Beleggers op het forum?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sky

Re: Beleggers op het forum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 10:53

Interessant! Ik vind Shell aantrekkelijk om in te beleggen, maar ik vind het ethisch zo onverantwoord :+ . Ik kan mezelf er niet toe zetten om in zo'n bedrijf geld te steken. Jullie hebben daar geen last van? :) Misschien kan iemand mij overhalen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 11:02

We hebben Shell kort geleden nog doorgerekend, maar ze zijn nu niet goedkoop meer, dus wij gaan er binnenkort juist uit stappen.
We hebben ze eerder het voordeel van de twijfel gegeven omdat ze claimen groener te willen worden, maar dat doen ze op zo'n traag tempo dat we er niet veel vertrouwen meer in hebben. En met de opkomst van de elektrische auto geloof ik niet dat Shell nog ooit naar de oude top terug zal kruipen.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 11:03

Ik beleg om dezelfde reden niet in shell. Dus ik kan je niet overhalen :+
Enige wat ik kan bedenken is dat shell nu ook bezig is met verduurzamen, maar ik vind het een beetje eieren na pasen. Beleg ik liever in een partij die als core business een duurzame strategie heeft..

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 11:30

Ik heb daar geen last van, wij kopen en verkopen niet aan de hand van of iets groen is of niet, maar of het winst maakt of niet.

Zo hebben wij Shell, maar ook ABO Wind AG, wat weer in de windmolens zit. Met ABO hebben wij nu een stijging van 35,5% en met Shell 69,10%

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 13:51

Ik heb shell ook alweer verkocht. Genoeg winst uit gehaald en hier ook het idee dat het toch een aflopende zaak is voor shell op lange termijn. Ik heb hem op 55% winst verkocht en er een leuk aandeel voor teruggekocht.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 15:52

Iinge_ schreef:
Ik heb shell ook alweer verkocht. Genoeg winst uit gehaald en hier ook het idee dat het toch een aflopende zaak is voor shell op lange termijn. Ik heb hem op 55% winst verkocht en er een leuk aandeel voor teruggekocht.

Op de lange termijn is het zeker geen afgelopen zaak voor shell. Olie is niet langer het grootste product, dat is al sinds jaren gas. Dat we van het gas af gaan is leuk bedacht in Nederland, alleen in het buitenland gaan ze er juist aan.

De huidige olieprijzen geeft ze enorm veel cash. Een gedeelte daarvan gebruiken ze voor een omschakeling. Shell is gelukkig geen bedrijf die miljarden investeert in iets wat geen rendement geeft. Ze wachten rustig en kopen gewoon de takken waar ze wat in zien.

Verder brengen ze leningen aardig terug. Als Shell aandeelhouder kan je straks weer mooi uitkijken naar een leuk rendement elk jaar en een stabiel aandeel straks.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 16:01

Ik ben flink tegenstander van het boren naar gas in bv de Waddenzee en Groningen, dat moet je niet willen, net zoals boren naar olie en gas in andere kwetsbare natuurgebieden. Dus als ze dat gas zouden uitbreiden zou dat voor mij juist reden zijn om er uit te stappen.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 16:24

8nnemiek schreef:
Ik ben flink tegenstander van het boren naar gas in bv de Waddenzee en Groningen, dat moet je niet willen, net zoals boren naar olie en gas in andere kwetsbare natuurgebieden. Dus als ze dat gas zouden uitbreiden zou dat voor mij juist reden zijn om er uit te stappen.

Windmolens en zonneparken zie je wel zitten?

Feit is dat we links of rechtsom steeds meer energie verbruiken. Van het gas af en dus warmtepompen kost nog meer stroom. Ergens moet het vandaan komen.

Windmolens hebben ontzettend veel nadelen, niemand wil ze in de achtertuin. Zonneparken wil ook niemand in de achtertuin. In groningen willen ze nu weer 156 hectare land vol met panelen zetten. Het wekt niets op en het is totaal onvoldoende.

De rol van fossiele brandstoffen is nog lang niet uitgespeeld omdat er gewoon geen werkbaar alternatief is.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 17:36

Ik zie liever windmolens en zonnepanelen inderdaad. Daarom beleggen we dan ook in Vestas, Alfen en houden we bedrijven als Solar edge en Sunpower in de gaten. Ik zie daar veel meer toekomst in dan in Shell.
Fossiele brandstoffen zullen inderdaad niet van het ene op het andere moment verdwenen zijn, maar dat zijn zeker geen groeibedrijven, en ook niet risicoarm, dus niet interessant om in te beleggen vind ik.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 09:21

Shell op lang termijn is een goed aandeel.

Iedereen die Shell ooit heeft gekocht op 10-12€ moet gewoon blijven zitten en rendement nemen en natuurlijk schiet het geen flikker op als je 30 aandelen heb maar heb je 500 aandelen heb je al gauw 95€ per kwartaal aan dividend.
En ik denk niet dat hier iemand aandelen heeft om de wereld te redden....maar iedereen heeft aandelen voor eigen belang

Ik geloof niet dat de Shell aflopend de zaak is en ze gaan wel verduurzamen maar zo’n wereldbedrijf bouw je niet ff om.
Ze zullen in olie blijven en zijtakken hebben.
ik vind ze nu even “duur” maar mochten ze dadelijk weer 15€ staan koop ik er weer 100 bij.
Ik ben ooit ingestapt toen ze 31€ per aandeel was ik heb mijn GAK naar 21€ gekregen en wil dat naar 15€ brengen.
Dan moet je lange adem hebben.... maar als ik 65 ben kijk ik wel wat ze doen.
Ik heb er vertrouwen in.

