Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 12:31

neetoch schreef:
Ik heb het ook slecht in mijn hoofd op moment; ga ik het krijgen? Ga ik dit financieel wel overleven? Ik zie mijn moeder 1x per jaar met geluk, want beide aan andere kant van het land, maar oliebol wat zou ik haar nu toch graag willen knuffelen. Ik heb ook een ongelofelijk groot déjà vu gevoel wat ik maar niet van mij afgeschud krijg.

Terwijl er voor mij eigenlijk niets veranderd is, ik doe het nog steeds alleen zoals altijd en ik heb de ruimte.

Maar ik ben ook voor eigen volk eerst. Ik was namelijk al van mening dat er veel te veel verborgen armoede is in ons land en ik denk inderdaad dat wij als dit zo nog lang doorgaat echt compleet naar de klote gaan. En dat zeg ik dus, iemand die als ze corona krijgt, 100% zeker is dat ze het niet overleefd en echt niet zit te wachten op een verstikkingsdood, been there, done that namelijk, vandaar dat déjà vu gevoel...

Maar ik kan mij dus de mensen die het nu financieel al niet meer trekken, niet kunnen werken, geen inkomsten hebben, met gezin op een flatje zitten, dus allemaal heel goed voorstellen.

Ik heb geen oplossing hoor, maar ik denk wel dat als dit zo lang doorgaat het niet meer goed komt met een groot deel van de bevolking.

Ik vraag me wel af of het of-of is, en niet en-en.
Hopelijk voel jij je snel beter :(:)

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 12:32

Zullen we het hier anders gewoon even gezellig houden? :o

Een positiever bericht:
Een Britse veteraan heeft voor goede doelen van de NHS in zijn achtertuin gelopen. Hij heeft 100 keer de afstand van zijn tuin (25m) afgelegd en heeft ondertussen al meer dan 26 miljoen pond opgehaald!
https://www.justgiving.com/fundraising/ ... kforthenhs

LadyMadonna

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 12:32

26 miljoen al :wow:
Van de week was het nog 14

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 12:33

LadyMadonna schreef:
26 miljoen al :wow:
Van de week was het nog 14

Ja, het gaat echt heel hard! Bijna 1,3 miljoen mensen hebben geld gedoneerd.

lenaa_tje

_Penotti schreef:
Euuuh, alsof er geen handel was voordat we een gezamenlijke EU waren.
Ook toen was Nederland al een groot exportland.
En we deden het behoorlijk goed met onze gulden. Daar hadden we geen euro voor nodig.
Dus handel is er meer dan genoeg, altijd geweest.
We zijn niet uit de goot gekropen sinds de EU hoor :+
Die landen in het zuiden hebben ons maar wat graag.
Ja die mogen zelf wel eens wat gaan doen.

Ja de mensen in de oorlog ja, maar een groot deel wat hier komt heeft nooit een oorlog gezien.
En meer wereld dan Nederland om naar te vluchten.
Zelfs landen die veel beter aansluiten betreft geloof en cultuur.
Ja nadeel, daar krijg je niet alles aangedragen.

Je begrijpt dat we al sinds de jaren 50 een vorm van Europese binding hebben hè? Maar dit heeft toch niks met Corona en een virus te maken?
Dit vond je hier voor al en je gebruikt nu het virus om zogenaamd je standpunt sterker te maken.

Anoniem

mysa schreef:
10x temmen? Echt?

Jongens jongens. Wat is er mis met een inhoudelijke bijdrage ipv dit soort berichten?
Dat stoort me zo vaak aan dit topic, het gaat steeds over futiliteiten en mensen voegen echt bijzonder weinig toe met dit soort opmerkingen.
Ook op getemd dus :) Ga een ander topic vervuilen met dit soort oneliners.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 12:34

Destination schreef:

Een positiever bericht:
Een Britse veteraan heeft voor goede doelen van de NHS in zijn achtertuin gelopen. Hij heeft 100 keer de afstand van zijn tuin (25m) afgelegd en heeft ondertussen al meer dan 26 miljoen pond opgehaald!

Ik hoorde het gister. Fantastisch! Ik begreep dat er inmiddels ook een verzoek bij de koningin ligt om deze man te ridderen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 12:34

Je kan het ook negeren, scheelt mods weer werk....

