Vaccinatiepaspoort, voor of tegen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 17:41

Rangeela schreef:
Citaat:
Daarnaast - zou je ook geen spijt hebben als je corona kreeg? Je weet ook niet hoe je daaruit komt. Of iemand anders zou aansteken, bijvoorbeeld in je familie? Een kwetsbaar persoon? Ik zou het echt vreselijk vinden als iemand ander ziek wordt door mijn schuld.

Precies dit....

Nee helemaal prima als ik er slecht uit kom of dood ga. Hoort ook bij het leven. Maar zolang ik gezond ben wil ik van t leven genieten zonder angst.

Als je ziek bent kun je toch op afstand blijven tot je weer gezond bent? Erop vertrouwen dat je medemens ook z’n verantwoordelijkheden neemt.

Het klopt dat er een kans is dat je van het vaccin ernstige bijwerkingen krijgt of zelfs doodgaat. Het probleem is alleen dat de kans om van de ziekte ernstige bijwerkingen te krijgen of er aan dood te gaan veel groter zijn. En als ik zeg veel groter dan bedoel ik ook echt veel en veel groter. Waarom zou je dan de grotere kans wel wil lopen en de kleinere kans niet?

Electra63

Re: Vaccinatiepaspoort, voor of tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 17:46

Ik begrijp nooit de opmerkingen "ik wil niet in angst leven" ?
Ik heb Corona gehad en inmiddels een vaccin, maar ik leef echt niet in angst.
Ik heb wel ergere dingen meegemaakt.
Maar ik hou me aan de adviezen van de medici/gezondheidsraad.
Daarom heb ik ook de griepprik, gebruik ik bepaalde medicijnen, slik ik malariapillen als ik naar bepaalde landen ga, enz.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 17:48

Oh Veel en veel groter. Ja dat moet wel kloppen, wanneer ik alleen al in mijn omgeving kijk, wie er allemaal al gestorven zijn. En dan zijn er ook nog geneesmiddelen, zoals IVOMEC. Wel bekend bij paarden bezitters. En nog zo"n gootsteenontstopper of zoiets. Maar dat kan iedereen toch ook zien in zijn omgeving. Wie er allemaal door deze pandemie overleden zijn. Dat zijn er toch heel veel. Buiten de normale longontstekingen die oudere mensen vaak krijgen. Gelukkig overleven de mensen met een paardenvirus hier op bokt het voor een groot deel. Ja er zijn mensen overleden, maar is die kans werkelijk zo groot?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 18:04

Dinopino schreef:
Oh Veel en veel groter. Ja dat moet wel kloppen, wanneer ik alleen al in mijn omgeving kijk, wie er allemaal al gestorven zijn. En dan zijn er ook nog geneesmiddelen, zoals IVOMEC. Wel bekend bij paarden bezitters. En nog zo"n gootsteenontstopper of zoiets. Maar dat kan iedereen toch ook zien in zijn omgeving. Wie er allemaal door deze pandemie overleden zijn. Dat zijn er toch heel veel. Buiten de normale longontstekingen die oudere mensen vaak krijgen. Gelukkig overleven de mensen met een paardenvirus hier op bokt het voor een groot deel. Ja er zijn mensen overleden, maar is die kans werkelijk zo groot?

Franci , verkeerde topic, even naar waanzin topic gaan.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 18:08

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het niet voldoet aan de Bokt regels.
Laatst bijgewerkt door Giolli op 24-05-21 08:42, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Voldoet niet aan de regels.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 18:11

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het een reactie was op een leeggehaald bericht.
Laatst bijgewerkt door Giolli op 24-05-21 08:45, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Reactie op leeggehaald bericht

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 18:17

Moderatoropmerking:
Laatst bijgewerkt door Giolli op 24-05-21 08:47, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Voldoet niet aan de regels

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 18:27

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het niet voldoet aan de Bokt regels
Laatst bijgewerkt door Giolli op 24-05-21 08:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 18:28

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het een reactie is op een leeggehaald bericht.
Laatst bijgewerkt door Giolli op 24-05-21 08:49, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Reactie op leeggehaald bericht

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 19:00

Dinopino, ik heb ook uit vorige discussies begrepen dat je af en toe wat moeite hebt met dit soort wetenschappelijke en statistische dingen begrijpen. Maar je moet snappen hoe het ook op ons overkomt, de manier waarop je reageert. Heb een video gevonden die goed laat zien waarom jouw berichten zo'n weerstand opwekken, hopelijk helpt dit jou begrijpen :j. Hier kan je de video vinden!

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 19:24

Moderatoropmerking:
In dit topic is het niet toegestaan offtopic discussies te voeren.
Hiervoor kun je terecht in de volgende topics:
[CV] Algemeen coronatopic #6
[CV] Viruswaanzin
Gelieve bovenstaande discussie te staken en reacties op de bal te houden in plaats van op de man.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 19:24

Citaat:
Moderatoropmerking:

Jammer dat je je wederom zo respectloos uit. Er zitten hier meerdere in het topic (inclusief mijzelf) die dierbaren of kennissen zijn verloren aan covid.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 22:25

Vaccinatiepaspoort lijkt me niet nodig omdat er eigenlijk nu al veel landen zijn waar je gewoon heen kan zonder test. Om je te laten vaccineren om een pas te krijgen, voor dat geval onzin zou zijn. Tenslotte is er (wetenschappelijk bewezen) een geneesmiddel.

