Wat een noodweer!! Hoe is het bij jullie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Revanches

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 22:24

runningkawa schreef:
http://www.teleweer.nl/freedata/radarbig.gif[/img]

nog eentje

ja leuk, zeg je dat ook de mensen in de sneeuw
De paardje op stal, die nu bijna niet buiten kunnen?

Daarop is ook duidelijk te zien dat het oostelijke puntje niet wordt afgebeeld(bedekt onder de zware "boze"wolken")

BounceBabe

Re:

Steffie89 schreef:
Bounce babe jij woont toch ook in enschede dan moet je toch ook 25 cm sneeuw hebben net als linda_bien

Ik woon niet in Enschede! 30 cm is mijn schatting, ik ga geen meetstokje pakken haha.

KiWiKo

Re:

zo is het half 11 en staat er gewoon nog 350 km file je zal er maar in staan

SisLeone

Re:

Ging vanmorgen al ff naar mijn knolliebollie toe want door de keiharde regen waren alle paddocks in zwembaden veranderd en kon meneer niet naar buiten. Waaide en regende ook te hard. Onderweg zag ik allemaal auto's met sneeuw voorbijkomen. Dan kijk je echt raar als je zelf nog geen sneeuw hebt gezien. Blijkt er in Harskamp al 10 cm sneeuw te liggen.
Maar goed. Knolliebollie pissed off in zijn stal. Die is niet echt gewend overdags op stal te staan. Heb hem maar aan de hand gewandeld in de binnenbak. Daarna ff gaan werken. Toen ging langzamerhand de regen over in wat sneeuw. Ben nog wel snel weer langs knolliebollie gegaan en heb gereden. Een uur later kwam ik de binnenbak uit en was de hele wereld wit. Mijn hele auto onder de sneeuw. Ben maar snel naar huis vertrokken. Met 30-40 km rijden op een weg waar je 80-100 km mag. Zag niet eens de strepen op het wegdek meer. Bah bah wat een baggerweer. Dit vind ik echt niet leuk meer. Hoop dat knolliebollie morgen wel weer ff los kan of buiten in paddock anders gaat ie zijn stal verbouwen.
Laatst bijgewerkt door SisLeone op 25-11-05 22:28, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Re:

Arme mensen daar
verschrikkelijk

sanapril

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 22:25

nou, heb net de hond uitgelaten..... het mooie sneeuw wat hier aan het begin van de avond viel is alweer gesmolten....
Had gehoopt dat het onwijs ging sneeuwen en dat we morgen met de arreslee hadden gekund....
Die hoop valt nu in duigen. Jammer
Wel beter omdat er dan ook geen ongelukken gebeuren.
Als het vannacht nog wel gaat vriezen wordt het spiegelglad want hier liggen veel plassen water/smurrie!!!

griebels

Re:

Nou dat is al een hele verbetering... Het was iets van 840km...

Deau

Re:

BounceBabe schreef:
Steffie89 schreef:
Bounce babe jij woont toch ook in enschede dan moet je toch ook 25 cm sneeuw hebben net als linda_bien

Ik woon niet in Enschede! 30 cm is mijn schatting, ik ga geen meetstokje pakken haha.

Hmm, ik dacht dat charlotte dat zei. Ze is mijn nichtje

Fietspomp

Re:

waarom wou je nou weten waar ik woonde?
oeoe bij mij gellukig alleen wat kleine wolkjes met donker rood en oranje

ow wacht dat is niet zo best

Maartje__

Re:

babe schreef:
ik vond die dikke laag sneeuw toen in maart wel erg leuk maar ik weet niet of dit hetzelfde is ik denk het niet als ik het zo hoor..succes dan maar

nee niet echt... Dat was sneeuw dat 's nachts was gevallen

Dit zijn echte sneeuwstormen..

Karin

Re:

Ik zou willen dat ik iets meer voor mijn vriendje kon doen dan hem moed inspreken via sms'jes.

Hij is in de laatste twee uur zo'n 5 km 'opgeschoten'. Staat nu ergens tussen Kootwijk en Hoenderloo, en moet nog tot voorbij Deventer.

Revanches

Re: Wat een noodweer!! Hoe is het bij jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 22:26

Wanja schreef:
Hier is het echt verschrikkelijk, ik heb er net 5,5 uur over gedaan om vanuit het ziekenhuis in Enschede naar de achterhoek te komen. Het lijkt wel een droom. Een aantal collega's blijven vannacht in het ziekenhuis slapen en ga na hun dienst niet naar huis. Morgen komen alleen mensen uit de directe omgeving van Enschede werken. Het is improviseren, de ambulance kon op een bepaald moment niet meer bij de spoedeisendehulp komen en heeft patiënten op de hartbewaking afgezet. Onderweg was het een grote puinzooi, ik heb er 2,5 uur over gedaan om vanaf de ring Enschede uit te komen en toen moest ik dus nog bijna 50 km. Mensen stonden te slippen op de weg en kwamen gewoon niet meer vooruit. Heel veel takken op de weg en in grote delen van Enschede, Haaksbergen, Neede en Eibergen zitten zonder stroom. Hulpdiensten kunnen gewoonweg niet ter plaatse komen. Ik ben heel erg blij dat ik heelhuids over ben gekomen. Wat ik wel erg bijzonder vond was om te merken dat iedereen elkaar hielp, in een woord geweldig!!

