Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 11:38

Beest, egel kan, marterachtigen kan ook.

Is je b12 ook meegenomen naast je schildklier? En idd voedselallergie nagetrokken? Of domweg oververmoeid of overbelast met deze uitputtingsgevolgen? Hopelijk kan je internist je verder helpen.

Ik kijk altijd en ruik en lik een keer aan etenswaren die er overheen zijn. Bij twijfel niet doen. Maar er is een tv programma geweest eating historie. Die mensen aten dingen uit 1900 1940 1870 enz. Dus echt iets meer dan een paar maanden over datum soms hooguit wat vlakke smaak soms echt levensgevaarlijk om te eten.

Ik vraag me iets af nadat ik van de week in het stikdonker een mountainbiker op zijn fiets zag in het bos met een mini koplamp aan. Ik was in de veronderstelling dat hij overvallen was door de snelle schemering (was door regen eerder donker dan normaal) maar nee hij stopte niet maar ging de heuvel verderop weer omhoog. Waarom zou je dst risico willen nemen. Los van het feit dat het bos verboden is na zonsondergang.

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 11:44

Zijn er meer mensen die het verschrikkelijk vinden als mensen continue vragen hoe het gaat?

Ik zit momenteel in een heftige periode en krijg continue van iedereen appjes, telefoontjes of bezoek. En dat terwijl ik al een aantal keer heb aangegeven totaal geen behoefte eraan te hebben. Sterker nog, de meeste mensen uit mn omgeving weten niet eens dat er wat is en ik vind dat helemaal prima.

Lief bedoelt, I know, maar ik word er chagrijnig van.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 11:49

0091 schreef:
Zijn er meer mensen die het verschrikkelijk vinden als mensen continue vragen hoe het gaat?

Ik zit momenteel in een heftige periode en krijg continue van iedereen appjes, telefoontjes of bezoek. En dat terwijl ik al een aantal keer heb aangegeven totaal geen behoefte eraan te hebben. Sterker nog, de meeste mensen uit mn omgeving weten niet eens dat er wat is en ik vind dat helemaal prima.

Lief bedoelt, I know, maar ik word er chagrijnig van.

Jep, vind ik ook. Zit laatste tijd niet zo lekker in mijn vel en iedereen gaat nu doen alsof ik zielig ben. 3x per dag vragen hoe het gaat en of ze wat voor me kunnen doen. Hoe lief ze het ook bedoelen, laat me gewoon met rust joh :')

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 12:05

Volgens mij is dat enorm persoonlijk. Een kennis van me is kort geleden overleden, en op het rouwkaartje stond juist dat de nabestaanden hopen dat mensen een praatje met ze willen komen maken.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 13:30

Ik zou eigenlijk uiterlijk morgen om 13:00 iets moeten mailen naar een docent voor feedback. Zij zou dan die vrijdag feedback geven en dan konden we in het weekend de feedback verwerken en de boel inspreken (ongeveer 2 a 3 uurtjes werk gok ik). En maandag moesten we het inleveren. Dus klasgenoot en ik dachten van wtf hoezo in het weekend studiewerk verplichten. Dus wij dat aangegeven. Docent gezegd ja sorry ik ging er vanuit dat jullie in het weekend tijd hadden. :?

Dus wij zo, wat als wij het zo vroeg mogelijk die week inleveren? Kan de feedback dan eerder. Toen zei ze van natuurlijk dan kijk ik er zo snel mogelijk naar. We hebben het dus maandag aangeleverd. En ze zei dinsdag dat ze de laatste mensen hun presentatie ging bekijken die avond en feedback gegeven. Het is nu donderdag en we hebben nog niks terug. Hoe asociaal is het om nu al te mailen? Ik heb eigenlijk alleen morgen nog tijd / energie om het te doen. Ik stoor me echt aan haar. Dus aardig mailen wordt lastig. Hoe verzin je het om ons in het weekend verplicht te laten samenwerken. :=

Over het weekend: genoeg mensen die bijvoorbeeld op zondag geen huiswerk maken ivm geloof. Daarbij werk ik normaliter zaterdag de hele dag en op zondag is mijn vriend er. Is ook mijn enige echte vrije dag.

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 13:43

Spoiler:
MarlindeRooz schreef:
Ik zou eigenlijk uiterlijk morgen om 13:00 iets moeten mailen naar een docent voor feedback. Zij zou dan die vrijdag feedback geven en dan konden we in het weekend de feedback verwerken en de boel inspreken (ongeveer 2 a 3 uurtjes werk gok ik). En maandag moesten we het inleveren. Dus klasgenoot en ik dachten van wtf hoezo in het weekend studiewerk verplichten. Dus wij dat aangegeven. Docent gezegd ja sorry ik ging er vanuit dat jullie in het weekend tijd hadden. :?

