Corona en vakantie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 15:29

moonsparkle schreef:
Weet iemand of er eigenlijk een goede website is met welke grenzen er wel of niet open zijn om met de auto naartoe te gaan? Zonder dat je ergens sowieso twee weken in quarantaine moet.

Ik heb gegoogelt op negatief reisadvies en deze site lijkt me betrouwbaar:

https://www.nederlandwereldwijd.nl/reizen/reisadviezen

Natuurlijk kan het nu nog niet, maar tegen de tijd dat we weer kunnen reizen, heb je er misschien wat aan. Ik vrees dst d quarantaine regel nog wel erg lang blijft bestaan.

Suzanne F.

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 18:50

Ik had gereageerd op een advertentie op Marktplaats en ik wilde het komen ophalen. Maar volgens de verkoper ging dat niet want hij/zij zat momenteel in het buitenland en was volgende week pas weer terug.....
Dus blijkbaar kan je nog steeds vrij simpel de grens over en weer terug. Ik weet niet waar diegene zit trouwens dus kan misschien ook Duitsland zijn.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 18:57

Je kunt nog altijd naar veel landen, alleen hebben veel landen nu de 2 weken quarantaine regel als je uit Nederland komt. Heb ook nog collega's over heel de wereld zitten.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 19:50

Kan ook gewoon voor werk zijn he? Vriend van me moet naar China.... wel twee weken quarantaine vooraf

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 20:24

Ik denk dat dat voor neonlight ook geldt, collega’s op zakenreis

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 20:30

Zeelui gaan ook nog steeds van boord in Nederland en op het vliegtuig naar huis.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 21:25

Klopt inderdaad, collega's vliegen voor het werk nog de hele wereld over. Gelukkig hoeven wij niet, normaal voor escalaties als een machine 72 uur geen voortgang maakt, maar overal is 2 weken quarantaine, heeft dan weinig zin om naar daar te vliegen om 2 weken eerst in een hotel te zitten. :))

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 09:12

Ik heb mijn vakantie geboekt, ik twijfelde tussen videoland en straatzicht. Ik ga toch maar naar videoland, is lekker rustig daar.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 11:20

marleen_usar schreef:
Ik heb mijn vakantie geboekt, ik twijfelde tussen videoland en straatzicht. Ik ga toch maar naar videoland, is lekker rustig daar.

:') :')

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 11:38

Net eens op de site van de camping gekeken waar we geboekt hebben. Zoals het er nu voor staat kan ons paard wel op vakantie. Wij kunnen niet mee want het camping gedeelte is nog dicht. Kunnen wel in die periode nog een huisje huren, maar dat kost 2000 euro voor 2 weken. Hopelijk mag het camping gedeelte in juli wel open.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 11:39

marleen_usar schreef:

Hebben ze je het op die manier verkocht?

Volgens mij is dat juist een soort all-inclusive met aninamatie enzo...

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 12:17

Wij hebben Ameland geboekt op Roompot. Het park is wel open, alleen alle faciliteiten dicht natuurlijk. We gaan in juni, geen idee hoe de situatie dan is natuurlijk. Maar in principe zouden we dan wel kunnen gaan? Ook nu al?
Wel gek toch? Heb je nog geen Corona op je eiland, laat je iedereen binnen :=

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 12:28

verootjoo schreef:
Wij hebben Ameland geboekt op Roompot. Het park is wel open, alleen alle faciliteiten dicht natuurlijk. We gaan in juni, geen idee hoe de situatie dan is natuurlijk. Maar in principe zouden we dan wel kunnen gaan? Ook nu al?
Wel gek toch? Heb je nog geen Corona op je eiland, laat je iedereen binnen :=

Misschien sluiten ze dat eiland nog wel af tegen die tijd.
Zou er als eilandbewoner in elk geval niet op zitten te wachten dat landgenoten uit de brandhaarden massaal willen komen vakantievieren daar.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 12:38

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 19:53

Nou geen evenementen tot 1 sept. Dus vakantie lijkt me dan ook nihil in de zomervakantie.... ?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 19:57

Er is niet echt iets gezegd over camping sanitair maar volgens mij als er ergens niks over gezegd is blijft het hetzelfde?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 20:13

Een camping is geen evenement. Blijft vooralsnog hetzelfde. Is afwachten dus nog.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 20:18

Ik had een citytrip staan de 20e, ik wacht op een bericht van Transavia nu dat de tickets geannuleerd worden. Moet alleen even de Airbnb annuleren.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 20:29

Ik zit hier in spagaat.

De huidige regels van de camping zijn dat als ik morgen annuleer, ik 15% van de totaalsom kwijt ben. Na 25 april annuleren betekent 50% van de totaalsom kwijt en na 25 juni annuleren betekent 100% kwijt.

Ik hoop met de camping tot een tussenoplossing te kunnen komen, door de 15% regel door te trekken naar 20 mei, met de kans dat de sanitair dan wel weer open mag en ik 25 juli "gewoon" kan komen.

Dan zijn hun blij want dan betaal ik natuurlijk de volle mep. En ik blij want zodra ik de zekerheid heb dát ik op vakantie kan bij hun, dan ga ik natuurlijk ook.

Maar tot nu toe is de camping vrij star: regels zijn regels....

Ik hoop dus echt tot een compromis te komen, maar lukt dit niet, ga ik morgen wel annuleren.

En waarschijnlijk dan héél hard mijn haar uit mijn hoofd trekken als blijkt op 20 mei dat camping "gewoon" weer open mag. Zelfs hopelijk inclusief horeca en zwembad en animatie.....

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 20:31

mvdende schreef:
Ik zit hier in spagaat.

