Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 10:13

Shadow0 schreef:
Winged schreef:
Economisch gezien heeft de avondklok ook niet het grootste effect. Ik ben blij dat ze prio geven aan de contactberoepen.

Wat daarin verborgen zit is dat activiteiten die geen rechtstreekse economische waarde hebben (zoals even een rondje voor het slapen en dan beter slapen) minder prioriteit krijgen dan geld. Dat is best een omslag van het principe dat je mag doen wat je wilt tenzij het een ander schaadt. Het lijkt me een rare visie op een samenleving, of eigenlijk vraag ik me dan af of je nog een samenleving hebt. Dan zijn we ineens alleen maar economische waarde.

De ironie toch.

Workers & resources capitalist republic

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 10:17

Suzanne F. schreef:
Winged schreef:
Gecondoleerd Pien.

Ik vond deze video wel even slikken. https://nos.nl/artikel/2370183-amsterda ... -gaan.html

Ja maar mensen willen naar buiten hè? Ik snap het wel. Mensen zijn het zat en mogen heel weinig nu. De bereidheid wordt steeds lager. Ik voel het zelf ook al en val niet eens meer in de groep die daar in het park stond. Voor hen is het nog veel lastiger.

Nou dit maar mensen zijn best bereid een andere plek op te zoeken. Ik vind dat de gemeente Amsterdam dit te veel op zijn beloop heeft gelaten. Dat je dit niet had zien aankomen vind ik wel heel simpel gezegd.
Geweld praat ik dan natuurlijk niet goed hé

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 10:18

Laatst bijgewerkt door Ann op 25-02-21 10:20, in het totaal 2 keer bewerkt

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 10:19

996981 schreef:
Gecondoleerd Pien!

Er is afscheid genomen gezien de schade. Alleen een wonder kan het nog doen kantelen. Sorry ik had duidelijker moeten zijn.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 10:19

Ik ben nu zo dankbaar in het buitengebied te wonen. Als je midden in de stad woont is het zoveel lastiger te genieten van de buitenlucht, zonder mensen tegen te komen

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 10:20

pien_2010 schreef:
996981 schreef:
Gecondoleerd Pien!

Er is afscheid genomen gezien de schade. Alleen een wonder kan het nog doen kantelen. Sorry ik had duidelijker moeten zijn.

Dan heel veel moed, kracht en wijsheid de komende periode..

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 10:20

Suzanne F. schreef:
Winged schreef:
Gecondoleerd Pien.

Ik vond deze video wel even slikken. https://nos.nl/artikel/2370183-amsterda ... -gaan.html

Ja maar mensen willen naar buiten hè? Ik snap het wel. Mensen zijn het zat en mogen heel weinig nu. De bereidheid wordt steeds lager. Ik voel het zelf ook al en val niet eens meer in de groep die daar in het park stond. Voor hen is het nog veel lastiger.

Dit is het inderdaad. Daarnaast zijn er stiekem meer jongeren die er andere denkwijzen op na houden.
Niet zo extreem als de zogenaamde "wappies", maar ik merk dat stiekem meer jongeren (maar eigenlijk ook oudere generaties) in mijn omgeving erg kritisch beginnen te worden tegenover de Corona maatregelen. Dus de ernst van de situatie ziet men steeds minder heb ik het gevoel.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 10:22

En daarom heb ik zondag dus de regels “gebroken” en ben ik samen met mijn vriend naar mijn ouders gegaan. Zodat we daar de fietsen konden pakken en lekker een flink stuk door de natuur konden fietsen ipv hier in de stad in een park zitten. Had het echt nodig om even een dagje “weg” te gaan ipv steeds in dezelfde omgeving zitten.

Oh en ik ben ook erg kritisch op de maatregelen. Maar ik haal het niet in mijn kop om feestjes te gaan houden. :n

Loretta

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 10:24

Gecondoleerd Pien

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 10:31

Niet alleen jongeren worden kritisch over de maatregelen. Ook de oudjes klagen over dat ons land, zo een welvarend land, overal achteraan rent. ( En dan doelden ze op het vaccineren)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 10:31

Ik begrijp heel goed dat mensen van het weer willen genieten en dat er in steden minder ruimte voor is. Maar dan is het wel een stuk gezond verstand gebruiken en niet 'ik hoorde dat het hier gezellig is'. Of een moeder die zegt 'ah joh whatever'. Dan zoek je heel bewust de drukte op en dat is nou precies niet de bedoeling. Dan maar een rondje wandelen door de straten van de stad. Je kan zo moeilijk een kookwekker bij mensen neer zetten 'u heeft 30 minuten grastijd, daarna moet u vertrekken om plaats te maken voor een ander'.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 10:32