Dus wij zo, wat als wij het zo vroeg mogelijk die week inleveren? Kan de feedback dan eerder. Toen zei ze van natuurlijk dan kijk ik er zo snel mogelijk naar. We hebben het dus maandag aangeleverd. En ze zei dinsdag dat ze de laatste mensen hun presentatie ging bekijken die avond en feedback gegeven. Het is nu donderdag en we hebben nog niks terug. Hoe asociaal is het om nu al te mailen? Ik heb eigenlijk alleen morgen nog tijd / energie om het te doen. Ik stoor me echt aan haar. Dus aardig mailen wordt lastig. Hoe verzin je het om ons in het weekend verplicht te laten samenwerken. :=

Over het weekend: genoeg mensen die bijvoorbeeld op zondag geen huiswerk maken ivm geloof. Daarbij werk ik normaliter zaterdag de hele dag en op zondag is mijn vriend er. Is ook mijn enige echte vrije dag.

Ik zou een nette mail sturen. Misschien is ze het vergeten, of er is wat gebeurd, waardoor ze misschien zelf niet in de gelegenheid is om feedback te geven bv.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 13:48

Ik heb een nette mail gestuurd. Maar wel vernoemd dat juist afgesproken hadden het op tijd te sturen. Ik heb namelijk een hersenschudding (al 4 weken). En de ene dag kan ik 5 uur achter mijn computer dingen lezen. De andere dag 15 minuten. Ik kan niet zomaar iets ergens tussen proppen. Ik moet een dag van te voren er rekening houden wanneer ik de dag erna iets belangrijks voor mijn studie moet doen. :n

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 18:02

met wat rijden jullie in de winter? ik deed altijd een softshell jas aan maar die is kaduuk en ben benieuwd of er betere opties zijn. Ik deed dan hemd+longsleeve+vestje+softshell :') en dan voor op de fiets nog een dunne jas.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 18:18

Als het zo hebt afgesproken dan kan je inderdaad een email sturen omdat ze zich dus niet aan de afspraak houdt.

Maar op zich vind ik het niet bijzonder dat een professor verwacht dat je ook (soms) in het weekend aan taken of schoolgerelateerde dingen werkt. Je bent student als 'hoofdberoep' dus je zou daar toch voor bepaalde deadlines ook in het weekend tijd voor moeten kunnen vrijmaken.
Zo heb ik bijvoorbeeld ook al examens op een zaterdag gehad, kan dat ook niet volgens jou?

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 18:33

Dat vind ik niet kunnen nee Schemerdier. Er zijn een hoop studenten die werken in de weekenden. En daarnaast, mag een student geen weekend hebben?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 19:01

Er zijn hier geen colleges in het weekend gelukkig. Daarbij hebben we dus afgesproken dat ze het eerder na zou kijken. Vandaar dat we het maandag ingeleverd hebben in plaats van vrijdag. Je studenten verplichten in het weekend aan iets te werken is erg bijzonder. Mijn studie is belangrijk. Maar mijn huur moet ook betaald worden. Daarbij is 1 rustdag in de week belangrijk.

Edit. Ze mailde terug dat ze het vanmiddag ging sturen. Maar heb nog niks gehad. :+
Straks heb ik voor niks vanaf 3uur in bed gelegen zodat ik me morgenvroeg kan concentreren. :+

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 19:06

Zou ik mijn friteuse ook als stoompan kunnen gebruiken?

Tot halverwege vullen met water in plaats van olie. Op 100°C zetten, groente in het mandje en stomen maar?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 19:12

De werkweek loopt van maandag tot en met zaterdag toch. Ik zie het probleem niet zo.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 19:25

poes schreef:
De werkweek loopt van maandag tot en met zaterdag toch. Ik zie het probleem niet zo.

Klopt. Erg handig als je normaal op zaterdag al 9,5 uur werkt. Moet ik dan zaterdagochtend om 6uur beginnen met studeren of tot 00:00 doorgaan?

Love_Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 19:37

Storm schreef:
Volgens mij is dat enorm persoonlijk. Een kennis van me is kort geleden overleden, en op het rouwkaartje stond juist dat de nabestaanden hopen dat mensen een praatje met ze willen komen maken.

Er zit natuurlijk wel verschil tussen een praatje maken en steeds moeten vertellen hoe je je voelt. :j

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 19:55

MarlindeRooz schreef:
poes schreef:

Klopt. Erg handig als je normaal op zaterdag al 9,5 uur werkt. Moet ik dan zaterdagochtend om 6uur beginnen met studeren of tot 00:00 doorgaan?

