Tussen de mazen van het net..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tieneke

Re: Tussen de mazen van het net..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 13:12

Die paar weken op een mensenleven zijn niets als het daarmee in orde geraakt en anders mogelijk niet...

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 13:17

Ts,

Ik sluit me in de basis aan bij de rest, maar kan me ook voorstellen dat het missen van je zoon je gek maakt.

Mocht je wel een bankrekening nummer hebben, ik wil ook gerust wat geld over maken voor een busticket

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 13:19

Poetser, ik zou dit ook echt niet riskeren nu. Je hebt geen geldig id in handen momenteel. Bij een controle worden je problemen alleen maar groter. Ik snap echt dat je je zoon op wilt zoeken, zeker met de kerstdagen en alles in het verschiet en hoe je zoon zich voelt. Maar help je hem op deze manier?
Waarschijnlijk heb je hem beloofd dat je alles zo snel mogelijk probeert op te lossen. En dat doe je door nu even in Terneuzen te blijven, maandag je id te regelen en dan daarna verdere stappen te ondernemen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 13:23

Gaan lopen zonder id met een hernia lijkt me een heel slecht plan, ik snap dat je dat graag wilt als je hoort dat je zoon zich terugtrekt op zijn kamer. Dat lijkt me echt vreselijk om te horen en dan kun je hem ook nog niet eens troosten en tegen je aan trekken :knuffel:

Maar gaan lopen met een hernia zo n stuk en ook weer terug. Is gewoon fysiek een heel slecht plan, nog los van het feit dat je zonder legetimatie op pad gaat ook de grens over.

Ik begrijp de impusieve beslissing het te willen doen, maar probeer alsjeblieft die impuls te onderdrukken. Praat erover met de begeleiding.

Wat je misschien zou kunnen doen is iets laten bezorgen bij je zoon wat hij leuk vindt. En met videobellen proberen hem moed in te spreken.

Neem geen risico nu, even niet je alles op orde traject gevaar laten lopen. Het is ellendig niet bij elkaar te kunnen zijn, maar beter nu een paar weken niet dan langere tijd niet omdat je verder in de problemen komt fysiek of kwa regelgevingen

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 13:36

Ik snap je gevoelens TS, maar laat deze kans op rust en toekomst voor jullie beiden niet uit je handen glippen door een wanhopige actie.
Ga facetimen, schrijf je zoon een mooie brief o.i.d.
Wees moedig en standvastig. Je kunt het.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 13:48

Kan je in (de buurt van) Hulst komen? Dan kan ik je wel in Stekene krijgen.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 14:12

Let op, als je dit daadwerkelijk doorvoert doe je jezelf en je zoon óók nog een extra afscheid aan.

Hoezeer ik ook snap dat je je kind graag zien wilt, in dit specifieke geval nú, in déze situatie denk ik dat je er meer kwaad mee doet dan goed.

Daarnaas;
Je hebt nu een plek waar mensen je willen helpen om de boel voor de langere termijn op de rit te krijgen.

Verspeel dat niet, voor jezelf maar vooral óók voor je zoon!, door nu korte termijn wensen (iets dat je nú wil) te verkiezen boven de boel regelen voor de langere termijn.

Ook voor je zoon is dit zwaar.
Maar steeds moeten dealen met een ouder die onverstandige keuzes maakt, steeds het gevoel hebben die ouder te moeten troosten, steeds onrust door veranderende plannen, afscheid, toch wel komen, weer afscheid,
Is op dit moment níet in het beste belang van het kind.

Zorg alstjeblieft nu voor jezelf en voor de lange termijn oplossingen, daarmee zorg je namelijk ook dat je sneller weer echt in staat bent er voor je kind te zijn.

De korte termijn wensen schaden nu het veel belangrijkere lange termijn proces.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 14:53

Ik ben het wel eens met Femke_Tweety hierboven. Als jij nu prio 1 legt bij je boel in orde krijgen zodat dat je niet meer afgenomen kan worden en je vanaf daar kan gaan bouwen dan is dat in jouw belang maar ook die van je zoon.
Hoevaak dacht je het al voor elkaar te hebben en daarna bleek toch weer van niet. Zorg dat je overal bij bent, vooraan staat en achteraan zit totdat je de documenten in handen hebt. Laat je zoon zien dat als je wat wilt in het leven, of als je in de sh*t zit dat je alles doet om het op te lossen asap. Geen verrassingen meer. Je hebt geen idee wat er achter je rug om gedaan en besproken wordt. Voor zelfde geld ga jij paar dagen weg van waar je nu zit en geven ze je plaats weg aan iemand die het harder nodig heeft en jij ondankbaar lijkt.

