Electra63 schreef:Ongevaccineerden zijn beperkt in wat ze willen of kunnen, maar ik heb nog nergens op SM berichten gezien, dat ze bedreigd of zelfs aangevallen worden.
Ik zeg ook niet dat iedere ongevaccineerde een wappie is, maar iedere wappie is wel ongevaccineerd.
En de bedreigers die ik heb gezien of gehoord, zijn toevallig ook niet gevaccineerd en als je wat verder kijkt, ook wel wappies, naar mijn mening.
Een andere manier van dreigen is.
"Jullie hebben geen recht op een ziekenhuisbed" Ik zou dat bed als er echt nood is afslaan uit mezelf. Maar dat soort praat vind ik ook dreigend. Of "het is de schuld van de ongevaccineerden" of "het buitensluiten van een anders denkende" dat geldt dan wel voor beide partijen want je kan ook als enigste gevaccineerd zijn binnen een vriendengroep bijvoorbeeld. Ik kan me echt niet voorstellen dat je altijd leuk contact hebt gehad en dit dan alles laat verzieken. Ik heb dat gelukkig met niemand zo maar blijkbaar gebeurd het regelmatig.
En ja de ongevaccineerden die mensen bedreigen omdat ze niet naar een feestje kunnen. Hoe zielig ben je dan? Ik heb er totaal geen moeite mee om me aan de regels te houden en moet je persee daarheen waar een QR code nodig is dan zul je moeten zorgen dat je die hebt. Testen was namelijk voldoende om bijvoorbeeld deel te nemen aan dat kroeg feestje en dat is iets wat men sowieso zou moeten doen. M.i als ze ergens waar meer mensen samen komen heen gaan. Maar de mensen die zo ver gaan daar gaat het helemaal niet om dat. Dat zijn mensen die daar gewoon op uit zijn. Was het niet dat feestje dan hadden ze wel wat anders bedacht.
En het is ook vervelend om mensen jou richting op te duwen. Dat geldt voor zowel voor de gevaccineerden als ongevaccineerden. Maar dat vind ik ook van de mensen die het wordt van God moeten verspreiden bijvoorbeeld. Prima hoor dat je geloofd. Maar val mij er niet mee lastig