Ergernis in het verkeer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 19:21

Mensen die met 50 willen invoegen op een snelweg :roll:
Wil je dood ofzo :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 20:03

Ganzen zie de snelweg met hun jongen willen oversteken , hart zit op zijn verkeerde plek nu en het idee dat ze daar nu nog op de vluchtstrook staan met het hele gezin en elk moment plat gereden kunnen worden pff -O-

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-20 08:39

Rebecca schreef:
Ganzen zie de snelweg met hun jongen willen oversteken , hart zit op zijn verkeerde plek nu en het idee dat ze daar nu nog op de vluchtstrook staan met het hele gezin en elk moment plat gereden kunnen worden pff -O-

Jaaa dat vind ik ook zo erg... Dan kan ik het niet helpen om te denken O jongens wat doen jullie toch hier? |(

AmyJamess

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 10:00

Het valt mij hier sowieso op dat er veel dode dieren langs of op de snelweg liggen. Veel marters al gezien, eend en vandeweek zelfs een hert.
Zou het komen door dat het rustiger op de weg is of komt het door het voorjaar dat ze actiever zijn?

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 10:08

Ik ben laatst p een N weg vol in de rem gegaan voor moedereend en 10 kuikens.
Wel eerst gekeken dat er niemand achterop kwam.
Mensenlevens vind ik belangrijker dan eendenlevens.

Eenden zaten in de sloot aan de overkant. Ik zat vol stress.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 11:11

AmyJamess schreef:
Het valt mij hier sowieso op dat er veel dode dieren langs of op de snelweg liggen. Veel marters al gezien, eend en vandeweek zelfs een hert.
Zou het komen door dat het rustiger op de weg is of komt het door het voorjaar dat ze actiever zijn?

Rustiger op de weg, dus komen eerder dichtbij, maar ook geen prioriteit met opruimen denk ik.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 21:05

Dat ik rustig reed op de snelweg en mij kapot schrok van een zwarte auto met sirene en zwaailichten die opeens achter mij liep te drukken. Ik kon niet naar rechts omdat er ook een rouwstoet reed en het onbeschoft vond om daar mijn auto tussen te drukken. Uiteindelijk dwong die auto meerdere mensen om er tussen te gaan rijden. Ging ook slingerend achter anderen rijden om duidelijk te maken dat hij er langs wou.

Was wel benieuwd waarvoor die auto's nou zijn en blijkbaar kom je die ook niet vaak tegen en is het voor diplomatiek transport zoals leden van het koningshuis of belangrijke mensen. Maar bizar dat die gewoon met 160 over de snelweg mogen knallen. Lijkt mij ook levensgevaarlijk om zo mensen te vervoeren op die manier hoor.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 21:12

Dat kan prima undercover politie zijn hoor :) Niet alle agenten rijden in zo'n opvallende politiewagen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 21:12

>< zou mij ook de laplazarus schrikken ><

Vandaag een weg en aan de andere kant stond een auto geparkeerd , zag al dat r een auto aankwam en die zou gegarandeerd die auto inhalen. Nou prima voet even rustig omhoog en wachten maar , maar die auto kwam recht op mij af omdat die dame met veel belangrijker zaken bezig was dan de weg . Op laatste moment ging ze naar de juiste kant, hart zat even verkeerd :=

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 21:24

Ghostattack schreef:
Dat kan prima undercover politie zijn hoor :) Niet alle agenten rijden in zo'n opvallende politiewagen.