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 12:35

Joman schreef:
Blacky94 schreef:

Het gaat mij niet alleen om deze reactie. Het gaat mij erom dat ik en meerdere met mij al vaker dit soort reacties van je gehad hebben waarbij gewoon helemaal niks onderbouwt wordt. Heel veel van je reacties vind ik over komen als "het moet zoals ik het in mijn hoofd heb, en een ieder die het niet zo doet, doet het niet goed". Jij bent 1 van de personen waarom ik in het algemeen vrijwel niks meer in dit topic post.

Ik kan niks met je reacties en met alle uitleg die eerder al eens gegeven is op andere onderwerpen wek je de indruk dat je 0,0 open staat voor een andere visie.
Dan kun je mij, en anderen, kinderachtig noemen maar je wordt dan voor ons ook niet bepaald een fijn persoon om mee te kunnen discussiëren.

En ja, ik voel me aangesproken want jij begint zelf over temmen omdat ik persoonlijk word en vervolgens geef je zelf een sneer na om te zeggen "je kan het bijna merken aan de korte tenen omdat mensen de hele dag binnen zitten". Persoonlijk vind ik dat nogal hypocriet.

Kunnen we elkaar de hand schudden :) Je mag er van alles van vinden. Jammer dat jij het nodig vindt een topic daarmee te moeten vervuilen. Het zou prettiger zijn als je een inhoudelijke bijdrage zou leveren, die heb ik de afgelopen pagina's nog niet gezien namelijk.
Ik heb er nog een keer op getemd, en ga nu niet meer in op dit soort niets-zeggende en inhoudsloze onzin :)

Waarom zou het perse inhoudelijk moeten zijn? Volgens mij is dat helemaal niet zo van belang.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 12:36

Zit er eigenlijk iemand uit Zweden in dit topic? Die aanpak is toch wel uiterst opvallend... Waarom gaat dat daar zo goed? Bevolkingsdichtheid?

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 12:36

Kunnen jullie niet via pb met elkaar discussiëren?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 12:37

Joman schreef:
mysa schreef:
10x temmen? Echt?

Jongens jongens. Wat is er mis met een inhoudelijke bijdrage ipv dit soort berichten?
Dat stoort me zo vaak aan dit topic, het gaat steeds over futiliteiten en mensen voegen echt bijzonder weinig toe met dit soort opmerkingen.

Er is een wetenschappelijk topic over corona, misschien past je dat beter?

[CV] Corona, Wetenschap & Discussie

neetoch

LadyMadonna schreef:
neetoch schreef:
Maar ik ben ook voor eigen volk eerst. Ik was namelijk al van mening dat er veel te veel verborgen armoede is in ons land en ik denk inderdaad dat wij als dit zo nog lang doorgaat echt compleet naar de klote gaan. En dat zeg ik dus, iemand die als ze corona krijgt, 100% zeker is dat ze het niet overleefd en echt niet zit te wachten op een verstikkingsdood, been there, done that namelijk, vandaar dat déjà vu gevoel...

Mij ontgaat volledig wat "eigen volk" hiermee te maken heeft :?

Ik heb het niet over vluchtelingen of wat dan ook, maar ik vind het wel schrijnend als ik de verhalen lees over mensen die gewoon helemaal geen inkomsten meer hebben, terwijl de vaste lasten wel gewoon doorgaan. Of bijvoorbeeld bedrijven die compleet failliet gaan, omdat ze dus om wat voor banketstaaf reden ook geen recht hebben op financiële hulp. En als je dan de bedragen leest die nu naar het buitenland gaan voor hulp daar, dan denk ik inderdaad dat er wel eens eerst naar het eigen volk gekeken mag worden.

Anoniem

LadyMadonna schreef:
Je kan het ook negeren, scheelt mods weer werk....

Das waar :) Ga ik vanaf nu doen.
En Princess_, nee ik wil helemaal geen pb's. Ik wil inhoudelijk met elkaar communiceren over Corona in dit topic. Laat mij ajb verstookt blijven van onzinnige pb's ;)

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 12:38

Joman schreef:
mysa schreef:
10x temmen? Echt?

Ik mis even het "inhoudelijke"in deze post.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 12:39

Echwel schreef:
Marie_Anne schreef:

Dit is dus precies wat ik bedoel met niet verder kijken dan je eigen situatie en je eigen woonomgeving....

Maar dat doe jij ook.

Nee, dat doe ik helemaal niet. Dan begrijp je niet wat ik wil zeggen.

Ik vraag om een beetje begrip voor het feit dat het voor veel mensen een moeilijke tijd is. En dat niet de hele tijd te bagatelliseren, want "nou, dan doe je toch gewoon dit of dat", en "nou, bij mij kan dat toch echt mákkelijk!". Met dan dus de onderliggende ( nogal kortzichtige) boodschap dat mensen zich niet zo aan moeten stellen, want als dat het bij hun kan, dan kan het dus overal.

