Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AmyII

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 14:48

De ziekenhuisopnames zijn toch opgelopen, Amsterdamse ziekenhuizen zijn weer covidafdelingen aan het inrichten.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 14:49

AmyII schreef:
De ziekenhuisopnames zijn toch opgelopen, Amsterdamse ziekenhuizen zijn weer covidafdelingen aan het inrichten.

Ja opgelopen met..? Omhoog knallen is wat anders dan wat opgelopen. We hebben code zwart niet eens bereikt toen we op 2500 opnames zaten.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 14:50

bigone schreef:
Je zorgen maken is niets mis mee, gaat erom dat hij iedereen voor angsthaas uit zit te maken. De hele wereld zit volgens hem in een psychose en dictatuur.
Iedereen moet natuurlijk zelf weten hoe hij/zij tegen deze hele toestand aankijkt, zo lang de eigen mening maar niet op een respectloze manier aan anderen opgedrongen wordt als dé onwrikbare waarheid. Een simpel 'ik vind dat ...' hier en daar zou al schelen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 14:55

In de praktijk wel hoor... het werd alleen niet officieel zo genoemd.

Maar die 2500 zijn dus meerdere keren 2500 mensen die zeer zwaar ziek zijn op het randje van sterven, en nog tijden herstel nodig hebben. Dat is heel veel leed en heel veel pijn en heel veel benauwdheid dat die mensen hebben doorstaan. Dat is niet ok. Er zijn mensen buiten het ziekenhuis overleden omdat men hoopten dat dat degenen waren die buiten het ziekenhuis iets meer kans hadden dan anderen. Die misschien geleefd hadden als er wel voldoende zorg was geweest, maar die er niet was, waardoor ze in een gevaarlijke situatie kwamen.

Er zijn mensen overleden door een stroomstoring - omdat ze vanwege de overbezetting van de IC's niet op de officiele IC lagen, maar op een aangepaste plek elders, met minder aandacht voor bv noodvoorzieningen. Het viel niet mee, ontzettend veel levens zijn geraakt!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 14:58

Nou ja. Misschien niet voor alles uitgemaakt maar er wordt door iedereen net zo hard op hem ingegaan als hij dat zelf doet.
Wat ik al zei. Ik denk dat we HC zo onderhand wel een beetje kennen. :D
Hij gaat imo vaak naar extremen.
Kunst is om je niet zo mega aangevallen te voelen.
(Vind ik zelf ook nog steeds lastig hoor :') )

Persoonlijk krijg ik zelf ook best het gevoel dat er veel mensen in angst leven. En dit ook in stand wordt gehouden door de overheid/media.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 14:59

Tuurlijk is dat vreselijk maar we komen er nu niet eens in de buurt.

Klopt het trouwens dat het VK nu gewoon al een paar dagen afnemende besmettingen heeft? Dat zou echt fantastisch nieuws zijn *\%/*

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 15:19

Het lijkt er wel op dat het in Engeland wat afneemt maar even na het weekend kijken. En daar zaten afgelopen week meer dan een miljoen mensen in verplichtte quarantaine. Ze hebben de boel dan wel losgegooid maar de mensen die dat aanhalen hoe het ook kan vergeten dat wel even te vermelden.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 15:21

bigone schreef:
Het lijkt er wel op dat het in Engeland wat afneemt maar even na het weekend kijken. En daar zaten afgelopen week meer dan een miljoen mensen in verplichtte quarantaine. Ze hebben de boel dan wel losgegooid maar de mensen die dat aanhalen hoe het ook kan vergeten dat wel even te vermelden.

Ja omdat iedereen die daar mogelijk met iemand in contact is geweest met een positieve, binnen moet blijven. Lijkt mij eerder daar het probleem in te zitten. Bleek namelijk dat je ook een melding kreeg als er iemand positief in de buurt zat, met een muur ertussen.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 15:25

ingedebruijn schreef:

Klopt het trouwens dat het VK nu gewoon al een paar dagen afnemende besmettingen heeft? Dat zou echt fantastisch nieuws zijn *\%/*

Ik denk dat dat hier ook gewoon gebeurd was als alles open was gebleven.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 15:26

Needje schreef:
ingedebruijn schreef:

Welk deel precies? :')

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 15:51

De besmettingen nemen hier ook weer af en de ziekenhuisopnames toe.
Dus vermoedelijk zal het aantal ziekenhuisopnames de komende 2 weken nog toenemen en daarna weer naar beneden, denk ik.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 16:05

Fitzroy schreef:
De besmettingen nemen hier ook weer af en de ziekenhuisopnames toe.
Dus vermoedelijk zal het aantal ziekenhuisopnames de komende 2 weken nog toenemen en daarna weer naar beneden, denk ik.

Gelukkig totaal niet in verhouding dus zit snel weer op het oude niveau. Erg benieuwd naar de uitkomsten van het ID&T onderzoek met de overheid.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 16:07

Needje schreef:
ingedebruijn schreef:

Dat denk ik niet, of ingeval heel specifiek hier niet.

