Wat doen jullie met instagram?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hannepan

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 15:13

Ik volg er ook weer een aantal hier bij :D
Hier is idd ook het grootste deel telefoonfoto's, kwaliteit is soms niet je van het maar dat lijkt niets uit te maken xD

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 15:47

Hier zie ik geen heel duidelijk verschil in likes tussen telefoon kiekjes en serieuze camera foto's

Shettepret

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 16:07

KimD schreef:
Shettepret schreef:
Hoi! Mag ik me hier ook melden?
Ik heb een account voor mijn pony. Verder geen prive account ofzo.
Ik heb nog helemaal niet veel volgers, 98 pas. Ben ook nog niet helemaal thuis in de instawereld en weet niet goed hoe alles werkt en wat je het beste wel of niet kan doen maar, heb hier al leuke tips langs zien komen. Foto's die ik plaats zijn allemaal met mijn telefoon gemaakt. Ben gewoon 9 van de 10 keer alleen bij Stapper.
Volgens mij volg ik er ook een paar van dit topic!!

Mijn insta is: appelstappel. Mocht iemand eens een blik willen wagen en tips hebben voor mij.. ;)

Totaal offtopic, maar wat een geniale naam!!

Dank je haha.
1 van de vele bijnamen van Stapper :D

Ik ben er ook weer een paar gaan volgen!!
En ik zit dankzij jullie eindelijk over de 100 volgers heen!! *\o/*

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 18:07

Hannepan wat heb jij mooi haar!
Stapper ben ik gaan volgen, hannepan en qimm ook!

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 18:21

Ik ben je ook gaan volgen Shettepret. Mooie pony is Stapper!

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 18:51

billionache schreef:
Ik volg ook alleen accounts die ik zelf boeiend/leuk vind (of van mensen die ik persoonlijk ken). Probeer af en toe ook wel 'op te ruimen' maar als ze inactief zijn ga ik ze daarvoor niet ontvolgen :) ik vind het wel tof om niet alles terug te volgen, omdat ik dan echt alles voorbij zie komen van de accounts die ik wel leuk vind en bij hen actief kan liken/reageren!

Dit doe ik ook idd.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 19:00

Ik heb er een aantal ingesteld dat ik nog wel volg, maar niet mee zie. Verder volg ik idd het liefst dingen die ik ook echt wil zien.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 19:28

Ik plaats meestal dslr foto’s, maar dat is omdat ik graag veel oefen met fotograferen. Merk geen verschil in likes met telefoonfoto’s, dus doe de extra moeite echt voor mezelf.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 19:40

Ik heb alles om 'professionele' foto's te maken, maar voor mezelf doe ik dat gewoon weinig tot niet. Soms de honden in de studio om wat uit te proberen, maar eigenlijk heb ik daar hulp bij nodig. Net als paard, daar heb ik ook hulp bij nodig (en tijd om te wassen haha) dus op eigen account zijn het gewoon telefoon kiekjes met soms een camera foto erdoor. Maar dat is een privé account, dus meer kiekjes van wat ik doe enzovoorts. Fotografie pagina precies andersom haha, maar dat is logisch. Daar heb ik wel wat telefoonkiekjes voor opgeslagen zoals foto van de studio of van mij als ik aan het werk ben.

Nu moet ik zeggen dat mijn telefoon echt belabberde kwaliteit foto's maakt, helaas. Voor de rest een hele fijne telefoon, maar de camera's zijn bagger. Mag gelukkig bijna een nieuwe uitzoeken, maar geen idee welke.

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 20:52

Ik heb regelmatig shoots en in het verleden ook veel shoots gedaan dus onwijs veel materiaal. Daarnaast ook telefoonkiekjes :))

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 08:41

Ik gebruik voornamelijk telefoonfoto's. Qua likes of volgers maakt het weinig uit of het professionele foto's zijn of telefoonfotootjes. Instagram verlaagt toch de kwaliteit van professionele foto's en de meeste mensen kijken op een klein schermpje :')

wat wel veel scheelt is hoe de foto's eruit zien. Goed belichte foto's vanuit een mooie invalshoek doen het beter dan slecht belichte foto's. Maar ik merk ook vaak dat smaak heel erg verschilt.

_Lobke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 09:04

Hoe zorgen jullie ervoor dat je de juiste doelgroep bereikt? Ik wil graag laten zien dat je met een vrij ongewoon paard in de dressuur ring toch best ver kan komen. Ik zou ook graag meer mensen willen bereiken die graag wedstrijden willen rijden of twijfelen. Maar uhm ja hoe doe je zoiets? Of is mijn account nog te klein om dit soort dingen te doen?

