[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MissAnnemijn

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 12:56

Meelezer van het eerste uur hier. Moet bekennen ondertussen baby maar daar ga ik niemand hier mee vermoeien :D

Gefeliciteerd Laurora!

Ik wilde vooral even reageren op de peetoom en tante berichten. Lijkt me niet normaal hoor. Bij ons hebben we mijn zusje en vriend gevraagd, ook als voogd. Omdat ze dichtbij ons staan, hetzelfde in het leven staan ook. Nee mochten ze ook zeggen. Daarnaast verwacht ik op geen enkele manier dat er geld gespaard wordt, een autostoel komt (waarom überhaupt?). Oma's willen zelf graag oppassen ondanks dat dit vroeger voor haar niet hoefde. Maarhet zou niet in me opkomen waar dan ook iets op te dringen.

Meer passend in dit topic. We hebben sinds eind vorig jaar nieuwe buren met 3 kleine kinderen. Toen de enorme trampoline binnen kwam kreeg ik het al benauwd en dat is terecht. Het gegil gaat overal overheen, zelfs door de muren! Als ze buiten spelen kan je de deur niet open hebben. Man is deze week eropaf gestapt, in badjas overdag omdat hij niet kon slapen na een nachtdienst. Andere buren storen zich ook dus hopelijk gaat er wat mee gebeuren..

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 13:22

Je kunt ook echt aan de trampolines zien waar er kinderen wonen. Ongelooflijk

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 13:47

En dan die kinderen die de hele tijd in je tuin kijken als ze springen :roll:
Je zou bijna voor een schutting van 4 meter gaan.

En ligt het aan mij of is de huidige generatie kinderen heel luid? Wij mochten best lachen, roepen of iets dergelijks.
Maar hier in de buurt hoor ik uren achter elkaar krijsen, gillen en schreeuwen. Eigenlijk vind ik het niet normaal.

Ik vind het oprecht goed dat ze buiten spelen en dat hoeft niet stil, maar dit?

@MissAnnemijn: je bent nu een bron van verhalen voor ons. Kom maar op met ergernissen over loedermoeders, moeder maffia en zwemles zwets. Je staat er dichterbij dan wij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 14:07

Noopdiscs noemen we trampolines hier _O-
Heel belangrijk aspect om te checken als je een huis zoekt.. afknapper nummer 1.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 14:35

Ik heb zo'n belletjetrekker in het complex wonen.

Grrrrrr

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 14:51

Deze loedermoeder heeft de trampoline weggegeven zelfs :Y)
Te groot voor de tuin, en irriteerde me aan alle kinderen die hier een gratis speeltuin vonden. Irriteerde me ook aan het gegil op de trampoline van mijn eigen kinderen dusja _O-

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 15:33

Vader springt ook mee dus die zie ik inderdaad steeds boven de schutting uit. Horror. Blijkbaar vinden ze dat gegil bij leuk spelen horen.

Idinn helaas woonden wij er eerder, voor hun woonde er een oud vrouwtje van 80. Daar hadden we nooit last van :Y)

Luxorvalkje, ik hou me zo lang als het kan heel ver weg van moederclubjes. Vind mijn eigen kind best heel goed gelukt (lang leve hormonen :D) maar aan andersmans kinderen heb ik weinig behoefte. Tenzij van leuke vriendinnen/bevriende koppels :+ Daarom lees ik hier ook graag mee :Y)

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 15:43

Daar ben ik heel bang voor missannemijn :+
Ik woon nu naast een vrouw van 68 ofzo en een koppel van 50. Geen van beide heeft 'kleine' kinderen.
Die vrouw van 68 moet misschien haar huis verkopen.... en er had een jong stel al interesse in _-:(
Ik heb haar maar gezegd dat ze nog heel lang hier moet blijven wonen :+

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 15:48

Kunnen we niet gewoon gezamenlijk ergens een stuk grond kopen, er allemaal tiny woninkjes neerzetten, royaaaaal uit elkaar. Goed veel bomen en struiken er tussen. En dan alleen voor kinderlozen. Met de afspraak dat ieder geluid niet verder dan 3 meter bij jouw persoonlijke tiny-house vandaan te horen is.... (uitzondering voor noodzakelijk kluswerk)

Lijkt mij heerlijk eerlijk gezegd....

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 15:57

Laurora schreef:
Net terug van mijn consult met de gyn en.... Mijn sterilisatie is goedgekeurd *\o/*
T is nog even afwachten wanneer de operatie plaats kan vinden ivm covid, maar ik ben alvast helemaal happy :D

Wat fijn! Gefeliciteerd!

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 16:07

Laurora schreef:
Net terug van mijn consult met de gyn en.... Mijn sterilisatie is goedgekeurd *\o/*
T is nog even afwachten wanneer de operatie plaats kan vinden ivm covid, maar ik ben alvast helemaal happy :D

Yeah, Gefeliciteerd! *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 16:50

Femke, maar dan heeeeel royaal uit elkaar. Elk tiny house een hectare grond ofzo. Ik ben echt voor een klein huis, maar alle tiny house initiatieven zijn van die geitenwollensokken communities. Daar zit ik dan weer echt niet op te wachten :')

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 16:51

Femke
Dat lijkt me wel wat als ik met pensioen ga.
Geen krijsende kleinkinderen in de buurt :+

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 17:26

idinn schreef:
Femke, maar dan heeeeel royaal uit elkaar. Elk tiny house een hectare grond ofzo. Ik ben echt voor een klein huis, maar alle tiny house initiatieven zijn van die geitenwollensokken communities. Daar zit ik dan weer echt niet op te wachten :')

Haha, ik ben geen geitenwollensok (hoewel ik best een paar van dat soort sokken zou willen hebben :+ ) maar ik snap je zorgen.

