Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 20:58

beert schreef:
Maar het ligt toch ook echt aan het item en de afspraak? Als iemand een pak elastiekjes koopt van 2 euro, dan ga ik daarvoor geen verlof opnemen om op tijd een pakketje weg te kunnen brengen.

Als je echt iets met spoed nodig hebt, dan moet je naar de winkel gaan :-)

Maar even andersom dan. Als wij op zondagavond een overeenkomst sluiten op marktplaats en ik zeg beleefd "Ik doe je pakketje woensdag op de post", annuleren jullie dan serieus de koop omdat je het niet op dinsdag krijgt, maar op donderdag?

Dat laatste zeker niet. Maar alles valt of staat met communicatie. Ik vind wel dat als je op zondag een deal sluit en op woensdag pas tijd hebt je dat aan moet geven. Dan kan ik daar als ontvanger ook rekening mee houden met wanneer ik een pakket kan verwachten.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 20:58

MarcoBorsato schreef:
Ceetje_bokt schreef:
Fijn dat jij nooit sterren geeft, maar niet iedereen is zoals jij.

Mij stoort het als je zegt dat je het boek direct verzendt, maar niks zegt als dat niet lukt.

Dat snap ik wel, maar om het meteen zo af te straffen vind ik mweh. Er kan toch iets tussen komen?

Waar heb jij gelezen dat ik iemand ga afstraffen? Ik stelde een vraag en hoopte op reacties die mij tot nadenken aanzetten. Gelukkig zaten die er ook tussen.
En als reactie op iedereen die dénkt dat ik de boel zit op te jagen: de verkoopster gaf zélf aan het die dag te versturen en doet dat vervolgens niet, kan gebeuren, maatje laat dan even iets weten.

Gamova

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 21:01

Ik koop niks op marktplaats als ik het met spoed nodig heb. Mocht dat wel zo zijn zou ik voor de deal rond is altijd vragen of iemand het red om snel te verzenden en uitleggen dat ik het snel nodig heb. Ik vind het echt de omgekeerde wereld om te verwachten dat iemand zo snel kan verzenden. Natuurlijk is het fijn als iemand het direct in orde maakt maar ik begrijp het heel goed als er wat tijd overheen gaat en maak me daar ook echt niet zo druk om.
Met dure spullen zou ik wellicht vragen wanneer het op de post gaat maar het dan nog prima vinden als dat niet de volgende dag is...

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 21:15

Gamova schreef:
Ik koop niks op marktplaats als ik het met spoed nodig heb. Mocht dat wel zo zijn zou ik voor de deal rond is altijd vragen of iemand het red om snel te verzenden en uitleggen dat ik het snel nodig heb. Ik vind het echt de omgekeerde wereld om te verwachten dat iemand zo snel kan verzenden. Natuurlijk is het fijn als iemand het direct in orde maakt maar ik begrijp het heel goed als er wat tijd overheen gaat en maak me daar ook echt niet zo druk om.
Met dure spullen zou ik wellicht vragen wanneer het op de post gaat maar het dan nog prima vinden als dat niet de volgende dag is...

Maar wat is voor jou wat tijd? Hebben we het dan over dagen of een week, 2 weken?

Gamova

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 21:25

belle_boef schreef:
Gamova schreef:

Maar wat is voor jou wat tijd? Hebben we het dan over dagen of een week, 2 weken?

Wel binnen een aantal dagen, laten we zeggen een dag of drie? Ik zou na een dag of 5 pas vraagtekens hebben als de verkoper niets heeft aangeven en na een week navraag doen. Zoals hierboven aangegeven dat er bijna vanuit gegaan wordt dat het de volgende dag verzonden wordt vind ik niet realistisch maar misschien klmt dat ook omdat ik zelf in een dorp woon waar niet altijd alles open is en ik ook geen 20 minuten in de aufo ga zitten voor een volgend pakketpunt.
Dat is wel het voordeel aan Vinted, daar is overal een duidelijke richtlijn voor wat al een hoop verwachtingen wegneemt :j

Amber_anne

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 21:47

Ik vind een dag of drie ook redelijk. Snap dat mensen niet meteen naar het postkantoor rennen als ik iets koop

Ik heb zelf vandaag twee dekens verkocht en via Facebook kattenvoer geruild
Ben zelf op zoek naar een kastje voor een mini bieb maar krijg geen antwoord bij de meeste helaas

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 22:45

Hier verzenden we ook indien mogelijk dezelfde dag nog. :) meteen afgehandeld.

