De storm zijn er voor jou consequenties of neem je maatregelen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 09:04

Wat ik tot nu toe heb gezien is dat al mijn ramen echt intens goor zijn alsof ze al jaren niet zijn gewassen :+
In mijn tuin is mijn tuinset gesneuveld maar dat had ik gisteren al gezegd, mijn ligstoel ligt inmiddels ook in stukjes maar ik ga vanmiddag van dichtbij kijken of ik die nog kan redden. In mijn tuin liggen echter ook 2 cadeautjes, een strandbal en een plank uit iemands schuttingpaneel :D

ava_krause

Re: De storm zijn er voor jou consequenties of neem je maatregelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 09:09

Hier bij de stal 2 dakplaten deels kapot maar kunnen snel vervangen worden. Verder de complete rand dakpannen bij de achtergeven eraf.... dat is wel weer zonde. Het lint in de wei is ook geknapt en helemaal losgewaait %) Het bleef hier in noord drenthe echt hard waaien tot diep in de nacht. Wat een windstoten, poe :')

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 09:11

Hier in de Achterhoek waait het wel veel minder, maar de rukwinden zijn nog heel intens...

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 09:23

Hier is de storm helemaal voorbij.
Dit was de schade :))
Afbeelding
En hier en daar staat een paal scheef en hangt de schrikdraad los in de wei.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 09:28

Telpeva schreef:
Wat ik tot nu toe heb gezien is dat al mijn ramen echt intens goor zijn alsof ze al jaren niet zijn gewassen :+

Ja hier zijn ze ook echt smerig geworden met de storm. Zit een hele vieze wittige waas op.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 09:34

Mn windbreekgaas is gebroken door de wind
Afbeelding

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 09:37

Muronia schreef:
Mn windbreekgaas is gebroken door de wind
[ [url=m/TmCA4H.jpg]Afbeelding[/url] ]

De ironie :')

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-22 09:43

Sommige hebben natuurlijk veel meer schade en ellende maar ik ben toch een beetje sip dat alle sugarsnaps in mijn moestuin geknakt zijn -O- dat wordt opnieuw beginnen

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 09:49

verootjoo schreef:
Hier is een zinken daklijst losgeschoten. Straks gaat m’n man het met vrienden snel repareren en dan van de week maar even een vakman bellen om het goed te repareren.

Zulke stormschade valt onder je woningverzekering toch?

Onze tuintafel is ook kapot, valt dat ook onder de verzekering of is dat eigen schuld dat ie niet binnen stond? :=

Gelukkig liggen alle dakpannen en zonnepanelen nog wel.

Wij hebben gisteren meteen gekeken en bij ons wel. Wel een extra eigen risico met extreem weer maar daar komen we toch wel aan aangezien het dakkapel het niet heeft overleeft :+ . Maak wel even overal foto's van ! Geen idee of je tuintafel er ook onder valt ..

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 09:52

Sterkte aan iedereen met serieuze stormschade aan hun huis/stal. :(:)

Wij hebben uit onze boom, met mooie gele bloemen, de toppen moeten zagen. Deze vielen het schuurdak van de achterburen aan, voordat daar alle pannen aflagen.
De boom stond overigens verankerd aan de schuur, maar die zijn uit de muur gekomen door een rukwind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 10:03

verootjoo schreef:
Hier is een zinken daklijst losgeschoten. Straks gaat m’n man het met vrienden snel repareren en dan van de week maar even een vakman bellen om het goed te repareren.

Zulke stormschade valt onder je woningverzekering toch?

Onze tuintafel is ook kapot, valt dat ook onder de verzekering of is dat eigen schuld dat ie niet binnen stond? :=

Gelukkig liggen alle dakpannen en zonnepanelen nog wel.

Onder de opstalverzekering. Maar je eigen risico is vaak wel €250 en ze gaan uit van de dagwaarde. Dus als het al niet in goede staat was krijg je ook niks ervoor.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-22 10:03

Afbeelding

Ik mag echt niet klagen, maar was toch een klein beetje verdrietig -O- de sugarsnaps in mijn moestuin

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 10:08

Hier valt het ook mee, de schutting in onze achterachtertuin is deels gesneuveld, maar dat was te verwachten, die stond sowieso op omvallen.

Bij mijn schoonouders is het dak van de schuur er deels af en de tuinkas is verpulverd.

Bij de buren is de glazen tuintafel kapot, bij anderen in de buurt dakpannen van het dak.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 10:11

Hier valt tuinmeubilair niet onder de verzekering bij storm. Wel schade aan gebouwen en schuttingen enzo met extra eigen risico. Jammer genoeg zal er weinig vergoeding zijn, want het is niet nieuw, maar paar jaar oud. Toch bizar want normaal moet zoiets echt jaren mee gaan zonder probleem. Net als schutting vorige keer, hardhouten schutting volledig kapot, maar te oud en met eigen risico zou ik een paar tientjes krijgen. Voor iets wat makkelijk jaren mee zou moeten gaan en niet maar jaar of 3.

