Happy Postcrossing!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-25 15:51

Ondertussen zijn van mijn verstuurde kaarten 2 geregistreerd, dus ik heb weer 2 nieuwe adressen kunnen aanvragen: eentje mag naar Rusland en eentje naar de USA.

Ik heb ondertussen de laatste dagen 3 postcrossing kaartjes mogen ontvangen
    Ik kreeg dit super leuke panda kaartje van iemand in NL, welke zelf gemaakt is met diamond painting.
    Afbeelding

Uit Duitsland kwam nog het mooie Tausenschon kaartje binnen, eentje van mijn verjaardagsmaand. Prachtig! Met een hele toffe katten postzegel & nog een kaartje uit Brugge, BE. Wat rechtoe rechtaan qua voorkant, maar met een heel leuk berichtje *\o/*

Afbeelding
    Afbeelding

Vandaag of morgen dus even weer aan de slag met schrijven en dan kunnen ze meteen erna op de post - m’n zoon komt er op weg naar school en terug langs elke dag dus dan kan die ze mooi ingooien voor me.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 18:02

Wat een prachtig kaartje met de panda, mooi gemaakt! :j

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-25 15:25

Hier blijven de kaartjes maar binnen stromen haha! Veel uit DL of andere Europese landen, dus dat gaat wel wat sneller dan qua levering. Vandaag kreeg ik er 3 binnen; 3 uit DL ondanks dat 1tje met een Poolse code is geschreven. Die is van een Pools persoon, wonend in DL.

* Tausendschon
    * duitse herd puppy
    * Aladdin

Met wederom ook weer toffe postzegels; 2x border collie en eentje van Mickey Mouse wat ik als Disney liefhebber echt te gek vind haha. Zo leuk dat mensen ook dmv postzegels en vaak ook stickers ed het allemaal nog persoonlijker maken en aanpassen aan je wishlist e.d.

Afbeelding
Afbeelding

Van mij zijn momenteel nog 8 kaartjes onderweg en moet ik dan nog 2 sturen. Schiet er telkens bij in door drukte hier, maar moet ze echt gaan posten dit weekend :=

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 23:52

Hier helemaal niks, nada, noppes. Wat blijkt: mijn account stond ineens weer op inactief... -O- Ik kon wel kaarten sturen, maar kreeg (uiteraard) niets terug. Balen. Dus nu nogmaals op actief gezet en hopen dat er alsnog kaarten over en weer komen.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-25 17:22

Nee wat gek joh dat het weer ineens op inactief stond! En zeker ook omdat je zelf wel kaartjes kunt sturen. Dat is wel echt balen zeg pff. Hopelijk is het nu goed/opgelost en ga je binnenkort weer wat binnenkrijgen.

Ik kreeg net alweer 3! nieuwe kaartjes binnen. Hiermee zijn de verhoudingen momenteel echt heel erg scheef omdat ik veel heb ontvangen op korte tijd en van mij nog niet veel geregistreerd is haha. Ik sta nu op 88 sent en 94 received :’) Er zijn nog 7 kaartjes onderweg van mij momenteel en 2 welke ik dit weekend nog ga posten. En dan zou ik nog 1 nieuw adres mogen aanvragen, maar dat doe ik wel na onze UK trip.

Ik kreeg wel weer echt te gekke kaartjes binnen, omg. Zeker qua Tausendschon word ik echt enorm verwend zeg. Super leuk om die collectie uit te breiden nu en ook qua andere speciale kaartjes heb ik de laatste tijd mooie dingen gehad en nu ook weer.

Ik kreeg dus deze supergave the Little Mermaid kaart uit Japan welke in Disneyland Japan gekocht is. Als je hem beweegt, glimt hij ontzettend gaaf. Heel tof! Met een leuke Goofy postzegel en ironisch genoeg eentje van Nijntje haha, echt leuk. *the little mermaid is m’n absolute favoriet wat Disney betreft hihi.
Afbeelding

Ik kreeg weer een Tausendschon kaartje binnen <3 Echt prachtig is ie! Helemaal verliefd haha. Deze komt van iemand uit Finland.
Afbeelding

En de geillustreerde zonnebloem kaart komt ook uit Finland. Deze vind ik vanwege z’n eenvoud ook echt heel gaaf.
Afbeelding

Ik ben dus weer belachelijk verwend geworden.
Was weer een feestje toen ik dit vond op de gang.

nevica

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 21:14

Ohhhh die Ariël kaart! <3 <3 <3

Ik heb vanochtend 11 kaarten uitgezocht en adressen geschreven. Hopelijk krijg ik ze voor morgenmiddag af dan kunnen ze meteen op de post. :)

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 10:56

Hier wat van de kaarten die ik geschreven heb;
Afbeelding
De rest is van mijn stad, die heb ik al vaker verzonden. Ga ze zo in de brievenbus doen en dan druppelen ze geleidelijk wel binnen. Deze gaan naar Polen, USA, Duitsland, Rusland, Belarus, China en UK. Ik sta nu op 205 sent en 210 recieved. :+

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 12:07

Wat een super leuke kaarten! :j

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 14:42

Wat een mooie kaarten Nevica

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 19:21

Wat een prachtige kaarten weer!