Als een verkoper van te voren zelf aangeeft wanneer het op de post gaat vind ik dat prima. Als het maar geen 2 weken duurt ofzo

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 22:53

Wat dat betreft ben ik toch heel blij met Ebay, je stelt een dispatch tijd in en Ebay laat aan de (potentiele) koper zien wat de uiterste bezorgdatum is. Wij hebben m standaard op 4 werkdagen staan maar de meeste bestelling zijn met 2 werkdagen de deur uit.

tijger22

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 00:54

Ik zit normaal nooit echt bovenop de verzending, tenzij ik iets snel nodig heb maar dit is dan altijd in overleg met de verkoper of dit voor verkoper ook haalbaar is. Ik heb 30 april een deken gekocht via paardzoektbaas verkoop, 6 mei even een berichtje gestuurd of de deken al verzonden was. Kreeg als reactie dat ze niet elke dag bij de opslag komen, prima begrijp ik volkomen ze hebben het ook druk, maar ik wacht nu al langer dan 2 weken en dat vind ik wel to much . Voor mij is het ideaalbeeld binnen een week verzenden, dan heeft iemand echt wel een keer de tijd.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 09:26

Ik verwacht helemaal niet dat het perse de volgende dag word opgestuurd. Wél verwacht ik goede communicatie wanneer iets verzonden word en dat mensen zich daar aan houden óf een tussenbericht sturen dat het om wat voor reden ook anders word.
Zelf geef ik aan voor er betaald word; bijvb op zondagavond dat ik het op dinsdag opstuur oid omdat ik dan een mogelijkheid heb om binnen de openingstijden van de post een pakketje weg te brengen.

Heb wel eens gehad dan op dinsdagmorgen 9 uur: Heb je het al op de post gedaan mag ik de t&t?
Om 17 uur ging ik het wegbrengen en nadat ik de t&t code had opende ik marktplaats, waren er nog 3 berichten gestuurd waar de t&t code bleef.

Dat vind ik wel héél ongeduldig en best irritant.
Maar ik heb netjes geantwoord dat ik het net op de post heb gedaan en t&t code gegeven.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 09:37

Idd Ineke
Iets savonds verkopen, rond 20 uur ofzo en dan de volgende ochtend om 11 uur al vragen als het verzonden is.....

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 09:52

Ik verwacht eigenlijk wel dezelfde òf andere uiterlijk de volgende dag verzenden.

Het is hoogst irritant om dagen lang op je pakketje te moeten wachten.

En het is vaak maar 10-20 minuten werk, inpakken, langs de Coop/Jumbo/ Gamma/.... en klaar.

De meeste pakketpunten in een supermarkt/ bouwmarkt zijn van 08:00-20:00 open. Je kan mij niet wijs maken dat er in die 12 uur, geen 10 minuten tijd is om even een pakje op de bus te doen.

Of in de lunchpauze ofzo...

Na 3 dagen wachten, ben ik er dan ook echt klaar mee en kan je een slechte beoordeling krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 09:56

Wauw sommige mensen hebben gewoon werk he? Ik woon bijvoorbeeld gewoon in een dorp en wij hebben geen pakketpunten in bouwmarkten of supermarkten maar in de drogist die van 09:30 tot 17:00 open is.

