[HK] Thuiszijn en bezigheden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Re: [HK] Thuiszijn en bezigheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 15:47

Ik zit weer te painten
Afbeelding

En net een blokje om met hond, maar het is echt fris in vergelijk met voorgaande dagen :brr:

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 15:48

Lekkere bezigheidstherapie +:)+.

Noorderwind, brrr. Vanavond eten wij pannenkoeken :9. Nu al zin in.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 15:48

Ik ga zo asperges schillen :j

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 16:01

hebben jullie nog leuke ideeën van dingen voor in huis die je zelf kan maken om de tijd beetje te verdrijven?
Ben door omstandigheden vrijwel werkloos en dat kon natuurlijk niet ongunstiger vallen aangezien ik over een paar maanden ga verhuizen en het pand waar ik in ga wonen is nu nog een kantoorpand, dus dat moet straks als ik de sleutel heb helemaal verbouwd worden. Nu moet ik alleen helaas de vaste lasten momenteel van mijn spaargeld/bouwbudget betalen doordat ik onvoldoende inkomen heb, heel vervelend want ik zat al krap, maar wil er wel het beste van maken, dus had bedacht nu ik tijd over heb zelf alvast dingen te gaan maken voor in de woning.
Een bijzet/salontafel bijvoorbeeld lijkt mij wel leuk, dat het veel werk is geeft niet, alleen maar leuk omdat ik nu de tijd heb en vind dat leuker dan iets standaard van marktplaats halen, idee is dan dus alleen wel dat het gratis of heel goedkoop moet zijn, zodat ik aan die items straks bij de verbouwing geen kosten heb.

Nu vind ik zo'n boomstam tafeltje wel leuk als bijzettafel, maar de vraag is hoe ik aan een boomstam kom om dat zelf te maken, volgens mij mag je dat niet zomaar uit het bos mee nemen? :Y)
Of misschien hebben jullie nog andere leuke suggesties? Kan nog van alles zijn :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 16:09

Naast dat je boomstammen inderdaad niet zomaar uit het bos mee mag nemen, is dat ook niet bepaald makkelijk, boomstammen zijn zwaar :)).

Je zou eens bij een zagerij langs kunnen gaan om te vragen of ze resthout hebben waarvan je wat uit mag zoeken. Of een boerderij in de buurt waar ze net een stel bomen gekapt hebben. Of toch de stoute schoenen aantrekken en een stronk uit het bos meenemen.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 16:16

_San87_ schreef:
Naast dat je boomstammen inderdaad niet zomaar uit het bos mee mag nemen, is dat ook niet bepaald makkelijk, boomstammen zijn zwaar :)).

Je zou eens bij een zagerij langs kunnen gaan om te vragen of ze resthout hebben waarvan je wat uit mag zoeken. Of een boerderij in de buurt waar ze net een stel bomen gekapt hebben. Of toch de stoute schoenen aantrekken en een stronk uit het bos meenemen.

Nee dat gewicht is ook nog wat inderdaad haha :+
Dank voor de tips, mocht het lukken zal ik jullie op de hoogte houden. Denk er sowieso aan om een volgtopic te maken van de hele woning straks, het word echt een giga verbouwing namelijk :j

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 16:19

Spannend :D. Ik ben blij dat ik dat achter de rug heb, maar het is wel altijd leuk om uit te kunnen kijken naar je eigen stekje <3.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 17:02

_San87_ schreef:
Spannend :D. Ik ben blij dat ik dat achter de rug heb, maar het is wel altijd leuk om uit te kunnen kijken naar je eigen stekje <3.

zeker, ga voor het eerst op mezelf wonen, maar heb wel gelijk een pittige klus uitgekozen, dit is het pand nu
alles, maar dan ook echt alles moet er nog in, dakisolatie, nieuwe vloer, afvoeren, elektra verleggen, keuken, muren, badkamer, ga zo maar door. Ga zo veel mogelijk zelf doen, maar sommige dingen kan ik natuurlijk niet zelf.
Wel super leuk, want kan nu natuurlijk ook alles zelf uitkiezen, wel low budget, maar word dus wel echt een eigen plekje. ik hou altijd wel van een strakke, nette beetje luxe uitstraling, dat het ook een mooi geheel is, dus dat word de uitdaging :D

beneden verdieping
Afbeelding

boven verdieping
Afbeelding

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 17:08

Ha, da's zeker een uitdaging, maar ook wel een mooie ruimte zo te zien! Zelfs als je er nauwelijks een 'indeling' in zou maken maar alleen een fatsoenlijke vloer en die griezelige dakplaten vervangen heb je denk ik al iets wat al redelijk oogt.

