Corona en vakantie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mjelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 12:45

purny schreef:
Maar dat staat niet op het printje toch?

Jawel, staat er allemaal op.

purny

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 12:48

Gelukkig maar

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 13:18

aangezien de telefoon van mijn man nogal brak is, heb ik voor ons beide de papieren versie maar gemaakt en gelamineerd. Zou toch zonde zijn als hij ergens niet in mag omdat z'n telefoon weer eens uitvalt. (ja, hij moet een nieuwe, maar dat is altijd een studie van maanden bij hem)

Over een paar weken staan we weer een weekje op een camping in NL, ik verwacht niet dat we ergens heen gaan verder, maar je weet nooit.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 13:48

In Nederland hoef je hem toch nergens te laten zien

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 14:08

Echwel schreef:

je weet nooit hoe snel de regels weer veranderen...... ook in Nederland

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 14:25

Als er iets veranderd is dat echt niet een dag later. Dat moet eerst bureaucratisch door minimaal 5 partijen goed gekeurd worden :+

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 14:45

Echwel schreef:
Ik had hem vorige week nog nodig voor de KWPN paardendagen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 14:46

Mocht daar gewoon publiek komen? Dat wist ik niet.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 14:52

Mijn man gaat graag naar musea. We hebben geen idee of er eentje in de buurt is waar wij heen gaan. maar zo ja, je zal er maar staan met een weigerende mobiel.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 15:00

Ik heb hem zondag ook nodig voor een wedstrijd (of ik moet bij de ingang testen).

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 15:20

Muze schreef:
Ik probeer al meer dan 1,5 jaar m’n Engelse familie te zien.. verwacht nog weinig verandering voorlopig.
Zo wel: dan is t zeker een aanrader en sta ik vooraan om naar Engeland te gaan.

Zeker voor familiebezoek mag je gewoon naar Engeland (en bij terugkomst hoef je niet in quarantaine). Bij aankomst in Engeland hoef je trouwens ook niet in quarantaine als je dubbel gevaccineerd bent. Ik woon in Engeland en ben vorig jaar augustus en dit jaar in juli gewoon naar Nederland geweest voor familiebezoek. Moest dit jaar wel in quarantaine bij terugkomst (5 dagen met test to release) maar dat hoeft niet als je gevaccineerd bent (ik had nog maar 1 prik gehad bij terugkomst).

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 15:39

Neonlight schreef:
Ik heb hem zondag ook nodig voor een wedstrijd (of ik moet bij de ingang testen).

Valt onder evenement
Musea en alles moet je gewoon tijdslot boeken

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 15:44

Echwel schreef:
Neonlight schreef:

Valt onder evenement

Daar heb je toch ook geen bewijs nodig?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 15:45

Voor evenementen kan dat gewoon gevraagd worden.. en dat blijkt in de praktijk dus te gebeuren ook.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 15:51

purny schreef:
Echwel schreef:

Valt onder evenement

Daar heb je toch ook geen bewijs nodig?

Klopt alleen online boeken voor een tijd
Restaurant enz in Nederland vragen het niet omdat wij geen vaccinatie verplichtingen hebben

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 16:11

Morrie schreef:
Mijn man gaat graag naar musea. We hebben geen idee of er eentje in de buurt is waar wij heen gaan. maar zo ja, je zal er maar staan met een weigerende mobiel.

Ik ben de afgelopen weken in diverse musea geweest en ik heb nergens iets hoeven te laten zien.

Het is overal intekenen op tijdslot, anderhalve meter afstand (dus een maximaal aantal mensen per tijdslot) en vaak hangt er informatie op de deur van een zaal over het aantal mensen dat tegelijk in die zaal mag zijn.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 16:21

Ik ga volgende week naar the art of the brick en een dagje Amsterdam eraan vast

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 17:05

Wij zitten al anderhalf jaar thuis en hebben geen idee. Nu ga ik sowieso niet mee naar een museum dus moet mijn man nog helemaal uitzoeken hoe dat moet tegenwoordig.
Maar de papieren zijn er in ieder geval. Beter mee verlegen dan om verlegen zei mijn oma vroeger altijd al.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 17:56

Eulogy schreef:
Muze schreef:
Ik probeer al meer dan 1,5 jaar m’n Engelse familie te zien.. verwacht nog weinig verandering voorlopig.
Zo wel: dan is t zeker een aanrader en sta ik vooraan om naar Engeland te gaan.

