Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 16:09

moonfish13 schreef:
Neonlight schreef:
Wat wil je daarmee aangeven Moonfish? Dat je nu een officiele test hebt gehad?

Nou ik verbaas me over het gemak waarmee hij dat aankruist.
Als je nederland gewend bent??
Dit gaat om antistoffen trouwens, die heeft maar 5% van de covid patiënten.
Maar hij was niet duur zei hij dus ik zei doe maar.

Nee, 5% van de bevolking. Van de Covid patiënten is dat niet bekend. Ze hebben onder besmet ziekenhuispersoneel getest en daar had 25-50% na twee of drie weken geen antistoffen.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 16:27

Sclimpre schreef:
Sizzle schreef:
Roodvos, iets wat niet leeft kan ook niet dood.
Een virus is een inactief pakketje met RNA of DNA wat intact of kapot kan zijn. Het virus vermenigvuldigt zich niet. De cel interpreteerd de boodschap in het pakketje in zijn systeem en volgt slechts de bouwtekening.
Een prion is nog simpeler dan dat, dat is „slechts“ een hartnekkig eiwitje.

De media maakt het echter zeer verwarrend door vaak te schrijven dat het niet duidelijk is of er ‚levend‘ virus aan boodschappen karretjes zit. De vraag is niet of het nog leeft, maar of het nog in takt is. Zo is het ook verwarrend om te schrijven dat het virus zich gemuteerd heeft. Het virus heeft niets gemuteerd, dat doet zijn gastheer.

Maar hoe dan ook, om nou te stellen dat electronenmikroskopen een hoax zijn en virussen niet bestaan dat is toch wel een vrij duidelijk geval van complot theorie.

Daar is toch niet iedereen het over eens:
https://www.technopolis.be/nl/blog/leve ... jn-ze-dood

En heel vaak wordt er over levend verzwakt vaccin gepraat:
https://www.kindengezin.be/gezondheid-e ... en-vaccins

Het hangt er inderdaad vanaf welke definitie van leven er wordt gehanteerd. Volgens de klassieke definitie heeft het geen stofwisseling, en is het daarmee dus niet levend.

Je zou echter ook kunnen betogen dat virussen gewoon een zodanig 'uitgeklede' levensvorm zijn dat ze een stofwisselingssysteem en het onderhoud ervan volledig hebben geoutsourced, waardoor echt alleen de minimale basis over is; een recept, en een manier om dat recept heel in de volgende gastheer te krijgen, en niets meer dan dat.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 16:27

SusanH schreef:
Karl66 schreef:
Dus Halsema neemt een beslissing, probeert de verantwoordelijkheid voor die beslissing naar Grapperhaus af te schuiven en nou heeft Grapperhaus heb gedaan?

Nee zo is het niet gegaan. Ze heeft ruggespraak gehouden met Ferd. Hij zegt ja prima doe maar zo. Maar wil nu elke betrokkenheid ontkennen en de schuld volledig in de schoenen van Femke schuiven.

Zo is het wel gegaan, maar als je daar geen ervaring mee hebt (politiek) is een goede mening hierover zowieso lastig want dan weet je niet hoe dit werkt.

Femke is met haar lokale driehoek verantwoordelijk voor de aanpak van die demonstratie. Dus daar heeft meneer Grappenhaus zowieso in aanleg niets mee te maken.

Dat zij hem appt en zegt: 'het lukt niet met die 1.5 meter en er staan er 1000' is een gegeven waar je op dat moment niet veel meer mee kunt. Als je te laat dingen gaat oppakken en je laat overvallen gaat Grappenhaus niet meer zeggen' nu beeindigen. Dat is ook niet zijn rol. De verantwoording ligt ook dan bij de lokale driehoek! De minister geeft dus dus ook aan dat hij het dilemma wat dan al ontstaan is wel begrijpt en dat er later wel over gepraat moet worden. Maar er is geen sprake van ruggespraak. Er is nergens door Femke gezegd: er komt een demonstratie die gezien het onderwerp weleens druk zou kunnen worden, hoe zullen we dit doen meneer de minister? Er is enkel meegedeeld dat er gekozen wordt vanuit de driehoek dat er niet opgetreden wordt op de 1.5 meter en dat gezien de situatie die dan al ontstaan is de minister begrijpt dat die 1.5 meter nu niet meer op te lossen is. Dat wil niet zeggen dat dit hele verhaal niet niet de minister zijn verantwoording is, maar van de burgemeester.

