No-Buy-January

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 17:40

Wat een aparte situatie xxlmmxxl, lief van je dat je de rekening hebt betaald.
Er zijn natuurlijk veel manieren om geld problemen te krijgen maar dat ze na het verhaal voorstelt op een terras te willen zitten klinkt niet echt als verantwoordelijkheid nemen om haar situatie te willen veranderen door die vriendin.

Hier gaat het lekker.
Wel een kleine bestelling T shirts gedaan voor de meiden zodat hun kleding voor de zomer hun eigen stijl kan reflecteren. Veel kleding wordt doorgeschoven als het netjes genoeg is , maar ik wil wel dat ze ook hun eigen stijl mogen ontwikkelen en niet enkel moeten dragen wat hun zus aan had (of juist wat oudere zus niet wou dragen).
In het verleden kocht ik veel meer kleding per persoon extra aan de start van een seizoen, dus dit is een grote verbetering.

XxLMMxX

Re: No-Buy-January

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 17:56

Vanmiddag bij de kringloop geweest.
Vroeger kocht ik daar te vaak.
Nu ga ik eens per kwartaal ongeveer.
Veertien euro kwijt voor een wit paar gympen, leuk colbertjasje, een tshirt, dinerkaarsen en een stolp, stapeltje armbandjes, rubberen jodphurs en een vliegenmaskertje. Gaat allemaal wel gebruikt worden. Maar was geen mega noodzaak.
Nu weer even opletten met wat ik koop.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 18:23

Ik heb gisteren mijn man weerhouden van meer dan zijn zakgeld uitgeven aan nieuwe boeken. Hij had een kist gemaakt van degenen die hij nog niet had en wilde een voorschot op volgende maand. Dat heb ik kunnen veto-en dat we daar niet meer aan gingen beginnen :P nu is hij, met nog een klein restje cadeaubon, netjes onder de 50€ gebleven en de rest staat in zijn favorieten voor de komende maanden :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 12:20

Hier gaat het nog goed, qua no buy. Ik heb wel wat uitgaven gehad, ik had nog een kortingsbon bij een kledingwinkel, dus die heb ik gebruikt. En ik heb zomerschoenen gekocht en twee verjaardagscadeautjes voor mijn partner.

Wel alsnog een extratje naar de spaarrekening kunnen doen, dus dat is mooi.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 12:03

Nou, ik heb te enthousiast gebudgetteerd qua spaardoelen.
Had op basis van wat ik vorig jaar uitgegeven heb budget gezet in verschillende categorieën
Dus het verschil had ik als spaardoel gezet -logisch toch?
Even uitgeteld, als ik niet aan het geld kom wat ik eind deze maand wil sparen, houd ik op dit moment voor de rest van de maand 51 cent over.
Ik doe iets fout hahaha

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-25 12:23

Ik houd niet meer strak vast aan no-buy, maar merk aan alles dat ik veel bewuster koop. Desalniettemin enorm veel geld uitgegeven, want mijn auto is een dure kostganger momenteel ;(

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 12:43

Hier is kapper 7 euro omhoog per beurt. Ivm 2 maanden ziek zijn ook veel meer uitgegeven aan medicatie Vervolgens gasketelonderhoud dat meer dan 200 euro aftikte. En nog eens flinke tandartskosten voor mij en zoon. Januari en februari was dus niet grappig, maar maart is ook al geen feest. Kosten, kosten, kosten. Die no buy lukt uitstekend, ik heb geen geld :D (heb wel een kledingabonnement genomen, dus kan daar naar hartelust gaan kiezen en uitlenen). Afin, ik heb wel geld, maar ik wil mijn spaardoelen liefst allemaal halen.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 11:09

Hier gaat de low buy/no buy nog prima.

Waar ik vorig jaar in maart het wekelijks moeilijk had, interesseert het mij nu gewoon niet om meer dan nodig te kopen. Wat een heerlijk gevoel!

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 19:25

Dat klinkt inderdaad fijn, cobiie. Hoop dat ik daar ook nog aanbeland.

Kapper zit ik over te dubben. Is niet per se een overbodige luxe, want ik heb kort haar en het piekt nu ontembaar alle kanten op ;( . Aan de andere kant kan ik ook even doorzetten en het laten groeien, dan kan ik er zelf weer wat meer.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 20:24

Mijn man knipt altijd onze haren en wij hebben deze week een kappers schaar besteld. Maar dat is dan weer een investering eigenlijk :+
Bij de drogist een paar spullen gekocht maar wel met bon van mijn kerstpakket nog dus dat voel ik niet direkt in de portemonnee.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-25 19:36

Hier tot nu toe mijn gewone kleding tweedehands gekocht. En mijn sportkleding altijd nieuw omdat ik erg veel waarde hecht aan hoge kwaliteit en mijn vaste merken.

Nu voor het eerst een tweedehands hardloopbroek gekocht via sellpy. Scheelde behoorlijk in kosten ten opzichte van nieuw en er zijn geen gebruikerssporen aan te zien.
Dus voor nu niet slecht bevallen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-25 21:59

Ik heb volgens mij nog geen nieuwe spullen gekocht deze maand :D
Wel heb ik een vaas en een krukje gekocht via Vinted, zeker de vaas was een koopje!
En ik heb aardig veel verkocht inmiddels *\o/*

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-25 22:22

XxLMMxX schreef:
Hier tot nu toe mijn gewone kleding tweedehands gekocht. En mijn sportkleding altijd nieuw omdat ik erg veel waarde hecht aan hoge kwaliteit en mijn vaste merken.