Heb geen vertrouwen in in land vol windparken en zonnepanelen.
Hier in Breda staan hele stroken langs de snelweg met die panelen...... afschuwelijk
En als Nederland kleinste land heb je toch geen enkel invloed op de aardgas van andere grote landen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 10:22

De a58 bij Ettenleur? Dat zou wat mij betreft een voorbeeld mogen zijn voor het hele land. Zonnepanelen langs de snelweg is juist een heel goede oplossing; er hoeft geen natuur voor te wijken en een snelweg is sowieso al lelijk dus niemand heeft er last van.
Overigens vind ik het juist heel mooi, die glimmende panelen, in plaats van betonnen schotten..

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 10:50

Tja dat is ook weer net mijn eigen gevoel daarmee. Voor mij is Shell geen langetermijnoptie (etisch stond ik er ook niet achter maar mijn vriend wilde de winst toch even meepakken), en ook inderdaad omdat ik dat persoon ben met 30 aandelen :') dus voor de dividend zit ik er niet in. Zat er puur in voor de stijging, en die heb ik meegepakt.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 10:54

8nnemiek schreef:
De a58 bij Ettenleur? Dat zou wat mij betreft een voorbeeld mogen zijn voor het hele land. Zonnepanelen langs de snelweg is juist een heel goede oplossing; er hoeft geen natuur voor te wijken en een snelweg is sowieso al lelijk dus niemand heeft er last van.
Overigens vind ik het juist heel mooi, die glimmende panelen, in plaats van betonnen schotten..

Je weet duidelijk niet waar je over praat, genoeg bomen gekapt daar en natuur voor dieren verpest

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 13:04

tita schreef:
Je weet duidelijk niet waar je over praat, genoeg bomen gekapt daar en natuur voor dieren verpest

Ik heb het vanaf het begin gevolgd en kom er elke week langs. Dat was echt geen mooi natuurgebied vol dieren hoor :') Het is een stukje van pakweg 10 meter diep langs de snelweg, daar wil je juist geen dieren hebben lopen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 13:10

Hoe gaat het met de beleggingen van iedereen?
Hier blijft alles lekker stijgen. We zijn nog steeds op zoek naar betaalbare bedrijven om wat bij te kopen, maar nog geen geluk.

Lau07
Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 13:41

Het gaat hier een beetje op en neer. Ik heb een aantal risicovolle beleggingen gedaan (relatief kleine bedragen) in relatief kleine tech bedrijven maar ze schommelen aardig. Het is wel heel interessant om te volgen. :D

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 15:58

Ik hoop voor je dat er een tussen zit die het heel goed gaat doen :D Liefst allemaal natuurlijk, haha!

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 19:42

Hier ook een beetje op en neer. Nog steeds dikke winst, maar hangt een beetje stil sinds afgelopen maand. Daarentegen gaan de crypto's als een speer.

Daarnaast heb ik een gokje gewaagd op een Spac laatst, dus we gaan over een lange tijd zien hoe dat gaat uitpakken :D

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 21:33

Ola

Ik heb nu nog 2 aandelen in de min Shell 20% en workhorse 54% bij die laatste heb ik echt zitten slapen.
Is me compleet ontgaan.

Ander aandelen staan in de plus echter is er geen een die ik weg wil doen voor winst.
Asmi was afgelopen maand ruk ik werd chagarijnig van echter is ie bijna op oude niveau.

Baal dat ASML niet heb gekocht maar ja ik kan ook maar 1 keer uitgeven en met parttime baan, paard en kids is geen vetpot

Nog niks echt op het ook wellicht trivago ik denk dat ie dadelijk wel ff leuk kan plussen maar dat zei ik al bij 1.50€
$ en heeft 4.nogwatgestaan$

pumpina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 22:59

Hier erg saai. :Z Wij zitten nog steeds op ons handen. Het meeste is verkocht en we wachten op de mogelijke beurscrash nog steeds..

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 09:18

Hier gaat het goed! Gemiddeld dik 5% stijging, heel blij mee. Alleen SAP wil maar niet stijgen. Twijfel of ik die ga verkopen als ie weer op 0% staat...

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 12:04

Gister ABO verkocht op €48, gekocht op €33,80.
Daarna zakte hij weer, hadden m doorlopend erin gezet.
Nu weer een nieuw aandeel gaan zoeken

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 09:24

pumpina schreef:
Hier erg saai. :Z Wij zitten nog steeds op ons handen. Het meeste is verkocht en we wachten op de mogelijke beurscrash nog steeds..

Niet zo fair deze uitspraak
Maar met flinke te korten op chips weet je waar in moet investeren

Wat zei ik ook alweer in begin als iemand dat aandeel gekocht haf heeft ie nu vette winst

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 09:37

Asml is nu veel en veel te duur. De kans dat ie flink zakt is veel te groot, zeker als het tekort is weggewerkt.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 09:59

8nnemiek schreef:
Asml is nu veel en veel te duur. De kans dat ie flink zakt is veel te groot, zeker als het tekort is weggewerkt.

Asmi
Besi

Chip is toekomst te kort lost je niet ff op
Wellicht even inlezen