Ervaring met vinted

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Loreke2

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 10:01

Ik had afgelopen woensdag een reiskoffer met paard besteld voor dochtertje. Krijg bericht om me te bedanken en ze gaat opsturen.
Krijg ik vandaag ineens melding dat betaling terug gestort gaat worden omdat ze het elders verkocht. Een automatische mail. Niets reactie verkoper.

Dochtertje heel teleurgesteld natuurlijk. |(

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 10:11

Loreke2 schreef:
Ik had afgelopen woensdag een reiskoffer met paard besteld voor dochtertje. Krijg bericht om me te bedanken en ze gaat opsturen.
Krijg ik vandaag ineens melding dat betaling terug gestort gaat worden omdat ze het elders verkocht. Een automatische mail. Niets reactie verkoper.

Dochtertje heel teleurgesteld natuurlijk. |(

Dat is echt heel zuur.. -O-

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 12:06

Dat is ook niet leuk, en helemaal niet netjes van de verkoper. In zulke gevallen is een slechte review heel terecht. Hoewel ik alweer vergeten was naar reviews te kijken toen ik iets kocht deze week. Gelukkig nog niet teleurgesteld, maar ik moet daar echt eens aan gaan denken zeg!

Loreke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 12:17

Bootsiebob schreef:
Dat is ook niet leuk, en helemaal niet netjes van de verkoper. In zulke gevallen is een slechte review heel terecht. Hoewel ik alweer vergeten was naar reviews te kijken toen ik iets kocht deze week. Gelukkig nog niet teleurgesteld, maar ik moet daar echt eens aan gaan denken zeg!

Ik wou een review geven maar dit ging niet, is omdat koop niet doorgegaan is denk ik. Maar ik moet toegeven dat ik daar ook niet naar keek, misschien best wel doen vanaf nu.

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 12:21

Oh dat wist ik niet, wanneer de koop niet doorgaat dan kun je geen review geven. Jammer eigenlijk, ik lees toch wel vaak over geannuleerde verkopen en het lijkt me echt balen wanneer je in jouw geval een teleurgesteld dochtertje hebt :(:)

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 14:05

Dat is balen zeg. Niet zo netjes.

Ik vind Vinted ideaal om kleding te verkopen maar die paar die dan toch laag gaan bieden terwijl ik al leuke prijzen hanteer voor de merken en staat... :roll:
Het is lang niet zo erg als op marktplaats hoor, maar ik vind het toch irritant. Ik doe trouwens nooit een tegenbod. Ik heb er nu maar bij gezet dat het vaste prijzen zijn.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 16:38

Lisitano schreef:
Dat is balen zeg. Niet zo netjes.

Ik vind Vinted ideaal om kleding te verkopen maar die paar die dan toch laag gaan bieden terwijl ik al leuke prijzen hanteer voor de merken en staat... :roll:
Het is lang niet zo erg als op marktplaats hoor, maar ik vind het toch irritant. Ik doe trouwens nooit een tegenbod. Ik heb er nu maar bij gezet dat het vaste prijzen zijn.

Dit merk ik ook hoor. Als ik iets wil verkopen zet ik het vaak al voor nette prijzen online (ongeveer 1/3e van de nieuwwaarde). Krijg ik nog biedingen van 60%...

Andersom biedt ik weleens 60% als artikelen echt te hoog geprijsd zijn in mijn ogen maar ik wel interesse heb. Zo heb afgelopen week een bod gedaan van 85,- euro op een gedragen jas van 165,- nieuw (in mijn ogen reeel), de verkoper vond echter de prijs van 125,- al netjes.. tja, dan koop ik liever een nieuwe in de aanbieding voor hetzelfde geld..

Helaas blijf ik dit beide kanten op ervaren, maar toch vind ik vaak wel spullen en verkoop ik inmiddels ook spullen waar ik tevreden ben over prijs/kwaliteit :).

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 18:27

Nou ik heb best wel wat artikelen gekocht die er al héél lang op stonden en dan hou je er wel rekening mee dat het wellicht al weggedaan is op een andere manier. Maar als ze het ene moment zeggen het te gaan verzenden en dan een paar dagen later is het ineens jammerdebammer....dat is gewoon een rotstreek... had je in de tussentijd mooi kunnen zoeken naar iets anders.....

