Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Polar schreef:Er zijn stichtingen, fondsen en vriendelijke mensen die dit fors gereduceerd/semi-gratis aanbieden.Ik heb het idee dat dit een unpopular opinion is, maar ik vind dat het voor iedereen mogelijk zou moeten zijn om elk jaar een weekje op vakantie te gaan.
Al is het 'maar' naar de Waddenzee of één of andere stad.
En dat, als je bijvoorbeeld naar iets duurders of verder weg wil, dat je dan eventueel een jaar doorspaart.
Ik vind dat mensen met een minima-inkomen ook recht hebben om er even tussenuit te gaan.
Om even aan hun zorgen en stress te ontsnappen.
Ik vind het jammer dat er mensen zijn, niet gericht aan iemand hier overigens, die vinden dat mensen in de bijstand niks meer mogen, behalve op een houtje bijten.
mvdende schreef:Hier ben ik het ook mee eens, trouwens.Ik snap het hoor, hoe inflatie berekend wordt. Maar het voelt alsof dingen véél meer in prijs stijgen dan de officiële inflatie.
Polar schreef:Voor zover ik heb begrepen, verbeter me als ik het fout heb, ben je met een eigen huis of eigen auto ook echt de *** als je in de bijstand terecht komt, afhankelijk van o.a de overwaarde.
Stel je voor... je hebt een fijn leven opgebouwd, keuzes gemaakt op hoe je dacht dat je toekomst eruit zou komen te zien en plotseling raak je alles wat je lief is kwijt.
Het onderwerp raakt me gewoon best wel en ik weet dat mijn mening hierover vrij sterk is en niet overeen komt met die van veel andere mensen.
Achterom schreef:Ik noem specifiek de bijstand? Ik heb het niet over Wajong of Wia of welke andere vorm dan ook.Weet je wat ik dan bijzonder vind? Is dat je een mening vormt zonder je echt te verdiepen in het onderwerp.
Er zijn veel verschillende uitkeringen, met allemaal verschillende regels. Alleen al in dit topic zitten mensen met een WIA, Wajong en bijstand.
Citaat:Voor zover ik heb begrepen, verbeter me als ik het fout heb, ben je met een eigen huis of eigen auto ook echt de *** als je in de bijstand terecht komt, afhankelijk van o.a de overwaarde.
Stel je voor... je hebt een fijn leven opgebouwd, keuzes gemaakt op hoe je dacht dat je toekomst eruit zou komen te zien en plotseling raak je alles wat je lief is kwijt.
Telpeva schreef:Dat is helaas niet de realiteit dat iedereen op vakantie kan, de afgelopen 6 jaar heb ik een bedrag van nog geen 2000 kunnen sparen en dat gaat straks naar een 'leuke' scootmobielzodat ik in de omgeving weer kan rondtuffen want dat kan ik al jaren niet meer want ik kan geen auto, fiets of wat ook meer besturen. Dus laat staan nog verder weg.
(Een 'leuke' omdat alleen basis modellen voor bejaarden worden vergoed, daar komt mijn trots om een hoekje kijken als 38 jarige, ik wil graag iets wat er ook een beetje leuk uit ziet voor mijn leeftijd. Kassaaa).
En ik krijg trouwens ook nooit kwijtschelding voor gemeentebelastingen en kom niet in aanmerking voor de voedselbank, daarvoor heb ik dus teveel geld. Hoe anderen met meer geld + waardevolle eigendommen zoals een auto dat voor elkaar krijgen is mij een raadsel.
Dit is het leven in NL als je ooit op minimumloon hebt gewerkt en door ziekte/handicap uitvalt.
Als het nog erger wordt dan kan ik mij wel aanmelden voor de lokale soepkeuken, dat wordt hier geregeld vanuit de kerk. Maar eh... Liever niet?
Maar goed, mij eraan ergeren verandert de zaken toch niet. En ik ben al blij dat ik in NL geboren ben, de situatie had nog veel slechter kunnen zijn. Ik baal vooral dat ik niet pakweg 100 jaar later geboren ben, waarschijnlijk dat mijn kwaal dan gewoon verholpen kan worden door futuristische ingrepen, of domweg nieuwe ledematen. Dan zou ik graag werken, de wil is er. Maar ja...
mvdende schreef:Ik snap het hoor, hoe inflatie berekend wordt. Maar het voelt alsof dingen véél meer in prijs stijgen dan de officiële inflatie.
Hond in pension is luxe. Maar ik schrok wel ff toen ik van de week keek en het dierenasiel (welke dus ook pension erbij doet) gestegen was van €12,75 naar €16,5 per dag. Volgende week weekend weg laat ik dus ook maar zitten, hoe graag ik met de klim groep (inclusief mams) was meegegaan. Maar €82,5 voor alleen honden opvang voor een weekend is mij echt te gortig.
En af en toe een Turkse Pizza zou ik trouwens geen luxe noemen. Was altijd €4,5, nu €5,5 en voor dat bedrag kan je bijna al geen normale maaltijd meer koken.
mvdende schreef:Ik snap het hoor, hoe inflatie berekend wordt. Maar het voelt alsof dingen véél meer in prijs stijgen dan de officiële inflatie.
Hond in pension is luxe. Maar ik schrok wel ff toen ik van de week keek en het dierenasiel (welke dus ook pension erbij doet) gestegen was van €12,75 naar €16,5 per dag. Volgende week weekend weg laat ik dus ook maar zitten, hoe graag ik met de klim groep (inclusief mams) was meegegaan. Maar €82,5 voor alleen honden opvang voor een weekend is mij echt te gortig.
En af en toe een Turkse Pizza zou ik trouwens geen luxe noemen. Was altijd €4,5, nu €5,5 en voor dat bedrag kan je bijna al geen normale maaltijd meer koken.