Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

saabine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 12:12

Alja schreef:
Ik vraag me af of je het filmpje gaat maken of niet? Alles voor de verkoop toch ;)

Uhh nee :')
Ik heb teruggemaild dat ik het zonde vind om met nieuwe schoenen dat te doen maar dat ze er vast wel tegen kunnen haha

Janine1990

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 15:25

Wat heb je teruggekregen??? :')

Ik begrijp niet dat je op Uggs kunt geilen... }:0
Echt, het lijken me heeeerlijk warme schoenen die je af en toe best leuk kunt combineren... Maar er opgewonden van raken als je er fruit mee kapot stampt... Neee...
Maar sowieso snap ik dat niet van voeten en schoenen _O-

Kreeg afgelopen week 3 mailtjes van één persoon.... Ging over een studieboek dat ik voor €12,50 op MP heb staan... Boek is praktisch als nieuw, maar heb er gelezen bij gezet. Snap nu even niet meer waarom, maar dat terzijde :')
In ieder geval, eerste bericht was dat hij met PayPal wilde betalen. Meteen daarop volgde dat hij het boek wilde ophalen want hij zag ineens mijn woonplaats (15km afstand). En daarop kreeg ik NOG een mail dat hij het boek voor 5 euro op Bol had gevonden.
Dat betekent dat de aanbieder er niet meer dan 3 euro voor gaat krijgen... Correctie... 5 euro inclusief verzendkosten betekent dat de aanbieder 58 cent gaat betalen voor het verkopen van een boek...
Juist ja... 8)7

Ik vermoed een trucje... :P

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 14:22

Oh die verzoeken voor fruit trappen etc heb ik met diverse paren schoenen ook gehad. Ik heb altijd terug gestuurd dat als ze zouden betalen ik ze door de blubber heen zou trekken over fruit zou lopen etc etc, maar dat ik eerst geld wilde zien ;) nooit meer wat gehoord....

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 20:49

Haha wat bizar van die schoenen!

Hier zou iemand iets om 7 uur komen halen.. nog niemand tot nu toe :n Hopelijk komen ze nog, anders hebben we voor niks de spullen alvast uit de berging (zonder licht) gesjouwd. Maar ik betwijfel het...

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 22:38

zijn ze nog geweest?

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 11:45

Nee -O- Ook geen mail meer terug ontvangen oid..

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 17:27

Net een aquarium en 2 pilaren op de weggeefhoek gezet. God, dan trek je ook een blik tokkie's open. We wilde er vandaag nog van af, want zijn de zolder aan het opruimen. De voorwaarde voor het gratis spul was dat ze hem zelf moesten ophalen. (Logisch, toch?)
Reageert er een beste man: Graag een lootje, maar heb geen vervoer. Oplossing aub.

>;) Serieus? Heb zijn naam expres niet mee geloot. Pfff...
Uiteindelijk aan een aardige meneer gegeven die hem direct heeft opgehaald. :)

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 19:58

Oplossing a.u.b.? :=

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 20:13

Haha wauw, lekker lopend komen ophalen en lopend mee naar huis nemen, dat is je oplossing :+

LinZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 19:43

Oh geweldig dit topic! Ik ben fan!
Marktplaats lijkt de laatste jaren niet meer te zijn geweest wat het altijd was. Ik heb er veel op verkocht (meestal 2e hands kleding), en ook gekocht. Mensen... vooral kopers worden steeds asocialer. Inderdaad gewoon niet op komen dagen en vaak nog de dag erna een mail krijgen dat ze het alsnog willen hebben. Allerlei vreemde vragen bijv. bij de kopers van Giolli.
En ik verkoop ook veel minder (kleding) als eerst. Of dat nu aan mij ligt of aan MP weet ik niet, heb het idee dat alles niet meer zo vaak wordt gezien.

Zo had mijn moeder eens een nieuwe ongedragen bikini op MP gezet. Kreeg ze de vraag of ze het wou dragen en dan ongewassen opsturen. Dat was dus de laatste keer dat ze badkleding er op heeft gezet!!
Dat spande wel de kroon maar is een van de zoveel rare vragen van kopers.