Zeker voor familiebezoek mag je gewoon naar Engeland (en bij terugkomst hoef je niet in quarantaine). Bij aankomst in Engeland hoef je trouwens ook niet in quarantaine als je dubbel gevaccineerd bent. Ik woon in Engeland en ben vorig jaar augustus en dit jaar in juli gewoon naar Nederland geweest voor familiebezoek. Moest dit jaar wel in quarantaine bij terugkomst (5 dagen met test to release) maar dat hoeft niet als je gevaccineerd bent (ik had nog maar 1 prik gehad bij terugkomst).

https://www.nederlandwereldwijd.nl/land ... reisadvies

In uk hoeft t niet, maar hier in Nederland dus wel

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 18:01

Morrie schreef:
Wij zitten al anderhalf jaar thuis en hebben geen idee. Nu ga ik sowieso niet mee naar een museum dus moet mijn man nog helemaal uitzoeken hoe dat moet tegenwoordig.
Maar de papieren zijn er in ieder geval. Beter mee verlegen dan om verlegen zei mijn oma vroeger altijd al.

Ik zou lekker mee gaan! Daar is geen kip te bekennen! :D

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 18:08

Muze schreef:

Nee, ook niet. Er zijn 32 uitzonderingen op die quarantaineplicht geloof ik, op z'n Hollands :+ Noodzakelijk familiebezoek is er daar een van (hereniging na elkaar lang niet gezien te hebben valt daaronder). Je vult alleen een formulier in waarop je verklaart onder die uitzondering te vallen en that's it.

Edit: even een linkje opgezocht https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... aineplicht
Ik wist het ook niet en heb daardoor mijn reis naar Nederland heel lang uitgesteld, maar het valt dus echt heel erg mee.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 18:15

MarlindeRooz schreef:
Morrie schreef:

Ik zou lekker mee gaan! Daar is geen kip te bekennen! :D

ik heb niets te zoeken in een museum, daar vind ik echt geen klap aan. Vroeger te vaak met klassen kinderen naar musea gemoeten, traumatische ervaringen waren dat: zorgen dat je met evenveel kinderen eruit ging als erin en zorgen dat er niets kapot ging |o
Laatst bijgewerkt door Morrie op 17-08-21 18:39, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 18:17

Zo snap ik niets van kunst. Ik ben geen persoon die naar een schilderij gaat staan staren.
Ik snap dus ook niets van waarom de nachtwacht zo beroemd is

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 18:37

Eulogy schreef:
Muze schreef:

Nee, ook niet. Er zijn 32 uitzonderingen op die quarantaineplicht geloof ik, op z'n Hollands :+ Noodzakelijk familiebezoek is er daar een van (hereniging na elkaar lang niet gezien te hebben valt daaronder). Je vult alleen een formulier in waarop je verklaart onder die uitzondering te vallen en that's it.

Edit: even een linkje opgezocht https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... aineplicht
Ik wist het ook niet en heb daardoor mijn reis naar Nederland heel lang uitgesteld, maar het valt dus echt heel erg mee.

Dank
Dat wisten zowel wij, als zij niet.
Dat biedt opties.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 18:40

purny schreef:
Zo snap ik niets van kunst. Ik ben geen persoon die naar een schilderij gaat staan staren.
Ik snap dus ook niets van waarom de nachtwacht zo beroemd is

ik snap er ook niets van, evenals bouwkunst, de hele boekenkast staat vol met boeken over (bouw)kunst, allemaal van mijn man. Niet aan mij besteed dus.