(Ok. Voor het praktische is een keuken natuurlijk wel fijn :P )

Daar kun je wellicht tzt een eigen volgtopic van maken, want ik vind het altijd reuze interessant om te zien hoe dat verandert!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 17:17

Faelynn schreef:
_San87_ schreef:

zeker, ga voor het eerst op mezelf wonen, maar heb wel gelijk een pittige klus uitgekozen, dit is het pand nu
alles, maar dan ook echt alles moet er nog in, dakisolatie, nieuwe vloer, afvoeren, elektra verleggen, keuken, muren, badkamer, ga zo maar door. Ga zo veel mogelijk zelf doen, maar sommige dingen kan ik natuurlijk niet zelf.
Wel super leuk, want kan nu natuurlijk ook alles zelf uitkiezen, wel low budget, maar word dus wel echt een eigen plekje. ik hou altijd wel van een strakke, nette beetje luxe uitstraling, dat het ook een mooi geheel is, dus dat word de uitdaging :D

beneden verdieping
[ [url=m/fnm8Jv.jpg]Afbeelding[/url] ]

boven verdieping
[ [url=m/DFfIFh.jpg]Afbeelding[/url] ]

Een uitdaging, maar wel echt een gave ruimte :D! Ik ben benieuwd naar je volgtopic, altijd leuk mee te kijken.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 17:21

Oh Ik heb je topic inderdaad gezien faelynn! Welke regio ga je naartoe? Ik heb eventueel nog wel wat spulletjes die we in dit huis niet meer gebruiken als je in de buurt woont.
Zelfmaakprojectjes: plantenhangers, bloempotten uit beton oid, ik zou eens op Pinterest rond gaan neuzen, ben ik ook aan het doen :))

Je painting wordt mooi LM! Ben benieuwd hoe die is als hij af is.

Zo, hier weer een deel onkruid weer uitgetrokken, het gat is weer bijna dicht :D

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 17:36

Shadow0 schreef:
Ha, da's zeker een uitdaging, maar ook wel een mooie ruimte zo te zien! Zelfs als je er nauwelijks een 'indeling' in zou maken maar alleen een fatsoenlijke vloer en die griezelige dakplaten vervangen heb je denk ik al iets wat al redelijk oogt.

(Ok. Voor het praktische is een keuken natuurlijk wel fijn :P )

Daar kun je wellicht tzt een eigen volgtopic van maken, want ik vind het altijd reuze interessant om te zien hoe dat verandert!

Zeker een mooie ruimte, ongeveer 85m2 heel open, dat wil ik ook zo laten, behalve de badkamer uiteraard, en twijfel nog over de slaapkamer.
Haha ja om het praktisch leefbaar te maken moet er nog wel veel gebeuren, maar de uitstraling zal al heel anders worden als het dak en de vloer gedaan zijn inderdaad.
Ik denk er inderdaad over om een volgtopic te maken, zelf ook leuk om de veranderingen bij te houden! :j

ontherun schreef:
Oh Ik heb je topic inderdaad gezien faelynn! Welke regio ga je naartoe? Ik heb eventueel nog wel wat spulletjes die we in dit huis niet meer gebruiken als je in de buurt woont.
Zelfmaakprojectjes: plantenhangers, bloempotten uit beton oid, ik zou eens op Pinterest rond gaan neuzen, ben ik ook aan het doen :))

Wat een lief aanbod!
Ga richting omgeving Arnhem, heerlijk dicht aan de veluwe, kan er van uit huis naar toe lopen straks :)
Ja ik zit ook echt zo veel uur op pinterest op het moment, er zijn zo veel mooie en leuke dingen :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 17:38

Omgeving Arnhem is groot :)). Wel een mooie omgeving. Ik woon sinds anderhalve maand in Rhenen, zo mooi <3.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 18:27

Update van 't kippenhokje *\o/*!

