Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Jildau schreef:Ik hoop dat de avondklok eraf is voordat de klok vooruit gezet wordt. Denk dat het vanaf dan echt moeilijk wordt om iedereen zich eraan te laten houden. Liefst gewoon per direct natuurlijk want ik vind het de meest nutteloze maatregel die ertussen zit maar zodra de klok vooruit gaat wordt het echt ellendig.
sureido schreef:Cer schreef:Gezien het aantal bezoeken in de avond wat drastisch teruggelopen is, denk ik dat de klok erop blijft zodat er andere dingen mondjesmaat wel weer gaan mogen
Terwijl de avondklok als eerste eraf zou gaan.
Mooi verhaaltje was dat dus weer.
Ann schreef:We zitten in een niet 100% voorspelbare crisis. Het is geen hogere wiskunde dat er daarom soms teruggekomen moet worden op iets wat eerder is aangegeven... Dat niet iedereen daar even goed mee kan omgaan, begrijp ik maar dat ligt imo meer aan die personen (in zijn algemeenheid) dan aan het beleid of de regering.
elnienjo schreef:Ik heb 'n mantelzorgverklaring dus ik ga 'n paar avonden per week gewoon naar m'n moeder. WIDM kijken bijv. Nog nooit aangehouden als ik na tienen terug rij naar huis.
Ann schreef:We zitten in een niet 100% voorspelbare crisis. Het is geen hogere wiskunde dat er daarom soms teruggekomen moet worden op iets wat eerder is aangegeven... Dat niet iedereen daar even goed mee kan omgaan, begrijp ik maar dat ligt imo meer aan die personen (in zijn algemeenheid) dan aan het beleid of de regering.
sureido schreef:Precies, maar communiceer dan waarom.
Wordt minister De Jonge eigenlijk vervangen straks bij het nieuwe kabinet? Of hoeft dat niet ondanks het hele kabinet ‘gevallen’ is.
Edit: ik ga dit trouwens even zelf opzoeken. Zal vast wel ergens in m’n boeken staan
sureido schreef:Precies, maar communiceer dan waarom.
Wordt minister De Jonge eigenlijk vervangen straks bij het nieuwe kabinet? Of hoeft dat niet ondanks het hele kabinet ‘gevallen’ is.
Edit: ik ga dit trouwens even zelf opzoeken. Zal vast wel ergens in m’n boeken staan
Ann schreef:Purny, zou je liever zien dat ze bij de persconferenties zeggen dat ze geen idee hebben wat ze als 1e gaan versoepelen? En dat we het dan maar gewoon moeten afwachten?
De intentie om de avondklok als 1e eraf te gooien was er echt wel, maar het belang van de basisschool kinderen kwam er tussen en werd (terecht imo) zwaarder gewogen. In plaats van miepen dat ze een belofte hebben gebroken, kun je ook blij zijn voor deze kinderen en hun ouders.
Sureido, en ondertussen heeft de Tweede Kamer ingestemd met een wet waarmee de avondklok langer kan aanblijven. Soms veranderen zaken als er ingespeeld moet worden op een veranderde situatie.
sureido schreef:Nou, ik bedoel eigenlijk, het kabinet is gevallen door die toeslagen affaire. Maar dan is het toch de bedoeling dat er ook nieuwe personen komen? Anders heeft het toch geen zin om het kabinet te laten vallen als er uiteindelijk op precies dezelfde wijze doorgegaan wordt? Of denk ik nu een beetje raar.
sureido schreef:Nou, ik bedoel eigenlijk, het kabinet is gevallen door die toeslagen affaire. Maar dan is het toch de bedoeling dat er ook nieuwe personen komen? Anders heeft het toch geen zin om het kabinet te laten vallen als er uiteindelijk op precies dezelfde wijze doorgegaan wordt? Of denk ik nu een beetje raar.