Er is een groot verschil tussen klagen en erkennen dat iets een moeilijke situatie is. Met dat laatste is niets mis vind ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 12:40

neetoch schreef:
LadyMadonna schreef:

Mij ontgaat volledig wat "eigen volk" hiermee te maken heeft :?

Ik heb het niet over vluchtelingen of wat dan ook, maar ik vind het wel schrijnend als ik de verhalen lees over mensen die gewoon helemaal geen inkomsten meer hebben, terwijl de vaste lasten wel gewoon doorgaan. Of bijvoorbeeld bedrijven die compleet failliet gaan, omdat ze dus om wat voor banketstaaf reden ook geen recht hebben op financiële hulp. En als je dan de bedragen leest die nu naar het buitenland gaan voor hulp daar, dan denk ik inderdaad dat er wel eens eerst naar het eigen volk gekeken mag worden.

Ik denk niet dat je het als of/of moet zien. Wij leveren een bijdrage aan de zorg! in Zuid-Europese landen die het moeilijk hebben. Italië heeft overigens aangegeven deze bijdrage niet te willen, dus wellicht valt dat allemaal nogal mee.

Nederland heeft echt wel een ruim pakket aan steunmaatregelen. En dat kan nog verlengd en uitgebreid worden. Dat het pakket niet meteen vanaf het begin volledig was, lijkt me logisch. Het is zo ontzettend snel ingevoerd.
Er gaat een financiële crisis komen, net als 12 jaar geleden. Dat gaan we niet kunnen voorkomen, met welke kapitaalinjectie dan ook. Helaas is niet iedereen te redden. Nederland mag denk ik al redelijk blij zijn, met het sociale vangnet dat er is.
Neemt niet weg, dat het natuurlijk heel erg is voor degenen die het betreft.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 12:40

Joman schreef:
mysa schreef:
10x temmen? Echt?

En dit is dus ook een oneliner. Overigens worden mods er niet gelukkig van als je zo vaak temt. Het is voldoende als je op 1 bericht temt en er uitleg bijgeeft. Het is kennelijk nogal onoverzichtelijk als er zo veel tems uit 1 topic komen, werd ooit eens uitgelegd.

Daihyo schreef:
Destination schreef:

Een positiever bericht:

Ik hoorde het gister. Fantastisch! Ik begreep dat er inmiddels ook een verzoek bij de koningin ligt om deze man te ridderen.

Ach, echt? Zou wel tof zijn!

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 12:41

Joman schreef:
Zit er eigenlijk iemand uit Zweden in dit topic? Die aanpak is toch wel uiterst opvallend... Waarom gaat dat daar zo goed? Bevolkingsdichtheid?

Ja, er was hier iemand ( of 2 personen ? ) die zich al gemeld hebben. Ik had ook dezelfde vraag namelijk :D

De Zweden hebben een enorm respect voor wat de overheid beslist of aanbeveelt. Dat is denk ik het grootste goed in deze hele kwestie.
Plus het land is idd minder dichtbevolkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 12:41

rien10 schreef:
Joman schreef:

Ik mis even het "inhoudelijke"in deze post.

Kom jij weer met je flauwe gedoe :+

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 12:42

Kappen nu aub....

Marcella

Zit even te twijfelen of ik zak chips erbij gaat pakken of het toch maar gaat houden op mijn appel kaneel brood. :')

rien10

Dat heb je zelf gebakken toch? Mmm. Ik wil geur-bokt.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 12:43

neetoch schreef:

Ok helder, maar denk even verder. Een kennis van me heeft zijn winkel open, maar de winkel is zo goed als leeg omdat het overgrote deel uit Italië komt.
Als zijn leverancier omvalt, valt hij ook om. Zo simpel is het....
We zijn afhankelijk van andere landen, en andere landen van ons

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 12:43

Pandora2 schreef:
Joman schreef:

Ja, er was hier iemand ( of 2 personen ? ) die zich al gemeld hebben. Ik had ook dezelfde vraag namelijk :D

De Zweden hebben een enorm respect voor wat de overheid beslist of aanbeveelt. Dat is denk ik het grootste goed in deze hele kwestie.
Plus het land is idd minder dichtbevolkt.

Maar ook zij hebben toch drukke steden, zoals Stockholm? Je zou toch denken dat daar dan een grote uitbraak komt?