Mijn werkkamer is eindelijk bijna klaar na onze verhuizing! Dus ik hoop deze week ook weer wat kaartjes te kunnen schrijven

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 19:25

Wij gaan ook wat ombouwen zodat ik een vaste plek kan maken voor een bureau met mijn postcrossing spullen erop. Maar dan begint dus ook de zoektocht naar een bureau. Hoe ziet jullie plek eruit?

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 20:14

Nou, mijn belofte om niet teveel meer te gaan sturen is inmiddels al lang en breed verbroken. Vandaag alweer 4 kaartjes op de bus gedaan. Sinds ik weer ben begonnen (nog geen maand geleden) zijn er al 14 kaarten verstuurd. :o

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 16:15

Whoop, whoop, de eerste kaart retour is binnen! Uit Duitsland, helemaal volgeplakt met speciale postzegels:

Afbeelding

Melissa0304

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 15:27

Wat een leuke kaarten komen er binnen bij jullie! Ik heb even stil gelegen (weinig motivatie) maar pak het nu weer op :) ik heb nog decemberzegels over.. ik mag nu een kaartje versturen naar iemand in Nederland. Mag ik die zegels gebruiken zonder bij te plakken? Kom er via google niet helemaal uit..

Edit: bericht gemaakt en zie dat ik niet helemaal goed gezocht had, ik moet 0.15 cent bijplakken

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-25 16:22

Shenavallie
Wat leuk dat molen kaartje!!

nevica
Echt zulke leuke kaartjes <3

Melissa0304
Oh je moet bijbetalen, ja? Ik zou zo gezegd hebben tegen je: dit kan! hahaha maar die mogen dus alleen echt in december zelf verstuurd worden dan met enkele zegel? Goed om te weten aangezien ik er nog een aantal heb en geen zegels van 0,15 meer heb dus dan moet ik 2 plakken binnen NL. Wel leuk dat je weer begonnen bent ermee!

En ik zie dat love_mandy & Siers83 aparte plekjes krijgen nu voor hun postcrossing spullen. Zooo leuk! Hier staat alles nu op een Ikea karretje en ik heb nog washi en stempels in van die koffertjes zitten. Dus het staat wel bij elkaar, maar jammer genoeg geen aparte plek verder. Ik zou later wel graag een aparte boekenkamer willen met bureautje waar ik dan ook de kaartjes kan schrijven.

Ik kom net terug van een UK tripje en had alweer post! 2 stuks deze keer en beiden uit Arizona, USA afkomstig (Phoenix & Sunlakes). Eentje is van zo’n feminist Women set geloof ik en de andere is een National Park kaart en ook echt een heeele toffe zo met die hiker en hond erbij! Ik spaar de National Park kaartjes dus vind het echt helemaal geweldig als er weer eens eentje binnenkomt haha. De zender van dit kaartje heeft momenteel een puppy in huis voor een jaar, waarna deze voor blindengeleidehond in opleiding gaat.

Afbeelding

Verder kwam ik uit de UK terug met nieuwe kaartjes nog. Ik kocht bij een antiek winkeltje een setje vintage postcards waarvan 5/6 kaartjes beschreven zijn. 1tje is blanco. Ik had dat niet gezien, maar vind het ook wel leuk van die geschreven kaartjes- heb ooit via MP ook een heel pakket gekregen met oude kaartjes waarvan een deel beschreven was en het heeft wat speciaals vind ik! Dus ik denk dat dat een extra side-hobby gaat worden; beschreven kaartjes verzamelen :') <3

Afbeelding
Afbeelding

Ik kocht 2 kaartjes van de kathedraal in St. Albans - dit is een stadje en kathedraal met heeeel veel geschiedenis en er zou naar zeggen de eerste katholieke Saint vandaan komen, waar de kathedraal omheen is opgebouwd en dat de kathedraal ook een van de oudste is in heel UK, en zo’n 1700 jaar terug gaat. Veel Romeinse geschiedenis ook aanwezig in dit stadje, echt tof. Kon dus niet weggaan zonder een paar kaartjes, want hier kan ik dan wel wat leuks op schrijven.

Afbeelding

En in London zelf kocht ik nog 12 kaartjes met vanalles, en allemaal watercolor design - vind dit echt heel erg tof. Daarvan kocht ik in Oxford vorig jaar ook vanalles van in dit soort design. Sommige dubbel gekocht omdat ik ze te leuk vond om maar enkel te kopen haha.