Loretta schreef:
Gecondoleerd Pien

Even teruglezen....nog niet

Snap ook, dat mensen naar buiten willen. Kan ook best....maar zo n situatie als in t vondelpark kan natuurlijk niet.
Laatst bijgewerkt door Getup op 25-02-21 10:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 10:32

Popstra schreef:
Niet alleen jongeren worden kritisch over de maatregelen. Ook de oudjes klagen over dat ons land, zo een welvarend land, overal achteraan rent. ( En dan doelden ze op het vaccineren)

Misschien moet men eens kritisch kijken bij wie de meeste welvaart zit.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 10:33

Het mindere verspreiden van corona in het voorjaar schijnt gelink te zijn aan het 'hooikoortsseizoen' en niet aan de temperaturen. De pollen in de lucht prikkelen het immuunsysteem, waardoor het minder vatbaar wordt voor virussen (is even zoals ik het heb onthouden). Ik zal even kijken of ik het artikel terug kan vinden.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 10:34

Winged schreef:
Ik begrijp heel goed dat mensen van het weer willen genieten en dat er in steden minder ruimte voor is. Maar dan is het wel een stuk gezond verstand gebruiken en niet 'ik hoorde dat het hier gezellig is'. Of een moeder die zegt 'ah joh whatever'. Dan zoek je heel bewust de drukte op en dat is nou precies niet de bedoeling. Dan maar een rondje wandelen door de straten van de stad. Je kan zo moeilijk een kookwekker bij mensen neer zetten 'u heeft 30 minuten grastijd, daarna moet u vertrekken om plaats te maken voor een ander'.

Maar je kan wel reguleren en toegangswegen sluiten. Wat in het voorjaar vorig ook gewoon gebeurde. Nu heeft de gemeente dat wat op zijn beloop gelaten en dat vind ik kwalijk.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 10:35

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 10:41

996981 schreef:
Ik ben nu zo dankbaar in het buitengebied te wonen. Als je midden in de stad woont is het zoveel lastiger te genieten van de buitenlucht, zonder mensen tegen te komen

Dat is ook zo.
Maar ook nu zie ik dingen dat ik denk..???
Ik woon bijna tegen een natuurpark aan.
Daar zijn 3 wandelpaden die je moet volgen. Eerste stuk gaan alle paden dezelfde kant in, daarna splitsen zich uit.
Als het niet mega druk is loop je daar al snel best dicht bij elkaar.
Nu zie ik daar de parkeerplaats afgeladen vol staan, zelfs auto's naast de weg omdat het zo druk is.
Dan weet ik gewoon dat het moeilijk is afstand te bewaren, kinderen lopen traag, andere willen voorbij en de paden zijn smal.

Als je daar dan aankomt met je auto, waarom prop je hem er dan nog bij?!
Rij een kilometer door, zet hem daar ergens neer en ga wandelen over de omringende landweggetjes.
Daar is weer weinig te doen, want daar wandelen/rijden wij ook.
Nee mensen hebben besloten daar heen te gaan en dat doen ze dan ook. Ook al lopen ze elkaar in de nek te hijgen.
Alles vervuilend idd want het zijn geen natuurmensen maar stadsmensen die eigenlijk liever op het terras zouden hangen maar ze moeten wat.

Dus die afstand kan best, je moet alleen die ene hersencel aanzetten die nu met corona blijkbaar ook uitgeschakeld is...

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 10:42

Als dat Saharazand nu ook die werking heeft, gaan we de goede kant op. ;)

Pien, veel sterkte.

Ik ben het ook goed zat, dus ik snap die jongeren wel.
Over een paar weken ben ik jarig, ik ben alleen. Dan moet ik nog kiezen ook wie van de familie ik op mijn verjaardag wil hebben. Komt er ook nog een familieruzie van :=

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 10:48

Loretta schreef:
Gecondoleerd Pien

Nog te vroeg Loretta, ik had duidelijker moeten zijn, waarvoor sorry. Er is afscheid genomen omdat de man zo slecht ligt.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 10:49

pien_2010 schreef:
Loretta schreef:
Gecondoleerd Pien

Nog te vroeg Loretta, ik had duidelijker moeten zijn, waarvoor sorry. Er is afscheid genomen omdat de man zo slecht ligt.

