Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Femke_Tweety schreef:Ja, normaal sterven er inderdaad zo veel mensen aan de griep, dat is normaal. (Hoe bot dit ook mag klinken)
Ik denk dat het risico erin zit dat er zo veel meer druk op ziekenhuiszorg is, dan normaal bij griep.
En dat die zorg langdurig nodig is, en intens is.
Paniekvoetbal is niet nodig, schadelijk zelfs. Maar dat geldt evenzozeer voor bagetaliseren.
Denise_Storm schreef:https://www.nu.nl/coronavirus/6038171/h ... redirect=1
Volgens dit artikel moet 50-60% van de bevolking het krijgen om groepsimmuniteit op te bouwen. Op dit moment zijn er 1705 geteste personen besmet, dit is slechts 0,01% van de bevolking. Er zijn als 43 mensen overleden. Hoeveel mensen moeten er dan nog overlijden voor die groepsimmuniteit er is?!
Er zijn overigens ook bronnen die beweren dat er pas sprake van groepsimmuniteit kan zijn als 80-90% het virus gehad heeft.
Ik besef me dat er waarschijnlijk veel meer mensen al met het virus zijn, maar die niet getest zijn.
secricible schreef:De kans dat mondkapjes op een effectieve manier gebruikt gaan worden is nihil en gewoon zonde van materialen. Dit soort zelfgemaakte mondkapjes hebben nauwelijks effect.
Air schreef:We kunnen het zelfs nog verder in perspectief plaatsen door te kijken naar hoeveel mensen per dag(of zelfs per uur) bijvoorbeeld overlijden aan hongersnood.. alleen treft dat ons niet, hebben we normaal een welvarend land en komt dit als een schok. Maar het voelt wrang omdat naar die mensenlevens nooit gekeken wordt..
Echwel schreef:Kan het ook zijn dat per regio het zich anders gedraagt .
Bv warmere gebieden tov koude gebieden
neetoch schreef:Nou wacht even; ik heb dat idd al aangeboden gekregen. Maar dacht dus een ander niet te hoeven belasten door het online te gaan bestellen.
Ik heb ook nog geen idee hoe en wat er nu wel aangeleverd gaat worden hoor, maar de tekorten zijn dus al zo groot dat niet alleen de winkels niet meer bevoorraad kunnen worden maar dus ook van uit het distributiecentrum tekorten ontstaan.
En ik zal ook gebruik gaan maken van de hulp die ik heb aangeboden gekregen. Maar dat zijn dus juist weer mensen die zelf en nog werken, kids hebben, het dus al stervensdruk hebben nu en dus dan ook continue mis gaan grijpen en meerdere keren terug zullen moeten naar winkels.
Het gaat niet zozeer om mij. Ik vertel dit idd omdat ik dus zelf zon zwakke schakel ben, dus uit eigen ervaring zeg maar. Ik bedoel te vertellen hoe dat ondanks dat er echt hele lieve mensen zijn die klaar staan voor anderen, die het ook niet meer geregeld kunnen krijgen als dit zo doorgaat met de supermarkten.
Dank jullie wel Chiren en Sure Lee. Lees ik nu, erg lief aangeboden, maar er zijn mensen die het harder nodig hebben dan ikzelf.
En ik red mij wel uiteindelijk, heb ik tot nu toe altijd nog gedaan. Ik vind het wel heel verdrietig voor alle mensen die dus idd afhankelijk zijn van voedselbank, ouderen die toch al amper de deur uitkwamen en nog op zichzelf wonen, en niet te vergeten al die mensen die dus wel hulp aanbieden en het zelf ook niet meer kunnen krijgen.
Online dus niet en in de supermarkten niet, dat is toch ook eng?
_Penotti schreef:Air schreef:We kunnen het zelfs nog verder in perspectief plaatsen door te kijken naar hoeveel mensen per dag(of zelfs per uur) bijvoorbeeld overlijden aan hongersnood.. alleen treft dat ons niet, hebben we normaal een welvarend land en komt dit als een schok. Maar het voelt wrang omdat naar die mensenlevens nooit gekeken wordt..
Maar dan heb je het inderdaad even heel egoïstisch het ver van je bed show.
Maar de bijna 10.000 griepdoden in winter 17/18 was gewoon in Nederland.
mnka schreef:Sorry als dit al besproken is, het topic gaat erg hard.
Nederland heeft dus de aanpak om groepsimmuniteit op te bouwen, maar is er ook ergens bewezen dat je niet opnieuw besmet kan raken? Misschien dat ik mij onnodig zorgen maak hoor, maar ik vraag mij af of deze aanpak echt gaat werken
Babootje schreef:secricible schreef:De kans dat mondkapjes op een effectieve manier gebruikt gaan worden is nihil en gewoon zonde van materialen. Dit soort zelfgemaakte mondkapjes hebben nauwelijks effect.