Femke probeert haar straatje schoon te vegen, maar heeft samen met haar lokale driehoek eerst de zaken verkeerd ingeschat, daarna bewust of niet de verkeerde vervolgebeslissing genomen en heet de minister enkel ingelicht omdat wel duidelijk werd dat een en ander niet lekker ging en dat is politiek gezien haar verantwoordelijkheid.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 16:31

lenaa_tje schreef:
Getup schreef:
vraagje: klopt het, dat er geen 3 mensen ( die niet op t zelfde adres wonen) in een auto mogen zitten? gaat om mijn zus en haar vriend, die vanuit NL bij mij op bezoek komen, en die onze moeder mee wilde nemen....

Klopt dat mag niet.

Kost je 390 pp plus strafblad.
Maar met 5000 op de dam mag wel :j

rien10

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 16:35

En dat is nou het grote gevaar van deze demonstraties, de afgelopen dagen. Mensen denken "krijg het rambam met je regels, 5000 man op de Dam mag wel, 3 man in een auto niet. Lekker dan. Ik ga met 3 man in de auto als ik dat wil."

Hoeveel Covid 19 overtreding boetes zullen er -met terugwerkende kracht- aangevochten gaan worden?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 16:36

Sundda , zo lees ik het ook. En om vijf uur? Maar 1000 ? Grote twijfels bij want dan zouden er binnen een uur nog duizenden bij zijn gekomen en de politie ter plekke heeft al vroeg aan de bel getrokken dat het er veel te veel werden. Om vijf uur had Halsema naar de organisatoren moeten stappen en een oproep tot anderhalve meter moeten doen uitgaan , zonder dan beëindigen . Angst voor rellen mag nooit de reden zijn om demonstratierecht boven gezondheidszorg te plaatsen . Halsema probeert alleen maar aan damage control te doen. Maar ik vind haar niet geschikt als burgemeester want ze laat te duidelijk blijken wat haar voorkeuren zijn. Met button en al .

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 16:37

Nu heb ik me braaf overal aan gehouden en blijf ik dat ook doen.
Heb voor werk nog altijd een verklaring voor goed gedrag moeten overleggen.
Maar zou ik wel een boete hebben zou ik hem nu zeker aanvechten.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 16:39

In Zwitserland mogen ze geen boete meer geven sinds vorige week omdat ze op basis van de besmetti gen (15 per dag of zo) niet meer kunnen rechtvaardigen om de grondwet tegen te spreken.
Het is nu nog slechts een advies.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 16:42

Ook al is het haar verantwoordelijkheid, het is niet kies om eerst min of meer te zeggen dat het prima is en om daarna ineens naar buiten toe iets heel anders te communiceren.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 16:43

Zondag staat er ook in Brussel een antiracisme betoging gepland lees ik. 5000 man verwacht.

De premier probeert het tij alsnog te keren. Ik hoop dat het haar lukt.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 16:47

SusanH schreef:
Ook al is het haar verantwoordelijkheid, het is niet kies om eerst min of meer te zeggen dat het prima is en om daarna ineens naar buiten toe iets heel anders te communiceren.

Dat zegt hij dan ook niet. Zie mijn vorige post.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 16:54

SusanH schreef:

Dat hij accepteert dat ze een bepaalde beslissing neemt, is iets anders dan het goedkeuren.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 16:58

Hij keurt het helemaal niet goed. Althans, dat is wat ik begrijp uit zijn optreden in de media. Terwijl je dit imo niet uit de berichten leest. Maar goed, dit is wel erg off topic en past beter in het topic over de demonstratie. Het is gewoon erg lastig te begrijpen. Ook omdat je alleen de tekst leest en niet weet wat er in de telefoon gesprekken is besproken.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 17:15

Het is FH haar verantwoordelijkheid en de minister gaf aan begrip te hebben voor de keuzes.
Vervolgens gaat de telegraaf los, van oorsprong VVD getint en dan spreekt de minister er schande van ipv dat hij begrip had voor de situatie.
Dat is het punt waar hij laat vallen. Het was een man met ballen geweest als hij gezegd had:" dit moet goed geevalueerd worden, ik heb begrip voor de keuzes die de burgemeester gemaakt heeft en dat ook uitgesproken jegens haar".
Dan steun je als minister de burgemeester ipv dat je haar laat vallen.
Nu is hij een politiek "ratje" die gewin hieruit probeert te halen. Niet chic noem ik dat. Dus ik begrijp de boosheid vd burgemeester.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 17:23

Neonlight schreef:
En ik dacht dat Belgie zoveel secuurder was. :=

Dat is ook zo, maar dat geldt enkel voor de modale burgers :+
Wij krijgen hier in België bij de huisarts geen antistoffen-test te pakken.
Dat zou voor ' weldra ' zijn... :')