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 16:00

Met extra grenscontroles in NL op terugweg en jij geen geldige papieren is het vragen om moeilijkheden.
Je bent nu zo dichtbij verknal het niet.

Je zoon moet ook wennen aan de tijdelijke situatie maar geef hem daar ook de kans toe. Leuk is het niet maar ook niet het eind van de wereld. Als je nu alles gewoon even volgens de regels meespeelt ben je er binnen zeer korte tijd helemaal vanaf en kunnen jullie je leven weer 100% oppakken.

Luister naar de goede adviezen hier. Nu de grens over is het laatste wat je moet doen.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 16:24

Het is meer dan waarschijnlijk dat je onderweg niet meer verder kan en dan? Wat ga je dan doen zonder geld en id in de kou en regen?
Je kan niet op de bus stappen zonder geld. Je kan niemand bellen om je op te halen want als je zo iemand zou hebben hoefde je al niet te gaan wandelen.

Je kan wel naar je zoon toe als die vriendin er is. Je kan buitenshuis afspreken met hem. Hou je daar aan vast en ga niet het risico lopen dat je maandag niet op de afspraak kan komen.

darkangel23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 17:09

Voor alle mensen die zich zorgen maken om ts: er is een andere oplossing gevonden, dus ze zal niet in haar eentje naar België gaan.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 17:10

darkangel23 schreef:
Voor alle mensen die zich zorgen maken om ts: er is een andere oplossing gevonden, dus ze zal niet in haar eentje naar België gaan.

Ze mag op dit moment officieel Nederland niet verlaten, ik snap niet dat ts het risico neemt nadat eindelijk de boel bijna geregeld is.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 17:16

Fijn dat er een oplossing is. Ik zou alleen even goed navragen bij de begeleiding of je ook de grens over mag gaan. Het zou erg ellendig zijn als je daarmee problemen gaat krijgen

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 17:22

karuna schreef:
Fijn dat er een oplossing is. Ik zou alleen even goed navragen bij de begeleiding of je ook de grens over mag gaan. Het zou erg ellendig zijn als je daarmee problemen gaat krijgen

Nog los van hetgeen de begeleiding zegt heeft TS geen geldig ID of paspoort waardoor ze bij een grenscontrole een onoverkoombaar probleem heeft en haar kansen op een toekomst verspeelt.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 17:24

Petpa schreef:
karuna schreef:

Nog los van hetgeen de begeleiding zegt heeft TS geen geldig ID of paspoort waardoor ze bij een grenscontrole een onoverkoombaar probleem heeft en haar kansen op een toekomst verspeelt.

Dit inderdaad.

Niet verstandig.
Dan heb je een groter probleem richting je zoon.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 17:25

Daarom zeg ik ook eerst overleggen met de begeleiding. Voor hetzelfde geld is er een document nu dat tijdelijk als legitimatie kan dienen dat weten we niet

darkangel23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 17:25

Ze gaat de grens niet over, haar zoon komt naar haar toe.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 17:26

Ah nog veel beter <3 en voor de jongen ook wel fijn, even zijn mama zien in een andere situatie waardoor het denk ik ook minder impact heeft met weer uit elkaar gaan *\o/* de kracht van bokt.

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 17:40

darkangel23 schreef:

Dat is heel fijn en een betere oplossing! +:)+

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 17:48

darkangel23 schreef:

*\o/* *\o/* *\o/*

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 17:49

Veel beter!! Fijn dat het zo geregeld kon worden :)

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 18:06

Super!
Dat is fijn :j

TS geniet er van.

AdemoJoey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 18:23

Gelukkig... Fijne dagen gewenst! En succes maandag!

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-24 19:58

darkangel23 schreef:

Nogmaals heel erg bedankt dat je dit wilt doen voor ons!

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 20:57

poetser schreef:
darkangel23 schreef:

Nogmaals heel erg bedankt dat je dit wilt doen voor ons!

Fantastisch! Bokt weer op zijn best. *\o/*