Hoe streng zijn jullie met corona

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 08:35

mvdende schreef:
Maar even, dat jij van mening bent dat je nu niet mag gaan winkelen en dagjes uit mag maken naar een natuurgebied, dat mag je aangeven.

Maar ik vind het behoorlijk irritant dat je jou mening als wet op gaat leggen naar andere bokkers die wel gewoon blijven funshoppen en dagjes weg blijven gaan naar natuurgebieden....

Het is nog steeds niet verboden door de overheid dus het is dan niet de bedoeling dat Bokt dat wél gaat verbieden.

En er zijn meerdere bokkers die vinden dat de door hun ingestelde regels gevolgd dienen te worden....

Als jij je vader wil beschermen, moet je dat zeker doen. Maar houdt het bij jezelf! En val anderen niet lastig met jou regels.

Ik vind het ook vreselijk vervelend dat mensen steeds hun eigen zelfbedachte regels opleggen aan anderen.

Maar jij bent het andere uiterste, want jij lijkt te vinden dat de maatregelen die nu getroffen zijn ook alleen maar een soort richtlijnen zijn. En dat jij er gewoon van af mag wijken als jij vindt dat het nodig is. Die instelling is precies de reden waarom nu alle stranden en veel natuurgebieden afgesloten zijn.

Als jij een dagje weg gaat om te shoppen of te wandelen, hou je je niet aan de regels van het RIVM!
Citaat:
Waarom moet ik zoveel mogelijk thuisblijven?
Voor iedereen geldt: blijf zoveel mogelijk thuis. Werk thuis als dit kan. Ga alleen naar buiten voor noodzakelijke boodschappen, om zorg te verlenen aan een ander of om een frisse neus te halen.

Misschien moet je deze site van de overheid even goed doorlezen, daar staat wat wel en niet mag.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... handhaving
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 30-03-20 08:58, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 08:42

mvdende schreef:
Maar even, dat jij van mening bent dat je nu niet mag gaan winkelen en dagjes uit mag maken naar een natuurgebied, dat mag je aangeven.

Maar ik vind het behoorlijk irritant dat je jou mening als wet op gaat leggen naar andere bokkers die wel gewoon blijven funshoppen en dagjes weg blijven gaan naar natuurgebieden....

Het is nog steeds niet verboden door de overheid dus het is dan niet de bedoeling dat Bokt dat wél gaat verbieden.

Ehm.... funshoppen en dagjes weg naar natuurgebieden mogen níet.

Je mag alleen weg voor noodzakelijke dingen. Noodzakelijke boodschappen, anderen zorg geven of je werk als dat niet thuis kan. Of voor een frisse neus, maar met een blokje om heb je die ook wel.

De hele dag naar een natuurgebied of naar een winkel terwijl je geen eten nodig hebt valt niet onder noodzakelijk.

De regel is: blijf zoveel mogelijk thuis.
Waarom dan in vredesnaam funshoppen en dagjes uit :?

Ik kan daar gewoon niet bij. Dan snap je echt de ernst van de situatie niet :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 09:21

mvdende schreef:

En er zijn meerdere bokkers die vinden dat de door hun ingestelde regels gevolgd dienen te worden....

Als jij je vader wil beschermen, moet je dat zeker doen. Maar houdt het bij jezelf! En val anderen niet lastig met jou regels.

Sodeju wat een egocentrisch stukje weer.
Rutte (en vele anderen) zeggen niet voor niets telkens:'is het niet noodzakelijk dan BLIJF THUIS'
Wat precies begrijp je niet, waarom is het zo moeilijk om iets te laten voor het welzijn van anderen.

Je mag ook 50 op de snelweg, is het verstandig? Nee, dat is het niet. Sommige dingen zijn nu gewoon niet handig om te doen, als je dat niet inziet...

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 09:33

verootjoo schreef:
mvdende schreef:

Ehm.... funshoppen en dagjes weg naar natuurgebieden mogen níet.

Je mag alleen weg voor noodzakelijke dingen. Noodzakelijke boodschappen, anderen zorg geven of je werk als dat niet thuis kan. Of voor een frisse neus, maar met een blokje om heb je die ook wel.

De hele dag naar een natuurgebied of naar een winkel terwijl je geen eten nodig hebt valt niet onder noodzakelijk.

De regel is: blijf zoveel mogelijk thuis.
Waarom dan in vredesnaam funshoppen en dagjes uit :?

Ik kan daar gewoon niet bij. Dan snap je echt de ernst van de situatie niet :n

Er stonden 10tallen auto's op de parkeerplaats bij de Posbank zaterdag en of je nu 1 uur een frisse neus gaat halen alleen rondom de parkeerplaats waar het druk is of 5 uur een frisse neus gaat halen en 4 uur bijna geen mens tegen komt....