De mondkapjes zijn niet effectief TEGEN het virus maar zijn effectief om te VOORKOMEN dat je het virus al te zeer verspreid als je het virus bij je draagt. Samen met alle andere maatregelen, zoals handen wassen, ontsmetten e.d.
Het is dus de bedoeling dat iedereen een mondkapje draagt (omdat er veel personen zijn die niet eens weten dat ze virusdeeltjes uitscheiden). Ook een zelfgemaakt kapje kan ervoor zorgen dat het virus door niezen, hoesten etc zich niet teveel. Je voorkomt nooit alle risico's maar je beperkt het sproeien van virusdeeltjes door de lucht wel vanuit je neus, mond, keel.
Femke_Tweety schreef:Echwel schreef:Kan het ook zijn dat per regio het zich anders gedraagt .
Bv warmere gebieden tov koude gebieden
Sterker nog, er kunnen nog veel en veel meer factoren mee spelen.
Ik ga er een stel opnoemen.
Geen idee welke werkelijk invloed hebben, en welke niet. En of die invloed vervolgens positief of negatief is.
Daar gaan ongetwijfeld onderzoeken naar lopen, en deels lopen die al.
* Gemiddelde temperatuur in een gebied
* Min en max temp in een gebied
* Aantal zonuren in een gebied
* Luchtvochtigheid in een gebied
* Uv-intensiteit in een gebied
* Bevolkingsdichtheid in een gebied
* De cultureel bepaalde hygiëne in een gebied
* Verhouding jonge/oude mensen in een gebied
* De kwaliteit van zorg in een gebied
* De beschikbaarheid (hoeveelheid) zorg in een gebied
* Het aantal sociale contacten in een gebied
* Hoe fysiek men normaal met elkaar omgaat in een gebied
* De genetische verschillen tussen verschillende bevolkingsgroepen
En nog tig meer.
Deze verzin ik zo ter plekke, maar kunnen echt allemaal invloed hebben.
secricible schreef:Alsjeblieft niet zeg. We hebben nu al een schreeuwend tekort aan materialen, waaronder mondkapjes, in de zorg. Kunnen we die voorraad die we hebben dan alsjeblieft gebruiken op de plek waar hij hard nodig is?
Mondkapjes vereisen discipline. Je mag er niet aan zitten met je handen (anders verspreid je alsnog het virus), en je moet ze regelmatig vervangen. De kans dat mondkapjes op een effectieve manier gebruikt gaan worden is nihil en gewoon zonde van materialen. Dit soort zelfgemaakte mondkapjes hebben nauwelijks effect.
imaudy schreef:Waren er echt 10.000 griepdoden toen? In Korea wordt veel meer getest en dan zijn de sterftecijfers in percentages nog niet zo hoog
Roodvos schreef:Denise_Storm schreef:https://www.nu.nl/coronavirus/6038171/h ... redirect=1
Volgens dit artikel moet 50-60% van de bevolking het krijgen om groepsimmuniteit op te bouwen. Op dit moment zijn er 1705 geteste personen besmet, dit is slechts 0,01% van de bevolking. Er zijn als 43 mensen overleden. Hoeveel mensen moeten er dan nog overlijden voor die groepsimmuniteit er is?!
Er zijn overigens ook bronnen die beweren dat er pas sprake van groepsimmuniteit kan zijn als 80-90% het virus gehad heeft.
Ik besef me dat er waarschijnlijk veel meer mensen al met het virus zijn, maar die niet getest zijn.
Even van alles en nog wat op een hoop vegend van diverse bronnen.
Het aantal overlijdens is leidend voor de verspreiding van de besmetting. Niet het aantal geteste besmettingen. Zeker niet in NL, waar maar mondjemaat getest wordt.
Er is een statistisch artikel wat zegt dat er op elke overledene 800 besmettingen zijn. Dat zou betekenen dat er in NL ca. 35.000 besmettingen zijn. Als dat echt zo is, dan zit er nog een flinke golf ziekenhuisopnames aan te komen.
friezenfan2 schreef:Hier heb ik nog een vraag, ik zit sinds vrijdag met milde klachten, keelpijn en wat verhoging thuis.
Vooral de verhoging lijkt minder, morgen weer bellen met mijn werk over hoe het met mij gaat.
De vraag is hoe lang blijf je met die milde klachten zitten?
Femke_Tweety schreef:friezenfan2 schreef:Hier heb ik nog een vraag, ik zit sinds vrijdag met milde klachten, keelpijn en wat verhoging thuis.
Vooral de verhoging lijkt minder, morgen weer bellen met mijn werk over hoe het met mij gaat.
De vraag is hoe lang blijf je met die milde klachten zitten?
Hangt van jouw weerstand af
Hangt ervan hoe je er nu mee omgaat
En hangt heel erg af van wat de oorzaak van die klachten is.
Gewone verkoudheid of groep kan ook nog. Of nog iets anders.