Vond dit een beetje een te luxe voor een politieauto ramen waren ook geblindeerd en zat maar 1 iemand in (tenzij er nog iemand achter inzat) en ik neem aan dat undercover politie niet iemand is die alleen ergens heen gaat. Je ziet ze alleen vrij laat ik heb ook nog niet zo lang mijn rijbewijs dus dacht echt van huh wat heb ik gedaan haha

miicchhellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 21:54

AnnexUdith schreef:
Ghostattack schreef:

Vond dit een beetje een te luxe voor een politieauto ramen waren ook geblindeerd en zat maar 1 iemand in (tenzij er nog iemand achter inzat) en ik neem aan dat undercover politie niet iemand is die alleen ergens heen gaat. Je ziet ze alleen vrij laat ik heb ook nog niet zo lang mijn rijbewijs dus dacht echt van huh wat heb ik gedaan haha

Kan ook prima arrestatieteam zijn, die rijden in luxe snelle auto's normaal

Saranghea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 13:47

miicchhellee schreef:
AnnexUdith schreef:

Kan ook prima arrestatieteam zijn, die rijden in luxe snelle auto's normaal

Inderdaad arrestatieteam of gevangenentransport. Dat zijn vaak behoorlijk luxe auto's die flink doorrijden

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 15:29

Geen ergernis van mijzelf, maar de opgefokte bestuurder voor mij wel denk ik _O- Hij zat al continu te slingeren en duwen achter dat busje, wat trouwens netjes maar niet mega snel op aan het trekken was tot 100 :+ Viel me echt mee dat hij niet over de doorgetrokken streep ging, dat maak ik bij deze oprit minstens 3x per week mee haha

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 15:35

Had er vandaag ook zo eentje als die voor jou reed, GhostAttack. Ik reed al boven de 100, kleven etc. Ik uiteindelijk opzij, zij mij inhalen en vervolgens de afrit pakken...maaarrrrrr, bleek niet de goede afrit te zijn dus zij weer vlak voor mijn auto de snelweg op, ik naar links en inhalen. Vervolgens gaat ze weer lopen kleven, was een lange rij wat ik aan het inhalen was, uiteindelijk naar 130 ( :x ) getrapt dat ik er voorbij was want ze bleef maar kleven en wilde vervolgens nog rechts inhalen. Was er zat van. Vrouw reed ook nog eens met kind erbij waar ik vervolgens een middelvinger van kreeg. :n

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 15:43

Ja er rijden er nog genoeg rond die het bordje "100" gemist hebben :+ Ik rijd ook vaak wel wat te hard, maar zeker geen 130 waar ik 100 mag. Meestal zo'n max 10km te hard, zeker met inhalen. Mensen die kleven hebben pech hoor, ze wachten maar tot ik wel naar rechts kan. Ik ga zeker niet harder rijden :P Als ze echt iets idioots doen, heb ik altijd nog de dashcam als bewijs lol.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-20 15:44

O haha had ze een goeie aan mij gehad, want denk dat ik gewoon op de normale snelheid was gaan inhalen. Ik laat mij niet zo gauw opfokken. Wel ga ik na het inhalen ( rustig) terug naar rechts.
Rechts inhalen mogen ze ook doen hoor, de boete is niet voor mij dan.
De boete voor flink te hard rijden tijdens het inhalen is wel voor jezelf als je net even pech hebt :=

Dat gekleef achter je is rete irritant, dat is absoluut zo.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 15:53

Ghostattack schreef:
Geen ergernis van mijzelf, maar de opgefokte bestuurder voor mij wel denk ik _O- Hij zat al continu te slingeren en duwen achter dat busje, wat trouwens netjes maar niet mega snel op aan het trekken was tot 100 :+ Viel me echt mee dat hij niet over de doorgetrokken streep ging, dat maak ik bij deze oprit minstens 3x per week mee haha

[ Video ]

:n
Je zult daar op de vluchtstrook staan me je auto.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 16:02

Jolien87, staat niet op het filmpje. Maar ergens achter mij stond een vrachtwagen op de vluchtstrook :=

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 16:08

Helaas geen dashcam. En heb eerst gewoon nog normaal gereden, maar toen wilde ze er rechts langs, waar het levensgevaarlijk zou zijn dus op tijd gas gegeven dat dit geen optie was. Op die manier de inhaal manoeuvre doorgezet en weer normaal gereden. Had me een boete kunnen kosten ja (Flitsmeister staat aan :Y) ), maar als iemand zo asociaal loopt te rijden, kies ik voor eigen veiligheid. Even gas geven, daarna weer loslaten, auto er langs laten en dan rustig doorrijden. Als deze vrouw in haar dikke BMW hem zonder pardon en zonder kijken hem voor mijn auto gooit, dan heeft ze geen flauw benul hoe haar rijstijl is naar andere weggebruikers.