Funshoppen doe ik niet aan. Als ik naar een winkel ga, is omdat ik iets nodig heb uit die winkel.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 09:34

Maar als die mensen uit die autos in de gracht springen , spring jij dan mee?

Kijk wat jezelf moet doen en dat is niet onnodig verplaatsen..

verootjoo

Re: Hoe streng zijn jullie met corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 09:45

Je maakt mij niet wijs dat die tientallen auto’s daar stonden omdat het noodzakelijk was naar de posbank te gaan...

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 09:48

Ik snap niet dat er mensen zo moeilijk doen over de regels. Er staat toch echt blijf zoveel mogelijk thuis. Om mensen niet helemaal gek te laten worden is een frisse neus halen toegestaan. Blijkbaar moet dat voor sommige helemaal uitgeschreven worden wat dat dan precies inhoud..

Een intelligente lockdown wordt het genoemd. Ga er dan ook slim mee om. Sluit je niet aan op plekken waar het al veel te druk is, maar zoek inderdaad een rustig plekje op voor een wandeling. Als je een boodschap nodig heb, anders dan voedsel of medicijnen, dan mag je dat halen als je je aan de voorschriften houd, maar dat is wat anders dan een hele dag winkelen. Kom steeds weer terug op de eerste regel, blijf zoveel mogelijk thuis. Want hoe meer iedereen thuis is, hoe minder kans op besmetting.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 09:51

Ergens een vorm van natuurlijke selectie ook he. De dommeren gaan eerst en hopelijk sleuren ze daar geen mensen in mee die zich wel aan de regels houden.

(Waarmee ik niet wil zeggen dat mensen die nu sterven allemaal mensen zijn die onvoorzichtig geweest zijn, zeker niet!)

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 09:59

Weet je, kennelijk zijn jullie allemaal roomser dan de Paus...

Waar ik ook kijk, er zijn echt overal gewoon nog mensen.

Als iedereen thuis zou zitten, stond de parkeerplaats van de Posbank ook niet zo goed als vol....

Ik liep in mn eentje en hield me gewoon aan de 1,5m regel en ik was trouwens niet met de auto, ik liep van station Dieren naar station Velp en ik kon de Posbank even niet ontwijken want de route liep daarlangs.

Ik heb zelf geen corona dus ik heb niemand besmet.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 10:02

Waar je ook kijkt,, waar kijk je dan allemaal..
Waarom met de trein, moest je werken...

Echt ik snap je werkelijk niet...

Keihard, voor mij mogen ze mensen die zich niet aan de regels houden in hun uitkering korten, dan moet je binnen blijven

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 10:04

mvdende schreef:

Als iedereen thuis zou zitten, stond de parkeerplaats van de Posbank ook niet zo goed als vol....

Dat is dus niet de bedoeling!!!
En iets doen omdat anderen het ook doen is gewoon dom :

Citaat:
Ik liep in mn eentje en hield me gewoon aan de 1,5m regel en ik was trouwens niet met de auto, ik liep van station Dieren naar station Velp en ik kon de Posbank even niet ontwijken want de route liep daarlangs.

Dat weet je niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 10:07

mvdende schreef:
Er stonden 10tallen auto's op de parkeerplaats bij de Posbank zaterdag en of je nu 1 uur een frisse neus gaat halen alleen rondom de parkeerplaats waar het druk is of 5 uur een frisse neus gaat halen en 4 uur bijna geen mens tegen komt....

Funshoppen doe ik niet aan. Als ik naar een winkel ga, is omdat ik iets nodig heb uit die winkel.

Als jij daar 5 uur rond loopt hou je je gewoon niet aan de regels.
Als je met de trein gaat, negeer je de oproep van de NS om alleen de trein te nemen voor noodzakelijke reizen.
Dat is geen mening, maar een feit.

Ik herhaal mezelf nog maar een keer, want het schijnt niet te landen:
Citaat:
Voor iedereen geldt: blijf zoveel mogelijk thuis. Werk thuis als dit kan. Ga alleen naar buiten voor noodzakelijke boodschappen, om zorg te verlenen aan een ander of om een frisse neus te halen. Maar houd altijd 1,5 meter afstand en vermijd groepsvorming.

Misschien moet je deze site van de overheid even goed doorlezen, daar staat wat wel en niet mag
. Het is allemaal niet zo ingewikkeld.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 10:13

Marie_Anne schreef:
mvdende schreef:

Als je met de trein gaat, negeer je de oproep van de NS om alleen de trein te nemen voor noodzakelijke reizen.

Ik herhaal mezelf nog maar een keer, want het schijnt niet te landen:
Citaat:
Voor iedereen geldt: blijf zoveel mogelijk thuis. Werk thuis als dit kan. Ga alleen naar buiten voor noodzakelijke boodschappen, om zorg te verlenen aan een ander of om een frisse neus te halen. Maar houd altijd 1,5 meter afstand en vermijd groepsvorming.