Toby

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 20:11

Ik had gereageerd op een advertentie. Net mailtje met een aantal vragen.

Krijg ik 3 losse woorden terug...
Geen aanhef, geen afsluiting, geen naam, niks _-:(
Nou, dan hoeft het van mij al niet meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 20:49

Hier ook weer moeilijk gedoe. Iemand die bied, ik ga akkoord en vraag wanneer ze het op wil halen, het antwoord: ik kom het een dezer dagen ophalen.. Ja daar heb ik niks aan dus gevraagd of ze een dag en tijd in gedachte had zodat ik daar rekening mee kon houden. Ik krijg als antwoord: kan het donderdag? Gevraagd hoe laat en geen antwoord.. Ik heb haar bod verwijderd, ik heb geen zin in dit moeilijke gedoe. Mijn adres heeft ze ook niet gevraagd en dat is ook vreemd als je iets op wil halen.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 21:21

ik heb er ook eentje ;)
vorig week op iets geboden, ik ben akkoord gegaan en alles uitgewisseld.
na twee dagen en twee mailtjes nog geen reactie dus bod maar verwijdert.
wordt er vandaag door dezelfde weer geboden dus ik een mailtje met waarom bied je weer als je je afspraak toch niet nakomt??
nou ze wil hem toch wel graag, nou ben benieuwd als er nu wel geld komt! ik heb in ieder geval niet zo n haast met versturen zoals anders...

ook nog wat anders, ik heb vorige week zaterdag iets met briefpost verzonden en dat is er nog niet.
Heb wel een filmpje dat ik het gepost heb, zou je dan nog wat kunnen bij post.nl?

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 21:34

Briefpost is erg onbetrouwbaar... Geen t&t, kwijt is vaak gewoon kwijt

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 23:55

Post is nu rond de kerst erg onbetrouwbaar en onregelmatig

Claudia1993_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 14:44

Dat is wel balen Alja, maar als jij 'bewijs' heb dat je het verzonden hebt is het toch echt het risico van de koper lijkt mij....
Ik bewaar altijd de bonnetjes totdat het aangekomen is.

Anders kun je ook altijd nog zeggen dat de kosten €3,84 zijn (krijg je wel T&T) maar zijn vast
genoeg mensen die niet extra willen betalen daarvoor.
(Hangt er natuurlijk ook vanaf hoeveel de verzendkosten waren en wat de waarde is van het product)

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 14:46

Weet iemand wat ik kan doen? Ik heb vorige week een paar spelletjes verkocht, geld was binnen het uur binnen en de volgende dag het pakketje opgestuurd. T&t wilde de koper niet, omdat de verzendkosten dan hoger zouden uitvallen.

Nu zijn we dus anderhalve week verder en heb ik een bericht gehad van de koper dat als ik vandaag zijn geld niet terug stort dat hij dan klacht wilt neerleggen wegens oplichting en wel eens aan mijn deur zal staan. Probleem is dus dat ik geen bewijs heb dat het is opgestuurt, maar ook dat hij geen bewijs heeft dat hij niks ontvangen heeft. Wat nu? Moet ik het zo laten en hopen dat het loze dreigementen zijn? Ik weet dat ik in mijn recht sta, maar kan het niet bewijzen -O-

Claudia1993_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 14:52

Pfff dat is lastig Poetser maar als je de emails hebt waarin hij aangeeft niet meer verzendkosten te willen betalen omdat hij dat teveel vindt,
lijkt het mij - en of dat echt zo is weet ik niet hoor - dat het gewoon eigen risico is?
En... wie eist bewijst ;)

Maar het kan natuurlijk ook zomaar zijn dat het kwijtgeraakt is bij de Post, zeker met de
kerstperiode is het echt heel druk.
Niet dat je daar wat aan hebt, want zonder T&T kunnen hun er ook niet zoveel mee vrees ik...