Wel heel veel sterkte gewenst. Hopelijk gebeurt er een wonder voor deze eigenlijk nog vitale man. :knuffel:

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 10:52

Winged schreef:

Dit dus. Ik heb zelf ook een paar jaar in Amsterdam gewoond en het Vondelpark is natuurlijk niet het enige buiten. Ook door de stad kun je prima een wandeling maken, het is nu natuurlijk ook geen 30 graden ofzo dat het daarvoor te warm is. Een rondje langs de grachten, even op een bankje zitten of gewoon op de kade. Er zijn nog andere parkjes ook. Dit in het Vondelpark is gewoon gezellig. En dat snap ik, want het leek wel een festival.

Iedereen wil graag naar buiten. Ik woon zelf op de heuvelrug maar vermijd daar dus het bos omdat het er gewoon weg te druk is in het weekend. Als ik langs de parkeerterreinen rijd en zie dat die vol staan ga ik er niet alsnog heen omdat ik er ook recht op heb. Nederland is echt wel groot genoeg om drukte te kunnen vermijden, als je dat wil.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 11:01

DuoPenotti schreef:
996981 schreef:

Dat is ook zo.
Maar ook nu zie ik dingen dat ik denk..???
Ik woon bijna tegen een natuurpark aan.
Daar zijn 3 wandelpaden die je moet volgen. Eerste stuk gaan alle paden dezelfde kant in, daarna splitsen zich uit.
Als het niet mega druk is loop je daar al snel best dicht bij elkaar.
Nu zie ik daar de parkeerplaats afgeladen vol staan, zelfs auto's naast de weg omdat het zo druk is.
Dan weet ik gewoon dat het moeilijk is afstand te bewaren, kinderen lopen traag, andere willen voorbij en de paden zijn smal.

Als je daar dan aankomt met je auto, waarom prop je hem er dan nog bij?!
Rij een kilometer door, zet hem daar ergens neer en ga wandelen over de omringende landweggetjes.
Daar is weer weinig te doen, want daar wandelen/rijden wij ook.
Nee mensen hebben besloten daar heen te gaan en dat doen ze dan ook. Ook al lopen ze elkaar in de nek te hijgen.
Alles vervuilend idd want het zijn geen natuurmensen maar stadsmensen die eigenlijk liever op het terras zouden hangen maar ze moeten wat.

Dus die afstand kan best, je moet alleen die ene hersencel aanzetten die nu met corona blijkbaar ook uitgeschakeld is...

Mensen zijn kuddedieren :)

Ik woon ook vlakbij een natuurgebied. Rechts van de weg is het altijd afgeladen vol. Rijd je iets verder naar links richting het bos, is er niemand te bekennen.

Als er veel auto’s staan denken mensen automatisch dat het een goede plek is om te wandelen. Anders zouden er niet zoveel auto’s staan :) hetzelfde zie je normaalgesproken bij winkels en restaurants. Daar waar het druk is, wordt het alleen maar drukker. Een vol terras betekend dat al die mensen er graag komen, dus wordt er vanuit gegaan dat het eten en de service daar goed zijn

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 11:01

Net op het nieuws dat 1 op de 4 psychische klachten heeft naar aanleiding van de Coronamaatregelen :(

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 11:05

pien_2010 schreef:
Loretta schreef:
Gecondoleerd Pien

Heel veel sterkte dan. Het coronavirus blijft inderdaad een groot probleem.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 11:11

996981 schreef:
Mensen zijn kuddedieren :)

Ik woon ook vlakbij een natuurgebied. Rechts van de weg is het altijd afgeladen vol. Rijd je iets verder naar links richting het bos, is er niemand te bekennen.

Als er veel auto’s staan denken mensen automatisch dat het een goede plek is om te wandelen. Anders zouden er niet zoveel auto’s staan :) hetzelfde zie je normaalgesproken bij winkels en restaurants. Daar waar het druk is, wordt het alleen maar drukker. Een vol terras betekend dat al die mensen er graag komen, dus wordt er vanuit gegaan dat het eten en de service daar goed zijn

Bij service/eten kan ik me dat nog wel voorstellen.
Maar bij wandelen moeten het toch de eigen voetjes doen :D

Kuddedieren, domme dodo's, mag dat ook?
Ondertussen is het vaak genoeg in het nieuws geweest dat het te vaak druk is.
Doe er dan wat mee ipv als dodo daar zonder verstand de auto bij pleuren.

Het is niet zo dat als je de andere kant in wandelt je in Nederland ineens uren loopt zonder iemand tegen te komen, dus kudde genoeg daar ook.