He,ik vertelde een paar pagina's terug bijna het zelfde.
Ik werk in het ziekenhuis in winterswijk. En er zijn een boel werknemers daar blijven slapen idd. Gewoon vanwege het noodweer. Er werden noodsets klaargezet en dergelijke! Echt heel apart!
Maar er is echt zo veel schade hier in de achterhoek.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 22:26

Zeg maar dat bokt hem zielig vind
Zal hem vast opfleuren

Wanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 22:27

meiske16 schreef:
Wanja schreef:
Hier is het echt verschrikkelijk, ik heb er net 5,5 uur over gedaan om vanuit het ziekenhuis in Enschede naar de achterhoek te komen. Het lijkt wel een droom. Een aantal collega's blijven vannacht in het ziekenhuis slapen en ga na hun dienst niet naar huis. Morgen komen alleen mensen uit de directe omgeving van Enschede werken. Het is improviseren, de ambulance kon op een bepaald moment niet meer bij de spoedeisendehulp komen en heeft patiënten op de hartbewaking afgezet. Onderweg was het een grote puinzooi, ik heb er 2,5 uur over gedaan om vanaf de ring Enschede uit te komen en toen moest ik dus nog bijna 50 km. Mensen stonden te slippen op de weg en kwamen gewoon niet meer vooruit. Heel veel takken op de weg en in grote delen van Enschede, Haaksbergen, Neede en Eibergen zitten zonder stroom. Hulpdiensten kunnen gewoonweg niet ter plaatse komen. Ik ben heel erg blij dat ik heelhuids over ben gekomen. Wat ik wel erg bijzonder vond was om te merken dat iedereen elkaar hielp, in een woord geweldig!!

He,ik vertelde een paar pagina's terug bijna het zelfde.
Ik werk in het ziekenhuis in winterswijk. En er zijn een boel werknemers daar blijven slapen idd. Gewoon vanwege het noodweer. Er werden noodsets klaargezet en dergelijke! Echt heel apart!
Maar er is echt zo veel schade hier in de achterhoek.

Ja, gigantisch en voor degenen die er niet midden in hebben gezeten heel moeilijk voor te stellen. Het was op bepaalde momenten echt luguber

_Linda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 22:29

echt frustrerend lijkt me, na 2 uur pas 5 km opgeschoten... :S en al helemaal als je een van de mensen bent die al de hele dag in de file staan!

Ik vind het maar niets zo'n slecht weer...was ik nu nog maar klein, zag ik er alleen maar plezier in.

Deau

Re:

Ben ik blij dat ik vanavond toch maar thuis ben gebleven. heel de familie is wel de deur uit..

Fietspomp

Re:

nou ik ga morge vroeg paardrij les .. zonder binnenbak.. hopelijk is het dan een beetje droog

geral

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 22:30

ben het helemaal zat, mijn man staat sinds 16.00 uur in de file naar huis, is nu pas bij Waterberg (kruising A12/A50)
Dus iedereen die dit leuk vindt, die moet maar eens na gaan denken of het werkelijk zo leuk is, not dus

Ik hoop dat hij vannacht nog thuis komt, zou wel zo prettig zijn

Maartje__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 22:30

DarkDreamer schreef:
nou ik ga morge vroeg paardrij les .. zonder binnenbak.. hopelijk is het dan een beetje droog

Dat kun je wel vergeten waarschijnelijk..

_Linda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 22:31

DarkDreamer schreef:

als het besneeuwd is en bevroren, zal het wel niet zo'n goed plannetje zijn...wie weet is morgen al het sneeuw wel weg, hoop ik voor jouw...

Adriana

Re:

Jeetje ik hoop echt dat iedereen heel thuis komt, morgen zou een vriendin van me vanuit Amsterdam deze kant op komen naar haar ouders.
Ik heb vrienden die vrachtwagen chauffeur zijn, het zit me toch niet lekker.

Ik wil iedereen veel sterkte toewensen!

SisLeone

Re:

Verschrikkelijk als je in die files staat zeg. Het is maar de vraag wanneer die thuis staan euh komen. Hoor net bij Hart van Nederland dat mensen al vanaf half elf vanochtend in de files staan. Ongelovelijk.
Laatst bijgewerkt door SisLeone op 25-11-05 22:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Kenay

Re:

ik ben pas net thuis.
ook bij enschede in de file gestaan.
leuk zo'n schoolproject ik dacht nog net voor het eten thuis te zijn.
toen werd het 5 uur later dan verwacht.
laat het maar weer gauw zomer worden

griebels

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 22:32

Ik ga nu offline...
Hopelijk is de sneeuw enzo weg als ik morgen mijn ogen weer open doe

En Geral... Mijn vriend slaapt in het hoge noorden in een hotel, wij wonen zelf tegen de belgische grens aan... Ik hoop voor jou dat jouw man WEL thuis kan komen

griebels

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 22:33

SisLeone schreef:
Verschrikkelijk als je in die files staat zeg. Het is maar de vraag wanneer die thuis staan euh komen. Hoor net bij Hart van Nederland dat mensen al vanaf half elf vanochtend in de files staan. Ongelovelijk.

Mijn vriend vanaf 11 uur, en heeft 1,5 uur geleden volgens mij, maar een kamer genomen in een hotel...