Afbeelding
Afbeelding

Het zit in elkaar :D. De binnenkant wordt afgewerkt met gecoat hout, zodat het makkelijk schoonmaken is, alle randen worden dichtgekit zodat er een oppervlak ontstaat met minimale kieren zodat bloedluizen geen kans maken.

Er komt een plat dak op de zijwanden waar het vlas en het stro komt te liggen, daarboven komt een zwart puntdak die omhoog en omlaag getakeld kan worden. In het hok kijk je recht op de nestkasten, daar zit een klep in zodat je van buitenaf makkelijk de eitjes kan pakken. Tussen het 'plafond' en het dak van de nestkast komt een opbergruimte waar eierdoosjes e.d. opgeslagen kunnen worden.

Het begint vorm te krijgen **\O/** !

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 18:36

Mooi San! Dat is een heus kippen paleis zeg.

Haha omgeving Arnhem kan groot zijn, maar altijd ver weg vanuit het zuiden helaas. Wel heerlijk als je zo de Veluwe op kunt, ik kan hier ook zo de heide in, dat is echt genieten hoor <3

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 18:46

Ja, gaaf he :D. En een mooie ren. De kippies gaan hier wel gelukkig zijn, me dunkt.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 20:55

Nee. Nee, nee, nee! Ik hou dit niet uit! Volgens dit artikel moeten we minstens (minstens!) tot herfst volgend jaar wachten voordat we weer naar concerten kunnen. Dit ga ik niet overleven. En wat erger is: dit gaat de cultuursector ook niet overleven. Artiesten, podia en organisaties - kunnen - niet - anderhalf - jaar - zonder - inkomsten. Dan zijn ze of failliet, of in de fabriek gaan werken (want die zullen wel eerder open gaan).

Natuurlijk, het is maar één expert die dat zegt, en zelfs als hij gelijk heeft is er misschien veel eerder een vaccin, maar mijn God... ik wil dit niet. Ik denk nu gewoon dingen die ik niet op fora mag zeggen.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 21:02

Wat een priegelwerk lijkt me dat LadyMadonna.

Mooi die kleuren bij de Libelle.

2e paasdag was snel voorbij, had weer zin om te schilderen. :):)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 21:10

musiqolog schreef:
Nee. Nee, nee, nee! Ik hou dit niet uit! Volgens dit artikel moeten we minstens (minstens!) tot herfst volgend jaar wachten voordat we weer naar concerten kunnen. Dit ga ik niet overleven. En wat erger is: dit gaat de cultuursector ook niet overleven. Artiesten, podia en organisaties - kunnen - niet - anderhalf - jaar - zonder - inkomsten. Dan zijn ze of failliet, of in de fabriek gaan werken (want die zullen wel eerder open gaan).

Natuurlijk, het is maar één expert die dat zegt, en zelfs als hij gelijk heeft is er misschien veel eerder een vaccin, maar mijn God... ik wil dit niet. Ik denk nu gewoon dingen die ik niet op fora mag zeggen.

Ik zou me niet te druk maken om de uitspraken van één persoon. Tuurlijk, poedersuiker, maar het is nog veel te vroeg om dit doemscenario heel serieus te nemen, denk ik.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 21:37

Gewoon niet meer lezen. Is allemaal gespeculeer. Misschien is het zo, misschien niet. Je komt er toch pad achter bij de persconferenties. En je kunt er niks aan doen. Je wordt er alleen maar gestresst van.

Dit is Lucy. We hebben een haat-liefdeverhouding. Ik heb veel aan haar schild geklooid en nu kijkt ze boos naar mij.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Sheran op 13-04-20 21:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 21:42

:')

Ik vind je creaties helemaal leuk!

Ik lees het ook allemaal niet meer. Als zo iemand gelijk heeft dan zou ik zeggen; diverse sectoren hebben al een andere beleving weten te creëren. Waarom cultuur niet?
Ik zie kansen.