Allerlei overmatig idealistische commune achtige dingen zijn aan mij ook niet bepaald besteed.
Idealisme is leuk, maar het slaat uiteindelijk vaak door naar allerlei dogmatische dingen, en dat haat ik dan weer.
Ben ik te pragmatisch voor, en teveel een autonome denker :') :j
Daarom ook veeeeel ruimte tussen de verschillende plekken O:)

Maar het idee van gewoon rustig kunnen wonen, zonder allerlei herrie van mensen om je heen, en zonder allerlei oordelen van buurtbewoners, dat lijkt mij wel heel erg lekker.

En dat mag van mij best in een klein woninkje zijn.

Geeeeeeen kinderherrie... }:)

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 17:27

Gisteren zat ik bij de kapper. Komt er een vrouw binnen met een baby en een peuter...Ik dacht al OOHNEEE ik wil geen geschreeuw. Gelukkig hielden ze hun mond, ik denk dat ik anders serieus naar buiten was gelopen.....
Hebben jullie dat nooit? Ik ben hooggevoelig en dat geschreeuw van die jankerds gaat door merg een been

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 17:39

Ik ga al stuk bij het idee van een hele dag en avond bij schoonfamilie. We zijn dan met 6, voorlopig nog zonder kinderen maar daar komt zoveel herrie en stress uit dat ik gewoon doodop ben na een paar uur. En dan echt alsof je een nacht in een discotheek naast de box hebt gestaan zonder oordoppen. Fysiek en mentaal moe, al heb je niks meer gedaan dan aan tafel gezeten.

Iemand gaf ooit in dit topic de tip om op Google maps te kijken naar trampolines rondom huizen die te koop stonden. Beste. Tip. Ooit. Het heeft al een aantal keer gezorgd dat ik een droomhuis niet doorgestuurd heb naar mijn vriend :')

En dat liedje _O- dat moet in de (volgende) openingspost zoals Femke zegt! Geniaal! Het kriebelt zo immens hard om dat op social media te plempen, maar ik ga me maar ff koest houden.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 19:09

Cinnepin schreef:
Gisteren zat ik bij de kapper. Komt er een vrouw binnen met een baby en een peuter...Ik dacht al OOHNEEE ik wil geen geschreeuw. Gelukkig hielden ze hun mond, ik denk dat ik anders serieus naar buiten was gelopen.....
Hebben jullie dat nooit? Ik ben hooggevoelig en dat geschreeuw van die jankerds gaat door merg een been

Ik ben vorige week nog in de andere en veel langere rij gaan staan in de supermarkt om die reden.

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 19:28

Mijn 'geweldige' tokkie onderburen hebben afgelopen weekend een trampoline in hun tuin gezet... Vlak bij mijn slaapkamer raam. Fantastisch. :\
Godzijdank hebben ze m nog niet gebruikt, maar ik hou mn hart vast voor de zomer... Vrees dat ik dan (net zo tokkie xD) uit het raam ga roepen dat ze hun koppen dicht moeten houden. En als het echt niet de doen is neem ik contact op met de woningbouw.
Mennn, het gaat de laatste tijd best oke (oude gehorige woningen en ze houden met niemand rekening), maar die k*t trampoline verpest het helemaal. :roll:

Femke_Tweety schreef:
Kunnen we niet gewoon gezamenlijk ergens een stuk grond kopen, er allemaal tiny woninkjes neerzetten, royaaaaal uit elkaar. Goed veel bomen en struiken er tussen. En dan alleen voor kinderlozen. Met de afspraak dat ieder geluid niet verder dan 3 meter bij jouw persoonlijke tiny-house vandaan te horen is.... (uitzondering voor noodzakelijk kluswerk)

Lijkt mij heerlijk eerlijk gezegd....

Ik doe mee! *\%/*
Maar dan een leuk bungalowtje/chalet ofzo. Tinyhouse is niks voor mij. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 19:40

We kopen een grote hoeve, bouwen het allemaal om naar appartementen met elk een eigen afgezette tuin. Beetje idee van uitloopstallen _O- en toegang -16 niet toegestaan.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 20:09

Top idee. Leuk weiland om m'n hut heen.. :):)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 20:26

En om de beurt zorgen voor een gepast aperitiefje :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 20:51

Mogen m'n kippen wel mee? Bij elke mogelijke beweging kunnen ze wel net zo hard zeuren als koters.. want ze hebben altijd echt echt honger! :')

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 21:58

Cinnepin schreef:

Ja in de appie ook telkens van die schreeuwerds. En op stepjes door de winkel _-:(
Ik kan zonder noise cancelling koptelefoon er niet meer heen. Teveel irritaties.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 23:32

idinn schreef:
Mogen m'n kippen wel mee? Bij elke mogelijke beweging kunnen ze wel net zo hard zeuren als koters.. want ze hebben altijd echt echt honger! :')

Wat voor kippen?
Van die knuffelige?

Dan wil ik wel t stukkie grond naast jou, kan ik als buurvrouw af en toe ff kroelen en voeren <3

Goed plan ik ben helemaal voor een rust&stilte/anti koter gebied!

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 08:35

Sorry maar ik ga niet met jullie mee verhuizen.
Onze twee honden kunnen niet altijd stil zijn.
(en eentje zal de kippen heel erg leuk vinden, maar dat wil ik de kippen niet aandoen)

Even ontopic,
Het kabinet wil de eerste negen weken ouderschapsverlof gaan betalen
https://www.rijksoverheid.nl/actueel/ni ... ustus-2022
(misschien was dat hier al gemeld en heb ik het gemist)