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 17:24

Femke kan maar op één persoon boos zijn en dat is zij zelf en haar driehoek . Wanneer je agenten al vroeg in de middag aangeven dat het veel te druk word en dit word door de verantwoordelijke personen terzijde geschoven dan functioneer je niet goed. En ze zegt 1000 man om vijf uur, ik snap dat tellen lastig is maar het waren er al heel erg veel meer. Ze probeerde zich toen al in te dekken door haar bericht aan de minister . Hij heeft aan dat het haar/driehoek beslissing is en er naderhand geëvalueerd moet worden omdat er op dat moment blijkens Femkes woorden niets aan te veranderen was . FH heeft wel meer bokken geschoten , zij laat haar politieke voorkeur voor gaan ipv er voor alle burgers te zijn. Fout!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 17:39

Neonlight schreef:
En ik dacht dat Belgie zoveel secuurder was. :=
Maar je hebt nu een antistoffentest gekregen? Dat is mooi, want dan weet je ook echt of je het toen had (als je positief op antistoffen bent tenminste), en geeft ook meer rust als je antistoffen hebt.

Ik belandde even in een andere wereld.
We zaten met twee nederlanders en twee belgen in de wachtkamer.
Dus ja dat ging natuurlijk over maatregelen hier vs daar.
Maar daar staat de covid test op het standaard formulier in elk geval en de test is niet duur.
Mijn arts heeft alle mensen waarvan men beweert dat ze covid 19 gehad hebben getest.
Nog geen een positief tot op heden, ik zou de eerste zijn.
Maar er zijn veel corona stammen, schijnt 30 en er word alleen op covid 19 getest.
Dus de verpleegkundige zei ook je moet dan maar net die ene gehad hebben en geen andere.
Maar ik hoop inderdaad op positief, en goed positief dan hoor ik bij de 5% van de nederlanders met antistoffen.

En thx veerledc, ik was er ff niet bij! :)
Ik was nog zo verbaasd en zat bij de prikpost.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 18:12

Citaat:
Maar er zijn veel corona stammen, schijnt 30 en er word alleen op covid 19 getest.
Dus de verpleegkundige zei ook je moet dan maar net die ene gehad hebben en geen andere.

Covid 19 is ook de nieuwe die nu al deze ellende veroorzaakt.
Die andere corona stammen bestaan al heel lang en zijn lang niet zo agressief.
Dus ja, waarom zou je op andere corona-stammen gaan testen dan :+

Citaat:
Mijn arts heeft alle mensen waarvan men beweert dat ze covid 19 gehad hebben getest.

Nog niemand met antistoffen zul je bedoelen ?
Ze hebben al langer het vermoeden namelijk dat mensen die toch covid 19 doormaakten te weinig antistoffen aanmaakten of dat de antistoffen niet lang in het bloed aanwezig blijven.
Waardoor je dus eigenlijk na een paar weken al niet meer beschermd bent.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 18:31

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 18:36

Kan de discussie Femke in het damprotest topic? Of vraag ik nu iets geks?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 18:49

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 19:07

Pandora2 schreef:
Citaat:

Covid 19 is ook de nieuwe die nu al deze ellende veroorzaakt.
Die andere corona stammen bestaan al heel lang en zijn lang niet zo agressief.
Dus ja, waarom zou je op andere corona-stammen gaan testen dan :+

Citaat:

Nog niemand met antistoffen zul je bedoelen ?
Ze hebben al langer het vermoeden namelijk dat mensen die toch covid 19 doormaakten te weinig antistoffen aanmaakten of dat de antistoffen niet lang in het bloed aanwezig blijven.
Waardoor je dus eigenlijk na een paar weken al niet meer beschermd bent.

Weet ik, maar hij is dus wel gaan testen om te zien hoe het zit met antistoffen bij patiënten.
En dat deze ellendig is weet ik, maar ik deel dus puur dat ze daar dus wél flink testen en dat het dus niks oplevert tot nu toe.
Tenminste geen antistoffen.. Helaas..

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 19:09

Nee, dat weet ik. Dat is ook de studie waaraan ze al een paar weken bezig zijn in dat ziekenhuis o.a. Inclusief alle bloeddonoren worden ook getest op antistoffen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 19:12

In elk geval, ik begreep dat hij niet duur is de test dus ik heb hem laten doen.
En die naald zat er toch al in dus daar hoefde ik het niet voor te laten.
Hij kwam er ook zelf mee.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 19:49