Afbeelding

Er werd van mij nog een kaartje geregistreerd dus ik kan weer een nieuw adres aanvragen. Dus dit weekend even alles bijwerken en nieuw adres aanvragen. Dan weer even inventariseren hoe ’t zit qua zegels, want ik heb denk ik binnenkort wel weer nieuwe nodig.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 17:03

Ik spaar al heel lang beschreven kaartjes :P Van dierentuinen maar ook als ik ergens op vakantie ben geweest. Als een soort souvenir :j

Cerosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 17:35

Hé, wat leuk. Ik kocht vorig jaar in Londen net zulke kaartjes, maar dan weer met net een andere print er op. Wel uit dezelfde serie. Toevallig!

Ik heb afgelopen week deze verstuurd, naar Belarus, Duitsland, Engeland, Verenigde staten en Oekraïne. Het blijft een leuke hobby. Familie en vrienden weten intussen, dat ik graag postzegels ontvang als (verjaardags)kado. Ideaal :D

Afbeelding

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-25 18:06

Leuk is dat ja eclair98. Bij m’n ouders liggen er ook echt een hele hoop welke dan van familie/vrienden is binnengekomen door de jaren heen, met name via mijn oma van langer geleden ook. Moet daar eens naar op zoek gaan.

Cerosa
Oh dat is toevallig ja, leuk zeg! Het zijn ook echt wel hele toffe kaartjes he. Ik heb ondertussen van de UK, met name London, echt veel kaartjes liggen (en vooral foto kaarten dus deze watercolor set is wel enorm welkom) maar ik stuur ze ook graag uit- ik ben gek op de UK en schrijf er graag over haha. Al heb ik in Warschau en Rome vorig jaar ook wel echt prachtige kaarten gekocht met watercolor design- maar dan net wat anders als die van Engeland. Daar heb ik er iets minder van nog in verhouding dus nog niet veel van uitgestuurd ook door mijn postcrossing stop. Vind het altijd super leuk om kaartjes te kopen waar ik ben geweest zodat ik over m’n reis ervaringen kan vertellen in een land/stad als dat aansluit bij een adres/ontvanger.

Wat een leuke diverse set kaartjes heb je de deur uit gedaan! Recept kaartjes vind ik ook altijd fantastisch. En zegels cadeau krijgen is wel echt handig ja. Het kost genoeg dus dan zijn extra zegels altijd welkom zo.

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 18:40

Wat een leuke kaarten komen er weer voorbij.

Ik heb ook eindelijk weer kaartjes geschreven.
4 kaartjes en alle kaartjes die ik gebruikt heb komen uit de postcrossing advent van vorig jaar.
Ze mochten naar Duitsland, Amerika, Belarus en China

Afbeelding

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 20:00

Wat een leuke kaartjes komen er langs! Die kaarten uit Londen zijn echt heel leuk, en die vintage kaarten wauw! Dat beschreven heeft wel iets idd, maar ikzelf kan er dan weinig mee. Zag bij de kringloop 2 doosjes vol vintage kaarten dus ik was al helemaal *jeej* maar ze waren allemaal beschreven, dus dan kan ik ze zelf miet meer normaal versturen, dus toch maar laten liggen.

Ik had 3 (of 4) kaartjes gestuurd einde vorig jaar. Maar zelf nog niets ontvangen. Ben er wel weer aan toe :)) maar postNL maakt er ook een zooitje van dus wie weet. Ik had iets besteld dat 31e december was verstuurd (brievenbus brief) en pas gisteren aan kwam :=

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-25 22:21

Ook echt super mooie kaartjes gebruikt love_mandy!

Tancreda4
Ja als je specifiek op zoek bent naar blanco kaarten, kan het een teleurstelling zijn als je dan ziet dat ze beschreven zijn he hihi. Ik vind het erg leuk om ze te lezen of proberen te ontcijferen, dat is soms een leuke uitdaging met de oude handschriften van vroeger haha. Hopelijk gaat er nu bij jou ook snel wat aankomen. Wat rot ook dat er met de post vanalles fout gaat.

Ik heb ondertussen 4 kaartjes klaar liggen om op de bus te doen.
Deze gaan naar: Duitsland, Tsjechië, Rusland en USA

Afbeelding

Ik heb nog 3 december zegels en 2 int. postzegels dus kan nog 3 adressen aanvragen wanneer slots vrijkomen. Erna maar even kijken wanneer ik nieuwe zegels koop.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 16:02

Vandaag kreeg ik zo'n ontzettend lieve kaart uit Frankrijk <3 :

Afbeelding

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 16:03

Die is leuk <3

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-25 16:04

Oh die is echt heel leuk <3

Hier ligt het even stil, ik denk omdat ik zoveel heb gekregen kort op elkaar haha. De verhoudingen zijn ook echt scheef nu met sent (90) & received (96). Er zijn momenteel 9 kaartjes onderweg.

Ik heb wel nog 1 adres waar ik naartoe kan schrijven, een adres uit Tsjechië. Heb nog voor 3 int. adressen postzegels en dan even kijken of en wanneer ik nieuwe zegels ga kokend

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 19:02

Heb me niet aan mijn belofte gehouden. :o In plaats van maximaal 4 kaartjes per maand zijn er nu al zo'n 20 onderweg en de maand is nog niet eens om. :=