Bah, ik moet morgen weer aan het werk. Thuis weliswaar, maar ik heb echt geen zin.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 22:12

ik moest vanmorgen om 6:00 al naar werk, maar kon helaas maar ruim 2 uur draaien, er was te weinig te doen, beetje zonde, kwam weer thuis van werk op de tijd dat ik "normaal" ontbijt, voelt toch wel gek dat je dan echt je hele dag nog hebt. Hoop wel dat ik snel meer uren kan gaan maken :j

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 22:25

Faelynn schreef:
ik moest vanmorgen om 6:00 al naar werk, maar kon helaas maar ruim 2 uur draaien, er was te weinig te doen, beetje zonde, kwam weer thuis van werk op de tijd dat ik "normaal" ontbijt, voelt toch wel gek dat je dan echt je hele dag nog hebt. Hoop wel dat ik snel meer uren kan gaan maken :j

Wat voor werk doe je?

Echt wel vervelend in deze tijd, zo met je huis...

Ik wilde de kringloop aanraden, maarja... Ook niet heel handig misschien :')

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 22:40

Goh ik moet er morgen ook wel echt aan denken dat ik moet werken ja :') paar uurtjes en dan is het alweer weekend. Hoewel ik wel nog genoeg thuis kan doen aan pogingen om alle studie puntjes die ik her en der mis even binnen te halen nu... als iemand mij woensdag even wilt schoppen daarvoor?

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 09:22

Citaat:
Wat voor werk doe je?

Echt wel vervelend in deze tijd, zo met je huis...

Ik wilde de kringloop aanraden, maarja... Ook niet heel handig misschien :')

Het is allemaal gewoon beetje ongelukkig gelopen, maar ik zal het proberen kort te omschrijven haha.
Ik werkte als paraveterinair, kreeg burn out klachten, maar ik durfde mij niet ziek te melden, dus toen heb ik besloten ontslag te nemen. Toen heb ik last minut besloten om te gaan reizen, vliegticket geboekt en in mijn eentje naar Thailand vertrokken, ik had toen een spaarpotje gemaakt om ongeveer 3 maanden werkloos te kunnen zijn en wou na het reizen als ik terug was weer op zoek naar werk, wel in een andere sector omdat paraveterinair mij ook gewoon niet lag.
Nouja uiteindelijk alles vroegtijdig af moeten breken door corona, ik hoopte bij terugkomst weer te kunnen gaan werken en ik had besloten verder te gaan studeren aan de HAN in deeltijd, maar er zijn nu dus geen aansluitende banen meer te vinden, had een aantal sollicitatie gesprekken lopen en alles werd afgebeld zodra de boel op "slot" ging. Kort daarvoor ging het ook nog uit met mijn vriend, die had wat andere keuzes gemaakt toen ik in Thailand was helaas en nu liggen mijn ouders in scheiding, dat is ook de reden van verhuizing. Dus ik voelde mij ook nog niet echt heel erg goed om weer terug fulltime aan het werk te gaan, maar ik had in de tussentijd ook nog 2 onverwachte rekeningen gekregen, fout van mijn oude werkgever met de belastingaftrek, moest 830 terug betalen na aangifte inkomstenbelasting over 2019, en ik had blijkbaar eigen risico bij de zorg open staan door een ongeluk afgelopen jaar en daar kreeg ik ook een rekening van ruim 300 euro van (dacht dat dat verzekerd was), dus toen was het even paniek, de 3 maanden zijn intussen ook al voorbij.
Al met al veel onhandige timing dus, betreft banen is het nu dus een beetje alles pakken wat ik pakken kan, dus werk nu in een magazijn waar ik pakketten sorteer, het is alleen nog te weinig om de lasten te dekken, maar het is een begin in ieder geval. Nu snel op zoek naar meer uren, de studie zal ik vermoedelijk uit moeten stellen als deze situatie nog lang aanhoud, maar uiteindelijk knoop ik er wel een mouw aan, en in het ergste geval zal ik nu alles moeten gaan betalen van mijn opgebouwde spaargeld die eigenlijk bedoeld is om het huis te verbouwen, mijn budget is alleen al krap dus dat hoop ik echt niet want dan gaat het waarschijnlijk gewoon niet lukken. Maar dat zijn weer zorgen voor de toekomst, heb nog 3 maanden tot ik de sleutel krijg en ondertussen droom ik lekker verder van de mogelijkheden om het een beetje positief in te zien allemaal :j
tot zo ver het korte verhaal :')