Groningen is in de pandemie minder geraakt. Zeker onder jongeren zijn vrijwel geen uitbraken geweest. Daardoor was het hier dus ook zo torenhoog (al erg afgenomen trouwens)
Ik denk nog steeds en ik weet uit de vriendengroep van m’n zusje dat zij daar ook achter staan dat clubs dicht een goede oplossing was.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 16:11

Swanzie schreef:
Wat ik me ook afvraag is of mensen hier op bokt ook een tweede keer zouden laten enten.. als ze bij de eerste er 6 weken last van zouden hebben gehad...
Met het risico dat dit bij de tweede ook het geval is en dan nog heftiger...waardoor je in totaal 3 maanden last zou hebben van bijwerkingen die ernstig beperkend zijn op sommige dagen (zo extreem moe en bleh voelen dat werken niet lukt en je niet verder komt die dag dan een beetje op een stoel zitten)

Ik zou het zelf niet doen

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 16:11

Denk dat er ook genoeg jongeren verre van blij zijn dat alles weer dicht ging. Is maar net wie je kent denk ik.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 16:13

ingedebruijn schreef:
Denk dat er ook genoeg jongeren verre van blij zijn dat alles weer dicht ging. Is maar net wie je kent denk ik.

Dat vast :)

Maar dat heb je toch onder de hele bevolking?
Ik weet dat veel werkgevers ook blij zijn. Het was echt even geen doen om medewerkers te vinden. Winkels dicht door geen personeel vanwege contact met Corona besmettingen
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 24-07-21 16:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 16:15

lenaa_tje schreef:
ingedebruijn schreef:

Dat vast :)

Maar dat heb je toch onder de hele bevolking?

Zeker maar kwam op mij even over als zijnde.. Groningen is het eens met het sluiten. En dat is denk ik kort door de bocht maar kan het verkeerd geïnterpreteerd hebben natuurlijk!

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 16:16

Dat schrijf ik niet hè? Ik schrijf letterlijk ik denk met daarbij een voorbeeld van jongeren van 20-25 jaar die dat ook vinden.
Anders had ik geschreven Groningen vind :)
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 24-07-21 16:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 16:16

lenaa_tje schreef:
Dat schrijf ik niet hè?

Ik zeg hoe ik het geïnterpreteerd heb. Dan is dat dus anders. Kwam op mij zo over door de aanvulling over de vriendengroep van je zusje.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 16:22

Tja ondanks dat ik zelf niet oud ben ga ik niet op stap.
Zij zijn lid van verschillende studentenverenigingen en zij dus wel. Ik kan hier zelf moeilijk over oordelen dus daarom het voorbeeld.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 16:27

bigone schreef:
HC, ga naar het conspiracy topic, of viruswaanzin. Je bent heel hard op weg om in het verkeerde kamp te belanden mocht je daar nog niet zitten.

+1

Het is daarbij onrespectvol naar bokkers die familie of vrienden hebben verloren aan Covid-19 of lanfdurig ziek zijn en de gevolgen daarvan.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 17:13

Dan hier weer -1 aansluitend bij wat Needje zegt .. :j

Er is hier ook wel eens geschreven of de maatregelen nog wel in proportie waren, en gevraagd wat “long-Covid” precies inhoud en daar zijn korte berichten over geschreven, maar soms vind ik ook wel dat sommige mensen wel erg in t negatieve blijven hangen..

Iemand naar een ander topic sturen gaat wel een beetje ver.. dit is Corona algemeen, niet voor of tegen. Als we zoiets willen dan moet er een harde scheiding komen en dat lijkt mij niet wenselijk .. daarnaast mag mis informatie weerlegd worden..

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 17:32

Cer schreef:
Dan hier weer -1 aansluitend bij wat Needje zegt .. :j

Er is hier ook wel eens geschreven of de maatregelen nog wel in proportie waren, en gevraagd wat “long-Covid” precies inhoud en daar zijn korte berichten over geschreven, maar soms vind ik ook wel dat sommige mensen wel erg in t negatieve blijven hangen..

Iemand naar een ander topic sturen gaat wel een beetje ver.. dit is Corona algemeen, niet voor of tegen. Als we zoiets willen dan moet er een harde scheiding komen en dat lijkt mij niet wenselijk .. daarnaast mag mis informatie weerlegd worden..

Daar ben ik het ook mee eens.

Ik lees net dat op dit moment 90% van de coronapatienten op de IC niet (volledig) gevaccineerd zijn. Van de 10% gevaccineerden op de IC lijden de meesten ook aan andere aandoeningen of hebben een niet goed functionerend immuunsysteem.

Vreselijk voor de gevaccineerden die alsnog op de IC belanden natuurlijk, maar ik zie het wel positief in. Binnen hele korte tijd zal iedereen die dit wil volledig gevaccineerd zijn en je ziet toch wel dat de vaccins best goed werken, ook tegen de deltavariant.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 17:38

90 % niet volledig gevaccineerden waren redelijk veilig voor Delta opdook, nu is het dus zaak even pas op de plaats, boel onder controle houden en prikken.
Dat is dus heel wat anders dan bang zijn, dat is een stukje realiteit.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 17:48

En toch hoor ik steeds “ja maar long Covid”… pas op de plaats, prima. Maar op een gegeven moment moet men wel verder