We krijgen heel veel sneeeeeeuw!!! En gladheid.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 18:52

zonnebloem18 schreef:
De rondweg in Assen is ook niet best. Maximaal 30km p.u. en in de wijken maximaal 20.

Je raam open laten staan is ook geen aanrader met dit weer.
https://www.facebook.com/40862716583030 ... 563810843/

Thanks haha hoef ik in Assen dus niet naar buiten :') Blijf hier morgen waarschijnlijk ook de hele dag sneeuwen. laat ik natuurlijk dinsdag examen hebben :=

Lay_D

Re: We krijgen heel veel sneeeeeeuw!!! En gladheid.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 18:56

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 18:58

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Voor we naar buiten gingen hadden ze nog poten, buiten waren ze kwijt _O-
Wel de grootste lol :):)

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 19:03

_San87_ schreef:
Hoe zijn de kaarten voor morgen? Ik lees code geel, ik weet alleen niet of ik morgen de weg op durf :').

Ik las net dat het code oranje is afgegeven
https://www.facebook.com/286144971459941/posts/4933729280034797/

Ik ben ook een beetje bang voormorgen dat de wegen nog steeds drama zijn. maar zou toch echt naar werk moeten.
Denk dat ik wel een half uurder eerder uit huis mag gaan

Danseresje

Bollenstreek hier. Lijkt erop dat het nu gestopt is met sneeuwen..... Maar jeetje zeg..... Het kwam soms van alle kanten door de wind: van links, van rechts, van onder en van boven...

Vanochtend. De wind komt eigenlijk hoofdzakelijk van rechts, maar toch zit de sneeuw links op de auto's...
Afbeelding

Één van de vele auto's die hier vast hebben gestaan in de straat
Afbeelding

Sneeuwschuivende trekker
Afbeelding

Daardoor flinke hopen sneeuw voor de auto's
Afbeelding

En een uitstekende berg voor de kids van de buurt
Afbeelding

Ik moet morgen naar werk..... Er is een externe scholing waar ik dingen voor moet klaarzetten. Dus alles wat voor mijn auto lag, op het stoepje ernaast gegooid (met de sneeuwschep van de buren)
Afbeelding

Hoe de natuur het heeft neergelegd achter mijn auto
Afbeelding

Vanochtend toen ik mijn voordeur open deed
Afbeelding

Mijn raam met de sneeuw van alle kanten
Afbeelding

Mijn achtertuin vanochtend
Afbeelding

En vanmiddag touch de achterdeur en schuurdeur even open gehad.... Lukte wel, moeizaam en niet te ver
Afbeelding

Maar jemig.... Ik knijp hem voor morgenochtend. Als ik al die grote auto's al zie glibberen, glijden en vast zie staan..... Wat moet ik dan met mijn altootje beginnen? Help?

black_kelpie

Blij dat ze zwart is, anders raakt dat beest nog een keer kwijt in de sneeuw *\%/*

Afbeelding

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 19:22

Och jeetje, stiekem toch wel een beetje jaloers. Hier vriest het al zo'n twee weken, maar sneeuw wil hier niet echt komen. Dat trekt allemaal zuidelijker/verder landinwaarts. Ik wil ook sneeuwkiekjes maken. *-:) :D

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 19:24

Zo ziet het er hier nu uit:

Afbeelding

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 19:35

Hier wederom een teleurstelling. Welgeteld 0,2cm sneeuw :(

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 19:40

AmyJamess schreef:
_San87_ schreef:
Hoe zijn de kaarten voor morgen? Ik lees code geel, ik weet alleen niet of ik morgen de weg op durf :').

Ik las net dat het code oranje is afgegeven
https://www.facebook.com/286144971459941/posts/4933729280034797/

Ik ben ook een beetje bang voormorgen dat de wegen nog steeds drama zijn. maar zou toch echt naar werk moeten.
Denk dat ik wel een half uurder eerder uit huis mag gaan

Ik las het idd. Rijkswaterstaat adviseert ook thuis te blijven.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 19:44

Morgenochtend zou ik voor het eerst sinds september weer een halve dag naar kantoor gaan, om een collega in te werken. Dat gaat nu alsnog via Teams gebeuren en dat hadden we vrijdagmiddag al besloten. Helemaal niet handig voor die klus, maar de weg niet op kunnen of (nog erger) brokken maken is nog minder handig.