Ik geef altijd netjes aan wanneer ik dat verstuur maar je kan niet verwachten dat iemand dezelfde dag wel even voor jou al het werk laat vallen om naar het pakketpunt te gaan.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 09:59

Bij mij duurt het ook wat langer dan 10 tot 20 minuten. Onze Coop heeft zeer beperkte openingstijden van de postbalie en dat is al 10 minuten rijden met de auto. Als de kinderen naar school gaan dan kan ik vlakbij school wel verzenden, maar in de vakantie kan het best zo zijn dat ik pas een dag later verzend. En als er veel afspraken met de da zijn die dagen (ivm fokken) dan kan het ook wel eens 2 dagen zijn. Ik probeer zo snel mogelijk te verzenden, maar ben er zeker wel langer dan 20 minuten mee bezig.

Ik stuur geen slechte beoordelingen, dan beoordeel ik niet. Zit niet te wachten op een slechte beoordeling terug.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 10:07

mvdende schreef:
Ik verwacht eigenlijk wel dezelfde òf andere uiterlijk de volgende dag verzenden.

En het is vaak maar 10-20 minuten werk, inpakken, langs de Coop/Jumbo/ Gamma/.... en klaar.

De meeste pakketpunten in een supermarkt/ bouwmarkt zijn van 08:00-20:00 open. Je kan mij niet wijs maken dat er in die 12 uur, geen 10 minuten tijd is om even een pakje op de bus te doen.

Na 3 dagen wachten, ben ik er dan ook echt klaar mee en kan je een slechte beoordeling krijgen.

Jij kunt je niet eens inleven in de werkende medemens?

De pakketpunten hier zijn tot max 18 uur open en dat haal ik niet als ik niet thuis werk.
Bovendien kost het echt vaak langer dan 10-20 min om een pakket weg te brengen. Neem alleen de rij mensen die er vaak staat bij pakketpunten.

Mijn lunchpauze is overigens mijn tijd om te eten en eventueel iets ontspannends te gaan doen, daar valt een pakketje wegbrengen absoluut niet onder.

Bij mij moet je niet zijn als je eist dat een pakketje de volgende dag wordt verzonden ga je fijn naar een winkel ofzo ipv Marktplaats.

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 10:28

Wauw wat een felle reacties..

Ik verzend altijd binnen 24 uur na ontvangst betaling, sommige schrijven hier al over communicatie en dat is gewoon erg belangrijk maar als verzenden zoveel werk is en zoveel tijd kost,tja waarom verkoop je dan? :P

Meld dan in de advertentie dat je alleen in het weekend of wat dan ook kan verzenden.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 10:35

Maar het kan toch ook een oeps-moment zijn? Het kan toch dat ze er totaal niet meer aan gedacht had en toen de koper een bericht stuurde, dacht van: miljaardenondedju, dit is he-le-maa uit mijn hoofd gegaan, shiiiiiit en dat ding ligt nog op kantoor.
Als het maar 1 keer gebeurt, ga ik echt nog uit van het goede van de mens. Pas als er meerdere dingen "mislopen" of het wordt nu vandaag ook niet verstuurd, dan pas ga ik denken aan kwade wil of luiheid of...

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 10:40

Gini schreef:
Maar het kan toch ook een oeps-moment zijn? Het kan toch dat ze er totaal niet meer aan gedacht had en toen de koper een bericht stuurde, dacht van: miljaardenondedju, dit is he-le-maa uit mijn hoofd gegaan, shiiiiiit en dat ding ligt nog op kantoor.
Als het maar 1 keer gebeurt, ga ik echt nog uit van het goede van de mens. Pas als er meerdere dingen "mislopen" of het wordt nu vandaag ook niet verstuurd, dan pas ga ik denken aan kwade wil of luiheid of...

Ja kan zeker en ik denk niet gelijk het slechte daarvan. Ligt er aan hoe de communicatie tot dan toe verlopen is. Gewoon netjes en redelijk vlot of al moeizaam en traag.
Ik geef toe, als het al moeizaam en traag ging dat ik dan wel is af zie van de koop want ik zie de bui alweer hangen.
Vooroordeel ja ik weet het.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 10:43

Dan zijn het er al sowieso 2 "oeps"-momenten. De eerste is niet versturen en de 2e is geen bericht geven.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 10:47

Daan13 schreef:
Wauw wat een felle reacties..