Maar dan doe je het toch zondag? Je school kan er toch ook niet aan doen dat je jobstudent bent op zaterdag?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 20:02

Afbeelding

Hoe waterdicht zou zo’n kar zijn?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 20:05

Schemerdier schreef:
MarlindeRooz schreef:

Maar dan doe je het toch zondag? Je school kan er toch ook niet aan doen dat je jobstudent bent op zaterdag?

Zodat ik mezelf nog meer over mijn grenzen kan werken en helemaal geen vrije dagen meer heb? :+

Heb nog steeds geen mail dus wordt afspraken afzeggen dit weekend.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 20:45

lenaa_tje schreef:
[ [url=m/FHbAXl.jpg]Afbeelding[/url] ]

Citaat:
Ramen en doek laten regen en zon niet door, en zijn bestand tegen krabben.
https://natteneuzen.nl/doggyride-novel/

In theorie zou die waterdicht moeten zijn.
Misschien wel jaarlijks ofzo behandelen met een spray voor tenten?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 20:48

Oh dat is wel een slim idee. Daar denk ik dan weer niet aan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 21:16

lenaa_tje schreef:

Ik heb deze en hij is (met het regenzijltje naar beneden) behoorlijk goed waterdicht. Als in, als ik 20 minuten fiets in een flinke regenbui komt de hond er droog uit. Gisteren nog getest :’)

Ik heb mijne sinds ongeveer een jaar en gebruik m 2 a 3x per week. Als ik hem niet gebruik staat hij droog in de schuur.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 22:04

Kookaburra schreef:
Janine1990 schreef:
Ik ben op zoek naar een dier...

Vanaf schemering hoor je bij mij thuis (buiten) een geluid dat lijkt op een volwassen persoon die slaapt en zwaar ademt. Het is een regelmatig geluid. Wanneer ik buiten ben kan ik horen dat het een soort gekrijs is.

Ik zou denken dat het een kerkuil is, die zitten hier wel maar heb ik de laatste weken niet gehoord en die maken meestal niet zo'n regelmatig geluid dacht ik.

Ik woon landelijk, coulisselandschap...

Wie kan mij meer vertellen?

Een kerkuil doet mij qua geluid altijd denken aan een blazende kat gekruist met een slang. :D Het 'gekrijs' haal ik er niet uit. Geluid van de kerkuil kun je op de volgende site vinden:
https://www.vogelbescherming.nl/ontdek- ... el/kerkuil
Andere uilen hebben een typischer uilen-geluid. Aan de andere kant; jij zegt dat je de kerkuilen vaker hebt gehoord. Dit geluid is echt anders?

Marterachtigen kunnen ook krijsen. Dus daar kun je ook even op googlen. Maar volgensmij maken die amper geluid.

En na de berichten hierboven de egel opgezocht. Wat een herriemaker :=

Ik weet dat het een kerkuil is (wat ik hoorde) omdat ik 'm vorig jaar zelf heb gezien.
Het geluid heb ik daarna kunnen linken met de uil.

Het geluid dat ik nu hoor klinkt als de roep in jouw link, maar het verschil met wat ik van de uil hoorde, is dat dit echt constant herhaald wordt. En de uil riep een paar keer per nacht met tussenpozen.
En zoals het in die link klinkt, zo hoor ik het nu dus echt, maar dan veel verder weg. Vorig jaar zat de uil echter achter mijn huis in een boom en in de winter heb ik hem eens gezien bij de boerderij achter mij.

Ik heb ook egelgeluiden opgezocht, maar ik kan het niet echt linken... Misschien hebben jullie een beter voorbeeld van wat jullie linken aan mijn verhaal. Want ik vind het wel typisch dat egels zo massaal genoemd worden :P

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 22:15

MarlindeRooz schreef:
Schemerdier schreef:

Zodat ik mezelf nog meer over mijn grenzen kan werken en helemaal geen vrije dagen meer heb? :+

Heb nog steeds geen mail dus wordt afspraken afzeggen dit weekend.

En de uren die je daardoor eerder deze week vrij had gebruiken om op te laden?
En anders om uitstel vragen met de gerechtvaardigde uitleg dat je nog herstellende bent is dat mogelijk?

Ik vind de opzet zelf niet verkeerd.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 00:16

Weet er iemand een parkeerplaats in Arnhem, Boulevardwijk, waar je van vrijdagavond tot zondag ochtend voor een redelijk bedrag kan parkeren?

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 01:14

lenaa_tje schreef:

Heel erg waterdicht! Je hond komt er echt wel droog uit als je het zeiltje naar beneden doet. De tip van tenten spray is een goede, maar denk ik niet eens nodig.

Iedereen nog bedankt voor het meedenken, het gaat gelukkig al ietsje beter.