AylaL schreef:Het was ook een grapje, maar ergens vind ik het toch zorgwekkend dat er zoveel word vreemdgegaan.
Lijkt mij dat als je de behoefte krijgt om vreemd te gaan je gewoon de relatie beëindigd.
Gelukkig is het niet altijd zo zwart wit.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
chanicha schreef:Waarom?
Als ik, om wat voor reden ook, alleen kom te staan begin ik er ook niet meer aan hoor.
Wij zijn al zo lang bij elkaar dat ik echt niet aan een andere vent moet denken![]()
Ik zou altijd gaan vergelijken.
MarcoBorsato schreef:AylaL schreef:Het was ook een grapje, maar ergens vind ik het toch zorgwekkend dat er zoveel word vreemdgegaan.
Lijkt mij dat als je de behoefte krijgt om vreemd te gaan je gewoon de relatie beëindigd.
MarcoBorsato schreef:AylaL schreef:Het was ook een grapje, maar ergens vind ik het toch zorgwekkend dat er zoveel word vreemdgegaan.
Huertecilla schreef:chanicha schreef:Waarom?
Als ik, om wat voor reden ook, alleen kom te staan begin ik er ook niet meer aan hoor.
Wij zijn al zo lang bij elkaar dat ik echt niet aan een andere vent moet denken![]()
Ik zou altijd gaan vergelijken.
Voor een goed begrip.
Vrouwen (of ´wijven´ om in jouw woordgebruik te blijven) gaan net zo vaak vreemd.
De les zoú moeten zijn; praat en wees eerlijk; maak en hou de drempels van bespreekbaarheid zo laag mogelijk.
AylaL schreef:Dit is een heel erg persoonlijke mening van mij maar heel kort door de bocht ik zou me dan wel echt afvragen hou ik wel echt van x als ik x dit zou aandoen omdat ik te kort kom en niet wil bespreken hoe dit *samen* opgelost kan worden.
Huertecilla schreef:AylaL schreef:Want als het in het geheim word gedaan neem ik aan dat ze er vanuit gaan/bang zijn dat vrouwlief het hier niet mee eens is.
of manlief![]()
Hilarisch; ís er eens wat echt gelijkwaardig, ontkennen de dames het liever
present schreef:Laat ik zeggen dat ik niet voor die formulering zou hebben gekozen. Er spreekt niet alleen weinig animo voor het huwelijk uit, maar ook weinig overtuiging of liefde voor je man in het algemeen. Alsof het meer iets is wat je is overkomen en waar je je bij hebt neergelegd in plaats van een bewuste keuze. Het komt op mij inderdaad lomp over, maar als je man maar weet hoe je het echt bedoelde en dat zal ongetwijfeld het geval zijn.superpony schreef:Mensen zijn vrij egoistisch en toch lukt het haast niet om met mensen om te gaan en altijd eerlijk te zijn, nooit een meningsverschil te hebben etc. Ik kan mn hart niet geven als ik mensen niet volledig vertrouw.
Dat snap ik, maar vertrouwen is een keuze en in de liefde is het voor mij toch ook wel een kwestie van je hart toewerpen en erachteraan springen. Niet aan de eerste de beste natuurlijk, maar als het zover is niet twijfelen. Liefde is juist niet egoïstisch, of hoort het althans niet te zijn.
AylaL schreef:Ja maar dan denk ik zelf, hoe kun je iemand waarvan je dus houdt en bij wilt blijven zoiets aan doen, ipv het te bespreken met elkaar en dan verder te kijken.
Want als het in het geheim word gedaan neem ik aan dat ze er vanuit gaan/bang zijn dat vrouwlief het hier niet mee eens is.
Dit is een heel erg persoonlijke mening van mij maar heel kort door de bocht ik zou me dan wel echt afvragen hou ik wel echt van x als ik x dit zou aandoen omdat ik te kort kom en niet wil bespreken hoe dit *samen* opgelost kan worden.
AylaL schreef:Ja dat is zeker waar, maar de drempel om vreemd te gaan lijkt mij dan een stuk groter dan de drempel om er over te praten. Maar dat is ook weer puur persoonlijk want bij de een gaat dat een stuk makkelijker dan de ander.
Callisto04 schreef:Ik snap wat je bedoelt superpony, maar het werkt evengoed in de andere richting. Wat je schrijft is ook een beetje stereotiep. Het werkt evengoed in de andere richting, de man die zich verliest in werk, hobby's, vrienden en niet naar de behoeften van de vrouw luistert, haar niet (meer) het gevoel geeft gewild te zijn. Hetgeen je schrijft over elkaar aandacht geven, dat is iets wat vaak niet of niet op dezelfde manier gebeurt. Iedereen uit zich in de liefde ook anders, het is belangrijk elkaar daarin te vinden, op alle vlakken. Huishouden, sex, leuke dingen doen, ... Elk ziet dit op zijn/haar eigen manier, geeft daar een eigen invulling aan. Als je elkaar daarin niet vindt en blijft vinden kan het op elk vlak ook verkeerd lopen. Als je er niet kan over praten kan de stap naar vreemdgaan inderdaad kleiner zijn dan die naar het bespreekbaar maken van wat er mogelijk al lange tijd speelt.
present schreef:Huertecilla schreef:Rest ons romantische liefdesbrieven schrijven
Als dat dan maar voor meer mensen geldt dan is het tenminste nog ergens goed voor. Er worden veel te weinig (liefdes)brieven geschreven tegenwoordig.
superpony schreef:Wat jij erbij haalt over mijn liefde voor mijn man gaat me echt te ver. Misschien doe je het expres, maar je hebt werkelijk geen idee wat je zegt en kan dus niet goed lezen wat mensen schrijven. Of is het jaloezie???
Huertecilla schreef:Een extra aspect is dat de gedwongen afstand en het schrijven een romantische ´vergroter´ is. De afstand stimuleert het verlangen en het schrijven stimuleert de fantasie.
Wel een uitdaging om te zorgen dat het een fijne uitlaat is welke je vult met warmte en geen extra bron van frustratie.
Gelukkig is er óók whatsapp bellen voor een vrolijke noot als perspectief.