paasei

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ladybird
Moderator Algemeen

Re: paasei

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 18:17

Dapper bedacht van haar Juval. Lijkt me ook niet heel gezond.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 18:25

Moet zijn dat het op jou plekje Nederland niet heet word maar anders slecht plan.

Hier hebben ze er ondertussen 33&34 graden van gemaakt.

Eigenlijk vind ik het het ergste voor mijn merrie.
Die kan daar zo slecht tegen.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 22:31

Gaan ze dat niet cancelen vanwege de hitte? je zou het vroeg in de ochtend kunnen doen. Maar 3 uur? Dat is echt van de gekke. Je hebt een heatstroke pas laat door, en dan is het ook direct goed mis.

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 23:21

De voorspelde hitte is nu maar kort toch? Daarna weer regen en afkoeling.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 23:58

Ik geloof het wel ja.
Ik verklaar mezelf voor gek, ik heb beloofd om zaterdag voor tien man uitgebreid te koken. We hebben een verjaardagsfeestje met bordspelletjes, diner en wijntjes tot in de late avond.

Ik neig ernaar om een heel wit met boter en hagelslag op tafel te zetten en zelf in de airco gekoelde slaapkamer te gaan liggen :D

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 00:36

Tazzey schreef:
Ik neig ernaar om een heel wit met boter en hagelslag op tafel te zetten en zelf in de airco gekoelde slaapkamer te gaan liggen :D

Licht gezouten roomboter en ik zou helemaal happy zijn :j
Wel graag mijn eigen brood dan :')

Hier komende 14 dagen rond 30 graden, wel op dit moment en morgenavond een fikse onweersbui. Blij dat paarden allemaal 6 hectare wei met half hectare bos extra hebben gekregen vandaag. Bos is ideaal voor schaduw en geen tot weinig insecten.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 08:38

Is het niet een idee dat als je zo tegen komend warm weekend op ziet om naar het bos te gaan? Lekker fietsen. Het is heerlijk die verkoeling onder de bomen.
Of naar de kust waar het ook altijd wat graden scheelt en wind staat!? Lekker onder een parasol om je heen kijken..lekker wandelen langs het water...
Gewoon een leuke dag er van maken. Zondag gaat het alweer regenen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 09:19

Vandaag en morgen alles dicht in huis.
Vanavond een salade maken en morgen ook salade eten.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 09:21

Popstra schreef:
Is het niet een idee dat als je zo tegen komend warm weekend op ziet om naar het bos te gaan? Lekker fietsen. Het is heerlijk die verkoeling onder de bomen.
Of naar de kust waar het ook altijd wat graden scheelt en wind staat!? Lekker onder een parasol om je heen kijken..lekker wandelen langs het water...

Precies! Hier is het welkom hoor. Ik pas me gewoon een dagje aan. Zorg dat ik 's morgens op tijd alles klaar heb in en rond het huis en met de paardjes en dan 's middags lekker relaxen in de schaduw.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 10:20

Wij gaan hier komende week naar de 40 graden en we hebben ook nog een aantal dagen vrienden te logeren. Morgen het gastenhuisje maar alvast poetsen, voor het echt niet meer te harden is. Pff, als het zo heet is, ben ik niet echt blij met mensen over de vloer. Gelukkig wel met eigen auto, dan kunnen ze mooi zelf op pad tijdens onze zeer uitgebreide siesta.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 10:53

ik mag zo om 12 uur een half uur fietsen naar de kapper, vreselijk, dan zit ik daar een partij na te zweten, ze hebben geen airco want de deur staat altijd open daar. Het is dat ik graag van die vreselijke bos haar af wil, anders zou ik afbellen

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 11:05

MoniqueT schreef:
Wij gaan hier komende week naar de 40 graden en we hebben ook nog een aantal dagen vrienden te logeren. Morgen het gastenhuisje maar alvast poetsen, voor het echt niet meer te harden is. Pff, als het zo heet is, ben ik niet echt blij met mensen over de vloer. Gelukkig wel met eigen auto, dan kunnen ze mooi zelf op pad tijdens onze zeer uitgebreide siesta.

En wij maar klagen dat het 26 graden word :')

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 11:29

Dan is zelfs de 33 hier beter.
Maar zal wel heel benauwd worden met de voorspelde onweer erbij.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 12:33

Als het er niet benauwd bij wordt, weet ik niet of ik liever 33 in Nederland heb dan 40 hier hoor. En we zijn er wel echt op ingericht wat betreft airco en schaduw. Alleen visite wil altijd ´gezellig´ buiten zitten, terwijl ik die dagen liefst in de vriezer zit.

Afbeelding

De visite komt pas op vrijdag, dan valt het mee, lijkt het. Maar de warmste dag is het bewolkt, dus benauwd, denk ik. En amper wind ... Gisteren hadden we 32 graden met een zeer aangenaam windje, was echt geweldig lekker weer. Met wind hebben we ook amper last van vliegen op de veranda.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 13:32

Jessix schreef:
Popstra schreef:

Precies! Hier is het welkom hoor. Ik pas me gewoon een dagje aan. Zorg dat ik 's morgens op tijd alles klaar heb in en rond het huis en met de paardjes en dan 's middags lekker relaxen in de schaduw.

Ja, beetje positief blijven is wel gezonder. Mijn partner zou het goed zat worden als ik heel de dag zuur zou zitten mauwen dat het zo warm is!
Het is nu eenmaal zo en we kunnen er niet veel anders aan doen dan er wat van te maken. Lekker rustig aan doen.
In warme landen houden ze niet voor niets siesta.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 13:53

mijn partner heeft nu nog kippenvel en loopt met een dik vest aan terwijl ik zit te puffen met een natte handdoek in m'n nek.

Maar mijn haar is er weer af gelukkig, scheelt ook weer.

Het zon- en warmtewerend folie merk ik nu goed, het is in de slaapkamer nog steeds 20 graden nu wel met 3 dubbele gordijnen ook dicht.
In de huiskamer is het 23 graden, hopelijk blijft dat zo.

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 14:47

Net stuk gefietst dat was erg goed te doen alleen bij stoplichten niet dan voel je dat het warm is. Nu lekker weer thuis en daar is het koel

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 14:49

gelukkig, dochter is bij zinnen gekomen, we hebben de skatewedstrijd morgen afgezegd. blije mama hier haha.. :)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 21:24

Ik wil alles open zetten, maar buiten nog 26 graden en binnen 24 graden. -O-

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 21:29

Marcella schreef:
Ik wil alles open zetten, maar buiten nog 26 graden en binnen 24 graden. -O-

De poes zit hier al een tijdje aan de balkondeur te krabben maar ik laat haar echt niet buiten. Volgende week weer als het koeler is

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 21:30

Hier staat een lekker briesje, heb alles tegen elkaar open. Morgen vroeg op, voor de warmte nog even wat met paard doen. En daarna twee dagen bivakkeren onder de plafondventilatoren.

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 08:17

Succes allemaal vandaag. :\

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 08:41

Nu alweer 22 binnen. Help.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 08:50

22 is toch prima? Hier ook alles alweer dicht na even luchten.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 09:00

Dat wel, maar nu al 22.5, denk niet dat het daarbij blijft aangezien het nog maar 9 uur is. :')