Nou ja, ik kán tenminste nog thuis werken. Ik heb echt te doen met mensen die dat niet kunnen.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 19:48

meisje_ schreef:

Ik kijk ook vol bewondering naar de foto's in dit topic. Alleen aan onze tuin kon je zien dat het wel een beetje gesneeuwd had.
Ik vind het niet zo heel erg. Ben al sinds het najaar 100% aan het thuiswerken, maar net deze dinsdag moet ik heel toevallig 1 dagje naar kantoor. Ik wil dan liefst niet door sneeuw en ijzel, dus ik blijf hopen dat het hier zo blijft meevallen. :+

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 19:50

Liever dit, dan alleen de wind en de vorst, dan was het echt een drama met al dat zand.

janouk
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 19:56

Het wordt steeds meer.......beehhh achter de schuur ligt er een berg gewoon door de harde wind in de polder Haarlemmermeer Schiphol
Afbeelding

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 19:58

Gini schreef:
meisje_ schreef:

Ik kijk ook vol bewondering naar de foto's in dit topic. Alleen aan onze tuin kon je zien dat het wel een beetje gesneeuwd had.
Ik vind het niet zo heel erg. Ben al sinds het najaar 100% aan het thuiswerken, maar net deze dinsdag moet ik heel toevallig 1 dagje naar kantoor. Ik wil dan liefst niet door sneeuw en ijzel, dus ik blijf hopen dat het hier zo blijft meevallen. :+

Van mij mogen jullie alle sneeuw die hier ligt hebben! Heb het er niet op. Nooit gehad, maar sinds mijn ongeluk twee jaar terug helemaal niet meer. Het bot in mijn bovenarm is nooit aan elkaar gegroeid, dus ben afhankelijk van de plaat en schroeven. Met dit weer veels te bang om een glijder te maken en dat er materiaal breekt..... Dan ben ik toch echt mooi de pisang......

Kreeg net een berichtje. De externe scholing die bij ons gehouden zou worden, gaat niet door! Ik hoef dus morgen niet naar werk en kan thuis werken *\o/* ben echt zo zo zo ontzettend opgelucht!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 20:01

Ik zou morgen weer na 3 maanden thuis voor 3 halve dagen gaan beginnen.
Nouja wat niet kan kan niet dan woensdag maar.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 20:02

Janine1990 schreef:
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen...

Hoewel het hier nog gestaag sneeuwt en er inmiddels ook trekkers met sneeuwschuiven de straat in kwamen (en dat heb ik in de 3,5 jaar hier nog niet meegemaakt, het is erg achteraf, geen doorgaande weg zeg maar). Lijkt het erop dat we met de verwachte temperaturen toch een ijsvloer kunnen creëren.

Aan mij de taak om een playlist te maken... Wie biedt leuke ijsbaan muziek! Eigenlijk dus een beetje van alles voor de sfeer. :+

Snollebollekes!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 20:05

Alleen lijkt met z'n allen van links naar rechts en springen niet heel handig op een ijsbaan O:) }>

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 20:05

Opgelucht hier. Zoon gaat met taxi naar school (speciaal onderwijs) 30/35 km verderop.. Durfde het niet aan hem de weg op te sturen al zei taxi vervoer gewoon te rijden.. Zojuist belde de school op, die gaan geheel dicht om zoveel mogelijk risico te beperken *\%/*

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 20:08

Ohh aan de ene kant geniet ik van dit weer. Hond is zo blij! Helemaal rennen en springen als hij naar buiten mag.
Echter zou ik morgen een weekje op vakantie gaan. Naar Holten, Landal. Zit half overspannen thuis dus kijk er heel erg naar uit. Ga er maar vanuit dat morgen niet gaat lukken, maar krijg er heel veel extra stress van, dus schiet niet echt op... Hopen dat morgenmiddag de wegen weer wat begaanbaar zijn :)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 20:10

Omgeving Holten is momenteel wintersportgebied... :=

Afbeelding

Ik hoop voor je dat het gewoon kan doorgaan!

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 20:12

Hahahaha :') We gaan het zien. We moeten alleen de snelweg over en dan N-wegen. Dus fingers crossed. Als we morgen niet kunnen hopen we dinsdagochtend te kunnen gaan.

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 20:19

Ook de scholen van mijn kinderen, voortgezet en basisschool zijn morgen gesloten ivm de weersomstandigheden.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 20:29

Hier ook.

Bij code rood zijn de basisscholen gesloten. Bij code oranje het dringende verzoek om de kinderen thuis te houden als het enigszins kan.

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 20:53

_xManadisx_ schreef:
Ohh aan de ene kant geniet ik van dit weer. Hond is zo blij! Helemaal rennen en springen als hij naar buiten mag.
Echter zou ik morgen een weekje op vakantie gaan. Naar Holten, Landal. Zit half overspannen thuis dus kijk er heel erg naar uit. Ga er maar vanuit dat morgen niet gaat lukken, maar krijg er heel veel extra stress van, dus schiet niet echt op... Hopen dat morgenmiddag de wegen weer wat begaanbaar zijn :)

Hier dus andersom, zitten nu in Landal in Drenthe en moeten morgen 200 km terug naar de Randstad... Morgen maar even aankijken hoe het gaat en dan beslissen of we gaan rijden of verlenging moeten regelen. Wil eigenlijk niet nog een dag wegblijven bij mijn paarden...