Waarom in vredesnaam

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
PSvanLot schreef:Hoe is het hier in de laatste weken van het jaar?
Werkdruk heb ik normaal weinig last van, maar in deze week slaat ie ieder weer door het dak! Hebben een week voor Serious Request. De leerlingen van klas 3 halen dan geld op voor het goede doel.
Sommige doen een activiteit, maar veruit de meeste verkopen eten en dat moet natuurlijk gemaakt worden. Tussen 0920 en 1400 sta ik constant met groepen kinderen te bakken, koken en poetsen zodat ze in de eerste en tweede pauze kunnen verkopen. Super leuk, maar ze zijn zo weinig gewend en onhandig dat het flink doorwerken is buiten mijn lessen die ik daarvoor en erna ook nog geef.
Doen jullie op vrijdag iets bijzonders met de leerlingen? Ik ga met mijn mentorklas 4 schaatsen, alle examen 4. leerlingen gaan mee. Om 1200 een lunch en dan zit het er weer op voor 2024.
Ons kerstpakket komt pas in januari.
Adamootje schreef:De leerlingen van onze school hebben deze week toetsweek en ik ben dus heel druk aan het surveilleren, vergaderen, nakijken en bezig met het organiseren van de kerstmarkt. Na donderdagavond heb ik vakantie en ik hoop dan ook klaar te zijn met nakijken.
PSvanLot, dat klinkt inderdaad als een volle en drukke laatste lesweek voordat de vakantie begint. Hopelijk halen jullie een mooi bedrag binnen voor Metakids.
lenaa_tje schreef:Goof schreef:Ik dacht eigenlijk dat po en vo qua salaris al gelijk was.
Po had de cao al rond en daarbij salarisverhoging gekregen.
Zo gek vind ik deze verhoging voor het vo dus ook niet.
Adamootje schreef:Inderdaad, ik word prima betaald maar echt riant vind ik het salaris nu ook weer niet. Bovendien vind ik ook dat de werkdruk per vak behoorlijk verschilt, dat zie ik nu ook weer in deze toetsweek.
PSvanLot schreef:Ik kan nog steeds niet uit over LB/LC/LD.
Sta ik voor 5 leerlingen 6 vwo, een paar groepen 3/4/5 vwo les te geven met behoorlijk gemotiveerde leerlingen krijg ik LD, terwijl een collega alle zeilen bij moet zetten om 28 vmbo-t leerlingen die geen kant op willen niet te laten ontsporen maar LB krijgt.
Prima dat ze een master gevolgd hebben, maar de ‘tobbers op het vmbo’ behalen iedere dag opnieuw een master als ze de gehele dag ongeschonden doorkomen met een zeer pittige groepen leerlingen.
Voor mij is die loonkloof nog altijd onbegrijpelijk.
PSvanLot schreef:Goof schreef:
Nee, dan snap ik wel dat het gelijk getrokken is.
Maar ik vind ons loon al zo ontzettend hoog joh.
Zit je in LD?
ual_95 schreef:PSvanLot schreef:Ik kan nog steeds niet uit over LB/LC/LD.
Sta ik voor 5 leerlingen 6 vwo, een paar groepen 3/4/5 vwo les te geven met behoorlijk gemotiveerde leerlingen krijg ik LD, terwijl een collega alle zeilen bij moet zetten om 28 vmbo-t leerlingen die geen kant op willen niet te laten ontsporen maar LB krijgt.
Prima dat ze een master gevolgd hebben, maar de ‘tobbers op het vmbo’ behalen iedere dag opnieuw een master als ze de gehele dag ongeschonden doorkomen met een zeer pittige groepen leerlingen.
Voor mij is die loonkloof nog altijd onbegrijpelijk.
Vind ik ook. Bovendien vind ik het heel krom, want ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar bij ons in de omgeving zijn er nog maar weinig (understatement) docenten te motiveren voor het vmbo, terwijl deze groep leerlingen (en de problematiek) alleen maar groter wordt. Ik denk niet dat een hogere schaal dit probleem direct oplost, maar het geeft in ieder geval een wat groter gevoel van waardering.
Zó zonde.
Goof schreef:PSvanLot schreef:
Zit je in LD?
Nee, LC. Hoogste trede.
Die LB/LC/LD verdeling snap ik ook niet.
Als LO'er krijg je standaard LD, beetje sporten en de helft van je lestijd valt weg met omkleden en reiatijd naar locatie, terwijl ik andere vakdocenten inderdaad zie 'strugglen' met 30 pubers in een lokaaltje.
Goof schreef:PSvanLot schreef:
Zit je in LD?
Nee, LC. Hoogste trede.
Die LB/LC/LD verdeling snap ik ook niet.
Als LO'er krijg je standaard LD, beetje sporten en de helft van je lestijd valt weg met omkleden en reiatijd naar locatie, terwijl ik andere vakdocenten inderdaad zie 'strugglen' met 30 pubers in een lokaaltje.
Flying_Angel schreef:Wat klinkt dat druk ja! Je werkt ook met pittige doelgroep toch?
Ik ben ook echt toe aan vakantie. Ons (nog vrij nieuwe) gebouw is te klein. Dus we zitten met één sector in een ander gebouw aan de andere kant van de stad. Maar als een van de weinigen werk ik bij twee opleidingen, dus ik pendel heen en weer en bij drie werkdagen voelt het nou niet alsof ik ergens thuishoor. Toen onze manager vroeg wat we vrijdag gingen doen was ‘niks’ niet het goede antwoorddus nu gaan we vrijdag met wat collega’s lunchen. Woensdag en donderdagochtend nog lessen. ‘s Middags oliebollen en kniepertjes bakken en dan om 16.00 kan het personeel hun kerstpakket ophalen.
Goof schreef:Allemachtig, weer geld erbij?
Waarom in vredesnaam