Misschien moet je deze site van de overheid even goed doorlezen, daar staat wat wel en niet mag
. Het is allemaal niet zo ingewikkeld.

De NS vraagt.... het is niet verboden he....

Daarnaast loop ik liever 4 uur ergens waar je bijna geen mens tegen komt dan 1 uur hutje mutje omdat iedereen binnen 1 uur wandelen van huis/ auto blijft. Dan is dat éne uur schadelijker dan 4 uur en bijna geen mens tegen komen.

De trein was ook zo goed als leeg, maar ik heb meerdere wandelaars gespot, ik was niet de enigste die een dagje weg was met de trein.

Maar ik heb mijn abonnement stop gezet, dus mij vind je voorlopig niet meer in die gele dingen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 10:16

Je blijft herhalen dat anderen het ook doen. Dat maakt het niet ineens minder tegen de regels/adviezen.

Anderen kweken ook wiet of produceren pillen. Mag ook niet.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 10:17

De paus doet het thans ook erg goed.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 10:19

Wat is de reden, behalve "ik wil het", dat sommigen toch gewoon hun ding blijven doen? Bijvoorbeeld Mvdende, maar er zullen er meer zijn.
Waarom doe je dit?

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 10:24

verootjoo schreef:
Je blijft herhalen dat anderen het ook doen. Dat maakt het niet ineens minder tegen de regels/adviezen.

Anderen kweken ook wiet of produceren pillen. Mag ook niet.

Tegen de regels ingaan is iets heel anders dan tegen adviezen in gaan.

Het eerste is strafbaar het 2e is altijd nog eigen keuze.

Je mag naar buiten om een frisse neus te halen, maar het kabinet heeft niet gezegd dat dat maximaal een x aantal minuten is.

En nogmaals, 1 uur in een drukke omgeving wandelen is "gevaarlijker" dan 4 uur bijna niemand tegen komen.

En hier vlak bij huis was het de hele week al druk.....

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 10:25

Tja. Je gaat er op uit. Dat is het probleem. Het advies is Ga Er Niet Op Uit.

Weet je, mvdende, ik wil niet dood. Ik wil mijn gezinsleden niet dood. Ik wil niet failliet.

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 10:26

Ik snap niet wat niet duidelijk is aan

"Let op: de treinen blijven rijden zodat mensen die daar echt afhankelijk van zijn, zoals mensen in vitale beroepen, er gebruik van kunnen maken. Reis dus alleen met de trein als dat noodzakelijk is!"

Dat het niet wettelijk verplicht is (waarschijnlijk omdat het niet te controleren valt..) betekent niet dat het opeens goed is.. Het is een intelligente lockdown, daarbij is het wel de bedoeling dat mensen zich aan de ADVIEZEN houden zodat het geen wetten hoeven te worden...

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 10:28

Ik snap het wel. Egoïsme.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 10:28

mvdende schreef:
Marie_Anne schreef:

Misschien moet je deze site van de overheid even goed doorlezen, daar staat wat wel en niet mag[/b]. Het is allemaal niet zo ingewikkeld.

De NS vraagt.... het is niet verboden he....

Daarnaast loop ik liever 4 uur ergens waar je bijna geen mens tegen komt dan 1 uur hutje mutje omdat iedereen binnen 1 uur wandelen van huis/ auto blijft. Dan is dat éne uur schadelijker dan 4 uur en bijna geen mens tegen komen.

De trein was ook zo goed als leeg, maar ik heb meerdere wandelaars gespot, ik was niet de enigste die een dagje weg was met de trein.

Maar ik heb mijn abonnement stop gezet, dus mij vind je voorlopig niet meer in die gele dingen.

Schandalig. Echt. Wow. :x |o

Ik geef het op. Je bent blijkbaar niet in staat om de regels van de overheid te begrijpen en/of je eraan te houden. Dan houdt het gewoon op.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 10:32

mvdende schreef:

Tja... ik kom bijna nergens, dus zie ook niets.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 10:34

In zijn algemeenheid bedoeld: misschien werkt een intelligente lockdown gewoon niet voor minder of niet intelligente mensen.
Ook in onze omgeving zijn er mensen die zich er niet aan houden omdat ze de ernst van de situatie gewoon niet lijken te begrijpen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 10:34

mvdende, ik zou eens in het verpleegkundigen/corona topic gaan lezen hier op Bokt. Misschien dat dat je de ogen opent.
Ik hoop oprecht dat je niet ziek wordt.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 10:35

Ann schreef:
In zijn algemeenheid bedoeld: misschien werkt een intelligente lockdown gewoon niet voor minder of niet intelligente mensen.
Ook in onze omgeving zijn er mensen die zich er niet aan houden omdat ze de ernst van de situatie gewoon niet lijken te begrijpen.

Ha ha , jij zegt het, ik dacht het..... voor een intelligente lockdown heb je wel intelligentie nodig.