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 14:58

De mails heb ik inderdaad nog ja. Heb ook al voorgesteld om naar het postkantoor te gaan en daar na te vragen of ze weten waar het probleem zit, maar hij wilt echt zijn geld terug, vandaag nog. Nu gaat het hier maar om een bedrag van 35 euro, maar voor mij is dat momenteel vrij veel geld om te moeten missen (wat ook de reden is van de verkoop van die spelletjes)

Ergens heb je gelijk ja, wie eist die bewijst, maar dan nog is het zijn woord tegen dat van mij... Denk dat ik toch maar een belletje naar de post ga doen.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 15:01

Lekker laten gaan.
Hij wou niet betalen om 100% zeker te zijn dat het aankomt, dan niet.
Niet jou fout.
Lekker uit laten zoeken.

Ik verzend ook niks meer zonder code, om dit gezeik niet te hebben.
Sommige mensen snappen het niet, maar voor mij is het heel simpel, dan koop je t lekker niet als je niet betalen wil.

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 15:03

Voor mij is dit inderdaad een goede les. Hier gaat ook niks meer buiten zonder t&t. Zelf koop ik ook niks zonder, ook niet via een webshop.

Valentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 15:04

Met welk bedrijf heb je het dan laten versturen poetser?
Heb je de verzendkosten niet gepind? Dan heb je eventueel nog een pinbonnetje als je geen track en trace code ontvangt.
Doe ik altijd, heb je toch nog een klein stukje bewijs..

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 15:16

Je hebt dikke kans dat OF het is nog onderweg ivm kerst drukt Of acher overgedrukt door tijdelijke medewerkers (hoor je wel vaker tijdens de kerst) OF hij heeft het wel degelijk gehad. Want vind het wel raar dat als je iets koopt van € 35,-, je dan geen €2,- meer wilt betalen aan verzendkosten. Misschien had koper dit wel gepland, wie zal het zeggen. Je had misschien moeten verzenden via Kiala of Dhl, dat kost maar €4,-. Maar dat is achteraf, ik zou in geen geval het geld terug storten! Ik denk niet dat jij de oplichter bent, maar hij. Laat je niet op de kast jagen. Hij kan niet bewijzen dat jij niks hebt gestuurd, maar jij kan ook niks bewijzen dat jij wat hebt opgestuurd. Maar je kunt wel bewijzen via je mail dat je hem hebt gewezen op de risico's van gewoon verzenden en dat hij echt gewoon verzonden wilde hebben. Je kunt hem voor zijn en bij MP een melding over persoon maken, misschien kunnen zij vertellen of er meer meldingen binnen zijn gekomen en hoe lang hij aktief is. Van mij had hij het geld niet terug gehad, als je dat doet, geef je hem zijn gelijk en is het min of meer dat je toegeeft het niet opgestuurd te hebben. Probeer wat over hem te googlen, via zijn rekeningnummer die hij heeft gebruikt om het over te maken en via zijn naam....kijk ook eens op facebook, misschien heeft hij wel een openbaar profiel en vind je foto's met het item...

Claudia1993_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 15:20

Dat zou ook zomaar kunnen, zijn ook mensen die proberen geld terug te krijgen ook al hebben ze
het gewoon gehad. Al hoeft dat natuurlijk hier niet het geval te zijn.

Heb ooit eens een deken verkocht, kreeg ik na 5(!!) weken een berichtje dat de deken zo stonk en
dat ze het geld terug wilde. Sorry hoor, maar als dat echt zo is dan stuur je toch meteen dezelfde
dag of een paar dagen later een berichtje en niet na 5 weken pas? Heb gezegd dat ik het raar vond
dat ze pas na 5 weken een berichtje stuurde en dat de deken bij mij absoluut niet stonk
(lag op mijn kamer dus dat had je anders zeker wel geroken).
Nooit meer wat gehoord natuurlijk. :')

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 15:22

BridgetF, bedankt voor de tips, daar kan ik iets mee.
Het is verkocht via kapaza en verzonden via Bpost. Net gebeld naar Bpost en ze gaan iets laten weten als ze iets vinden over het pakket. Verzendkosten heb ik contant betaald, zo ontzettend stom van mij!

@Claudia1993_ dat is dus ook mijn eerste gedachten