Op deze zelfde rit had ik nog een haastige DHL (ofnou, haast?) bestuurder. Op een 80-weg zat er nog geen meter tussen. Levensgevaarlijk, maar daar kan en ga ik geen extra gas bijgeven. Uiteindelijk had hij ook niet de behoefte om in te halen maar wel blijven kleven.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 18:56

Nayomie schreef:
Helaas geen dashcam. En heb eerst gewoon nog normaal gereden, maar toen wilde ze er rechts langs, waar het levensgevaarlijk zou zijn dus op tijd gas gegeven dat dit geen optie was. Op die manier de inhaal manoeuvre doorgezet en weer normaal gereden. Had me een boete kunnen kosten ja (Flitsmeister staat aan :Y) ), maar als iemand zo asociaal loopt te rijden, kies ik voor eigen veiligheid. Even gas geven, daarna weer loslaten, auto er langs laten en dan rustig doorrijden. Als deze vrouw in haar dikke BMW hem zonder pardon en zonder kijken hem voor mijn auto gooit, dan heeft ze geen flauw benul hoe haar rijstijl is naar andere weggebruikers.

Op deze zelfde rit had ik nog een haastige DHL (ofnou, haast?) bestuurder. Op een 80-weg zat er nog geen meter tussen. Levensgevaarlijk, maar daar kan en ga ik geen extra gas bijgeven. Uiteindelijk had hij ook niet de behoefte om in te halen maar wel blijven kleven.

Klevers op een 80 weg.... LEVENSGEVAARLIJK!

En je kan niets, ja, hopen dat de bestuurder achter je een snel genoeg reactievermogen heeft, mocht ik ineens moeten remmen. Maar met mijn hondje in de kofferbak, vervloek ik klevers echt. Die mogen van mij direct om vallen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 21:38

Ghostattack wat een persoon , en dan als een gek de snelweg op slingeren :n

Heb echt moeite met bitchy zijn als iemand achter mij zit te drammen , ik ben gewoon een pleaser :x . Word ook zenuwachtig als iemand in mijn kont zit

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-20 22:04

Met klevers op een 80 weg laat ik het gas los en ga 70 rijden ofzo tot ze wel afstand gaan nemen.

Niet zenuwachtig worden hoor, diep ademhalen dan en weet dat jij net zoveel recht hebt om op de weg te rijden als de aso’s.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 22:29

Het is ook heel moeilijk om de rust te bewaren als er iemand ongeveer in je kofferbak rijdt! Maar het enige wat helpt is zoveel mogelijk negeren en zelf netjes blijven rijden zonder het verkeer te hinderen.

Ik geef eerlijk toe dat ik ook wel eens dicht achter iemand heb gezeten, maar als je amper 50 rijd waar je 80 mag... Eh ja ben ik ook wel lichtelijk geïrriteerd en wil ik mensen het liefst een duwtje geven :D Maar kleven als iemand de max snelheid rijdt of zelfs harder, dan ben je wel een beetje sneu :P

Ben benieuwd hoeveel irritaties ik ga hebben als we straks met zijn allen weer massaal de weg op gaan :')

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-20 22:39

Ja ik weet dat het moeilijk is rustig te blijven als er een klever achter je zit. Toch helpt dat het beste.

Schijnbaar hebben sommige het niet eens door, pas als je dan even gas loslaat ( dus niet remmen!) zie je vaak ineens dat ze wakker worden en wat meer afstand nemen als je daarna weer gas bijgeeft tot de maximumsnelheid.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 07:47

Ik zet vaak even mijn alarmlichten aan, daar schrikken ze van en dan nemen ze afstand.