Wat is het eng stil buiten door de avondklok

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: Wat is het eng stil buiten door de avondklok

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 11:59

Ah, een verklaring vanuit België. Nou, voor mij niet nodig, heb alles nog dichterbij en geen noodzaak om naar België te hoeven, en winkels bezoeken die hier dicht zouden zijn mag ook niet (en ook daar geen noodzaak aan).
Spoedwet is er door, dus de uitspraak maakt niet veel uit, avondklok blijft dan toch wel.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 12:12

Dan heeft het alleen nog effect op de bekeuringen toch?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 12:22

Ik denk het. Niet van toepassing voor mij, ben sinds september niet meer na 21 uur buitens huis geweest.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 12:30

Ik hoop dat de avondklok eraf is voordat de klok vooruit gezet wordt. Denk dat het vanaf dan echt moeilijk wordt om iedereen zich eraan te laten houden. Liefst gewoon per direct natuurlijk want ik vind het de meest nutteloze maatregel die ertussen zit maar zodra de klok vooruit gaat wordt het echt ellendig.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 13:56

Gezien het aantal bezoeken in de avond wat drastisch teruggelopen is, denk ik dat de klok erop blijft zodat er andere dingen mondjesmaat wel weer gaan mogen

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 14:07

Jildau schreef:
Ik hoop dat de avondklok eraf is voordat de klok vooruit gezet wordt. Denk dat het vanaf dan echt moeilijk wordt om iedereen zich eraan te laten houden. Liefst gewoon per direct natuurlijk want ik vind het de meest nutteloze maatregel die ertussen zit maar zodra de klok vooruit gaat wordt het echt ellendig.

Denk ook dat als het langer licht blijft veel mensen zich er niet aan zullen houden als het zo uit komt. Ik niet in ieder geval.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 14:30

Cer schreef:
Gezien het aantal bezoeken in de avond wat drastisch teruggelopen is, denk ik dat de klok erop blijft zodat er andere dingen mondjesmaat wel weer gaan mogen

Terwijl de avondklok als eerste eraf zou gaan.

Mooi verhaaltje was dat dus weer.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 14:37

Ik heb 'n mantelzorgverklaring dus ik ga 'n paar avonden per week gewoon naar m'n moeder. WIDM kijken bijv. Nog nooit aangehouden als ik na tienen terug rij naar huis.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 14:39

sureido schreef:
Cer schreef:

Terwijl de avondklok als eerste eraf zou gaan.

Mooi verhaaltje was dat dus weer.

Jemig... het is ook nooit goed.
Als de kappers open kunnen omdat de avondklok maatregel ter compensatie wat langer aanblijft, ben ik alleen maar blij voor deze ondernemers. Daarvoor blijf ik met alle plezier 's avonds na 21:00 uur thuis.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 14:43

Ik geef sureido wel gelijk. De avondklok zou er als eerste afgaan.

Het grote punt is dat er wederom altijd dingen worden beloofd maar die niet waar gemaakt kunnen worden.

Heeft niks met niet goed te maken maar met loze beloftes

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 14:46

We zitten in een niet 100% voorspelbare crisis. Het is geen hogere wiskunde dat er daarom soms teruggekomen moet worden op iets wat eerder is aangegeven... Dat niet iedereen daar even goed mee kan omgaan, begrijp ik maar dat ligt imo meer aan die personen (in zijn algemeenheid) dan aan het beleid of de regering.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 14:50

Ann schreef:
We zitten in een niet 100% voorspelbare crisis. Het is geen hogere wiskunde dat er daarom soms teruggekomen moet worden op iets wat eerder is aangegeven... Dat niet iedereen daar even goed mee kan omgaan, begrijp ik maar dat ligt imo meer aan die personen (in zijn algemeenheid) dan aan het beleid of de regering.

Ach al zou de avondklok eraf gaan en de kappers niet open gingen ze daar ook weer over klagen. Altijd makkelijker om vanaf de zijlijn te roepen hè.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 14:53

Het is ook geen hogere wiskunde om tijdens een persconferentie te zeggen dat als de besmettingscijfers omlaag gaan er dan de avondklok afgehaald zou worden.
En niet te beloven dat de avondklok als eerste eraf zou gaan maar dan de basisscholen open te gooien.

En dat vind ik jammer. Er worden dingen beloofd die niet na kunnen worden gekomen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 14:59

elnienjo schreef:
Ik heb 'n mantelzorgverklaring dus ik ga 'n paar avonden per week gewoon naar m'n moeder. WIDM kijken bijv. Nog nooit aangehouden als ik na tienen terug rij naar huis.

Maar daar is die mantelzorg verklaring niet voor bedoelt....
vraag mij opeens waarom ik nog moeilijk doe over oog druppels toedienen. In theorie zou dit zelf gedaan kunnen worden maar als je met mantelzorg verklaring al tv kan gaan kijken
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 20-02-21 15:01, in het totaal 2 keer bewerkt

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 15:00

Ann schreef:

Er is vanuit de Tweede Kamer ingestemd met de avondklok alleen wanneer de avondklok als eerste of in ieder geval als een van de eerste maatregelen weg zou gaan.

Prima dat er dingen veranderen, dat gebeurt echt al het hele jaar, alleen er wordt niet over gecommuniceerd en dat zou een hele hoop geschop naar het beleid schelen.

Bijvoorbeeld die routekaart, waar is die heen?!