Moet straks even kijken, de lichtkoepel was aan het klapperen gisteren en die hoort gewoon vast te zitten en niet te kunnen klapperen. Er ligt een stuk dakbedekking van de schuur in de tuin en mijn voortuin mist het kunstgras :=

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 10:13

moonsparkle,ik snap je verdriet,wat zonde van je plantjes! :(:)

ik heb best veel kapot
Afbeelding

en baal ontzettend dat door die platte schuttingen nu veel planten en boompjes kapot zijn -O-
die schuttingen zet je zo weer op,maar die planten hebben tijd nodig om te groeien.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-22 10:14

MyWishMax schreef:
Hier valt tuinmeubilair niet onder de verzekering bij storm. Wel schade aan gebouwen en schuttingen enzo met extra eigen risico. Jammer genoeg zal er weinig vergoeding zijn, want het is niet nieuw, maar paar jaar oud. Toch bizar want normaal moet zoiets echt jaren mee gaan zonder probleem. Net als schutting vorige keer, hardhouten schutting volledig kapot, maar te oud en met eigen risico zou ik een paar tientjes krijgen. Voor iets wat makkelijk jaren mee zou moeten gaan en niet maar jaar of 3.

Moet straks even kijken, de lichtkoepel was aan het klapperen gisteren en die hoort gewoon vast te zitten en niet te kunnen klapperen. Er ligt een stuk dakbedekking van de schuur in de tuin en mijn voortuin mist het kunstgras :=

Valt tuinmeubelen misschien onder inboedelverzekering?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-22 10:15

Wat een sneu plaatje zo ellepel, ik weet niet wat eronder stond maar misschien knappen ze nog op nu het voorjaar er nog aankomt?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 10:15

MyWishMax schreef:

Normaal wel. Maar een storm is niet een normale situatie.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 10:19

moonsparkle schreef:
Wat een sneu plaatje zo ellepel, ik weet niet wat eronder stond maar misschien knappen ze nog op nu het voorjaar er nog aankomt?

ik had er onder andere een paar flinke bessenstruiken staan.
ook een krentenboompje
en hopelijk zijn ze alleen wat verbogen.
maar het is niet anders, komt wel weer goed!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 10:21

Opstijgen was iets hobbelig. Verder een perfecte vlucht gehad.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 10:23

Ik had niks buiten staan qua meubilair, gelukkig. Maar met storm krijg ik daar geen vergoeding. Ik haal dat dus altijd binnen in de herfst en pas voorjaar weer naar buiten en bij storm in de zomer ook naar binnen. Ik heb huurhuis, dus alleen inboedel met stuk huurdersbelang.

Vorige storm had een kennis een trampoline die ging vliegen en tafel en bank sloopte. Die kreeg ook niks vergoeding, want stond niet vast.

San, ging meer over vergoeding. Als het 15 jaar oud is snap ik dat het niks meer waard is, want bijna toe aan vervanging in normale omstandigheden. Maar onder de 5 jaar oud is toch wel vrij nieuw om geen waarde meer te hebben of maar 250 euro voor 15 meter hardhouten schutting ;)

Ellepel, hopelijk komt het er levend onder vandaan! Of komt het van het voorjaar toch weer leven in

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 10:23

Hier geen schade, behalve ontzettend smerige ramen

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 10:30

hier valt het ook reuze mee. Grote dode wilg was paar dagen geleden omgegaan, ligt in het weiland. Verder her en der wat grote takken (waarvan 1 net naast mijn auto :) ). En stukken plastic van de maisbult liggen her en der, dus dat wordt zo verzamelen. Bij een vriend van ons ligt de hele achtergevel van de koeienstal eruit :(

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 10:32

MyWishMax schreef:
Ik had niks buiten staan qua meubilair, gelukkig. Maar met storm krijg ik daar geen vergoeding. Ik haal dat dus altijd binnen in de herfst en pas voorjaar weer naar buiten en bij storm in de zomer ook naar binnen. Ik heb huurhuis, dus alleen inboedel met stuk huurdersbelang.

Vorige storm had een kennis een trampoline die ging vliegen en tafel en bank sloopte. Die kreeg ook niks vergoeding, want stond niet vast.

San, ging meer over vergoeding. Als het 15 jaar oud is snap ik dat het niks meer waard is, want bijna toe aan vervanging in normale omstandigheden. Maar onder de 5 jaar oud is toch wel vrij nieuw om geen waarde meer te hebben of maar 250 euro voor 15 meter hardhouten schutting ;)

Ellepel, hopelijk komt het er levend onder vandaan! Of komt het van het voorjaar toch weer leven in

Oh, ja dat is wel raar inderdaad. Laat t maar aan de verzekering zo min mogelijk uit te keren.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 10:32

Dilan93 schreef:
Hier geen schade, behalve ontzettend smerige ramen

Hier ook, rare waas zit erover, wittig :?.