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 11:29

Die mensen komen vanzelf als je actief bent, leuke foto’s/filmpjes plaatst hoor denk ik :j En actief zijn bij mensen met dezelfde soort account denk ik ook.

Ik maak ook eigenlijk altijd foto’s met mijn telefoon. Heb ook een super goede camera erop dus prima :D 1x met de drone gefilmd op het strand en die likes waren wel enorm maarja logisch ook wel. Moet ik weer eens doen eigenlijk, geeft echt weer eens een ander beeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 11:29

_Lobke_ schreef:
Hoe zorgen jullie ervoor dat je de juiste doelgroep bereikt? Ik wil graag laten zien dat je met een vrij ongewoon paard in de dressuur ring toch best ver kan komen. Ik zou ook graag meer mensen willen bereiken die graag wedstrijden willen rijden of twijfelen. Maar uhm ja hoe doe je zoiets? Of is mijn account nog te klein om dit soort dingen te doen?

Iedereen is klein begonnen! :D

Misschien de meest passende hashtags erbij plaatsen? Dressuur, dressage, dressur, dressyr. En allerlei varianten erop (+ pony, pferd, hast etc).

-

Ik heb zowel telefoonkiekjes als fotos van shoots. Blijkt nou, de telefoonkiekjes doen het vaak beter haha. _O-

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 11:37

Duitse tags doen het gevoelsmatig ook erg goed bij de paarden

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 11:50

Qimm schreef:
Duitse tags doen het gevoelsmatig ook erg goed bij de paarden

Ja dat was mij ook opgevallen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 11:55

Klopt idd! Heb ik ook gemerkt!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 12:01

Ik heb ook eens een post die goed loopt haha, jammer genoeg gewoon een quote plaatje. :') nu al ruim 200 likes en blijft doorgaan. Nu ooit nog halen met foto

_Lobke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 14:32

Super dankjewel voor de tips :D

@mywishmax: ik heb je gevolgd. Wat bijzonder dat zo'n post het zo ontzettend goed doet. Hij is ook wel grappig maar ook bijzonder dat je daar 200 mensen mee kunt bereiken

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 14:37

Ik ben iedereen nog aan het zoeken om te volgen, zal zo even kijken.

Maar dat was ook mijn idee, grappig maar dat is het wel...

Hannepan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 14:45

Misschien omdat het meer "relatable"/bereikbaar is voor anderen, dat telefoonfotos etc. het vaak beter doen?

Lize92

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 14:53

Leuk topic, zal jullie accounts eens bekijken! :D

Ik heb gisteren maar eens een nieuwe account gemaakt @lize.v2 :+ . Vroeger in mijn "fitgirl"/powerlift jaren vrij actief geweest op insta, en nu post ik af en toe nog wat maar mijn account was nogal doodgeslagen. Deels omdat ik niet meer fitness gerelateerd post en deels omdat mijn volgers zelf niet meer actief zijn. Dus maar even een frisse start.

Mijn doel? Voornamelijk leuke en een beetje kwalitatieve foto’s posten, en ook dat het overzicht een mooi geheel is qua kleurgebruik enzo. Wat betreft volgers zal het wel niet zo hard gaan, maar dat maakt niet uit, zolang de volgers die ik heb het ook daadwerkelijk interesseert wat ik post.

Ik post voornamelijk foto’s van mijn paard, katten, hond, omgevingen (natuur, gebouwen), af en toe komt mijn vriend voorbij. Soms plaats ik wel selfies, maar meestal verwijder ik die weer omdat die qua kwaliteit een stuk minder zijn dan mijn andere foto’s, hier erger ik me dan aan. :+ De selfies die ik plaats hebben vooral te maken met of make-up of body positivity.

Ik volg zelf veel paard- en diergerelateerde accounts, plussize modellen en vrienden/kennissen.

_Lobke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 19:30

Wat leuk welkom! Ik probeer tegenwoordig wat meer een verhaaltje bij de foto te zetten ipv hashtags. Volgens mij werkt dat wel aardig en dan de hashtags in een reactie onder

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 19:45

Ik stel wel eens vragen in mijn verhaaltje bij de foto. Op een verdwaalde bokker na komt er eigenlijk nooit reactie. Misschien toch te weinig volgers nog

_Lobke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 20:11

Maar jij hebt best wel veel toch? Wel een slim idee om bij iedere post een vraag te stellen. Ik probeer om altijd bij alles te reageren van anderen maar het lukt niet altijd