Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
janouk schreef:https://www.maurice.nl/2020/04/14/zo-ga ... us-vooral/
Interessante mogelijke verklaring van de verspreiding.
Het was mij ook al eerder opgevallen dat grote uitbraken plaatsvinden tussen 30 en 60 graden NB.
janouk schreef:https://www.maurice.nl/2020/04/14/zo-ga ... us-vooral/
Interessante mogelijke verklaring van de verspreiding.
Het was mij ook al eerder opgevallen dat grote uitbraken plaatsvinden tussen 30 en 60 graden NB.
Citaat:Nee, er zijn duidelijke verklaringen voor al het bovenstaande. En het begrip van de consequenties van die verklaringen, geeft stevig richting aan de exit-strategie die (wereldwijd) gevolgd kan/moet worden.
elnienjo schreef:bigone schreef:Misschien een raar hersenspinsel van mij, Vitamine D word steeds vaker genoemd als zijnde van invloed op ontstekingen in je lichaam, op veel gebieden. Al die oude mensen in verpleegtehuizen, komen weinig buiten, word waarschijnlijk geen extra D toegevoegd en vallen nu bij bosjes om, ook veel andere ouderen komen toch op ic terecht. (sommige verrpleegtehuizen melden heel veel doden)
Vit D bij slikken word geadviseerd vanaf 50 jaar omdat je huid op latere leeftijd niet meer in staat is om het voldoende om te zetten. En dat het van grote invloed is kan ik over meepraten met een groot tekort een jaar geleden. Misschien, heel misschien een ieniemienie stukje van de puzzel.
Mijn moeder krijgt al jaren op doktersrecept vitD, zelf heb ik het na mijn borstkanker ook op doktersrecept voorgeschreven gekregen. Lijkt me stug dat ouderen in verpleeghuizen dat niet standaard bij hun medicatie zouden krijgen dus.
Karl66 schreef:Alleen zegt Maurice niet dat dit een goed startpunt is voor verder onderzoek (alsof ze dat al niet doen) maar:Citaat:Nee, er zijn duidelijke verklaringen voor al het bovenstaande. En het begrip van de consequenties van die verklaringen, geeft stevig richting aan de exit-strategie die (wereldwijd) gevolgd kan/moet worden.
En ik mag trouwens hopen dat ze bij het onderzoek dat ze allang aan het doen zijn, niet alleen gegevens meenemen die toevallig goed uitkomen, zoals Maurice doet. Maar alle gegevens die bekend zijn, ook als ze een andere kant op wijzen. Of misschien wel juist als ze een andere kant op wijzen.
bigone schreef:https://nos.nl/l/2331144
Hier staan een aantal dingen in waardoor ik vermoed dat we er nog lang niet zijn. Corona die na een maand nog in ontlasting word gevonden , advies om altijd met toiletdeksel dicht door te spoelen . Maar ook dat je pas echt super besmettelijk bent met een ernstige infectie . Dan denk ik misschien te simpel , dan lig je toch op bed? Waar komen dan al die besmettingen vandaan ?
Babootje schreef:De economie kan pas weer open als NL heel uitgebreid kan gaan testen + contactonderzoek kan gaan uitvoeren. Verontrustend bericht in Nieuwsuur gisteren dat NL lang nog niet zover is.
We beschikken nog steeds niet over genoeg testen (Hoe dan?) en de GGD beschikt nog niet over voldoende capaciteit om veelvuldig te testen en contactonderzoek uit te voeren. Nog steeds niet voldoende beschermingsmateriaal beschikbaar (hoewel er ruim voldoende wordt aangeboden) loopt het vast op een bureaucratische manier van het verdelen van het materiaal. Echt onbegrijpelijk.
Duitsland is daarmee begonnen met heel goed resultaat. Ik vind t echt tenenkrommend hoe de crisis hier is aangepakt. Nog steeds.
Destination schreef:Babootje schreef:De economie kan pas weer open als NL heel uitgebreid kan gaan testen + contactonderzoek kan gaan uitvoeren. Verontrustend bericht in Nieuwsuur gisteren dat NL lang nog niet zover is.
We beschikken nog steeds niet over genoeg testen (Hoe dan?) en de GGD beschikt nog niet over voldoende capaciteit om veelvuldig te testen en contactonderzoek uit te voeren. Nog steeds niet voldoende beschermingsmateriaal beschikbaar (hoewel er ruim voldoende wordt aangeboden) loopt het vast op een bureaucratische manier van het verdelen van het materiaal. Echt onbegrijpelijk.
Duitsland is daarmee begonnen met heel goed resultaat. Ik vind t echt tenenkrommend hoe de crisis hier is aangepakt. Nog steeds.
Waar is Duitsland mee begonnen?
Babootje schreef:De economie kan pas weer open als NL heel uitgebreid kan gaan testen + contactonderzoek kan gaan uitvoeren. Verontrustend bericht in Nieuwsuur gisteren dat NL lang nog niet zover is.