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 19:25

Ik kom er net achter dat een Homerr pakket maar 40x25x15 cm mag zijn, zelfs wanneer je formaat groot kiest. Kun je dus eigenlijk al geen dikke donsjas via Homerr verzenden, moet ik toch even gaan aanpassen...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 19:33

Ja erg afwijkend hè die maten.

Zo zat ik met bepaalde dingen die prima in een MR klein formaat passen, maar te dik zijn als brievenbuspakje van PostNL.... die heb ik er dan toch maar als formaat Middel op gezet.

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 19:40

Ik heb een speelgoeditem verkocht en de koper koos Homerr. Kan ik dus weer gaan annuleren, want hij is te groot. En gaat inclusief verpakking ook over de 2 kg heen.... Volgende optie is €13,00 naar Frankrijk :( Ik zal maar wat korting geven dan als de koper hem nog steeds wil ...

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 20:01

ik meet en weeg nooit iets na....
hier laatst ook een giga door met een klein shirtje erin.... dat was ook gewoon verstuurd met formaal 'klein'. dus mondial is volgens mij echt niet moeilijk.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 22:28

Homerr is ook niet moeilijk.
Je moet ophalen hoeft niet door de bus te passen

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 07:27

Ik heb een keer de Paw Patroller via Homerr opgestuurd. Het moet in die zakken passen die ze gebruiken en dat ging net gelukkig.

Palmboom95

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 09:46

Ik hou wel altijd rekening met grootte/gewicht en ga er niet overheen. Als ze het wel meten/wegen moet de koper bijbetalen (die dat dan logischerwijs weer op jou wil verhalen) of het pakket komt retour.

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 17:15

Op de website van Homerr hebben ze zelfs een apart gedeelte bij veelgestelde vragen: Verzenden via Vinted. Daar staan de maximale afmetingen (paragraaf 2.8) en die zijn kleiner dan normaal verzenden met Homerr

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 17:49

Ik heb ook weer wat hoor :+ Baal er wel flink van.

Voor het eerst wat op vinted besteld. Nu is hij kwijt bij de DPD . Lekker dan.

Nog iets besteld, wordt nog niet op de post gedaan.

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 18:16

Dat is ook pech hebben :(

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 06:49

Hier ook vertraging met DPD. Pakket blijft ergens hangen, zou eigenlijk vorige week donderdag binnen zijn... :+

Weten jullie hoelang het duurt voordat je een pakketje uit Frankrijk ontvangt? Ik heb iets gezien dat ik voor een bepaalde datum nodig heb als ik dit artikel koop :))

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 06:55

Dat ligt aan het vervoersbedrijf en een beetje mazzel Zirkonia. Er is van mij gisteren een pakketje in Cannes bezorgd dat er 3 weken over heeft gedaan met MR :oo

FleurVP

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 06:57

Het duurt hier bijna altijd langer dan aangegeven, uit Frankrijk hoeft niet eens perse langer te duren dan uit NL. Als je het echt voor iets nodig hebt zou ik rekening houden met 2-3 weken en de koper vragen of er snel verstuurd kan worden.

Gamova

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 09:32

Bij DPD loont het om de tracking van DPD zelf goed in de gaten te houden. Vinted werd bij mij steeds niet vernieuwd maar het pakje lag er al lang en ging al bijna terug...

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 10:04

Andersom ook al meegemaakt. Via DPD zelf stond dat het al opgehaald kon worden, maar het was er nog niet. Paar uur later wel trouwens.

De laarzen die ik gekocht heb zijn zoooo gaaf. Echt heel netjes nog...helaas passen mijn kuiten er niet in. :(

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 10:04

Hier nu ook meegemaakt dat iemand uit Frankrijk een bundel van 9 dingen wil hebben (18.50 met bundelkorting er al af) en dan 14 euro bied. Alles al bij elkaar gezocht en het bod geweigerd. Nog welwillend toch een euro er af gehaald, maar nu hoor ik niks meer sinds gisteravond. Ik heb de reservering er nu maar weer afgehaald.

Wel gisteren binnen een uur mijn skeelers verkocht!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 11:31

Eroslover heb ik zo vaak

Of nieuwe items die ik al stukken goedkoper plaats toch nog 1-2 € eraf praten.
Maar mijn MarMar shirt is voor de vraagprijs weg, zet ik op MP gereserveerd krijg ik spontaan 3 mails erover

Ja doeiiiiii sommige willen niet voor duppie op de eerste rang zitten