Er is inderdaad geen vat op het virus en we kunnen niet in de toekomst kijken, maar zo’n route kaart was juist fijn voor perspectief. Er is echter nog geen dag aan die routekaart gerefereerd. Is die dan weer helemaal van de baan?

Zulke dingen zijn gewoon een beetje irritant. Ik ben meer van: doe geen uitspraken als ze niet waargemaakt worden..

Ik zou prima begrijpen als de avondklok weg zou gaan de kappers etc niet open kunnen, want je moet toch zien wat dat doet. Kappers open is een veel kleinere maatregel die je weghaalt, ik geloof niet dat daarvan opeens een dikke stijging komt.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 15:03

Purny, zou je liever zien dat ze bij de persconferenties zeggen dat ze geen idee hebben wat ze als 1e gaan versoepelen? En dat we het dan maar gewoon moeten afwachten?

De intentie om de avondklok als 1e eraf te gooien was er echt wel, maar het belang van de basisschool kinderen kwam er tussen en werd (terecht imo) zwaarder gewogen. In plaats van miepen dat ze een belofte hebben gebroken, kun je ook blij zijn voor deze kinderen en hun ouders.

Sureido, en ondertussen heeft de Tweede Kamer ingestemd met een wet waarmee de avondklok langer kan aanblijven. Soms veranderen zaken als er ingespeeld moet worden op een veranderde situatie.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 15:06

Precies, maar communiceer dan waarom.

Wordt minister De Jonge eigenlijk vervangen straks bij het nieuwe kabinet? Of hoeft dat niet ondanks het hele kabinet ‘gevallen’ is.

Edit: ik ga dit trouwens even zelf opzoeken. Zal vast wel ergens in m’n boeken staan :+

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 15:08

sureido schreef:

Wordt minister De Jonge eigenlijk vervangen straks bij het nieuwe kabinet? Of hoeft dat niet ondanks het hele kabinet ‘gevallen’ is.

Edit: ik ga dit trouwens even zelf opzoeken. Zal vast wel ergens in m’n boeken staan :+

Ligt eraan met welke formatie ze een kabinet gaan vormen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 15:08

sureido schreef:

Hoe bedoel je dit? Bij een nieuw kabinet komen er nieuwe ministers of niet. Dat ligt aan de uitslag en de formatie

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 15:09

Ann schreef:
Purny, zou je liever zien dat ze bij de persconferenties zeggen dat ze geen idee hebben wat ze als 1e gaan versoepelen? En dat we het dan maar gewoon moeten afwachten?

De intentie om de avondklok als 1e eraf te gooien was er echt wel, maar het belang van de basisschool kinderen kwam er tussen en werd (terecht imo) zwaarder gewogen. In plaats van miepen dat ze een belofte hebben gebroken, kun je ook blij zijn voor deze kinderen en hun ouders.

Sureido, en ondertussen heeft de Tweede Kamer ingestemd met een wet waarmee de avondklok langer kan aanblijven. Soms veranderen zaken als er ingespeeld moet worden op een veranderde situatie.

Het gaat mij erom dat er is gezegd door rutte dat de avondklok er als eerste af gehaald zou worden. En wat blijkt dat het helemaal niet gebeurd. Maar rutte zegt wel vaker iets wat hij niet waar heeft gemaakt.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 15:10

Nou, ik bedoel eigenlijk, het kabinet is gevallen door die toeslagen affaire. Maar dan is het toch de bedoeling dat er ook nieuwe personen komen? Anders heeft het toch geen zin om het kabinet te laten vallen als er uiteindelijk op precies dezelfde wijze doorgegaan wordt? Of denk ik nu een beetje raar. :+

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 15:10

Heel eerlijk heb ik dit juist niet gehoord, doel was sowieso al zo snel mogelijk de scholen open. Dat snap ik ook heel goed.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 15:11

sureido schreef:
Nou, ik bedoel eigenlijk, het kabinet is gevallen door die toeslagen affaire. Maar dan is het toch de bedoeling dat er ook nieuwe personen komen? Anders heeft het toch geen zin om het kabinet te laten vallen als er uiteindelijk op precies dezelfde wijze doorgegaan wordt? Of denk ik nu een beetje raar. :+

Dat ligt aan de verkiezingen als mensen precies hetzelfde stemmen dan zou dat in theorie als nog kunnen.
Als Rutte dan als formateur dezelfde mensen als ministers ziet kan dat prima. Hij kan ook prima minister president weer worden.
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 20-02-21 15:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 15:12

Purny, ik geef het op...
Let's agree to disagree. :-)

lenaa_tje schreef:
Heel eerlijk heb ik dit juist niet gehoord, doel was sowieso al zo snel mogelijk de scholen open. Dat snap ik ook heel goed.

Volgens mij ook inderdaad.
Dus de discussie avondklok of basisscholen open is helemaal niet relevant. :+

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 15:19

sureido schreef:

Het kabinet is gevallen. Ze zeggen dus eigenlijk "wij hebben zodanig gefaald dat we ons niet waardig achten verder te regeren zonder nieuwe verkiezingen"
Dus ze leggen het terug naar de kiezers.
Als die weer veel stemmen geven aan CDA en VVD is de kans aanwezig dat zij alsnog een nieuwe regering vormen en Rutte en de Jonge blijven waar ze zijn.
Aftreden is niet per direct ontslag indienen om niet meer te verschijnen. Dat is wel wat bijvoorbeeld Wiebes heeft gedaan en gaat een stap verder.
Het is het mandaat terugleggen bij de kiezers.