Over de definitie van een pandemie ga ik hier niet wat dat is offtopic.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 22:28

Dinopino schreef:
Vaccinatiepaspoort lijkt me niet nodig omdat er eigenlijk nu al veel landen zijn waar je gewoon heen kan zonder test. Om je te laten vaccineren om een pas te krijgen, voor dat geval onzin zou zijn. Tenslotte is er (wetenschappelijk bewezen) een geneesmiddel.

Over de definitie van een pandemie ga ik hier niet wat dat is offtopic.

Welke landen mag je heen zonder test?

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 22:44

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het niet aan de Bokt regels voldoet. Zie ook moderator aanwijzing hierboven.
Laatst bijgewerkt door Giolli op 23-05-21 23:27, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 22:50

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het tegen de Bokt regels is. Zie ook moderator aanwijzing hier boven.
Laatst bijgewerkt door Giolli op 23-05-21 23:27, in het totaal 2 keer bewerkt

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 22:55

Nou dan mag je ze op de IC's ook wel inlichten, daar weten ze blijkbaar nog niet dat er een geneesmiddel is.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 22:56

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het niet voldoet aan de Bokt regels. Zie ook moderator aanwijzing hier boven.
Laatst bijgewerkt door Giolli op 23-05-21 23:27, in het totaal 2 keer bewerkt

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 23:46

Moderatoropmerking:
Laatst bijgewerkt door Giolli op 24-05-21 08:30, in het totaal 1 keer bewerkt

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 08:03

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het bespreken van een moderator actie niet is toegestaan. Daarnaast heb ik nu meermaals het verzoek geplaatst om niet verder off-topic te discussiëren en de discussie niet persoonlijk te maken. Ik wil jullie nog een laatste keer met klem verzoeken om hier rekening mee te houden.
Laatst bijgewerkt door Giolli op 24-05-21 08:30, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Negeren mod aanwijzing

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 08:53

Derde poging dan.
@Dinopino: naar/vanuit welke landen kan en mag je momenteel vanuit/naar Nederland reizen zonder een quarantaine-/testplicht en zonder bewijs van vaccinatie of eerder doorgemaakte besmetting?

En als toevoeging: Zou je in het vervolg onjuistheden alleen nog willen verkondigen als ze on-topic zijn?
Het al dan niet bestaan van een (veilig en werkzaam) medicijn is hier, in een topic over een vaccinatiepaspoort, geen onderwerp van discussie.
Kun je je opmerking daarover alsjeblieft (laten) verwijderen zodat je hem eventueel kunt herplaatsen in een topic waar daar wel ruimte voor is?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 09:08

Citaat:
Nee helemaal prima als ik er slecht uit kom of dood ga. Hoort ook bij het leven. Maar zolang ik gezond ben wil ik van t leven genieten zonder angst.

Als je ziek bent kun je toch op afstand blijven tot je weer gezond bent? Erop vertrouwen dat je medemens ook z’n verantwoordelijkheden neemt.

Er zijn wel spirituele tradities waarin het schone streven is om zo nuchter, bijna onverschillig tegenover de eigen dood te staan.
(Ik ben er niet zo goed in. De hemel is vast leuk en ik ben er hopelijk ook welkom, maar 'haast heb ik allesbehalve'...)

En diezelfde spirituele tradities houden ook erg van de waarheid onder ogen zien : bij corona is "op afstand blijven als je ziek bent" onvoldoende...

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 09:13

Ik denk eerlijk gezegd dat dit hele vaccinatiepaspoortgebeuren een beetje een wassen neus is en de handel in valse paspoorten weelderig gaat tieren :+

Als je ziet hoeveel mensen er nu al met een vals covid-attest vanop Zaventem proberen te vertrekken :wow:
En dat zijn dan nog maar enkel degenen die ze eruit gepikt hebben. Ik wil niet weten hoeveel het er in werkelijkheid zijn :=

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 09:16

Dat laatste vind ik een gekke opmerking Janneke wat heeft in quarantaine gaan dan nog voor zin.
Natuurlijk heeft dat zin om Corona te voorkomen wat hebben we afgelopen jaar dan gedaan?
Dan snap ik dat mensen ineens een semi vaccinatie plicht voelen.

Ik blijf verder de de discussie over wel en niet vaccineren hier bijzonder vinden. Dat staat gewoon los van de discussie over de testmaatschappij of vaccinatie bewijs.
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 24-05-21 09:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 09:16

Oomnes ik zou zeggen stap in je auto en kijk gewoon, waar naar je paspoort of test wordt gevraagd.
Wanneer je bang bent eventuele "regels" te overtreden dan kun je inderdaad beter thuis blijven.
Het is jouw eigen instelling die bepaald wat je doet en welke regels je opvolgt. Gaf het hier enkel aan, dat het hebben van een vaccinatiepaspoort niet de reden moet zijn om je te laten inenten om naar het buitenland te mogen gaan.