De huidige regels van de camping zijn dat als ik morgen annuleer, ik 15% van de totaalsom kwijt ben. Na 25 april annuleren betekent 50% van de totaalsom kwijt en na 25 juni annuleren betekent 100% kwijt.

Ik hoop met de camping tot een tussenoplossing te kunnen komen, door de 15% regel door te trekken naar 20 mei, met de kans dat de sanitair dan wel weer open mag en ik 25 juli "gewoon" kan komen.

Dan zijn hun blij want dan betaal ik natuurlijk de volle mep. En ik blij want zodra ik de zekerheid heb dát ik op vakantie kan bij hun, dan ga ik natuurlijk ook.

Maar tot nu toe is de camping vrij star: regels zijn regels....

Ik hoop dus echt tot een compromis te komen, maar lukt dit niet, ga ik morgen wel annuleren.

En waarschijnlijk dan héél hard mijn haar uit mijn hoofd trekken als blijkt op 20 mei dat camping "gewoon" weer open mag. Zelfs hopelijk inclusief horeca en zwembad en animatie.....

Dan zitten ze toch niet direct weer vol? Tja heb je wat verloren maar niet alles.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 20:35

ik zou het denk ik zo laten. als de maatregelen worden doorgetrokken en je op 24 juli nog niets mag, is het redelijk dat ze je of aanbieden later te komen, of kosteloos annuleren.

edit: even je berichten terug gelezen, en je hebt een tent zonder sanitaire faciliteiten. als ze die niet kunnen geven tegen de tijd, zou je kosteloos moeten kunnen annuleren (anwb)

De camping is open, maar de toiletgebouwen zijn gesloten, omdat de campingeigenaar niet kan voldoen aan de vereiste hygiënemaatregelen. Ik beschik zelf niet over een toilet- en douchegelegenheid in mijn tent/caravan.
In dat geval kun je de overeenkomst kosteloos beëindigen. Zonder eigen sanitaire voorzieningen kun je geen gebruik maken van de camping. Er is recht op terugbetaling van het betaalde geld. De ondernemer kan je in plaats van terugbetaling een voucher aanbieden. Met dit voucher kan je op een later moment alsnog een vakantie boeken. Je kunt ook vragen of je de vakantie kunt omboeken

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 20:45

Een accommodatie die onder deze omstandigheden zo star is als je wil omboeken, zou ik niet eens meer naartoe willen. Het land barst van de campings, mocht het deze zomer toch verantwoord zijn om ergens naartoe te kunnen kun je vast iets nieuws boeken.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 20:57

elnienjo schreef:
Een accommodatie die onder deze omstandigheden zo star is als je wil omboeken, zou ik niet eens meer naartoe willen. Het land barst van de campings, mocht het deze zomer toch verantwoord zijn om ergens naartoe te kunnen kun je vast iets nieuws boeken.

Omboeken mag wel, maar ook daar zijn ze erg star in. Ik heb natuurlijk de duurste periode van het jaar geboekt, als ik om zou boeken naar een goedkopere periode, krijg ik het verschil in prijs niet terug.

In de zomervakantie van 2021 wil ik naar het buitenland op vakantie.

En ik kan het geld eigenlijk ook heel goed gebruiken voor andere dingen, dus ik wil mijn geld eigenlijk gewoon terug.

Nu annuleren zou betekenen dat ik €90 kwijt ben en de rest van mijn aanbetaling €60 zou ik dan terug krijgen.

Maar wel met de kans dat op 25 juli de sanitair enzo gewoon open is.

En dan nog, ik boek een camping met zwembad, meerdere horeca enz... daar betaal ik met liefde €600 voor, maar als het sanitair wel open is en de rest allemaal nog steeds niet..... Dan is het wel héél veel geld voor een camping met 0 faciliteiten....

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 20:59

mvdende schreef:
elnienjo schreef:

Omboeken mag wel, maar ook daar zijn ze erg star in. Ik heb natuurlijk de duurste periode van het jaar geboekt, als ik om zou boeken naar een goedkopere periode, krijg ik het verschil in prijs niet terug.

En ik kan het geld eigenlijk ook heel goed gebruiken voor andere dingen, dus ik wil mijn geld eigenlijk gewoon terug.

Nu annuleren zou betekenen dat ik €90 kwijt ben en de rest van mijn aanbetaling €60 zou ik dan terug krijgen.

En dan nog, ik boek een camping met zwembad, meerdere horeca enz... daar betaal ik met liefde €600 voor, maar als het sanitair wel open is en de rest allemaal nog steeds niet..... Dan is het wel héél veel geld voor een camping met 0 faciliteiten....

Heel veel mensen willen van alles. Je bent nog jong ga in 2022 naar het buitenland of neem je verlies.

Ik ben blij dat wij nooit boeken voor een vakantie maar altijd op de bonnefooi gaan.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 21:02

mvdende schreef:
elnienjo schreef:

Met andere woorden jij wil bepalen wanneer en welk geld je terugkrijgt.

Je hebt een afspraak gemaakt met de camping en je hebt te voldoen aan bepaald voorwaarden. Het is fijn als ze daar in Corona tijd van afwijken, maar het is niet verplicht. Je bent akkoord gegaan met hun voorwaarden bij het boeken.

Ik snap dat het rot is, maar je spreekt hier nu al zo lang over en niets is goed voor je behalve als deze crisis jou op geen enkele manier raakt. Dat zal je echt moeten loslaten. €90 is niet veel, echt niet. Laat het los en probeer je te focussen op de toekomst zonder te veel voorwaarden te stellen aan alles. Dat gaat je echt gelukkiger maken.