon. Niemand, alleen Rutte.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 19:20

Zolang Rutte en DeJonge maar niet gaan.. zijn die geweest al?

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 19:20

Destination schreef:
Ik las net dat in België de horeca dicht gaat voor een maand. Om 19:30 is er een persconferentie.

En 1 nauw contact per gezin nog.
Je mag 4 mensen thuis ontvangen per maand, wel steeds dezelfde mensen.
Avondklok, tusen middernacht en 5u mag niemand buiten.
Thuiswerk verplicht.
Laatst bijgewerkt door dromertje2 op 16-10-20 19:22, in het totaal 2 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 19:21

Laten ze eerst maar eens belasting gaan betalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 19:23

Ik ben helemaal niet tegen het koningshuis, ze doen hele goede dingen voor Nederland. Maar dit... :n 8)7

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 19:23

Cer schreef:
Zolang Rutte en DeJonge maar niet gaan.. zijn die geweest al?

De Jonge heeft tijdens de zomer gekampeerd, volgens mij in Nederland. Maar als ministers op vakantie zijn, wordt er ook nog ‘gewoon’ gewerkt.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 19:24

4 mensen per maand? Dat lijkt me ook lastig te controleren ?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 19:27

bigone schreef:
Ik zeg toch, niet handig maar het is niet anders,

Je vroeg wat ik zou doen, en ik zou dus niet op vakantie gaan.

Citaat:
Rutte had wat verstand in zijn kop moeten praten.

Waarom in vredesnaam? Willem heeft genoeg opleiding en verstand om zelf dat soort dingen te kunnen afwegen.

Maar goed, Rutte vindt het vermoedelijk ook niet echt erg, want als hij het belangrijk had gevonden dat we de coronacrisis ietsjes voortvarender en met meer draagvlak zouden aanpakken, dan hadden we dat vast ondertussen wel ergens gezien.

Citaat:
Want dit is geen goed voorbeeld maar ik weet nog wel onderscheid te maken tussen alles met eigen vervoer doen en afgescheiden zitten of al die landgenoten die nu hutje mudje in de hotels zitten.

Het is het verschil tussen 'we doen het samen' of 'ieder voor zich'.

Citaat:
En bezuinigen vind ik een goede zaak, denk dat ze wel wat teveel krijgen maar heb ook geen inzicht in hun geldpatroon. Niemand, alleen Rutte.

Ja, het is een mysterie. Misschien krijgen ze eigenlijk gewoon een bijstandsuitkering en een cadeaubon van de Blokker, wie weet!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 19:27

4 lijkt me praktischer dan 3, een vriendin van me heeft 2 zoons, die hebben beide een partner en kleine kinderen. 1 zoon of partner mag dus niet langskomen, want hier mogen er maar 3.

Volgens mij is de Jonge in Zuid Frankrijk gesignaleerd van de zomer, kamperend en van Rutte kreeg ik een foto van een kennis dat hij in Scheveningen op een terras zat de krant te lezen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 19:28

Maar dan is 5 praktischer dan 4 want ik ken een gezin dat heeft 3 kinderen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 19:30

Die drie hier is inderdaad onhandig .. maar t is niet anders.. wellicht wordt t bij ons ook zo, met avondklok enzo.
Dat idee benauwd me, niet omdat het niet te doen zou zijn maar omdat t ondertussen zo uitzichtloos lijkt ...

Het splitsen van gezinnen heb ik hier ook niet helemaal begrepen. Als 1 gezinslid ziek is, is de rest op z’n minst besmettelijk. Dat gezin delen maakt t risico niet minder groot denk. Maar goed, ik heb er geen verstand van... anderen gelukkig wel
Laatst bijgewerkt door Cer op 16-10-20 19:32, in het totaal 1 keer bewerkt