Nu voor het eerst een tweedehands hardloopbroek gekocht via sellpy. Scheelde behoorlijk in kosten ten opzichte van nieuw en er zijn geen gebruikerssporen aan te zien.
Dus voor nu niet slecht bevallen.

*\o/* Maar als je het merk weet wat je fijn vindt aan sportkleding, dan kan je dat toch ook op een vinted zoeken maar dan in nieuwstaat?
Genoeg mensen die verkeerde maat kopen denk ik. :o

Horsejansdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 10:10

Hier helaas geld uitgegeven aan twee dekens, maar we gaan weer in de herkansing en zetten in april ook door :) (of beginnen eigenlijk weer opnieuw haha :))

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 12:26

Wij hebben al veel gekocht deze maand :o maar het zijn wel allemaal bewuste en doordachte aankopen. Denk daarbij aan dingen als zaden, fruitplanten en potgrond om zelf groente en fruit te kunnen verbouwen (dus gezonder en zal zich uiteindelijk wel weer terugverdienen), vliegengaas wat nodig is omdat mijn dochter panisch wordt en anders niet kan slapen. Ook is een van de kinderen jarig deze maand.
Zolang we bewust blijven kopen vind ik het prima.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 13:50

Ik moet weer eens op mijn rekening gaan kijken, ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee wat er uit gegaan is deze maand.

Zakelijk heb ik heel veel geïnvesteerd, misschien heeft dat mijn privé uitgave drang bevredigd :')

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 16:44

foxy80 schreef:
Had op basis van wat ik vorig jaar uitgegeven heb budget gezet in verschillende categorieën
Even uitgeteld, als ik niet aan het geld kom wat ik eind deze maand wil sparen, houd ik op dit moment voor de rest van de maand 51 cent over.
Ik doe iets fout hahaha

Ja ik deed iets fout, was vergeten dat ik wat betaald had voor mijn man en mijn werk, en die kosten zijn nu terugbetaald. Alleen heeft paardlief afgelopen weekend zijn hoofdstel aan gort getrokken...

En ik ga nu toch echt voor nieuwe kookpotten kijken, deksels vervangen blijkt niet mogelijk bij dat merk. 4 potten van kwalitatief belgisch merk kosten 400 euro zo blijkt... maar ik kan natuurlijk ook verder doen met de huidige set waarvan de deksels allemaal een kapotte knop hebben. Of toch verder zoeken naar misschien niet passende deksels. Pfft.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 17:02

Is er niet iets als een repaircafe wat je kan helpen met nieuwe knoppen op die deksels?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 21:39

foxy80 schreef:
foxy80 schreef:
Ik doe iets fout hahaha

Ja ik deed iets fout, was vergeten dat ik wat betaald had voor mijn man en mijn werk, en die kosten zijn nu terugbetaald. Alleen heeft paardlief afgelopen weekend zijn hoofdstel aan gort getrokken...

En ik ga nu toch echt voor nieuwe kookpotten kijken, deksels vervangen blijkt niet mogelijk bij dat merk. 4 potten van kwalitatief belgisch merk kosten 400 euro zo blijkt... maar ik kan natuurlijk ook verder doen met de huidige set waarvan de deksels allemaal een kapotte knop hebben. Of toch verder zoeken naar misschien niet passende deksels. Pfft.

Dit soort dingen kun je vaak los bij bestellen bij de fabrikant, kan je veel geld schelen :)

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-25 11:12

Hier gisteren wel een foutje gemaakt. Een zakje snoep gekocht terwijl dat niet de bedoeling was.

Ik maak er niet een te groot probleem van maar ik ben dus nog steeds niet het gedrag kwijt dat ik bij spanningen "onnodige" aankopen doe.

Horsejansdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 07:00

Hoe gaat t bij jullie? April is tot nu toe mijn beste maand, maargoed, we zitten er ook pas 8 dagen in *\o/* :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 07:07

Slecht, niet omdat ik onzin koop, maar omdat de hond weer ziek is en ik tot nu toe 700 euro aan de dierenarts heb betaald :').

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 07:27

Hier wel een aantal hardloop evenementen vooruit betaald, waar ik vervolgens niet heen ging want ziek/loopmaatje ziek etc. Zonde. Maar heb in ieder geval even niks nieuws meer geboekt.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 07:44

Nou maart was bij ons in elk geval belabberd :') veel gekocht (wel over bijna alles goed nagedacht, maar niet alles dus) en hoge medische kosten.

April zijn we weer van plan weinig uit te geven, op reparatie van de auto na maar daar kunnen we niet omheen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 09:49

Ik verbaasde me over mijn boodschappen in Maart; ik was 48 euro kwijt voor de hele maand :wow:
Maar dat bleek te komen doordat ik twee koopzegel kaarten had laten uitbetalen haha.

Maar dan nog, 150 euro aan boodschappen voor twee personen, dat is 35 euro per week, dat valt me niet tegen :D

Het was geen heel goedkope maand verder, maar dat kwam vooral door de boekhouder en medicijnen voor de hond, en de tandarts ^)

Hopelijk is jouw hond snel in orde, San!