Ik verzend altijd binnen 24 uur na ontvangst betaling, sommige schrijven hier al over communicatie en dat is gewoon erg belangrijk maar als verzenden zoveel werk is en zoveel tijd kost,tja waarom verkoop je dan? :P

Meld dan in de advertentie dat je alleen in het weekend of wat dan ook kan verzenden.

Ik vermeld altijd voor betaling de eerst volgende mogelijkheid dat ik het op kan sturen. Heb meestal 3 momenten per week. Nooit een probleem, tenzij ze het echt perse de volgende dag in hun bezit willen hebben. Dat heb ik 1x gehad. Tja ik kon toevallig wel meteen opsturen (was op donderdag en dan is er koopavond) maar natuurlijk niet garanderen dat het er de volgende dag zou zijn.)

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 10:48

nynke55 schreef:
Dan zijn het er al sowieso 2 "oeps"-momenten. De eerste is niet versturen en de 2e is geen bericht geven.

Nee, 1 oeps-moment, dat deze verkoop gewoon volledig uit haar hoofd is gegaan. Lijkt me dan inderdaad logischer dat wanneer je iets helemaal vergeet dat je dan geen van beide acties doet.

@Ineke2: dat zijn dan inderdaad "meerdere dingen". Als de communicatie sowieso al stram en stroef of onbeleefd verliep én het pakket is ook nog eens niet verzonden op de afgesproken dag, dan is een opmerking hierover bij de beoordeling natuurlijk wel gewoon schappelijk.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 10:54

Mijn lunchpauze duurt 30 minuten en ik ben zeker een kwartier bezig om bij bijvoorbeeld het PostNL punt te komen. Is het mini parkeerplaatsje in de buurt vol, dan duurt het wat langer. Ik red dat niet binnen de tijd van mijn lunchpauze. Als ik vanuit huis werk en géén bijzondere deadline heb, dan lukt het me nog wel voor sluitingstijd, maar vanuit kantoor ben ik in principe altijd te laat thuis.
Als mijn vriend thuis is, vraag ik of hij het wegbrengt. Daardoor kan ik vaak wel vlot versturen, maar een enkele keer lukt het pas na drie dagen. Is er haast bij de verzending, omdat ze het voor een bepaalde dag nodig hebben, dan geven kopers dat van tevoren aan. We kunnen dan overleggen of dat lukt, voordat we de deal rondmaken.
Heb ik iets met spoed nodig, dan koop ik niet via Marktplaats. Dat is me veel te spannend.

Myponyhoward

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 11:11

Ik was laatst ook een zadel aan het verkopen, iemand die dicht bij woonde. We hebben misschien wel 5 x afgesproken en telkens kwam ze niet en appte ze 5 minuten van te voren of een uur erna van "sorry ik haal het niet, was het vergeten" etc etc. Meerdere keren voor thuis gebleven. Uiteindelijk een beetje boos geworden en maar gezegd dat ze moet leren haar afspraken na te komen en ik het zadel niet meer aan haar verkoop.

Myponyhoward

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 11:12

Myponyhoward schreef:
Ik was laatst ook een zadel aan het verkopen, iemand die dicht bij woonde. We hebben misschien wel 5 x afgesproken en telkens kwam ze niet en appte ze 5 minuten van te voren of een uur erna van "sorry ik haal het niet, was het vergeten" etc etc. Meerdere keren voor thuis gebleven. Uiteindelijk een beetje boos geworden en maar gezegd dat ze moet leren haar afspraken na te komen en ik het zadel niet meer aan haar verkoop.

Zelfs nog een keer afgesproken om naar haar huis te gaan en het zadel te brengen dus wij waren al onderweg en waren er bijna appt ze dat ze het weer niet haalt terwijl we heel duidelijk een tijd hadden afgesproken ;(

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 11:38

mvdende schreef:

Maar sommige mensen hebben een leven hé? Werk, gezin, vrienden.