Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
elmiran schreef:We gaan inderdaad voor een LAT relatie. Mijn vriend heeft vooral onrust in zijn hoofd omdat er zoveel aan het huis gedaan moet worden. Als mijn spullen straks eruit zijn heeft hij alle ruimte om rustig aan te schilderen.
Voor mij is het niet de bedoeling om jaren alleen te gaan wonen. Uiteindelijk zoek ik wel iemand om mee samen te wonen, met goede afspraken. Al zou ik niet snel een eigen woning opnieuw opgeven. Het mooiste zou zijn om een soortgelijk appartement te kopen.
Inmiddels ben ik uitgenodigd voor een gesprek met de verhuurders van het appartement. Heb er nog steeds geen twijfels over gehad. Als de verhuurders het zien zitten teken ik.
elmiran schreef:Ze hebben iemand anders gekozenheel jammer.
deksel schreef:Hoi ts,
Ik meen ergens gelezen te hebben dat je iets in de omgeving van Ede zoekt? Misschien haal ik je nu door elkaar met iemand anders, excuus in dat geval. Er staat een advertentie van een appartementje op de FB groep Christelijke Hogeschool Ede. Misschien is het wat voor jou?
elmiran schreef:Update, vrijdag ga ik weer een woning bezichtigen. De backup van de makelaar.
Ondertussen heb ik heel veel na gedacht. Na een jaar huren ben je rond de 10.000 euro kwijt aan een huurhuis excl gwl. Daarom een afspraak gemaakt met een hypotheekadviseur in de buurt. Ik denk zelf dat ik 20.000 euro of meer te kort ga komen om wat te kopen, en denk niet dat mijn ouders wat aan mij willen lenen. Maar wil het voor de zekerheid checken.
daantjuhhh schreef:Schat ik dacht dat ik wel 50.000 te kort zou komen.
Bleek heel anders te zijn dan verwacht.
Daarnaast een hogere taxatie geregeld waardoor ik zelf niks in hoefde te leggen maar mijn hele aankoop kon financieren.
Ook de kosten koper.
Dit mag nog steeds als het huis hoger getaxeerd wordt dan wat je ervoor betaald.