Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
truus1957 schreef:moonsparkle schreef:Er zijn naar alle waarschijnlijkheid meer sterren dan zandkorrels op aarde
Dat kan ik eigenlijk niet geloven
truus1957 schreef:moonsparkle schreef:Er zijn naar alle waarschijnlijkheid meer sterren dan zandkorrels op aarde
Dat kan ik eigenlijk niet geloven
Kuggur schreef:Geloof het. Of zoek het op, het bekende deel van universum is zo groot dat "onbevatbaar" een letterlijke term wordt...
Edit, ik zie dat je er al op gewezen bent
ikke schreef:Kuggur schreef:Geloof het. Of zoek het op, het bekende deel van universum is zo groot dat "onbevatbaar" een letterlijke term wordt...
Edit, ik zie dat je er al op gewezen bent
In die context vind ik het raar dat er getwijfeld wordt over "buitenaards leven".
Als 0,01% van alle sterren een planeet heeft die de juiste omstandigheden heeft en 0,01% van die potentiële planeten heeft een "complexe levensvorm" dan zijn er nog steeds duizenden planeten met "buitenaards leven".
Of we elkaar ooit zullen vinden, is een heel ander punt.....
sureido schreef:moonsparkle schreef:Er zijn naar alle waarschijnlijkheid meer sterren dan zandkorrels op aarde
Dat had ik ook al in het luguber topic gegooid.
Waarschijnlijk is er dus ook een aarde zoals dit ergens nog. Of meerdere.
lies_sparkle schreef:We weten niet of het heelal oneindig is. We vermoeden dit omdat we nog geen einde hebben gevonden.
Leuk feitje; voor nu gaan we dit ook nooit vinden omdat het heelal sneller uitdijt dan de snelheid van licht(dat wel eindig is)
(Kruipt weer onder de steen)
Cowboy55 schreef:lies_sparkle schreef:We weten niet of het heelal oneindig is. We vermoeden dit omdat we nog geen einde hebben gevonden.
Leuk feitje; voor nu gaan we dit ook nooit vinden omdat het heelal sneller uitdijt dan de snelheid van licht(dat wel eindig is)
(Kruipt weer onder de steen)
Van dit soort waarheden krijg ik dus hoofdpijn. Mijn brein krijgt hier geen greep op.
Kuggur schreef:Een aardachtige planeet ter grootte van Jupiter maakt de definitie "aardachtig"wel héél ruim, zo'n planeet heeft enorm grote zwaartekracht.
Maar ben je zeker van die afmeting? Ik dacht altijd dat zulke grote planeten eigenlijk automatisch gasreuzen zouden moeten zijn.
Ilse_123 schreef:Paardenfeitje!
Onderzoekers zijn aan het schuiven met de taxonomische indeling van Przewalski paarden. Eerst werd het gezien als paard, nu als ondersoort naast het gedomesticeerde paard, maar mogelijk wordt het binnenkort een eigen soort. Cool weetje: Przewalski's hebben een ander aantal chromosomen dan gedomesticeerde paarden, vandaar het schuifwerk.
LoveGlove schreef:Ilse_123 schreef:Paardenfeitje!
Onderzoekers zijn aan het schuiven met de taxonomische indeling van Przewalski paarden. Eerst werd het gezien als paard, nu als ondersoort naast het gedomesticeerde paard, maar mogelijk wordt het binnenkort een eigen soort. Cool weetje: Przewalski's hebben een ander aantal chromosomen dan gedomesticeerde paarden, vandaar het schuifwerk.
Zelfde als paard en ezel dus? Of ja nouja, misschien is het verschil minder erg, maar het komt op hetzelfde neer als het een eigen soort wordt