Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
bigone schreef:Ja dat is niet handig maar wat zou jij doen? Privevliegtuig, privehuis en privepersoneel. En heel eerlijk, kan er me niet druk om maken, vandaag ook een bericht in de media dat alle hotels buiten de randstad overvol met Nederlanders zitten. Dat is imo precies hetzelfde.
purny schreef:bigone schreef:Ja dat is niet handig maar wat zou jij doen? Privevliegtuig, privehuis en privepersoneel. En heel eerlijk, kan er me niet druk om maken, vandaag ook een bericht in de media dat alle hotels buiten de randstad overvol met Nederlanders zitten. Dat is imo precies hetzelfde.
Thuisblijven en het voorbeeld geven. Je hebt als koningshuis zijnde een voorbeeldfunctie.
bigone schreef:Ja dat is niet handig maar wat zou jij doen?
Citaat:Privevliegtuig, privehuis en privepersoneel. En heel eerlijk, kan er me niet druk om maken, vandaag ook een bericht in de media dat alle hotels buiten de randstad overvol met Nederlanders zitten. Dat is imo precies hetzelfde.
Shadow0 schreef:bigone schreef:Ja dat is niet handig maar wat zou jij doen?
Ik zou geen koning worden. Maar ik zou dus ook niet op vakantie gaan.
Voor al dat geld dat het koningshuis ontvangt mogen ze best een heel klein beetje lerend vermogen tonen over wat wel of niet handig is.
(Ik was nooit echt heel erg tegen een koningshuis, maar ik zou het wel leuk vinden als een deel van dat geld dat we eraan besteden gebruikt wordt om iets verbindends te zijn een beetje aan de zijkant van bv politiek. En als er dan een grote crisis is, dan kun je dat dus doen door bv een goed voorbeeld te zijn.)
Maar nu illustreert het vooral de enorme kloof tussen de mensen die de mogelijkheden hebben om geen last van de regels (en/of 'dringende adviezen') te houden en de mensen die dat niet hebben.Citaat:Privevliegtuig, privehuis en privepersoneel. En heel eerlijk, kan er me niet druk om maken, vandaag ook een bericht in de media dat alle hotels buiten de randstad overvol met Nederlanders zitten. Dat is imo precies hetzelfde.
Misschien een mooi moment om zeker ook even stil te staan bij alle mensen in de Randstad die nauwelijks buiten komen. Die niet in een hotel zitten maar ook bijna geen boodschappen meer doen, braaf hun sociale contacten vermijden, geen tuin hebben, geen live colleges volgen, en hun omgeving niet gekrompen zien tot het formaat van een paleis, maar het pesterige formaat van een kamer, studio, of flatje met een heel gezin.
De koning besmet die mensen niet, maar hij vertelt ze wel heel duidelijk dat hij er lekker niks om gaat laten. Dan denk ik: haal flink wat geld terug, bezuinig behoorlijk op dat koningshuis, en laten we het leven beter maken van de mensen die het niet zo ruim hebben. Want al die Verantwoordelijkheid hangen blijkbaar maar niet aan de functie. Lever dan maar wat geld in.
Destination schreef:Ik las net dat in België de horeca dicht gaat voor een maand. Om 19:30 is er een persconferentie.
bigone schreef:Ik zeg toch, niet handig maar het is niet anders,
Citaat:Rutte had wat verstand in zijn kop moeten praten.
Citaat:Want dit is geen goed voorbeeld maar ik weet nog wel onderscheid te maken tussen alles met eigen vervoer doen en afgescheiden zitten of al die landgenoten die nu hutje mudje in de hotels zitten.
Citaat:En bezuinigen vind ik een goede zaak, denk dat ze wel wat teveel krijgen maar heb ook geen inzicht in hun geldpatroon. Niemand, alleen Rutte.